Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 11:02   #21
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn Nationale Operator.

Alles met "vlaams" ervoor maakt me de facto misselijk.
Da's niks, voor jou hebben we nog wel een Nederlandse Operator.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 12:27   #22
VlaanderenMijnLand
Banneling

Standaard

Colruyt Mobile, Jim Mobile, TMF Mobile, Ello Mobile,...

Ze doen inderdaad hetzelfde. Feit is: Colruyt is een NV en is beursgenoteerd (dacht ik) dus je bent niet zeker waar de winst naartoe gaat.
De VMMa is deels in handen van de Roularta group die Europees is.

Jekan dus nooit uitmaken waar de winsten naartoe gaan. Met mijn operator wel. Ik weet dat ik capaciteit moet opkopen van de bestaande operatoren, dus zij gaan nog steeds winst behalen uit mijn activiteiten, maar die is veel lager dan wat ze normaal zouden verkrijgen.
Daarbij, gesteld dat het een succes zou worden, kan er op termijn geïvesteerd worden in eigen netwerkcapaciteit.

Ik geloof dat er nood is aan bedrijven die zeggen: "Mijn winst is Vlaams en blijft Vlaams".

Zodus, wat kan ik bieden: voorlopig nog geen concrete paketten. Het zal alleszins op het niveau liggen van Mobile Vikings, aangezien ik van dezelfde MVNE afkoop. En bij mijn operator heb je de garantie dat er enkel met Vlaamse werknemers wordt gewerkt, in Vlaamse callcenters en dat de winst ten goede zal komen van andere Vlaamse investeringen.

Het is niet omdat ik als ondernemer winst nastreef dat ik daarom geen bewuste keuze kan maken over de bestemming ervan.
VlaanderenMijnLand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:08   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaanderenMijnLand Bekijk bericht
Colruyt Mobile, Jim Mobile, TMF Mobile, Ello Mobile,...

Ze doen inderdaad hetzelfde. Feit is: Colruyt is een NV en is beursgenoteerd (dacht ik) dus je bent niet zeker waar de winst naartoe gaat.
De VMMa is deels in handen van de Roularta group die Europees is.

Jekan dus nooit uitmaken waar de winsten naartoe gaan. Met mijn operator wel. Ik weet dat ik capaciteit moet opkopen van de bestaande operatoren, dus zij gaan nog steeds winst behalen uit mijn activiteiten, maar die is veel lager dan wat ze normaal zouden verkrijgen.
Daarbij, gesteld dat het een succes zou worden, kan er op termijn geïvesteerd worden in eigen netwerkcapaciteit.

Ik geloof dat er nood is aan bedrijven die zeggen: "Mijn winst is Vlaams en blijft Vlaams".

Zodus, wat kan ik bieden: voorlopig nog geen concrete paketten. Het zal alleszins op het niveau liggen van Mobile Vikings, aangezien ik van dezelfde MVNE afkoop. En bij mijn operator heb je de garantie dat er enkel met Vlaamse werknemers wordt gewerkt, in Vlaamse callcenters en dat de winst ten goede zal komen van andere Vlaamse investeringen.

Het is niet omdat ik als ondernemer winst nastreef dat ik daarom geen bewuste keuze kan maken over de bestemming ervan.
met alle respect voor het idealisme dat van uit uw idee blijkt, maar ik heb het vaag gevoel dat je er geen idee van hebt hoeveel geld er nodig is om eigen netwerk capaciteit uit te bouwen.
Hoe denk je een significant deel van de markt te overtuigen als je enige lokmiddel "vlaamse winst voor vlaanderen" zal zijn? Telenet was ook ooit een op en top vlaams bedrijf, tot de amerikanen de boel overnamen. Wie zegt dat met uw idee niet hetzelfde zal gebeuren? "Maar ik zal dat niet doen", klinkt niet echt overtuigend hé.

