Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 21:39   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Joden hebben altijd een dubbele nationaliteit: iedere Jood heeft het recht in Israel te wonen dan wel te verblijven - als ik het wel heb.
Daar is niets vreemds aan.
Er zijn zoveel die een dubbele nationaliteit hebben. Sommigen zelfs 3.
Oud 21 maart 2012, 21:55   #22
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Europeanen bestaan evengoed als Amerikanen, Aziaten en Afrikanen.
Tegenwoordig wordt toch meer gewoon de naam van het continent gebruikt: Europa, Amerika, Azië en Afrika. Het "ras" speelt een ondergeschikte rol als men het over een gebied heeft in deze geglobaliseerde wereld.
Nuanceverschillen zijn belangrijk.

On-topic: terechte kritiek. Hoeveel generaties na WOII moet een Duitser er nog voor blijven opdraaien? Israel wil een submarine kopen? Geen probleem, maar dan aan de marktprijs (evt korting kan wel natuurlijk) en niet op de rug van belastingbetalers.
Maar het is een positief teken dat er al kritiek te horen is...
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 23:09   #23
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Wat vinden de Grieken van deze subsidised submarines?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 06:20   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....ze voelen zich blijkbaar nog altijd "verplicht" wegens de gebeurtenissen in WOII....

http://www.naval-technology.com/news...ine-to-israel/

En zo financiert de lamgewerkte Duitse belastingsbetaler een zesde keer een "Dolfijn-klasse" onderzeer voor de Israelische marine.....(een kleine- maar bijzonder potente marine waarvan we veilig mogen aannemen dat ze zullen "knutselen" aan die dingen om er een nucleaire capaciteit aan te geven..)

Er schijnt op de Duitse begroting nog zowat 135 miljoen Euro rond te slingeren om ervoor te zorgen dat Israel zijn militaire spullen bij Duitse werven koopt.....tegen Chinese prijsjes weliswaar...

Als de Duitsers,en eigenlijk wij allemaal Europeanen,niet zo snel mogelijk het hoofd opheffen,dan zullen wij nooit willen "zien" hoe de rest van de wereld zijn middenvinger opsteekt naar ons,terwijl ze ondertussen onze centen blijven ontvangen......

Dit KAN toch niet langer,zelfs 135 miljoen euro,een habbekrats in de Duitse begroting,moet toch een nuttiger bestemming kunnen krijgen dan een zeeroverstaat helpen opbouwen!

(Ik twijfel er niet aan dat de Duitse marine ondertussen moet besparen )
Inderdaad. Mietjes.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 09:13   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Joden hebben altijd een dubbele nationaliteit: iedere Jood heeft het recht in Israel te wonen dan wel te verblijven - als ik het wel heb.
Daar is niets vreemds aan.
Er zijn zoveel die een dubbele nationaliteit hebben. Sommigen zelfs 3.

Behalve in een noodsituatie, wenst men begraven te worden in zijn vaderland. En dus, wanneer Franse joden wensen begraven te worden in Jeruzalem, dan is Israel hun eigenlijke vaderland en niet Frankrijk. Dat is alles wat ik zeggen wilde.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 09:24   #26
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Eerst en vooral wil ik hier duidelijk stellen dat Israël en zijn politiek niet de ganse joodse gemeenschap vertegenwoordigd dus kritiek hebben op Israël heeft niks met anti semitisme te maken, sterker nog heel wat Joden hebben zelf een probleem met de Israëlische politiek naar de palestijnen toe.

vorig weekend nog het imperial museum in Londen bezocht en de auschwitz tentoonstelling en op de terugweg naar Brussel was een een joodse papa met 2 dochtertjes van 5 a 6 jaar, evenoud als mijn zoontje en ik moest direct denken aan die gruwel van WO 2
Geen enkele europeaan kan volgens mij vatten wat een hel dit moet geweest zijn. Er is geen enkele mogelijkheid om dit ook nog maar goed te praten of minder af te doen dan een onmenselijke moordende barbaarse daad.

En ik kan begrijpen dat er na WO 2 bij heel veel joden een gevoel van nationalistische eenheid ontstond en gezworen hadden zich nooit meer te laten doen maar het is moeilijk te begrijpen dat Israël zijn politiek naar de palestijnse problematiek heel wat vergelijkingen heeft met de begin periode bij de nazi's. Geen enkele mens kan ontkennen dat palestijnse gebieden niet meer zijn geworden dan ghetto's waar Israëlische tanks, soldaten en bulldozers te pas en te onpas door komen en de nodige vernietigingen aanbrengen.

