Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 20:41   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Piano, ik weet niet wat je snuift,slikt of spuit, maar tegen je paranoïa werkt het echt niet.

Het eerste bericht ging over 3 roofmoordenaars, waarvan er één een trekje menselijkheid toond.En de straf die ze gekregen hebben.
Dit samen met de vrees voor incidenten. Waarvan in het verleden al genoeg is gebleken.

De toon van het artikel is vrij neutraal , en heeft totaal niks met het blok, nazisme, nationalisme of racisme te maken.

Niks te zanniken over objectiviteit van kranten. Een krant is zo objectief als je zelf wil, en heeft niks meer te maken met de ideologie van enkelen van de oprichters.Als je echt onobjective verslaggeving wil, de morgen, humo of blik zijn dan aanraders.
Kom je me nu vertellen dat jouw mening over de berichtgeving 'objectief' te noemen is, na al wat ik van je heb gelezen op dit forum?

Ps Knuppel: rustig blijven straks stijgt Uwe suiker weer te hoog
Ach, de enige 'berichtgeving die 'objectief is, dat is die van Piano, natuurlijk.

NOGmaals engerd, MIJN mening is NIET gebaseerd op de berichtgeving in de kranten maar op wat ik met eigen ogen gezien, en met eigen oren gehoord heb.

Als mijn suikerspiegel dus in de war geraakt dan is dat uitsluitend omdat jij het altijd beter denkt te weten en omdat iedereen die jou niet direct bijtreedt in de bruine hoek geduwd wordt in de hoop dat hij zijn bek houdt.
Nou, bij mij ben je aan het verkeerde adres.

Als iemand gelijk heeft dan heeft hij gelijk.
Ook en zelfs al is hij een Blokker.
Oud 23 juni 2004, 20:43   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Correctie: zij, jij bent toch een meiske hé?
Oud 23 juni 2004, 20:47   #23
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik nu uit De Morgen ga citeren, gaat iedereen hier uit de bol

Ps: zijn er werkelijk incidenten geweest of was het weer slaap voor de vaak?
Jij zult wel een toegang hebben tot de Morgen. Ga het eerst eens opzoeken voor dat je gewoon kritiek geeft uit het nihil.
Of er incidenten waren of niet is naast het probleem dat er extra politie aanwezig was voor bescherming.

PS volgens jou zullen die incidenten met de AEL dan ook nooit plaatsgevonden hebben zeker omdat het in de Frut stond en de winkelramen van sommige kennissen ook nooit uitgegooid zijn, want dat stond ook maar alleen in de Frut!
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 20:49   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Correctie: zij, jij bent toch een meiske hé?
Je zou beter eens die andere versie uit een betrouwbaarder krant geven vermits jij toch je informatie uit meer dan één krant samenstelde?

Nou, citeer dan maar uit 'De Morgen'. Geen krant die zoveel verzwijgt of in de verf zet al naargelang het in haar rooie kraam te pas komt.
Oud 23 juni 2004, 20:54   #25
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik nu uit De Morgen ga citeren, gaat iedereen hier uit de bol
Vooruit, bij wijze van experiment dan. Ik ben echt benieuwd wat De Morgen hierover te zeggen had. In het Laatste Nieuws heb ik er vandaag niets over gelezen.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 20:58   #26
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

In de Standaard stond dit reeds. De veroordeling zal er morgen wel instaan en dan kunnen wij zien wat ze over extra politie schrijven.
Citaat:
TONGEREN/HOUTHALEN-HELCHTEREN (belga) - Op de zesde dag van het assisenproces tegen Mohamed O. (23), Mustafa A.M. (23) en Zacharia S. (24) heeft de assisenjury de drie schuldig bevonden aan de roofmoord op René T. (66). Vanavond bepaalt de jury de strafmaat.

De aanklager stelde dat het trio een diefstal pleegde met de verzwarende omstandigheden dat daarbij geweld aan te pas kwam en er sprake is van opzettelijke doodslag.

,,De enige vereiste om hen schuldig aan roofmoord te verklaren, is dat ze wisten dat ze aan een diefstal deelnamen''. Zacharia S. bekende dat hij met de twee anderen de roofmoord pleegde, en in de Cadillac van het slachtoffer vonden de speurders een haar van O. Voor A.M. is er enkel de verklaring van S. en die volstaat, zegde Boyen. Het dodende schot is van op zeer korte afstand gelost en dat gebeurde niet per ongeluk.

De echtgenote van het slachtoffer heeft wat zich op 11 december 2000 in haar woning in Houthalen-Helchteren afspeelde nog steeds niet verwerkt. Ze leeft constant in angst en slikt kalmeermiddelen.

