![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Xeno jongen,
wordt gij nu niet gewaar dat ze met je voeten aan het spelen zijn ? Ernstig nu: zoeken naar huurpanden kan, mits de juiste context zijn, een bewijs zijn van het opzetten van een bende, van georganiseerde misdaad .... hetgeen volgens mij zwaarder mag doorwegen dan hetzelfde misdrijf maar "particulier" bedreven. Maar om verder te gaan in het spelen met uw voeten: ik ben voorstander om het strafbaar te maken om huurpanden te zoeken, zonder dat er een oogmerk is om het voor legale doeleinden te gebruiken. Vergelijk: een vuurwapen gaan kopen, om uw schoonmoeder om zeep te brengen, is een element van voorbedachtheid .. bla bla ... vaak verschoonbaar (goed hé: schoonmoder verschoonbaar) ... maar toch laakbaar, dus best strafbaar op zijn eigen als een aanzet tot poging tot moord; een scherp keukenmes gaan kopen, om uw schoonmoeder te kelen .... is just van 't zelfde: toch laakbaar. Tien kilo cannabis gaan kopen is strafbaar; U prepareren om 10 kilo cannabis te gaan produceren, zou ook strafbaar moeten zijn. Let op: hetzelfde zou moeten gelden voor fiscale en sociale fraude; voor misbruik van spaarcenten van de mensen; voor corruptie; voor diverse internet-misdrijven ... zelfs voor belediging van ambtenaren tijdens hun werkuren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |