Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 19:39   #21
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Das iets voor Sabam,de auteursrechten kunnen ze dan aan de pedofeet geven.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:04   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wat hebben integratie, immigratie en moskees daar nu mee te maken?
Voor Cynara Cardunculus heeft alles met integratie en islam te maken, hé, Cynara?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 11:05   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In zo'n geval zeg ik steeds; "Muziek is haram"!
Dan zetten ze zéker die direct af.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 22:40   #24
marjan
Burgemeester

Standaard

Heel het jaar: opendeurdag in Kathedraal van Antwerpen

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
"Easter at the cathedral"
De Onze-Lieve-Vrouwekathedraal organiseert dit jaar voor de eerste keer een concertreeks in de Goede Week, van 1 t.em. 9 april. Naast de diverse liturgische vieringen staan er ook 4 concerten op het programma, klavecimbelconcerti van Bach, Stabat Mater van Pergolesi, de Vioolsonate van Franck en een orgelrecital met Bachwerken.

Het volledige programma ziet er als volgt uit:

Zondag 1 april, 10:15: Hoogmis van Palmzondag
Maandag 2 april, 20:15: "Klavecimbelconcerti en Derde suite" Bach in het hoogkoor
Dinsdag 3 april, 20:15: Concert "Stabat Mater" Pergolesi in het hoogkoor
Woensdag 4 april, 20:15: Kamermuziekconcert in de Sint-Antoniuskapel. "Duo Nevolovitsch"
Donderdag 5 april, 10:00: Chrismamis
Donderdag 5 april, 20:00: Avonddienst van Witte Donderdag
Vrijdag 6 april, 20:00: Avonddienst van Goede Vrijdag
Zaterdag 7 april, 21:00: Paaswake
Paaszondag 8 april, 11:00: Pontificale Paasviering. Rechtstreekse uitzending in Eurovisie
Paaszondag 8 april, 17:00: Vesper-Evensong
Maandag 9 april, 16:00: Orgelconcert door Peter Van de Velde. Werken van "Johann Sebastian Bach" op het Metzler-orgel.

toegankelijk voor IEDEREEN: is dat geen teken van integratie ?

Schoenen mogen worden aangehouden, en voor zover ik weet mogen ook ingepakte personen de kathedraal dagelijks bezoeken.

Graag uw applaus voor deze schitterende iniatieven.... of klapt u enkel voor een schaarse moskee waar iemand eens binnenmag?

Inderdaad,elke dag opendeur in de kerken. Iedereen kan er de diensten bijwonen, ongeacht afkomst, religie...
Daarenboven is er ook het initiatief 'open kerken', kerken die overdag open en toegankelijk zijn voor bezoekers
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:30   #25
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En moet ge uw schoenen uit doen ?
Als ik mijn schoenen moet uitdoen om in een moskee te gaan, dan ga ik niet binnen. Daar blijft het bij. Als moslims hun doek moeten uitdoen om in een kerk binnen te gaan dat staat het land op stelten.

PS. Ik moest trouwens ook plots mijn schoenen uitdoen binnen het kader van mijn beroep omdat ik woningen van moslims moest betreden en sommige woonkamers zijn blijkbaar te heilig voor mijn schoenen... Daar bleef het echter niet bij. Gaandeweg door de confrontatie met mijn allochtoons cliënteel heb ik uiteindelijk besloten van werk te veranderen. Er zijn grenzen aan de verdraagzaamheid.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:42   #26
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als ik mijn schoenen moet uitdoen om in een moskee te gaan, dan ga ik niet binnen. Daar blijft het bij. Als moslims hun doek moeten uitdoen om in een kerk binnen te gaan dat staat het land op stelten.
Daarom was ik ook zwaar gechoqueerd tijdens één van de optredens van Wintervuur in Antwerpen, een opvoering van het requiem van Mozart in een katholieke kerk, dat we werden verwelkomd (goedeavond komt u binnen, meer deed ze niet) door een hoofddoek; Ik weet niet wat ze er stond te doen, de ticketjes waren buiten al ontwaard. Me dunkt stond ze er gewoon ostentatief "hoofddoek" te wezen.

Volgend jaar de Mattheus passion in de moskee misschien?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:50   #27
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Daarom was ik ook zwaar gechoqueerd tijdens één van de optredens van Wintervuur in Antwerpen, een opvoering van het requiem van Mozart in een katholieke kerk, dat we werden verwelkomd (goedeavond komt u binnen, meer deed ze niet) door een hoofddoek; Ik weet niet wat ze er stond te doen, de ticketjes waren buiten al ontwaard. Me dunkt stond ze er gewoon ostentatief "hoofddoek" te wezen.

Volgend jaar de Mattheus passion in de moskee misschien?
Vorige week in Fnac Brussel klonk er plots vollen bak arabische muziek uit de luidsprekers!! Fnac is nog niet overspoeld door allochtonen (niettegenstaande een verdieping lager in City 2 wel andere toestanden te zien zijn). Niemand klaagde. Probeer jij eens in een arabisch boekenwinkeltje op de Lemonnierlaan centrum brussel pakweg Ann Christy of Koen Wouters door de boxen te jagen. Ik zou niet graag in uw plaats staan voor de gevolgen van uw agressieve daad...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:59   #28
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

o ja, nog even vermelden dat - bijna vanzelfsprekend - in het publiek geen énkele hoofddoek te ontdekken viel. Dat maakte de aanwezigheid van de verwelkomingsdoek nog schrijnender: gezien er niemand van haar "eigen volk" in de buurt was, is de kans om te worden lastig gevallen ook minimaal. Haar anti-verkrachtingsdoek had dan ook geen enkel islamitisch nut bovendien.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 april 2012 om 13:01.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be