De verdediging vroeg de vrijspraak voor Mohamed O. en Mustafa A.M. op basis van twijfel.

Raadsman Bert Schouterden zei dat er weinig tot geen objectieve elementen voorhanden zijn om zijn cliënt O. schuldig te verklaren. Advocaat Roger Vanhoyland argumenteerde dat Mustafa A.M. alleen naar assisen verwezen werd op basis van de verklaring van de derde beschuldigde Zacharia S. Diens verdediger advocaat Gino Houbrechts pleitte schuldig voor roofmoord. S. legde bekentenissen af maar betwist dat hij René T. doodschoot.

23/06/2004
In ieder geval klopt de rest van het verhaal al.
Oud 23 juni 2004, 21:01   #27
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Piano,
waarom bel je zelf de politie in Tongeren niet op? Dan kun je objectieve informatie geven of er extra bewaking was en waarom

lokale politie Tongeren
Maastrichterstraat 10 - 3700 TONGEREN
tel. 012-39 02 41
Oud 23 juni 2004, 21:14   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
In de Standaard stond dit reeds. De veroordeling zal er morgen wel instaan en dan kunnen wij zien wat ze over extra politie schrijven.
Citaat:
TONGEREN/HOUTHALEN-HELCHTEREN (belga) - Op de zesde dag van het assisenproces tegen Mohamed O. (23), Mustafa A.M. (23) en Zacharia S. (24) heeft de assisenjury de drie schuldig bevonden aan de roofmoord op René T. (66). Vanavond bepaalt de jury de strafmaat.

De aanklager stelde dat het trio een diefstal pleegde met de verzwarende omstandigheden dat daarbij geweld aan te pas kwam en er sprake is van opzettelijke doodslag.

,,De enige vereiste om hen schuldig aan roofmoord te verklaren, is dat ze wisten dat ze aan een diefstal deelnamen''. Zacharia S. bekende dat hij met de twee anderen de roofmoord pleegde, en in de Cadillac van het slachtoffer vonden de speurders een haar van O. Voor A.M. is er enkel de verklaring van S. en die volstaat, zegde Boyen. Het dodende schot is van op zeer korte afstand gelost en dat gebeurde niet per ongeluk.

De echtgenote van het slachtoffer heeft wat zich op 11 december 2000 in haar woning in Houthalen-Helchteren afspeelde nog steeds niet verwerkt. Ze leeft constant in angst en slikt kalmeermiddelen.

De verdediging vroeg de vrijspraak voor Mohamed O. en Mustafa A.M. op basis van twijfel.

Raadsman Bert Schouterden zei dat er weinig tot geen objectieve elementen voorhanden zijn om zijn cliënt O. schuldig te verklaren. Advocaat Roger Vanhoyland argumenteerde dat Mustafa A.M. alleen naar assisen verwezen werd op basis van de verklaring van de derde beschuldigde Zacharia S. Diens verdediger advocaat Gino Houbrechts pleitte schuldig voor roofmoord. S. legde bekentenissen af maar betwist dat hij René T. doodschoot.

23/06/2004
In ieder geval klopt de rest van het verhaal al.
Deze berichtgeving is al duidelijk minder tendentieus. De namen van de daders worden niet voluit geschreven, er wordt niet gerept over aanstaande rellen enz....
Oud 23 juni 2004, 21:23   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
uit de GvA:
23/06 Assisen Tongeren: 30, 28 en 25 jaar cel voor roofmoord

Omdat er voor incidenten werd gevreesd, werden extra politiemanschappen ingezet om een oogje in het zeil te houden in en rond het gerechtsgebouw.
-einde artikel-
Waarom werd er hier voor incidenten gevreesd? Ik zie toch ook niet dat pedofielen in Aarlen incidenten zouden uitlokken. Bij andere veroordelingen schijnt dat dus wel mogelijk. Nu zullen de rechters, zoals gewoonlijk, misschien ook extra moeten beschermd worden. Iets at in Brussel al gemeengoed geworden is: "wij weten waar je vrouw werkt", "wij weten waar je kinderen naar school gaan" zijn normale uitdrukkingen bij sommige veroordelingen
Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.

Wist je dat op de persen van Uitgeverij De Vlijt, de eigenaar van de GvA, tijdens de bezetting de SS-man uitgaf, dat was het orgaan van de Algemeene SS-Vlaanderen.

Ook twee voormalige hoofdredacteurs van de GvA zoals Paul Belien (echtgenoot van A. Colen) en Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye zitten nu bij het Vlaams Blok.

Mijn advies: Zoek volgende keer naar een objectievere berichtgeving.
Ik heb niet de indruk dat dat nu nog zo is. Ik heb de GVA voorpagina al dikwijls, volledig gekleurd in de Belgische driekleur, in mijn bus gevonden. Hoe verklaart u dat dan?
Oud 23 juni 2004, 21:28   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:

Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.

