Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2012, 10:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Interessant, maar fout. De Wever koos er zelf voor om aan de kant te gaan staan.
Nog interessanter is dat iedereen zelf koos, de 13° juni 2010, in het kieshokje.

En nog interessanterder, is dat iedereen ook zelf zal kiezen, de 14° oktober 2012.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:35   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jandorie, Björn. D�*t is interessant zeg.
Vooral deze lezersreactie is erg interessant. BACOB was al een vogel voor de kat voor ze met Dexia fuseerde. Dus diegenen die uit de stront zijn gered komen vandaag hun redders chanteren. Triest, maar tjeefs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gemand
Ik ben een ex hoog kaderlid van de oude Dexia bank en de laatste 4 jaren van mijn loopbaan van Dexia Holding. Ik heb de fusie van Dexia met Bacob van zeer dichtbij meegemaakt en wens toch het volgende te zeggen. De Bacob vleugel zou beter een beetje nederig zijn over de waarde van Bacob op het ogenblik van de fusie. Behalve het feit dat de fusie van BAC met Paribas nog niet verteerd was, bezat de bank tevens een groot aandeel participaties in allerhande banken, getuige van een politiek van grootheidswaanzin maar die hun eerder dichter bij de afgrond had gebracht. Zonder de fusie was Bacob toen al een vogel voor de kat; Bacob had dus een fusie nodig. Nu nog spreken van het recht op de inbreng is dus verwerpelijk. Bovendien werd ondanks de rampzalige toestand van Bacob, werd deze zeer goed bedacht in de fusie. Naast een belangrijk aandeelhouderschap werd het oud Bacobpersoneel zeer goed voozien in de nieuwe structuur, getuige de huidige top van de Belfius bank (NB. ook S Decraene was oud Bacob). Liefst dus een beetje bescheidenheid van de oud Bacob vleugel aub.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:37   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessant, maar fout. De Wever koos er zelf voor om aan de kant te gaan staan.
Ja als je ziet wat er gebeurt is dat wel duidelijk ja.

Er is 1 ding duidelijk, we weten nu wat de suiker was om de CD&V mee in het bad te trekken en N-VA te lossen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:47   #24
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vooral deze lezersreactie is erg interessant. BACOB was al een vogel voor de kat voor ze met Dexia fuseerde. Dus diegenen die uit de stront zijn gered komen vandaag hun redders chanteren. Triest, maar tjeefs.
U leest wat er staat,

Ik lees dat het toenmalige Dexia van dit hoog kaderlid zich dan blijkbaar laten rollen heeft, en te veel gegeven heeft, waaronder de winstbewijzen. Als ze toch gingen sterven konden ze beter afgewacht hebben, en het kadaver overgenomen hebben na het overleiden.
Wie is de dommekloot en wie moet er bescheidien zijn, diegene die te veel vraagt, of diegene die te veel geeft?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:48   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
U leest wat er staat,

Ik lees dat het toenmalige Dexia van dit hoog kaderlid zich dan blijkbaar laten rollen heeft, en te veel gegeven heeft, waaronder de winstbewijzen. Als ze toch gingen sterven konden ze beter afgewacht hebben, en het kadaver overgenomen hebben na het overleiden.
Wie is de dommekloot en wie moet er bescheidien zijn, diegene die te veel vraagt, of diegene die te veel geeft?
Wie is hier de oplichter in het spel?
Oud 6 april 2012, 10:49   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Interresante argumenten.
I know
Thx mkb!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:51   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En nog interessanterder, is dat iedereen ook zelf zal kiezen, de 14° oktober 2012.
Yep. De niveanen zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de gemeenteraadsverkiezingen overal winnen, om vervolgens aan de kant te gaan staan en anderen een coalitie te laten vormen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 april 2012, 10:54   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep. De niveanen zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de gemeenteraadsverkiezingen overal winnen, om vervolgens aan de kant te gaan staan en anderen een coalitie te laten vormen...
Waarom zouden ze dat doen? In verschillende gemeenten hebben we al schepenen en burgemeesters.
Oud 6 april 2012, 10:56   #29
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Was dat toevallig in 2008, rond dit speciale moment in onze vaderlandsche geschiedenis?

Pottenkijkers niet gewenst wsl?
Nogmaals:
De winstbewijzen golden voor Dexia bank belgie(ex bacob artesia) en dexia verzekeringen (ex DVV) twee deelvennootschappen van Dexia groep.
Dexia bank belgie en diochter Dexia verzekeringen werden gekocht door de belgische staat met al hun lasten en lusten, dus ook de winstbewijzen van ACW.
Dexia bank en verzekeringen belgie veranderen van naam naar Belfius bank en verzekeringen en nemen alle lasten en lusten over.
De enige politieke beslissing in dit verhaal is die om dat deel van Dexia groep te kopen en los te maken uit het internationaal moeras van dexia groep. De politieke expliciete daad over de winstbewijzen moet u maar eens aantonen met documenten.
Oud 6 april 2012, 10:56   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U leest wat er staat,

...of degene die alle verliezen door de belastingsbetaler laat betalen, en daarvoor
zijn politieke vrienden zeer dubieuze constructies laat opzetten... en er dan blijkbaar nog trots op zijn, dat ze "slim" zijn.
De vakbonden zouden trouwens beter het algemeen belang nastreven, in plaats van individuele rijkdom.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:58   #31
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wie is hier de oplichter in het spel?

Is er iemand opgelicht? Door wie? Oplichting is een strafbaar feit, en beschuldigingen dienen gestaafd te worden met bewijzen.
Oud 6 april 2012, 10:59   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom zouden ze dat doen?
Tja, waarom hebben ze dat op federaal niveau gedaan? Lafheid?

Citaat:
Oud 6 april 2012, 11:01   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och kom, zolang de anderen een cordon vormen tegen één groep, moet deze al meer dan 50% halen.
Normaal gesproken zou de overwinnaar telkens de burgemeester moeten leveren.
Maar ja, men heeft democratie, en democratie.
Oud 6 april 2012, 11:03   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er iemand opgelicht? Door wie? Oplichting is een strafbaar feit, en beschuldigingen dienen gestaafd te worden met bewijzen.
De belastingsbetaler is zondermeer opgelicht in de arco-affaire. Maar of men dit ooit gaat bestraffen, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Oud 6 april 2012, 11:09   #35
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...of degene die alle verliezen door de belastingsbetaler laat betalen, en daarvoor
zijn politieke vrienden zeer dubieuze constructies laat opzetten... en er dan blijkbaar nog trots op zijn, dat ze "slim" zijn.
De vakbonden zouden trouwens beter het algemeen belang nastreven, in plaats van individuele rijkdom.
Kent u verenigingen die hun schulden kunnen doorschuiven naar de belastingbetaler zonder instemming van een politieke meerderheid? Is het ACW nu ook al goede maatjes met liberalen en socialsiten, met alle strekkingen binnen CD&V?
Ik denk dat als je slim bent, je daar mits een zekere bescheidenheid inderdaad trots mag op zijn, zolang je juridisch niet in de fout gaat en strafbare feiten pleegt. Hebt u ook iets tegen fiscale experten bvb, die hebben van dergelijke acties hun beroep gemaakt.
ACV zit onder de koepel ACW er is dus niet dezelfde entiteit. Bovendien zijn het ledenverenigingen, en geen individuen.
Oud 6 april 2012, 11:12   #36
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De belastingsbetaler is zondermeer opgelicht in de arco-affaire. Maar of men dit ooit gaat bestraffen, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Begin dan eerst met de bewijzen, tenzij u stemmingmakerij tot doel hebt ipv gerechtigheid
Oud 6 april 2012, 11:14   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal gesproken zou de overwinnaar telkens de burgemeester moeten leveren.
Ah ja? Waarom dan wel?

Citaat:
Maar ja, men heeft democratie, en democratie.
Wij hebben een representatieve democratie. Degenen die de sterkste coalitie kunnen vormen, hebben het voor het zeggen.

Citaat:
Oud 6 april 2012, 11:16   #38
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hem nochtans klaar en duidelijk horen zeggen:
- wij willen door onderhandelen, maar niet op basis van deze nota

Leek me niet echt een oproep om aan de kant te gaan staan. Gezien Di Rupo klaar en duidelijk gezegd had dat er zonder N-VA niet onderhandeld werd, kon N-VA zich deze uitspraak ook permitteren daar de nota daadwerkelijk niet aanvaardbaar was (zoals geweten door Gennez).

Rafke als u zo blijft liegen bent u even irritant als onze gemeenschappelijke vriend-homohater P.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 11:17   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De belastingbetaler wordt dagelijks opgelicht. Waarom dat met betrekking tot de arco-affaire bijzondere aandacht verdient, is me een raadsel.

Citaat:
Oud 6 april 2012, 11:18   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik hem nochtans klaar en duidelijk horen zeggen:
- wij willen door onderhandelen, maar niet op basis van deze nota
Semantiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Rafke als u zo blijft liegen bent u even irritant als onze gemeenschappelijke vriend-homohater P.
Dat is een GROVE belediging!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be