![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 april 2012 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je een spreekbuis van Ramsey Nasr, of ben je gewoon geestelijk gestoord. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 april 2012 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het komt mij zo voor dat alles waar nederland allochtonen en moslims van beschuldigt, zij dat allemaal zelf doen. Een christelijke school in Lunteren gaat rokdragen voor meisjes verplicht stellen. Evenals het weren van leerlinegn die tv kijken en toegamg hebben tot ongefilterd internet. Dat veracht men eerder in Iran en Saoedi Arabie en niet 'vrij en blij' Nederland? Zonder dat wij het in de gaten hebben glijden wij af in een soort christelijk fundamentalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoezo? Ik meen uit jouw reactie(s) te mogen opmaken dat jij hier nog nooit van gehoord hebt? De aard van de religie is verschillend, het fundamentalisme hebben ze gemeenschappelijk. Wat jij schrijft is al oud nieuws, hoor. Moet je maar eens de posts op het ref-forum vergelijken met de posts op een moslimforum. Eén pot nat.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 april 2012 om 04:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het belangrijkste is juist de aard van de religie, juist die bepaalt immers de wijze waarop een religie in een samenleving kan functioneren of hoe zich tot die maatschappij verhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de algemene teneur op zowel het ref-forum als diverse moslimfora is het streven naar een theocratie waarin zogenaamde goddelijke regels gelden als samenlevingsbasis. Een maatschappelijk bestel waarin goddelijke regels en religieuze richtlijnen als een verplichting gelden. Sta me toe te stellen dat ik geen van beiden wens. Noch christelijk/katholiek, noch islamitisch. De specifieke aard van een religie is voor een niet-gelovige van geen belang. Op voorwaarde uiteraard dat hij/zij met rust wordt gelaten. Kortom, al is het maar 1 religieuze richtlijn dat in een wet vervat wordt en daardoor eveneens een verplichting wordt voor een niet-gelovige, het is er al 1 teveel. M.a.w. jij het jouwe, ik het mijne.
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Nu weet ik het weer: ik kreeg een 'Anna Bijns gevoel' bij het lezen van vooral die ene uitgave, zoals die tekeer ging over de 'Torckse' h*nden, en ook de Protestanten zwaar lasterde. Dus waren wij opeens terug in de tijd met verhalen over de dagelijkse wreedheden van moslims tegen de christenen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anna_Bijns Inderdaad is het duidelijk dat de religie-rakkers geen genoegen nemen met in hun kerken en scholen te blijven, maar willen ook niet gelovigen onder hun jurisdictie plaatsen, als ware zeloten te willen prediken op je stoep. In Suriname had ik dagelijks, als ik mijn telefoon op zak had, mensen achter mij die kennelijk geïnstrueerd waren dat ik de duivel was. Ik vermoed dat het leden van een evangelische kerk betreft die geld krijgt vanwege een christelijke zendingsorganisatie, die geld krijgen uit de ontwikkelingssamenwerkingspot, waarover nu veel gedoe is in Nederland. Nederland kan Suriname geen grotere dienst doen dan de ontwikkelingssamenwerking, tegenwoordig aan NGO's, te stoppen. Via dat geld wordt in Suriname de oppositie gefinancierd, en Surinamers tegen elkaar uitgespeeld door de voormalige kolonisator. Ze moeten verplicht ageren tegen de regering. En mij dus op straat, dagelijks hinderlijk volgen. Nu dus het reisverbod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ja hallo wat verwacht je. Het dagblad van de protestantse evangelische ultra's uit de Nederlandse bijbelgordel. Gelukkig blijft België gespaard van die idiotie.
Je moet eens op satelliet naar de evangelische zenders kijken zoals TBN of Revelation TV. De praat die ze daar verkopen over alles die ze als verwerpelijk beschouwen (en dat is heel wat) is ook niet bepaald beschaafd. Maar geen nood, filo, de hedendaagse Schindler, zal je wel verbergen in zijn kruipkelder als het zover komt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Stop met je draden te bumpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is mij nooit opgevallen dat een grondwet op de bijbel is gebaseerd. Er mag in de preambule wel eens naar verwezen worden, of naar een mysterieuze god tenminste, maar dat is dan volkomen misplaatst. Even misplaatst als het was om voor te stellen de joods-christelijke cultuur te vermelden als grondslag voor de EU. Zowel het Romeins recht als het Napoleontisch, de bronnen van onze wetgeving, staan haaks op de bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |