Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2012, 12:57   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Eerst denk je aan een foutje, daarna blijkt het maar door te gaan, en moet je meerdere keren per jaar in actie komen, brieven schrijven, klagen bij het KIFID, de financieringsautoriteit.
Nu dus helemaal out of the blue, een afschrijving, van een bedrijf die een afdeling zou zijn van mijn reguliere bank, en kon men het niet als normaal storneren. Ik moest zelf bellen, dat ging wel vlot, maar ik weet niet wanneer ze weer toeslaan.
En wat zegt het KIFID hiervan? Het lijkt me toch vreemd dat wie dan ook geld van jouw rekening kan halen zonder een handtekening. Er al eens aan gedacht om van bank te veranderen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:08   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Vooral Zoomit nooit aanvaarden.
Eens je 't aanvaardde geraak je er niet meer vanaf: de bank beweert het niet te kunnen schrappen, de leverancier zegt dat de bank het moet doen. Zelf kan je het ook niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 april 2012 om 13:11.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:14   #23
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Via zoomit kan je toch manueel betalen? Je krijgt je rekeningen via zoomit maar betekent niet dat ze automatisch betaald worden.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:38   #24
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat zou niet moeten kunnen telefonisch om misbruiken te voorkomen. Lijkt me. Toch als je naderhand niets kan terug doen behalve de domiciliëring stop zetten. Je zou een boete moeten kunnen uitbetaald krijgen.

Een geprivatiseerde maatschappij kan ook een dictatuur zijn. Oppassen.
Het is inderdaad een raar systeem. Unicef heeft blijkbaar rechtstreeks overeenkomsten met banken. Je kan wel de domiciliering stopzetten en het geld terug eisen... Al bij al komt het op zo'n 65 euro per jaar neer voor het 'goede doel' dat aftrekbaar is van de belastingen. Vandaar dat ik geen actie tot stopzetten heb ondernomen.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:42   #25
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik heb elk bedrijf al wel eens moedwillig niet betaald en geen enkel heeft ooit zijn geld gewoon genomen van mijn rekening zonder handtekening, zelfs al waren ze in recht. Ik denk dat ze wel weten dat dan het kot te klein is.
Bwa, het kot te klein... Je tekent een contract voor elektriciteit maar 't is wel een basisbehoefte. Er wordt niet meteen dramatisch gereageerd bij wanbetaling.
Oud 1 april 2012, 14:00   #26
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Bwa, het kot te klein... Je tekent een contract voor elektriciteit maar 't is wel een basisbehoefte. Er wordt niet meteen dramatisch gereageerd bij wanbetaling.
Na aanmaning deurwaarder. Maar soit, we dwalen af. Ik dacht dat het erom ging of bedrijven, al dan niet met reden en zonder machtiging, geld van je rekening konden halen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 14:27   #27
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Na aanmaning deurwaarder. Maar soit, we dwalen af. Ik dacht dat het erom ging of bedrijven, al dan niet met reden en zonder machtiging, geld van je rekening konden halen.
Inderdaad. Ik bedoelde echter dat je het een elektriciteitsmaatschappij niet helemaal kwalijk kan nemen als ze zulks in hun contractuele voorwaarden opnemen.
Oud 1 april 2012, 22:14   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Vanwaar die 'onaardigheid'? Mogen we dat niet weten?
Nee om misbruik te voorkomen.
Wist u dat kan verplicht worden iets te betalen wat u nooit gevraagd had ook zelfs ? Of zelfs nooit gedaan.
Verplicht hé. Inclusief rente, schadeloosstellingen en noem maar op.

Je hebt het recht te procederen...achteraf.

Maar ook hier om misbruik te voorkomen vertel ik niet hoe dat zit.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 april 2012 om 22:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 06:38   #29
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee om misbruik te voorkomen. Wist u dat kan verplicht worden iets te betalen wat u nooit gevraagd had ook zelfs ? Of zelfs nooit gedaan. Verplicht hé. Inclusief rente, schadeloosstellingen en noem maar op. Je hebt het recht te procederen...achteraf. Maar ook hier om misbruik te voorkomen vertel ik niet hoe dat zit.
Tenzij je het hebt over de staatsschuld of zo, weet ik dat niet. Hoe kunnen we wat je stelt tegengaan als je er niets over zegt? Zou interessant moest je dat willen delen met ons, misschien wordt er nu al misbruik van gemaakt, niet?

Laatst gewijzigd door MIS : 2 april 2012 om 06:39.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 07:36   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er al eens aan gedacht om van bank te veranderen?
Lijkt inderdaad de eenvoudigste oplossing, he. Van de slag vallen alle rare contracten in 't water. Wel wat werk, maar je bent zeker dat het "opgekuist" is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:19   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Tenzij je het hebt over de staatsschuld of zo, weet ik dat niet. Hoe kunnen we wat je stelt tegengaan als je er niets over zegt? Zou interessant moest je dat willen delen met ons, misschien wordt er nu al misbruik van gemaakt, niet?
Misbruik komt gelukkig niet zoveel voor.
Het is tweezijdig. Het is een wapen voor wanbetalers toch te doen betalen en tegelijk een wapen voor misbruik.
Er zijn veel meer wanbetalers dan er misbruik van is.
Mocht men het misbruiken dan zou dat opvallen en komt justitie wel eens piepen.
Maar in geval van wanbetalers probeert iedereen justitie te vermijden.

En er zijn enorm veel wanbetalers.
Je merkt dat in dit topic ook al meteen. Iedereen hier probeert wel rekeningen over te slaan of te laten liggen en vind dat geen ramp.
Nu als een groot bedrijf zo'n 5000 rekeningen tegelijk niet betaald ziet (wat 5000 mensen als geen ramp zien) dan ziet dat bedrijf dat wel als een ramp en het is er één ook. Ook dat bedrijf moet tijdig zijn personeel betalen en niet een paar keertjes overslaan omwille van slecht betalende klanten.
Oud 3 april 2012, 11:27   #32
Effect
Minister-President

Standaard

Het is maar edmond die weer eens para is ... in het vervolg van het witte poeder afblijven, dan heb je minder van dit soort episodes. Als ge u gat brandt moet ge erop zitten dus in het vervolg oppassen waar ge ja op zegt, en al uw post zorgvuldig lezen. Ik dacht dat zoiets basiskennis was. U geeft ook zomaar uw pincode aan jan en alleman neem ik aan?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:10   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het is maar edmond die weer eens para is ... in het vervolg van het witte poeder afblijven, dan heb je minder van dit soort episodes. Als ge u gat brandt moet ge erop zitten dus in het vervolg oppassen waar ge ja op zegt, en al uw post zorgvuldig lezen. Ik dacht dat zoiets basiskennis was. U geeft ook zomaar uw pincode aan jan en alleman neem ik aan?
Let maar op met pincodes. Ook daar bestaat een trucje voor die ik niet ga uitleggen.
Maar eenmaal een kaart in handen...kan men de pincode tevoorschijn halen via een redelijk oud en populair toestel uit de oude dagen.

Tenzij er iets grondig gewijzigd is inmiddels natuurlijk.
Oud 3 april 2012, 17:15   #34
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Let maar op met pincodes. Ook daar bestaat een trucje voor die ik niet ga uitleggen.
Maar eenmaal een kaart in handen...kan men de pincode tevoorschijn halen via een redelijk oud en populair toestel uit de oude dagen.

Tenzij er iets grondig gewijzigd is inmiddels natuurlijk.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken staat de PIN-code niet op de kaart, in de magneetstrip of in de chip.

conclusie: u praat uit uw derrière
Oud 3 april 2012, 18:13   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u dat zo wil dan is dat zo voor mijn part.

Maar denk wel eens na hoe uw kaartlezer uw nr kent.
Oud 3 april 2012, 18:33   #36
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u dat zo wil dan is dat zo voor mijn part.

Maar denk wel eens na hoe uw kaartlezer uw nr kent.
hash. Dat is niet hetzelfde als uw pincode Probeer maar eens 5 keer een foute pincode in te geven in een cardreader. Ik hoop dat u gemakkelijk bij uw bank geraakt ivm geblokkeerde bankkaart.
Oud 3 april 2012, 19:38   #37
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Misbruik komt gelukkig niet zoveel voor.
Het is tweezijdig. Het is een wapen voor wanbetalers toch te doen betalen en tegelijk een wapen voor misbruik. Er zijn veel meer wanbetalers dan er misbruik van is. Mocht men het misbruiken dan zou dat opvallen en komt justitie wel eens piepen. Maar in geval van wanbetalers probeert iedereen justitie te vermijden. En er zijn enorm veel wanbetalers. Je merkt dat in dit topic ook al meteen. Iedereen hier probeert wel rekeningen over te slaan of te laten liggen en vind dat geen ramp. Nu als een groot bedrijf zo'n 5000 rekeningen tegelijk niet betaald ziet (wat 5000 mensen als geen ramp zien) dan ziet dat bedrijf dat wel als een ramp en het is er één ook. Ook dat bedrijf moet tijdig zijn personeel betalen en niet een paar keertjes overslaan omwille van slecht betalende klanten.
Dank, duidelijk. Een goeie manier om zeker te zijn van betaling is in het zwart verkopen, mensen zien er dan een voordeel in.
Oud 3 april 2012, 19:51   #38
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
hash. Dat is niet hetzelfde als uw pincode Probeer maar eens 5 keer een foute pincode in te geven in een cardreader. Ik hoop dat u gemakkelijk bij uw bank geraakt ivm geblokkeerde bankkaart.
Beetje grappig, dan moet die 'cardreader' die code toch kennen? Hij zegt immers wanneer het fout is. Anders gezegd, die codes dwarrelen dan toch ergens in de lucht, niet? Er bestaat zelfs een apparaat om dat op te pikken.

Laatst gewijzigd door MIS : 3 april 2012 om 19:53.
Oud 3 april 2012, 19:57   #39
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens, die cardreaders zijn in China gemaakt.
Oud 3 april 2012, 20:03   #40
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En wat zegt het KIFID hiervan? Het lijkt me toch vreemd dat wie dan ook geld van jouw rekening kan halen zonder een handtekening. Er al eens aan gedacht om van bank te veranderen?
Jij twijfelt of dit echt waar is. Ik was even verbaasd. Kifid komt wel in het geweer, maar de schade en ellende kunnen ze niet goed maken en nu lijkt de nachtmerrie zich te herhalen met een andere bedrijf.
Jullie 'Domicillie' heet in nederland wellicht: automatische incasso.
Wij kennen ook 'periodieke betalingen' waarbij je de reguliere bank opdracht geeft maandelijks een bepaald bedrag aan een bedrijd te betalen.

Neen, ik denk niet aan veranderen van bank want iets zegt mij dat het probleem overal speelt.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be