Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 11:00   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In boeddhistische tempels daarentegen ...
Ik heb zo iets van 'when in rome' ...
Wat met boeddhistische tempels? Ik heb in geen enkele boeddhistische tempel mijn schoenen moeten uitdoen...

Mja, buiten die in Schoten, maar die verschilt wel in meerdere dingen dan wat je in het Oosten tegenkomt.

Voor de rest: in de synagoge draag ik een kippa, in een orthodoxe kerk draagt mijn vriendin een sluier. When in Rome, inderdaad --- en de wereld is Rome, dat weet iedereen.

Oud 25 maart 2012, 11:03   #22
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb in Antwerpen een Turkse moskee bezocht en heb mijn schoenen helemaal niet moeten uitdoen. De tapijten werden pas bij gebed uitgerold, dus was het geen probleem.

Moskeeën die ik in het buitenland bezocht, vergden ook niet altijd dat ik mijn schoenen uitdeed. Velen hebben stofdoeken voor over je schoenen.

Dit vind ik maar niet meer dan normaal. Wat heb je er zo op tegen?
In Cairo moesten we onze schoenen uitdoen en dan verplicht te huren herbruikte stoffen sloefkes dragen... met de nodige schimmelsporen als gevolg.

ikke niet meer naar moskee.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 maart 2012 om 11:04.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:06   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In Cairo moesten we onze schoenen uitdoen en dan verplicht te huren herbruikte stoffen sloefkes dragen... met de nodige schimmelsporen als gevolg.

ikke niet meer naar moskee.
Dat is dan gek, want ik praat onder andere over grote moskeeën in Caïro.
Oud 25 maart 2012, 11:06   #24
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat met boeddhistische tempels? Ik heb in geen enkele boeddhistische tempel mijn schoenen moeten uitdoen...
Ik wel.
Zal misschien een lokaal gebruik zijn.

Citaat:
Voor de rest: in de synagoge draag ik een kippa, in een orthodoxe kerk draagt mijn vriendin een sluier. When in Rome, inderdaad --- en de wereld is Rome, dat weet iedereen.
Voila, meer moet dat niet zijn.
Oud 25 maart 2012, 11:54   #25
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit geldt blijkbaar niet voor de moslima's die hun hoofddoek weigeren uit te zetten op plaatsen die geen moskees zijn (de Hema bij vb).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 12:03   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dit geldt blijkbaar niet voor de moslima's die hun hoofddoek weigeren uit te zetten op plaatsen die geen moskees zijn (de Hema bij vb).
Hoe kun je een hoofddoek "uitzetten"?

Voor de rest: ik heb er niets op tegen dat een keten zoals Hema haar personeel oplegt geen hoofddoek te dragen.

Dat weerlegt niet dat ik het niet voor de borst stotend vind als gevraagd wordt om in een Orthodoxe kerk een sluier te dragen.
Oud 25 maart 2012, 12:10   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor de rest: ik heb er niets op tegen dat een keten zoals Hema haar personeel oplegt geen hoofddoek te dragen.

Dat weerlegt niet dat ik het niet voor de borst stotend vind als gevraagd wordt om in een Orthodoxe kerk een sluier te dragen.
ho, maar "ooit" "lang geleden" zou ik u volledig bijstaan hoor. Ik huldigDE het principe van Rome.

Alleen: ondertussen blijkt dit principe enkel nog voor dhimmies weggelegd te zijn.

Al ooit een topic zien openen over: "alle kerken zijn alle dagen open voor alle mensen, inclusief zij die wel of geen schoenen willen dragen, hoofddoeken opzetten of baarden en soepjurken willen aandoen"?

waarom niet?
Oud 25 maart 2012, 12:19   #28
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Je trekt de speldjes losjes, maakt de knoop los, en laat de doek tussen duim en wijvinger van je hoofd glijden. Heel eenvoudig hoor.
Oud 25 maart 2012, 13:25   #29
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar zit de hypocrisie.
Wat is daar nu hypocriet aan. Ik meen dat de islam totaal niet verenigbaar is met onze cultuur, en ook geen toekomst heeft in deze regionen. Daarom wil ik de islam terugdringen tot achter de muren van diens eigen woning. Ik kom daar eerlijk voor uit. Je zal iets anders moeten zoeken dan hypocriet.
Meestal gebruiken jullie bekrompen in dit geval.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 14:00   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Maak het eens wat simpeler.
Volg het principe "baas in eigen huis"
De eigenaar of geldschieter van het huis, moskee, kerk, tempel, kroeg, bedrijf,..... bepaalt de dress-code.
Wie de dress-code ongenegen is, blijft buiten.

Dus: kopvod en teensletsen in de moskee, blote kop in de kerk en de hema, smoking op het yuppiefeest, pluim in de reet op het janettefeest, en een soepjurk op de partijraad van Groen!...
Wie niet meedoet, zoekt een andere club waar hij zich kan kleden naar wens, en loopt voor de rest thuis in zijn blote hol.
Oud 25 maart 2012, 14:24   #31
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De eigenaar of geldschieter van het huis, moskee, kerk, tempel, kroeg, bedrijf,..... bepaalt de dress-code.
Wie de dress-code ongenegen is, blijft buiten.