Dat de grenscontroles in Israël doen denken aan gestapo checkpoints zal ook niemand ontgaan.

Niemand maar ook niemand heeft het recht om een ander zijn vrijheid te ontnemen en mensen dwingen tot onmenselijke levensomstandigheden.

Wat Israël doet met de palestijnen staat haaks op de uitspraken van de overlevenden van de concentratiekampen. Het is een schande voor het leed dat zoveel joden hebben meegemaakt tijdens WO 2 en zo onrespectvol voor de miljoenen doden in deze kampen.

het is jammer dat Israël niet probeert hoop te scheppen voor de palestijnse massa om zo het terrorisme dat de palestijnse bevolking overheerst te breken. Door vernieling, pijn en dood en haat te zaaien zal er nooit vrede kunnen zijn maar Israël moet proberen een leefbare palestijnse staat op te richten en zo proberen hoop te geven en macht te geven aan de palestijnen die ook willen gaan voor vrede want er zal misschien wel veel haat zijn bij de palestijnen maar de drang naar hoop en vrede is volgens mij nog sterker dan die haat want uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze kinderen maar nu worden de palestijnen overheerst door terroristische machten en Israël versterkt die macht met zijn politiek.

PS : Israël = niet alle joden, het is een land met een politiek en kritiek hebben op politieke beslissingen vind ik dat niks te maken heeft met anti semitisme
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 12:19   #27
jeroen122
Burger

Standaard

a

Laatst gewijzigd door jeroen122 : 22 maart 2012 om 12:20.
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 12:23   #28
D'ARTOIS

Standaard

Een goed verwoord stuk, slegie. 2 dus.
Oud 22 maart 2012, 12:40   #29
jeroen122
Burger

Standaard

En ik kan begrijpen dat er na WO 2 bij heel veel joden een gevoel van nationalistische eenheid ontstond en gezworen hadden zich nooit meer te laten doen

bedoel je dan net zoals in 1933 toen judea de oorlog verklaarde aan duitsland en via fincanciële oorlogsvoering tienduizenden liet verhongeren en 160 000 mensen zelfmoord pleegden per jaar. het waren de acties van internationaal jodendom die ook al waren er enkele anti-joodse groepen in duitsland het meerderdeel van de duitsers haatdragende antisemieten maakten.

net alsof men uit psychologisch standpunt kan verstaan dat vele moslims israël met de grond willen gelijkmaken, moet je ook de lijn doortrekken en weten dat de holocaust slechts een reactie was op een agressieve actie. maar er hangen geen foto's van pre-oorlogse uitgehongerde duitse dode kinderen op sjieke muren sinds dat verhaal niet mag verteld worden
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 13:10   #30
D'ARTOIS

Standaard

@Jeroen
Ter verduidelijking:
Zou je je 2e alinea kunnen toelichten met bronnen? En waar kwam deze "agressieve" Joodse actie vandaan. Gaarne man, paard en rugnummer.
Oud 22 maart 2012, 14:17   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een goed verwoord stuk, slegie. 2 dus.
Jawel. 3!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 17:46   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Eerst en vooral wil ik hier duidelijk stellen dat Israël en zijn politiek niet de ganse joodse gemeenschap vertegenwoordigd dus kritiek hebben op Israël heeft niks met anti semitisme te maken, sterker nog heel wat Joden hebben zelf een probleem met de Israëlische politiek naar de palestijnen toe.

vorig weekend nog het imperial museum in Londen bezocht en de auschwitz tentoonstelling en op de terugweg naar Brussel was een een joodse papa met 2 dochtertjes van 5 a 6 jaar, evenoud als mijn zoontje en ik moest direct denken aan die gruwel van WO 2
Geen enkele europeaan kan volgens mij vatten wat een hel dit moet geweest zijn. Er is geen enkele mogelijkheid om dit ook nog maar goed te praten of minder af te doen dan een onmenselijke moordende barbaarse daad.

En ik kan begrijpen dat er na WO 2 bij heel veel joden een gevoel van nationalistische eenheid ontstond en gezworen hadden zich nooit meer te laten doen maar het is moeilijk te begrijpen dat Israël zijn politiek naar de palestijnse problematiek heel wat vergelijkingen heeft met de begin periode bij de nazi's. Geen enkele mens kan ontkennen dat palestijnse gebieden niet meer zijn geworden dan ghetto's waar Israëlische tanks, soldaten en bulldozers te pas en te onpas door komen en de nodige vernietigingen aanbrengen.

