![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Pft, wéér te laat.
Ik val voor elke kloteregeling net naast de boot, behalve als het om betalen draait ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet wat er sociaal is aan huursubsidies. Dat lijkt me hetzelfde als geld geven aan verhuurders. Huurprijzen zullen wel volgen met de invoering hiervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemakkelijkheidshalve herhaal ik onderaan deze post mijn eigen post, waarop jij je baseert om te zeggen dat ik me zou opwinden. Lees vooral de eerste paragraaf. Is dat nu "opwinden" ?? Verder moet ik voor de duizendste keer herhalen: volgens de uitslag van de laatste Vlaamse verkiezingen, zijn wij (N-VA) in de Vlaamse regering en in het Vlaamse parlement het kleine broertje. Dat kleine broertje heeft wel een regeerakkoord ondertekend, omdat er - in verhouding tot ons politiek-democratisch gewicht - voldoende eten en drinken in zat. Ik, klein onnozel nva-stemmertje, ben van mening dat een gegeven woord gestand gehouden moet worden. (maar ja, ik ben dan ook van mening dat een mens moet werken voor zijn brood ... en niet de ganse dag in een hangmat afwachten tot men dat brood in je mond komt duwen) Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Even de kritiek op haar uiterlijk pareren: ik heb haar gezien in een uitzending van terzake waarin ze het probleem kwam toelichten. Ik donderde bijna van mijn stoel: er zat een dame die een stuk jonger leek dan de dame die we altijd gekend hadden... Jonger zelfs dan toen ze aan het begin van haar carriëre stond. Wat ze heeft gedaan weet ik niet, maar het was geslaagd! Haar haar was lichter: kastanjebruin met nog wat lichtere lokjes. Geen bril meer, maar integendeel sprekende ogen. Ik kon nauwelijks geloven dat het Freya was. Een hoge staart maakte het geheel af en deed haar nog jonger lijken. Zeer geslaagd! Ik ben jaloers. ![]() Het woonbeleid: Een regelrechte schande. Hoe kan het ook anders? Al trekken ze die marges op dat het geen naam meer heeft, dan nog zal het volgens mij zo werken dat Walgelijker wordt het nog als je weet dat ik onlangs een mindervalide dame ontmoette in de trein waar ik een heel tof en ècht verrijkend gesprek mee had in alle betekenissen van het woord. Zit en jank: 1. Deze dame gaf voorlichting en vormingen in scholen e.d. om mensen inzicht te geven in het leven van mindervaliden, daarnaast gaf ze ook coaching. Je zou voor minder want haar verhaal zal voor velen een bron van inspiratie zijn en haar moed en vechtlust om met haar beperking om te gaan die haar afhankelijker maakt, waarin ze toch zo veel mogelijk onafhankelijkheid probeert te behouden, een voorbeeld. Probleem: deze dame mag hiervoor NIETS krijgen en doet dit dan ook onbezoldigd. Want, met zulk een gradatie van invaliditeit m�*g je in dit land niét werken. Dat betekent dus: tevreden zijn met de aalmoes die de overheid je maandelijks geeft. Alles wat je er voor de rest bij doet als je je situatie wil verbeteren is puur vrijwilligerswerk. Ze krijgt er dus niets voor, zelfs geen aalmoes... 2. Ze probeert al jarenlang een sociale woning te verkrijgen. Ze valt telkens weer uit de boot ... Let wel: het gaat hier om een gewone sociale woning, dus nog niet eens om een woning die is aangepast aan haar noden!! Dat kan ze zich nl volledig niet permitteren en de mogelijkheid om zulk een woning in België te verkrijgen bestaat ook niet. ![]() Door de invaliditeit zou het voor deze dame veel makkelijker zijn een sociale woning in de stad te verkrijgen, daar het haar veel mobieler maakt (ze is afhankelijk van anderen voor verplaatsingen). In de stad heeft ze dat probleem niet, maar in de stad is er natuurlijk helemaal geen plaats!! Guess what?? Dat vertelde ze er niet bij, maar je kan natuurlijk wel raden wat er gaande is: jonge en oudere zeven-koppige gezinnen komen ons Vlaanderenland binnengestormd zonder boe of bah. Door hun kroostrijkheid maar ook door hun "franken teut" (zoals ik 't een boze oude man in één van de Leuvense bussen nog zo mooi hoorde zeggen, tegen de zoveelste allochtone "dame" die meende dat de evenaar door haar achterwerk liep, je zou voor minder stress krijgen in een bus waar 3/4e zichtbaar niet Belgisch was en de rest Slavische talen sprak!!) en eeuwigdurende geklaag en gezaag en hysterie van zodra ze niet op hun wenken bediend worden, krijgen ze een sociale woning toegewezen. Leur de inkomensgrenzen uit zoveel je wil, dat probleem gaat blijven bestaan zolang het migratiebeleid niet wordt aangepast: mensen komen hier in grote getale binnen, hun situatie is altijd schrijnender dan die van de Belgen zogezegd want ze slepen een hele kroost kinderen met zich mee die met alle respect geboren worden voor een leven voor galg en rad ![]() (Let goed op: dit betekent dus dat ze hun armoede zelfs niet hoeven aan te tonen, integendeel tot een Belg die volledig gescrutineerd wordt op alle mogelijke sociale en financiële vlakken om te