Dus: kopvod en teensletsen in de moskee, blote kop in de kerk en de hema, smoking op het yuppiefeest, pluim in de reet op het janettefeest, en een soepjurk op de partijraad van Groen!...
Wie niet meedoet, zoekt een andere club waar hij zich kan kleden naar wens, en loopt voor de rest thuis in zijn blote hol.
jij leeft nog in de duistere twintigste eeuw zeker? ja, toen was alles nog simpel en leefde men af en toe () in peis ende vree. Maar over die vier jaar dat het vriendje van de moeftie aan de macht was, zijn ze nog niet uitgeklapt, en nu willen ze zelf de moefti terug aan de macht!
Oud 25 maart 2012, 15:05   #32
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Wat is daar nu hypocriet aan.
Onze wet voorziet vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst en levensovertuiging.

Ofwel zegt ge dat iedereen zich aan de wet moet houden, en dat wil dan zeggen dat ge ook de mening van de moslim en christen moet toelaten, hoe idioot die ook is, en dat ge het uitend van de het geloof van de moslim en christen moet toelaten.

Ofwel zegt ge dat een bepaalde groep geen recht heeft op vrijheid van meningsuiting en vrije godsdienstbeleving, maar dan overtreed ge zelf de wet en dan kunt ge ook niet eisen van anderen dat ze er zich aan houden.

Begrijpt ge?
Oud 25 maart 2012, 15:09   #33
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Iedereen is baas in eigen huis, dat is al altijd zo geweest (binnen bepaalde grenzen).

De vrijheden die we echter verworven hebben (UVRM, Wetten van Belgie en regelgeving van Europa) gaan er over dat ze in het openbaar kunnen worden uitgeoefend, anders zijn het geen vrijheden meer.

Citaat:
Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstvrijheid
Oud 25 maart 2012, 15:27   #34
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt ge dan ook tegen zulke dingen?

En dit

Want erg discreet kunt ge dat niet echt noemen hé:
wat een zwak tegenwerk een processie die hier al 700 jaar plaatsvind en een bezoek van een paus om de zo wat 20 jaar?!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 17:03   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ho, maar "ooit" "lang geleden" zou ik u volledig bijstaan hoor. Ik huldigDE het principe van Rome.

Alleen: ondertussen blijkt dit principe enkel nog voor dhimmies weggelegd te zijn.

Al ooit een topic zien openen over: "alle kerken zijn alle dagen open voor alle mensen, inclusief zij die wel of geen schoenen willen dragen, hoofddoeken opzetten of baarden en soepjurken willen aandoen"?

waarom niet?
Maar dit is ook zo in joodse, orthodoxe, &c. tempels van eredienst?

Overigens: toen mijn stiefovergrootmoeder enkele jaren geleden begraven werd, in haar traditionele, rijke zelf, werd de begrafenis overgoten met een "bourgeois"-sausje �* l'ancienne: mannen en vrouwen moesten apart zitten in de kerk.

Moest ik dan ook maar prompt ergens anders gaan zitten, of toch mooi met de mannen aansluiten?
Oud 25 maart 2012, 18:04   #36
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze wet voorziet vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst en levensovertuiging.
En die vrijheid hebben ze. Vrijheid van godsdienst is niet het zelfde als vrijheid om je eredienst overal en ten alle tijde te kunnen beoefenen.

Geen enkele moslim wordt hier vervolgd omwille van zijn geloof (hetgeen niet kan gezegd worden van christenen in moslimlanden).
Het is hypocriet om vrijheid van godsdienst voor te stellen als het recht om overal je geloof door symbolen (zoals de hoofddoek) op te mogen dringen.
Oud 25 maart 2012, 19:56   #37
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat een zwak tegenwerk een processie die hier al 700 jaar plaatsvind
Mijn denkbeeldig vriendje was hier eerder dan hun denkbeeldig vriendje?
Really?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en een bezoek van een paus om de zo wat 20 jaar?!
Dat is het bezoek aan Mexico and guess what?
De Maya goden waren daar eerder dan zijn god.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 maart 2012 om 19:57.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 20:10   #38
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ofwel zegt ge dat iedereen zich aan de wet moet houden, en dat wil dan zeggen dat ge ook de mening van de moslim en christen moet toelaten, hoe idioot die ook is, en dat ge het uitend van de het geloof van de moslim en christen moet toelaten.

Ofwel zegt ge dat een bepaalde groep geen recht heeft op vrijheid van meningsuiting en vrije godsdienstbeleving, maar dan overtreed ge zelf de wet en dan kunt ge ook niet eisen van anderen dat ze er zich aan houden.

Begrijpt ge?
die wet voorziet echt wel niet dat ge tijdens uw werkuren, betaald door de baas, aan proselytisme gaat doen hoor.

Maar kom, ik postte hier vanmorgen een filmpje waarin Yussuf De Witte vond dat je tijdens je werkuren in een wit pak met puntmuts mag rondlopen.
Oud 25 maart 2012, 20:13   #39
Alboreto

Standaard

Citaat:
die wet voorziet echt wel niet dat ge tijdens uw werkuren, betaald door de baas, aan proselytisme gaat doen hoor.
Ik vermoed dat ge 'proselitisme' bedoelt?
(tip: best eerst de moeilijke woordjes leren schrijven eer ge ze gebruikt)

Maar zijt ge zo onzeker in uw geloof dat ge u laat bekeren door een stukje textiel?
Oud 25 maart 2012, 20:17   #40
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat ge 'proselitisme' bedoelt?
(tip: best eerst de moeilijke woordjes leren schrijven eer ge ze gebruikt)

Maar zijt ge zo onzeker in uw geloof dat ge u laat bekeren door een stukje textiel?
nee, ik bedoelde prosélytisme, in de taal die de nord)-africains gebruiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be