Dat de grenscontroles in Israël doen denken aan gestapo checkpoints zal ook niemand ontgaan.

Niemand maar ook niemand heeft het recht om een ander zijn vrijheid te ontnemen en mensen dwingen tot onmenselijke levensomstandigheden.

Wat Israël doet met de palestijnen staat haaks op de uitspraken van de overlevenden van de concentratiekampen. Het is een schande voor het leed dat zoveel joden hebben meegemaakt tijdens WO 2 en zo onrespectvol voor de miljoenen doden in deze kampen.

het is jammer dat Israël niet probeert hoop te scheppen voor de palestijnse massa om zo het terrorisme dat de palestijnse bevolking overheerst te breken. Door vernieling, pijn en dood en haat te zaaien zal er nooit vrede kunnen zijn maar Israël moet proberen een leefbare palestijnse staat op te richten en zo proberen hoop te geven en macht te geven aan de palestijnen die ook willen gaan voor vrede want er zal misschien wel veel haat zijn bij de palestijnen maar de drang naar hoop en vrede is volgens mij nog sterker dan die haat want uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze kinderen maar nu worden de palestijnen overheerst door terroristische machten en Israël versterkt die macht met zijn politiek.

PS : Israël = niet alle joden, het is een land met een politiek en kritiek hebben op politieke beslissingen vind ik dat niks te maken heeft met anti semitisme
Ik kan me volledig aansluiten met uw antwoord.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2012 om 17:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 18:00   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ziezo......

Ik heb het eigenlijk al bijzonder moeilijk met wapenexport buiten de EU,en al zeker naar een moeilijke zone,en tegen "vriendenprijsjes op kosten van de eigen belastingsbetaler dan nog"(een Duitse werf-arbeider wordt aldus een staatsambtenaar!!!).De export van Eurofighters en Rafales bijvoorbeeld naar het Arabisch schiereiland doem mij de haren ten berge rijzen!!!!Deze toestellen zijn grotendeels ontwikkeld op kosten van de Europese belastingsbetalers,winsten op de export zullen in de kassa's gaan van Dassault en EADS......en ze drijven de wapenwedloop gewoon een stap verder!

Die kleine maar hypermoderne duikboten,hoogstwaarschijnlijk nog door de Israeli's zelf wat gepimpt,zijn "aanvalswapens voor de verdediging van de Republiek".Op die manier zal gans de zuidkant van de Middellandse zee zich enigszins verplicht voelen om ook mee te doen aan de wapenrace.....een verspilling van schaarse overheidsmiddelen op ongekende schaal!

Hoe kan Duitsland,hoe kan de EU,zich zelfs maar voordoen als "neutraal bemiddelaar" als we de regio proberen te bezaaien met wapens die technologisch zelfs beter zijn dan wat onze eigen strijdmachten zich nog kunnen veroorloven?

Misschien zou ik als titel van de thread beter "De Idioten van de EU" genomen hebben...

.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2012 om 18:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 18:58   #34
D'ARTOIS

Standaard

De wapenindustrie is niet alleen in de VS een machtige factor, maar ook in de EU. Ze zijn verenigd in organisaties van grote multinationals die gezamenlijk een gebalde vuist naar de politiek maken zou die hen in de weg staan.
Alleen NL liet zich politiek chanteren door destijds geen onderzeeboten aan Taiwan te leveren zodat onze eigen RDM ter ziele ging. Nog enigszins geholpen door aartsoplichter Joep.

Maar in Frankrijk en Duitsland ligt dat wel anders. Elke grote industrie heeft een eigen defensietak of maakt er onderdelen voor.
Dus nee, in deze heb je in politiek opzicht gelijk maar economisch gezien helaas niet.
Oud 22 maart 2012, 19:16   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Over wat gaat deze draad misschien?
Oud 22 maart 2012, 19:39   #36
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Over wat gaat deze draad misschien?
ik had gehoopt dat het zou gaan over het feit dat de Duitsers fantastische duikbootmakers zijn....en dat helemaal zonder kernenergie (H+ kraftei)....en zij bijgevolg geen enkel warmtespoor nalaten en uiterst stil zijn....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be