Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2012, 07:50   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
BHV moest gesplitst worden om tegemoet te komen aan de kritiek van het Grondwettelijk Hof. De belangrijkste vraag die moet gesteld worden is of de nieuwe situatie de toets van het Grondwettelijk Hof wél kan doorstaan. Indien zo is dat voor mij voldoende. Opdracht volbracht.
Als het Hof consequent handelt dan is dat onmogelijk, simpelweg omdat de discriminatie blijft bestaan, alleen wordt ze wat verkleind qua schaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 11:19   #22
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik heb/had gewoon geen zin om nog eens tien of meer jaar te zien verloren gaan aan lulkoek over kraainem of linkebeek.
En dus hiermee is de Franstalige wens om die gemeenten aan te hechten voorgoed van de baan volgens jou? Dat is niet wat ze er zelf over zeggen.

Citaat:
Men zal nog tientallen jaren kunnen fulmineren over de uitzonderingsregel voor de zes, de objectieve waarnemer zal zeggen dat de kieskring eindelijk gesplitst is.
Als dit volgens jou een objectieve splitsing is had ik wel eens graag dat je onder woorden bracht waarom het dan wel gesplitst moest worden.

Citaat:
Binnen tien jaar stelt die partij niets meer voor, omdat ze nu eindelijk afgesneden is van haar primaire doelgroep, uitgeweken franstaligen.
Dat is ze helemaal niet.

Citaat:
Voor : een veelvoud van de kiezers uit de zes konden in bhv op franstalige lijsten stemmen.

Na : enkel de kiezers uit de zes kunnen dat nog.
Klopt ook helemaal niet. Ze mogen allemaal onverminderd op Franstalige kandidaten stemmen. Enkel de zes mogen op Brusselse kandidaten stemmen.

Vroeger was er eerder weinig reden voor de Franstaligen om in te zetten op locale kandidaten. Kijk naar de regionale verkiezingen, daar is BHV reeds lang gesplitst en niemand die daar een bal om geeft.

Wat zien we echter in de 'compensaties' voor Franstaligen? Extra incentives om veel stemmen te halen met locale kandidaten (oa voor de senaat), dit keer niet enkel in Halle-Vilvoorde maar in heel Vlaams-Brabant.

Als jij denkt dat hiermee het communautaire gepacificeerd is, wel, dan denk ik daar helemaal anders over.

De reden waarom jij het een goed voorstel vindt is exact de reden waarom ik het een slecht voorstel vind, maar ik denk dat jij daarbij enkele feiten over het hoofd ziet.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 11:21   #23
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
En dus hiermee is de Franstalige wens om die gemeenten aan te hechten voorgoed van de baan volgens jou? Dat is niet wat ze er zelf over zeggen.

Als dit volgens jou een objectieve splitsing is had ik wel eens graag dat je onder woorden bracht waarom het dan wel gesplitst moest worden.

Dat is ze helemaal niet.

Klopt ook helemaal niet. Ze mogen allemaal onverminderd op Franstalige kandidaten stemmen. Enkel de zes mogen op Brusselse kandidaten stemmen.

Vroeger was er eerder weinig reden voor de Franstaligen om in te zetten op locale kandidaten. Kijk naar de regionale verkiezingen, daar is BHV reeds lang gesplitst en niemand die daar een bal om geeft.

Wat zien we echter in de 'compensaties' voor Franstaligen? Extra incentives om veel stemmen te halen met locale kandidaten (oa voor de senaat), dit keer niet enkel in Halle-Vilvoorde maar in heel Vlaams-Brabant.

Als jij denkt dat hiermee het communautaire gepacificeerd is, wel, dan denk ik daar helemaal anders over.

De reden waarom jij het een goed voorstel vindt is exact de reden waarom ik het een slecht voorstel vind, maar ik denk dat jij daarbij enkele feiten over het hoofd ziet.
We mogen deze naïeve ziel zijn plezier niet ontnemen, he.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be