Om uw idee te lanceren zal je de mensen er moeten van kunnen overtuigen dat ze meer gaan moeten betalen. En waarvoor? Voor een vage belofte van een vlaams bedrijf en vlaamse winsten etc , maar dat is allemaal zo vluchtig hé. Mensen kiezen voor prijs in zo'n zaken, en voor niets anders. Sowieso zal je er gigantisch veel geld tegen moeten gooien en zal het jaren duren eer je dat terug ziet, �*ls je het al terug ziet. Weet dat mobile vikings, dat géén reclame maakt en super goedkoop opereert, en al 90k klanten heeft, VERLIES draait op dit moment!!!! Ze moeten nog meer klanten lokken vooraleer ze pas break even gaan draaien.

ik zou graag van u eens horen hoe u dat wil gaan flikken? Wat is uw plan? Waarom denkt u dat mensen en masse gaan overstappen naar uw nieuwe en ongekende maatschappij? Hoe gaat uw klanten lokken? Hoe zal u uw prijs zetten en uw kosten onder controle houden?

u bent een idealist naar mijn hart, maar jammer genoeg niet realist!
De geest van uw idee krijgt mijn steun volledig, maar het ware beter u ergens anders op toe te spitsen dan telecom. Mensen zijn wel degelijk gevoelig voor het "eigen kweek"-label, maar niet bij telecom. Richt u op een sector waar mensen wél meer willen afdokken voor een streekproduct, en waar de sprong naar de markt niet zo groot is als bij de telecomsector
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:17   #24
fantoom
Banneling

Standaard

Laat ons dan mobile vikings overnemen!
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:22   #25
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

"Mijn winst is Vlaams en blijft Vlaams" gaat inderdaad geen kat aantrekken, zeker niet in de telecomsector. Uiteindelijk blijf je volledig in het liberale marktstelsel opereren, dus nationalistische drijfveren zijn irrelevant.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 13:28   #26
VlaanderenMijnLand
Banneling

Standaard

Ik dank u voor uw reactie!

Echter, het voorbeeld van Mobile Vikings is niet helemaal juist. Hun verlies is te wijten aan hun groeidoelstellingen. Wie hoog mikt, moet een serieuze overhead creëren in de vorm van personeel, marketingbudget, gebouwen, ....

Daartegenover zet ik het voorbeeld van Ello Mobile. 4500 abonnees en draaiden vorig jaar 450000 € (vierhonderdvijftigduizend) winst. Hun boekhouding is openbaar, u kan ze vinden op de site van de kruispuntbank of op hun eigen webstek. Ik ga u niet vervelen met de technische aspecten van hun project, maar geloof me als ik zeg dat de initiële investering niet gigantisch is.

Daarin ligt mijn voorbeeld. In eerste instantie mik ik op 5000 abonnees, dit kan ik perfect binnen mijn huidige structuren bewerkstelligen. Ik heb nog plaats voor ene handvol callcenteroperatoren en de boekhouding schijf ik mee in de bestaande kaderafspraak die ik heb met mijn boekhoudkantoor.

De winst wordt niet uitgekeerd, die wordt opzijgezet en gebruikt voor verdere investeringen.

Verdere groei kan verzekerd worden door de aandelenstructuut eenvoudig te houden, blijven in de bvba zolang de groeiprognoses bescheiden blijven en overstappen naar een vorm van collectief aandeelhouderschap (d.w.z dat je bij de aankoop van een abonnement automatisch een aandeel krijgt). Acco (een grote boekenwinkel die zich toespitst op studentencursussen) draait op die manier bijzonder vlot.

Verlaat je de operator en zeg je je abonnement op, verlies je je aandeel.

De unique selling proposition hier is dat je niet meer betaalt (maar ook niet minder) dan de huidige marktprijs, maar dat je zeker bent dat je winst niet verdwijnt in de zakken van een persoon/organisatie die geen hol om Vlaanderen geeft.

En de prijs, tja, als je niet "verplicht" bent om winst te maken om je inhalige buitenlandse aandeeelhouders tevreden te houden dan kan je je prijzen scherp houden.

Toegegeven, het is een ambitieus plan, daarom ook dat ik het hier uit de doeken doe, net om input te krijgen en een eerste idee te hebben over de interesse die er zou bestaan. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat je met de juiste argumenten en een goed product, goede zaken kan doen.
Oud 27 maart 2012, 13:39   #27
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dank u voor uw reactie!

Echter, het voorbeeld van Mobile Vikings is niet helemaal juist. Hun verlies is te wijten aan hun groeidoelstellingen. Wie hoog mikt, moet een serieuze overhead creëren in de vorm van personeel, marketingbudget, gebouwen, ....

Daartegenover zet ik het voorbeeld van Ello Mobile. 4500 abonnees en draaiden vorig jaar 450000 € (vierhonderdvijftigduizend) winst. Hun boekhouding is openbaar, u kan ze vinden op de site van de kruispuntbank of op hun eigen webstek. Ik ga u niet vervelen met de technische aspecten van hun project, maar geloof me als ik zeg dat de initiële investering niet gigantisch is.

Daarin ligt mijn voorbeeld. In eerste instantie mik ik op 5000 abonnees, dit kan ik perfect binnen mijn huidige structuren bewerkstelligen. Ik heb nog plaats voor ene handvol callcenteroperatoren en de boekhouding schijf ik mee in de bestaande kaderafspraak die ik heb met mijn boekhoudkantoor.

De winst wordt niet uitgekeerd, die wordt opzijgezet en gebruikt voor verdere investeringen.

Verdere groei kan verzekerd worden door de aandelenstructuut eenvoudig te houden, blijven in de bvba zolang de groeiprognoses bescheiden blijven en overstappen naar een vorm van collectief aandeelhouderschap (d.w.z dat je bij de aankoop van een abonnement automatisch een aandeel krijgt). Acco (een grote boekenwinkel die zich toespitst op studentencursussen) draait op die manier bijzonder vlot.

Verlaat je de operator en zeg je je abonnement op, verlies je je aandeel.

De unique selling proposition hier is dat je niet meer betaalt (maar ook niet minder) dan de huidige marktprijs, maar dat je zeker bent dat je winst niet verdwijnt in de zakken van een persoon/organisatie die geen hol om Vlaanderen geeft.

En de prijs, tja, als je niet "verplicht" bent om winst te maken om je inhalige buitenlandse aandeeelhouders tevreden te houden dan kan je je prijzen scherp houden.

Toegegeven, het is een ambitieus plan, daarom ook dat ik het hier uit de doeken doe, net om input te krijgen en een eerste idee te hebben over de interesse die er zou bestaan. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat je met de juiste argumenten en een goed product, goede zaken kan doen.
met ambitie is niets mis hoor Ik heb zelf nog een heel plan uitgewerkt om met een netwerk van kleine energieproducenten en wkk's electrabel in hun rapen te sch*ten. Urenlang het volledig uit de doeken gedaan tussen vrienden op café en ze vonden het geniaal eenmaal ze de draagkracht ervan verstonden. Alleen is startkapitaal niet gemakkelijk te vinden hé Het moment dat ik er zou aan beginnen en big brother electrabel heeft mijn spel door, stampen ze mij gewoon de grond in.

Van die Ello firma heb ik nog niet gehoord. Als ze 450k winst draaien met 4500 klanten, is dat 8 euro winst per maand per klant. Dat lijkt me al behoorlijk veel, maar niet onmogelijk. Ze gaan in elk geval niet te veel personeel in dienst mogen hebben. Neem een gemiddeld abbo van 25 euro. Daar zit al btw bij (21% vermoed ik?) Dus die moet er al van, dan nog de aankoopkosten van uw pakketten bij de grote operator, uw werkingskosten en personeelskosten. En dan nog 8 euro overhouden. Straf, maar niet noodzakelijk onmogelijk.
Per man in dienst mag je rekenen dat uw inkomsten minstens 50k zakken.
Oud 27 maart 2012, 13:44   #28
VlaanderenMijnLand
Banneling

Standaard

Ik reken per personeelslid (1FTE) van 32 jaar met een diploma niveau bachelor op een totaalkost van 62000€ per jaar.

Helaas kan ik niet uit de doeken doen hoe het businessplan eruitziet, weet wel dat ik genoeg omzet haal uit mijn andere activiteiten om de start-up gedurende 2 jaar te financieren. Lijkt me voldoende om uit te maken of het project kans op slagen heeft.

Wat betreft jouw project, als mijn project slaagt, mag je altijd eens langskomen.
Oud 27 maart 2012, 14:13   #29
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
mobile vikings: reseller van base, 15€ per maand betaal ik nu en geen enkele andere operator kan er aan tippen.
Ahum... Aldi...

13 cent per minuut, 4,5 cent per SMS en €4 voor €400 MB. Want 2GB dataverkeer, 2000 SMS'en en 62 minuten bellen per maand doe ik niet, dus die €15 is enkel interessant als je echt veel belt, SMS't en vooral surft. Mijn verbruik ligt bij Aldi rond de €10 per maand. Wie sporadisch surft, is beter af bij Aldi, altijd.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:15   #30
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
"Mijn winst is Vlaams en blijft Vlaams" gaat inderdaad geen kat aantrekken, zeker niet in de telecomsector. Uiteindelijk blijf je volledig in het liberale marktstelsel opereren, dus nationalistische drijfveren zijn irrelevant.
Klopt.

Overigens zal het de gemiddelde Vlaming worst wezen of een of andere buitenlander of onze ondernemer Diederik met de winst gaat lopen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:17   #31
giserke
Banneling

Standaard

Voip

Laatst gewijzigd door giserke : 27 maart 2012 om 14:17.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:25   #32
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Laat ons dan mobile vikings overnemen!
Ah ja, Mobile Vikings, die grapjassen die 'Gratuit, c'est pour les Flamands' vertaalden als 'Gratis is voor Hollanders'...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 16:56   #33
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ah ja, Mobile Vikings, die grapjassen die 'Gratuit, c'est pour les Flamands' vertaalden als 'Gratis is voor Hollanders'...
que?
Oud 27 maart 2012, 17:06   #34
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
que?
http://www.zdnet.be/itprofessional/1...ame-aanpassen/
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 23:33   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn idee is om een nieuwe mobiele operator te starten, specifiek voor Vlaminegen, waarbij de winsten die behaald zouden worden in Vlaanderen zouden blijven. en dit ook zo in de statuten te vermelden.
stel da eeen nederlandre abootje of pay-kaart wil ??

Citaat:
Mensen kiezen voor prijs in zo'n zaken, en voor niets anders.
yep !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:34   #36
VlaanderenMijnLand
Banneling

Standaard

Citaat:
stel da eeen nederlandre abootje of pay-kaart wil ??
Dat is geen enkel probleem. Zelfs Walen of voor mijn part Rhetoromaanse Zwitsers mogen een abonnement aankopen. De opbrengst er vaan blijft in VL en wordt enkel gebruikt voor VL projecten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Mensen kiezen voor prijs in zo'n zaken, en voor niets anders.

yep !!
Ik heb ondertussen al met enkele MVNE's rond tafel gezeten en ik kan al melden dat de tarieven zeer concurrentiëel zullen zijn.
Oud 28 maart 2012, 22:03   #37
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Heheheh.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 05:50   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Oei, dus 60% van uw geliefde vaderland maakt u misselijk? Ocharme.
U hebt het niet goed begrepen.
Ik zei dat iets waar 'vlaams "voorstaat".

Ik bedoel dus zoiets als Vlaamse Militanten Orde, nieuwe Vlaamse Alliantie, Vlaams Belang.

Snapt u of moet ik het nog eens uitleggen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 11:18   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt het niet goed begrepen.
Ik zei dat iets waar 'vlaams "voorstaat".

Ik bedoel dus zoiets als Vlaamse Militanten Orde, nieuwe Vlaamse Alliantie, Vlaams Belang.

Snapt u of moet ik het nog eens uitleggen ?
Vlaams Gewest?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 23:14   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dubbelnick...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be