kijken of er toch nergens geen achterachternicht is die ze uit de miserie moet trekken. Begrijpen wie begrijpen kan, ik doe het alvast niet. Dat mag bij deze duidelijk zijn. Het beleid van Vlaanderen is wraakroepend. Ik ben zelf om ocmw hulp gaan vragen en na een tijdje werd het afgewezen. Het ocmw bond hierbij al haar eigen reglementen aan haar laars (ik moest eigenlijk een hoger leefloon krijgen dan ik kreeg, stuurde mijn post naar een verkeerd postadres en foeterde dan dat ik niet reageerde op hun brieven, maar last but not least kwam aanzetten met een hele reeks leugens om achterover te vallen ..., me niet ingelicht over een beslissing tot definitieve schorsing, me niet gehoord op het comité zoals normaal moet, het blunderen gebeurde tot in de rechtszaal waarbij ze hun hele reeks argumenten de avond ervoren pas hadden ingestuurd zodat ik niet op de hoogte was van de verbijsterende dingen die ze daar zouden naar voren durven brengen, ... waardoor ik de tegenbewijzen van hun bizarre beweringen niet kon geven (die ik wel had). Ik sloeg bijna tiendubbel achterover, toen zij daar in dood-ernst beweerden mij te hebben bijgestaan zoveel ze konden (uitgekafferd dat het geen naam meer had iedere keer ik moest gaan ja ![]() ![]() Probleempje: daarmee waren de mensen vooraan de rechtbank nog niet noodzakelijk overtuigd. Maar je gelijk krijgen tegenover een staatsinsteling bestaat blijkbaar niet in dit land, want die mag doen wat ze wil is nu bewezen dus ... ![]() En nog eens tegen die beslissing in gaan zal moeilijk worden, want zelfs deze beslissing is nog niet bij mij gearriveerd terwijl ze twee weken geleden verzonden zou zijn geweest ... Mijn advocate heeft me enkel het eerste blad opgestuurd waar ik ook niet vet mee ben en waarin ik kan zien dat men zich alvast ten dele baseert op volledig foute feiten (zijnde ocmw-verzinsels)... Ik bedoel ... Il faut le faire. Ik denk niet dat ze het met één allochtoon moesten proberen. (Interessant genoeg was ik, tegen alle verwachtingen in N.O.T. uiteraard weer de enige Belgische in die rechtbank. ) Om maar te zeggen dat onze overheidsinstanties en onze overheid, zowel als onze gerechterlijke overheden PRIMA werk verrichten. Niet dus. Ik denk dat ze blij genoeg zien als ze een blonde griet in een positie als de mijne zien die niemand heeft die voor haar op wil komen of haar kan verdedigen zodat ze eindelijk tenminste de staatskas toch weer eens dicht kunnen houden. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 maart 2012 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Vermits mijn fetish met lange wachtlijsten, ik print die op huishoudfolie en draag die in de nachtclub als kledij, ben ik dik voorstander van een verhoging van het maximumloon dat recht geeft op een sociale woning. Kan ik elk weekend andere beprinting dragen en alzo de één na de andere hipster binnen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() @groentje: zijn jouw bewijzen dan niet voldoende ? ik ben ook van plan tegen het ocmw te procederen.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij veel te lange wachtlijsten voor basisbehoeften, zoals een dak boven het hoofd, heeft een overheid weinig andere keuze... dan wordt er elders maar bespaard, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een huurpremie voor op de privémarkt... Dit naar aanleiding van de opmerking vanuit sociale verhuurmaatschappijen dat ze enkel leefloners, allochtonen en daklozen aantrekken, omdat mensen met een iets te hoog loon uit de sociale boot vallen...
Dit heeft niets met wachtlijsten te maken. Een premie. Alweer een premie. Het is niet alleen symptoombestrijding, het is dweilen met de kraan open. Ik versta maar niet waar die Freya het geld vandaan blijft toveren. Of wordt er gefoefeld met de kaasschaaf? En alweer Freyake die in de media luid komt toeteren over "nog NIET beslist beleid"... Dat is dan ook het enige wat zij keer op keer doet, he. Echt, ik hoop dat die haar laatste jaren bezig is als nationale politica.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() Kunnen al die verhuurders lekker hun huur opslaan en komen mensen die hun huur nu nog wel net kunnen betalen maar net geen recht hebben op de Freya's priem in de problemen.
Wat ge ook doet : 't water loopt altijd richting zee. Wat we nodig hebben zijn nog minder normen en waarden in de economie en nog meer ongebreidelde geldzucht. En meer normen en waarden in het sociale leven zodat iedereen braaf ja knikt. Laatst gewijzigd door Nar : 26 maart 2012 om 04:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Dat, ofwel is het de gewoonte om bij de sossen de lompste van de bende minister van begroting te maken.
![]() |
#31 |
|
![]() Eerlijk gezegd schoofzak, en vergeef mij mijn bitterheid, maar mensen die werken en op de sossen stemmen verdienen niet beter van gepluimd te worden.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp je.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |