![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Als ik echt MOEST kiezen, dan koos ik voor | |||
EEN DEMOCRATISCH UNITAIR BELGIE |
![]() ![]() ![]() |
13 | 65,00% |
EEN FASCISTISCH VLAANDEREN |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() O.K. Laat ik hier even op ingaan. Ten eerste, wat houdt een fascistiche Vlaamse staat concreet in? Dat is nogal een vage term, hoor. Wat voor beleid zou dat concreet gezien zijn? Ten tweede, ik denk dat een onafhankelijk Vlaanderen zich vanzelf meer op Nederland zou richten. Zo'n fascistisch Vlaams bewind zou geen nauwe band met Wallonië willen, anders heeft het geen zin. Dus: De Nederlanders zijn hierbij betrokken. Vlaanderen is klein. Dus als je je niet op de Walen richt dan kom je vanzelf bij de Nederlanders uit. De Fransen spreken namelijk ook Frans. De verfransing van Frans Vlaanderen zegt trouwens genoeg. Een geïsoleerd Vlaanderen op zichzelf heeft volgens mij geen toekomst. Vergeet ook niet dat de rest van de EU zich daarmee zou bemoeien. En dan zwijg ik nog over de Amerikanen. Zij transporteren hun materiaal via de haven van Antwerpen. Hun kernkoppen liggen in kleine brogel... Denk jij dat zij hun kernkoppen zomaar in fascistische handen gaan laten vallen? En ze weigeren blijkbaar om die dingen weg te doen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was inderdaad duidelijk de bedoeling Stefanie.
Maar toch houden ze vol dat het niet zo is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben hoegenaamd geen voorstander van het fascisme dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de weg, de NiVeA heeft de nieuwe voorzitter (Spiritist!!!) van het IJzerbedevaartcomité al verwelkomd, terwijl de man zei gewoon op het huidige (lees: noodlottige) elan verder te bouwen... "Bravo" voor de NiVeA! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ah, Nederlandse toeristen reizen door Vlaanderen op weg naar Frankrijk of Spanje. Binnenkort rijdt de HST van Parijs door naar Amsterdam. Allez, binnenkort... Ne mens moet geduld hebben tegen dat dat spoor daar ligt. Maar ze zijn d'r aan bezig. Op onze wegen rijden talloze buitenlandse vrachtwagens. En dan de EU. Gaan die dan in Brussel (gelegen in dat fascistische Vlaanderen) blijven of uitwijken? En dan de Navo... België is een transitland. Een onafhankelijk Vlaanderen zou dat ook zijn. En nogmaals: De Amerikanen hun kernkoppen zouden nog altijd in kleine brogel liggen. Amerikanen bemoeien zich bovendien met alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik noem jou een sletje omdat je een forum-hoertje bent! De verhalen die op PI de ronde deden logen er niet om. Citaat:
![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik het NiVeA'erke Zeno er op wijzen dat ik geen "neo-nazi" ben. Leer eerst de kenmerken en standpunten van de ideologieën alvorens uit uw nek te kletsen.
Bij de weg, de NiVeA heeft de nieuwe voorzitter (Spiritist!!!) van het IJzerbedevaartcomité al verwelkomd, terwijl de man zei gewoon op het huidige (lees: noodlottige) elan verder te bouwen... "Bravo" voor de NiVeA! Ziet iemand een link tussen het eerste en tweede deel van deze posting? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eventjes nog fijn opmerken dat de befaamde tekst van de BUBJ er nog altijd op staat die Vlamingen in het extremistische hoekje duwt.
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() A propos, ik heb voor democratisch unitair België gestemd, omdat al deze staatsvormen enkel tot doel hebben om een adequaat beleid te hebben, iets wat op Vlaams niveau veel beter KAN dan op Belziek niveau.
Uiteindelijk is het welzijn van de mensen het streefdoek, en dat kan voor zowel Walen als Vlamingen beter op hun niveau dan met totaal tegenstrijdige belangen op de meeste niveaus. Zo'n meerwaarde kan het fascisme niet bieden, noch op Belgisch niveau, noch op Vlaams niveau, dus dit vervalt sowieso van mijn stemmogelijkheid. Dat belgicisten als Patriot etc liever een antidemocratisch antiparlmentair België verkiezen boven een democratisch Vlaanderen, openbaart eens te meer wie hier nationalistische waanideeën koestert en voor wie de vorm belangrijker is dan de inhoud.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Nog zo een dilemma, compleet van de pot gerukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee weten we dus ook weer wie Larissa is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af waarvoor Bruno zou kiezen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bruno, gefeliciteerd! Een meerderheid van de stemmers is voor een democratisch unitair Belgie en tegen een fascistisch onafhankelijk Vlaanderen.
Ook een meerderheid van alle vlamingen zou zo kiezen. Mijn conclusie: Vertrouw geen referendum. Ze zijn namelijk meestal gemanipuleerd, en onbetrouwbaarder en wispelturiger dan iedere willekeurige politikus of regering. |
![]() |
![]() |