![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, Leopold II van Habsburg-Lorraine staat in het lijstje staatshoofden van de geschiedenis van ons land, net als Ferdinand en Isabella in die van Spanje staan hoewel ze geen van beiden staatshoofd van Spanje waren.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Robespierre kan ik dat enigszins plaatsen, voor Cromwell? Ik ben aardig geïnteresseerd in de Engelse burgeroorlogen, het Protectoraat en Cromwell zelf en zijn beslissingen wat betreft religieuze en politieke tegenstanders lijken me nu niet zo dodelijk te zijn. Voor de rest: ja, al deze staatshoofden zijn verantwoordelijk voor wat publieke administraties en het leger van hun land uitvoeren. Als een dolgedraaide Amerikaan in Afghanistan mensen begint af te knallen, draagt Obama daar als president een verantwoordelijkheid voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ieren zien zichzelf als een apart volk, Vendéens ook wel eens. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Hangt af van wie het lijstje opstelt. Hierboven klaag je trouwens over anachronisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VRT wil een reeks over den Albert maken en gelle begint vrijwel meteen over Leo's, Itlers en ander krapul.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat er nu mee te maken?
ps: wie mij kent, zou me die vraag niet eens stellen. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2012 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik merkte op dat ofwel een bredere reeks of een iconischere koning beter zouden zijn, aangezien ik weinig vertrouwen heb in dit. Leclerc stelde dan Leopold II voor, waar ik ook weinig vertrouwen in heb.
Ahzo. Ik neem dat als een "nee"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een reeks over een koning... dat is per definitie onbetrouwbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft er zelfs niets mee te maken. Een reeks over een eerste minister of over een president of over eender welke andere systeemslet, zou even onbetrouwbaar zijn.
Voorbeeldje: zelfs de recente verschijningen van de PVDA-ploert in de opgedrongen media, is per definitie onbetrouwbaar. Niet omdat die kerel van de PVDA is, wel omdat hij ten tonele gevoerd wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook. Die historici zouden de propagandafilmpjes een beetje een wetenschappelijke lippenstift moeten geven. Dat is zoals die "rapporten over het financiële beleid in uw gemeente" van Het Laatste Nieuws. Ene prof wordt als een clown opgevoerd om er zogezegd een score aan te geven. Dat is gewoon om de boel met wat pseudo-academische lippenstift te kleuren.
't Opvoeren van historici zou die filmpjes eigenlijk des te onbetrouwbaarder maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah? Ik wist niet dat hij toen al staatshoofd was?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris