Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 04:51   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hou de Jood in de gaten

(fig.: bron)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  mark-zuckerberg-marries-priscilla-chan-facebook.jpg‎
Bekeken: 189
Grootte:  130,7 KB
ID: 86064  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 juni 2012 om 05:05.
Nr.10 is offline  
Oud 18 juni 2012, 07:58   #22
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.

Misschien.
E. Migrant is offline  
Oud 18 juni 2012, 08:07   #23
E. Migrant
Banneling

Standaard

De Syrische opstandelingen zijn misschien wel wat te vergelijken met de Taliban en de aanhangers van Khomeini indertijd.

Onder Jimmy Carter werd zowel de Sjah van Perzië gedumpt voor Khomeini en werden dankzij Brzezinski de Taliban in Afghanistan gemaakt tot wat ze zijn.

Hopelijk wil Obama Jimmy Carter niet van de eerste plaats op de lijst van allerslechtste presidenten van de US aller tijden afstoten...

Tijd dat de Amerikanen de democraten dumpen en een republikein in het Witte Huis zetten.
E. Migrant is offline  
Oud 3 juli 2012, 04:16   #24
opsdvd
Banneling

Standaard

The town of Deadwood, South Dakota in the weeks following the Custer massacre is a lawless sinkhole of crime and corruption. Into this DVD uncivilized outpost ride a disillusioned and bitter ex-lawman, Wild Bill Hickok, and Seth Bullock, a man hoping to find a new start for himself. Both men find themselves quickly on opposite sides of the legal and moral fence from Al Swearengen, saloon owner, hotel operator, and incipient boss of Deadwood. The lives of these three intertwine with many others, the high-minded and the low-lifes who populate Deadwood in 1876...
opsdvd is offline  
Oud 10 juli 2012, 19:36   #25
marjan
Burgemeester

Standaard

Syrische christenen vluchten voor het geweld van de Syrische rebellen

'Ik denk dat de meeste christenen nu wel weg zijn'

De situatie in Syrië is zorgwekkend. Delen van Syrië, zoals de stad Homs, blijven het toneel van geweld en chaos. Ongeveer 500.000 Syriërs zijn gevlucht naar andere plaatsen in het land. Zo’n 80.000 zijn het land ontvlucht.

Christenen vluchten massaal naar de zogenaamde ‘christelijke vallei’ ten westen van Homs of naar Damascus, horen medewerkers die het land onlangs bezochten. Ze spraken er met het gezin Kasooha die uit de stad Al-Qusayr vluchtte. Ze wonen nu met vier andere gezinnen in een klein huis in Dwailaa, een wijk in Damascus.

Huis in beslaggenomen
“Kortgeleden woonden we hier met zesentwintig personen, nu weer even met minder omdat twee gezinnen pas verhuisd zijn”, vertelt Ghada Kasooha, moeder van vier kinderen. “We leven samen, zodat we de huur kunnen betalen. We moesten vluchten, omdat christenen als aanhangers van het regime worden gezien. Laatst belden we naar huis. De telefoon werd opgenomen door iemand van het oppositieleger. Hij vertelde dat ze in ons huis waren gaan wonen. Ik denk dat de meeste christenen nu wel de stad uit zijn.” Voor de oorlog uitbrak telde de stad Al-Qusayr 45.000 inwoners, onder wie zo’n 7.000 christenen.

Geen inkomen
Alle volwassen gezinsleden van de vier gezinnen verloren hun baan omdat door het uitbreken van het geweld de economie werd lamgelegd. “We hadden winkeltjes en een stuk land waar we allerlei soorten fruit verbouwden die we konden verkopen. Het is nu oogsttijd, maar we kunnen er niet heen dus we kunnen ook geen geld verdienen. Juist nu we dat zo hard nodig hebben om te overleven. Toch zijn we blij met alle steun en hulp. Als God ons niet had geholpen waren we niet meer in leven geweest”, zegt Ghada. “We hebben de dood in de ogen gekeken. We zijn hier levend aangekomen, dat is het bewijs dat God ons helpt. We zijn dankbaar voor alle hulp die ons wordt aangeboden.”

Moorden en verdwijning
Van Ghada’s familie zijn vijf jonge mannen gedood in het geweld. “Drie stierven omdat ze weigerden mee te demonstreren”, licht Ghada toe. Twee kwamen om toen ze probeerden hun huizen te beschermen. Dat werd door de oppositie gezien als samenwerking met het regime. Ghada: “Vijf andere familieleden zijn gewoon verdwenen. We weten niet wat er met hen is gebeurd.” Dat blijkt nog niet alles te zijn wat Ghada heeft meegemaakt. “In het huis van mijn zus is een bom geëxplodeerd in de keuken. Nadat we zijn gevlucht, hoorden we dat er allemaal elektronische apparatuur uit het huis van mijn zwager is geroofd en zelfs deuren zijn weggehaald. Het dak van zijn huis wordt gebruikt door het oppositieleger om het Syrische leger aan te vallen.”

Helaas is de situatie van het gezin Kasooha geen uitzondering. “De situatie verandert razendsnel. We zien een grote toename van families die dringend hulp nodig hebben”, zegt een pastor.
Wat doet Open Doors?
Open Doors heeft in de afgelopen maanden honderden christelijke gezinnen in Syrië geholpen met voedsel en medische zorg. Zeker 7.000 christenen zijn op de vlucht voor geweld of vervolging. Met hulp van lokale kerken verspreidt Open Doors voedsel en andere hulpgoederen in onder meer Aleppo, Damascus en Homs. Naast de noodhulp voert Open Doors haar geplande projecten in Syrië uit.
ww.opendoors.nl
marjan is offline  
Oud 10 juli 2012, 23:15   #26
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Syrische christenen vluchten voor het geweld van de Syrische rebellen

'Ik denk dat de meeste christenen nu wel weg zijn'

De situatie in Syrië is zorgwekkend. Delen van Syrië, zoals de stad Homs, blijven het toneel van geweld en chaos. Ongeveer 500.000 Syriërs zijn gevlucht naar andere plaatsen in het land. Zo’n 80.000 zijn het land ontvlucht.

Christenen vluchten massaal naar de zogenaamde ‘christelijke vallei’ ten westen van Homs of naar Damascus, horen medewerkers die het land onlangs bezochten. (..)
ww.opendoors.nl
De schuld ligt niet bij de soennieten maar bij het Westen, de Golfstaten en hun media. Assad moet de vrije hand krijgen om dit addergebroed van radicale soennieten uit te roeien. Ook hulp uit het Islamitische Iran is hierbij welkom.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 juli 2012 om 23:36.
Frankenstein is offline  
Oud 10 juli 2012, 23:31   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
(..)

Tijd dat de Amerikanen de democraten dumpen en een republikein in het Witte Huis zetten.
Als het aan republikein MCain had gelegen dan was Syrie allang plat gebombardeerd, tenminste het regeringsleger en cohorten. Een besluiteloze president lijkt me nog de beste elixer in deze situatie.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 juli 2012 om 23:33.
Frankenstein is offline  
Oud 11 juli 2012, 20:25   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.
We moeten alleen humanitaire hulp verlenen.
Derk de Tweede is offline  
Oud 11 juli 2012, 22:52   #29
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

En wat leren we in BE hiervan? Zéér juist...

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline  
Oud 12 juli 2012, 00:15   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hou de Jood in de gaten
Boodschap nog eens doornemen, tien.

Oud 18 juli 2012, 19:18   #31
D.J.G.
Burger

D.J.G.'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb zonet een nieuw gespreksonderwerp geplaatst over Assad, I call him Hassad here:

Geef hem 50.000.000£ en Amnesty en bescherming, en dat hij daar-etc misschien wel vatbaar voor is.

Moorden voorkomen, een staakt het vuren, de zegen .. Ik was hier al enkele dagen over aan het nadenken. Meer van deze ludieke voorstellen dat ook best wereldkundig worden gemaakt zou leuk zijn, en misschien zelfs dringend ook.

Christenen uitmoorden en wegdrijven dat probleem kende ik nog niet. Maar terrorisme ligt me nauw aan het oploshart. Ik werk daar aan en ik heb moet dat er wat gaat veranderen aan de terreur daden en netwerken. Ik noem een groot financiële/wijsheid oplossing tot veel van het mensenleed en aardse problemen zoals klimaat GHLFMM. Het staat op mijn blog: www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en is theoretisch state of the art oplossend. Het gaat om heel wat niew geld dat geen finaciële/materialistische problemen mag laten gebeuren. Deze nieuwe wereldbank dat ik vandaag pas echt ben beginnen te promoten heeft een stukje 'Diplomatic Pottentials', Veelal nog geheim en onbekent terroristen problemen met the operation 'Setlle Down' te benaderen met iets, en dat kan setlle down voor de bank ontwikkelen. De mensheid zal 'humanitair' worden, omdat continenten hun mensen krijgen wat ze nodig hebben, maar ook terroristen een ones in a life time deals enz. Humanitair is het woord, en de movement van mijn blog binnenkort de definitieve deur achter vroeger dicht. Het is complex maar vraagt enkel de juiste creatieve communicatie en serieuse voorstellen tot de terroristen en netwerken, terwijl de dekkende industrïele doch gezonde oplossingen zullen produceren in grote fabrieken en electriciteit bijna gratisch en groen, en nog zo een 250 potentiële oplossingen.

Bezig met theorie begint gehaast en hyper, mislukt bij de eerste serieuse ontvangers, en dan weet je niet beter dan het zelf te behandelen, dan is het klaar als een klontje voor overdracht aan de wetenschap, maar dan is het wachten op de inwerking van al de oplossingen, dat is best droevig, zegt een genie met schrijffouten. Swat, www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com, hoe sneller dat deze blog wordt gedeeld hoe sneller het globale gerucht de ronde doet dat de mensheid aan de voet van state of the art humanitarian field work approaches staat, op zoveel vlakken dat het over is geschreven en wereld suspense staat te wachten op wat en hoeveel de nieuwe wereld bank en diens fonds kunnen regelen zonder algmene problemen. En dat is veel verandering. Daar wordt zelfs een terrorist verlegen of vriendelijk van. Allemaal 'humanitairen' .. copy paste
D.J.G. is offline  
Oud 18 juli 2012, 19:42   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

Februari: http://nos.nl/artikel/343846-journal...n-in-homs.html

Vandaag: http://nos.nl/artikel/385058-vn-eist...ies-syrie.html
Piero is offline  
Oud 18 juli 2012, 19:54   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

De granaat die Rudi Vranckx op een haar na raakte.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 juli 2012 om 20:10.
Nr.10 is offline  
Oud 18 juli 2012, 20:32   #34
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Homs Bustan Deewan Christian Man Killed By terrorists In Homs Dec 13 2011 +++18
Oud 18 juli 2012, 21:18   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gewoon de dikke duim dus...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 19 juli 2012, 01:11   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Deze week was ik in een avondmis. De pastoor riep op om te bidden voor Syrië, voor de Assyriërs.

Het Assyrische volk behoort tot de volgende christelijke kerken:
  • de Assyrische Kerk van het Oosten
  • de Syrisch-orthodoxe kerk
  • de Chaldeeuws-katholieke Kerk
  • de Maronitische Kerk
  • de Syrisch-katholieke Kerk
  • de Rooms-katholieke Kerk
  • de Syrisch-evangelische Kerk

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 juli 2012 om 01:14.
Nr.10 is offline  
Oud 19 juli 2012, 20:22   #37
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gewoon de dikke duim dus...
Dus de rebellen verwelkomen westerse journalisten en de regering vermoord westerse journalisten? Ik dacht het niet.

Zojuist zag ik nog een correspondent van de NOS op tv in Bagdad. Hij is daar al een tijdje, aanvankelijk begeleid door een veiligheidsfunctionaris, maar sinds enkele dagen zonder begeleiding. Hij begeeft zich zo te horen liever niet tussen de rebellen, maar hij zegt het niet.
Piero is offline  
Oud 19 juli 2012, 21:43   #38
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de rebellen verwelkomen westerse journalisten en de regering vermoord westerse journalisten? Ik dacht het niet.
blijkbaar wel anders moet je maar hiervan een linkje geven
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 20 juli 2012, 15:53   #39
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
De kinderverkrachters van het vaticaan moet je zeker geloven.
speurneus is offline  
Oud 20 juli 2012, 15:56   #40
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zojuist zag ik nog een correspondent van de NOS op tv in Bagdad. Hij is daar al een tijdje, aanvankelijk begeleid door een veiligheidsfunctionaris, maar sinds enkele dagen zonder begeleiding. Hij begeeft zich zo te horen liever niet tussen de rebellen, maar hij zegt het niet.
Hij begeeft zich liever niet tussen de rebellen maar zegt het niet.
Hoe weet jij dat dan?
Waarschijnlijk alweer info rechtstreeks uit je duim gezogen
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be