Wist je dat op de persen van Uitgeverij De Vlijt, de eigenaar van de GvA, tijdens de bezetting de SS-man uitgaf, dat was het orgaan van de Algemeene SS-Vlaanderen.

Ook twee voormalige hoofdredacteurs van de GvA zoals Paul Belien (echtgenoot van A. Colen) en Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye zitten nu bij het Vlaams Blok.

Ik heb niet de indruk dat dat nu nog zo is. Ik heb de GVA voorpagina al dikwijls, volledig gekleurd in de Belgische driekleur, in mijn bus gevonden. Hoe verklaart u dat dan?
Geen idee, ik hou niet zo van vlaggen, tamboers, vendelzwaaiers, wapenschilden en zo van dattum

Ik heb vroeger wel lang de GvA gelezen, van huis uit met de pap binnengekregen via mijne papa.

Omdat ze nogal katholiek was heb ik ze dan later ingeruild voor de Nieuwe Gazet, maar de laatste 20 jaar lees ik nog enkel De Morgen en De Standaard en ook wat er hier online in te kijken valt.
Oud 23 juni 2004, 21:32   #31
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Eigenlijk piano is er niets uit jouw vorige posting die aangeeft dat de huidige GvA een rechts-conservatieve krant is.

Je spreekt enkel over de bestuurders van de uitgeverij ten tijde van de bezetting en vroegere hoofdredacteurs.
Hoe zit het dan met de huidige bestuurders van de uitgeverij en de huidige hoofdredacteurs?
Oud 23 juni 2004, 21:34   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, ik hou niet zo van vlaggen, tamboers, vendelzwaaiers, wapenschilden en zo van dattum

Ik heb vroeger wel lang de GvA gelezen, van huis uit met de pap binnengekregen via mijne papa.

Omdat ze nogal katholiek was heb ik ze dan later ingeruild voor de Nieuwe Gazet, maar de laatste 20 jaar lees ik nog enkel De Morgen en De Standaard en ook wat er hier online in te kijken valt.
Ik heb soms ook wel mijn vragen bij bepaalde koppen. Zoals na 13 juni op de voorpagina stond: "Heel Vlaanderen wordt Antwerpen".

Maar over het algemeen valt die gazet wel mee. Je moet het een beetje relativeren.
Oud 23 juni 2004, 21:37   #33
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je moet het een beetje relativeren.
Zoals alle andere kranten, weekbladen, tv, radio...enz.
Oud 23 juni 2004, 22:40   #34
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Mensen, Ik heb het al eens voorgestelt.

Het is Piano er maar om te doen van jullie op stang te jagen.

Trek een cordon rond hem en antwoord er nooit meer opdan vreet hij

zelf zijn hart op,dan krijgt hij zijn gal niet meer kwijt.

sorry
prutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 22:50   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt gelijk.
Ik mijd die zeikerd al zoveel mogelijk maar hier kon ik het niet laten hem eens ferm in zijn drek te duwen.
Ik ben nu eenmaal te dicht betrokken geweest dit echtpaar. Dat zijn voor mij mensen van vlees en bloed en dus meer dan een berichtje in deze of gene SS-krant.
Oud 23 juni 2004, 22:56   #36
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb soms ook wel mijn vragen bij bepaalde koppen. Zoals na 13 juni op de voorpagina stond: "Heel Vlaanderen wordt Antwerpen".

Maar over het algemeen valt die gazet wel mee. Je moet het een beetje relativeren.
Dat was wel een uitspraak van Patrick Janssens!
Oud 24 juni 2004, 14:23   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Piano beschuldigt

Citaat:
Kom je me nu vertellen dat jouw mening over de berichtgeving 'objectief' te noemen is, na al wat ik van je heb gelezen op dit forum?
Pianootje, het krantenartikel zegt niks over mijn objectiviteit. maar jouw reactie des te meer over jouw waanzin.
Oud 24 juni 2004, 14:33   #38
Tegendradigaard

Standaard

Soms is het echt zielig aan het worden vind ik...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:39   #39
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Soms is het echt zielig aan het worden vind ik...
soms
Dosz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:40   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[size=6]vrees voor incidenten bij rechtspraak[/size]
Dit is de titel van dit onderwerp, Piano.
JIJ maakt er een ander van.
Geen onverwachte tactiek van Piano. Eigenlijk wilt hij daarmee zeggen dat hij er geen antwoord op heeft, maar dat hij desalniettemin toch zal proberen om een ander (en ook niet geheel onverwacht) zwart schaap te zoeken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be