![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, trek naar de rechtbank. Of je echt ooit een schadevergoeding kunt loskrijgen, valt af te wachten. Je C4 zul je sneller ontvangen. En ander werk vinden, als je nieuwe werkgever hoort dat je daarover in proces ligt? Haha!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het werd reeds voor het jaar 2000 aangekondigd dat dit onderscheid de schop op moest.
Ik stel eenvoudigweg vast dat het nog steeds niet weg is...Het dossier heeft iets weg van de brugtunnel van Antwerpen.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Zie je wel, je wil dan misschien wel voor je rechten opkomen maar je zou al buiten liggen vooraleer je een woord hebt kunnen zeggen. Uit angst zwijgen mensen dan maar liever maar uiten wel hun frustratie elders. Op deze manier, zeker nu het systeem barst en kraakt, loopt heel de maatschappij te kankeren, de kanker zelf oplossen is geen optie, uit angst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat het nu absoluut geen prioriteit heeft, dit is ook logisch, we zijn op zoek naar geld, niet naar rechtvaardigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Misschien zijn er ook mensen die niet betaald wensen te worden op basis van uren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele goede vakmamensen hebben na het telefoon gesprek al door dat je een gestoorde profiteur bent die enkel informatie wil en je gratis aan het werk wil zetten om informatie en of een offerte , om het daarna als gratis cursus zelf of met zwartwerkers uit te voeren . wij ruiken dat , denk je dat we nog komen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Is het verboden om een goed gevuld orderboek te hebben en de klanten en werken die je best liggen er uit te nemen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Mis , ik was hier eerder om de kaart te trekken van de arbeiders , maar ik hen heel wat mensen in bediendenstatuurt , zij het commercieel of informatie , die indien ze zich niet positief en resultaat gericht opstellen , niet veel promotie maken , en dat gaat wel vaak gepaart met heel wat meer uren dan de 36 uur . Het is blijven hangen onderaan of promotie , en geen promotie zonder inzet .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 9 april 2012 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige werkjes heb ik uiteindelijk wel zelf gedaan - omdat het gewoonweg niet lukte om binnen het jaar iemand te vinden die het wilde doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Klopt enigszins, vandaag is de situatie totaal anders dan enkele jaren geleden waar men nog dacht dat er niets aan de hand was. Vandaag komt men ook tot het besef dat het wel degelijk een noodsituatie betreft, met als gevolg dat men drastische maatregelen moet nemen. Anders gezegd, er is dus geen tijd meer om te talmen, vakbond begrijpt dit ook stilaan. Nu, vakbonden zijn er om iedereen aan het werk te krijgen zonder uitsluiting of ongelijkheden. Dit is nu wat de overheid gaat doen, ze zijn dus elkaars bondgenoten, meer dan ooit.
Laatst gewijzigd door MIS : 9 april 2012 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die denken dat dit nog kan, heeft nog nooit als een bediende gewerkt (voor de goede verstaander: in de privé sector hé ![]() In verschillende banken moeten ze zelfs uitprikken om naar de WC te gaan. Laatst gewijzigd door giserke : 10 april 2012 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het lijkt me wel dat het eerder het bediendenstatuut is dat zal moeten evolueren in de richting van het arbeidersstatuut dan andersom. (Nog beter zou zijn om het helemaal af te schaffen denk ik en de contracten tussen werknemer en werkgever vrij te laten) Tenslotte zou ik zeggen dat de 'discriminatie' van geschoolde arbeid al lang voor de arbeidsmarkt begint. Het begint in ons getrapt onderwijssysteem in mijn ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat echt normaal he , of dacht je dat een bediendencontract een lotje winnen was zoals "Win for life " en dat prestaties en resultaat daarna geen rol meer speelde . Je moet U eens voorstellen wat een kleine zelfstandige met één bediende doormaakt als hij plots minder werk heeft en de bediende noodgedwongen moet afdanken en daar vb aan een netto loon van 2000 €, brutto 4000 € x 6 maand of 24.000 € moet neerdokken om iemand die hij niet meer kan gebruiken , weg te sturen . Men spreekt hier van een drama voor diegene die voor de gemakkelijkste weg kiest om zijn /haar brood te verdienen, een kantoorjobke . Maar men spreekt nooit over het drama voor de kleine ondernemer die 70 € per week zijn klos af draaid om het zaakje rond te krijgen , zowel privé als sociaal zware risico's neemt en zich 200 % inzet om enkele famielies werk en inkomsten te verschaffen . hoe meer je werkt en hoe zwaarde je u inzet , hoe lager de bescherming . En dan is de uitspraak ho , die rijke zelfstandige , daar moet ge geen compasie me hebben , maar wel met dat bediendeke |
|
![]() |
![]() |