![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen voorstander van die NH-90 (mooi toestel toch) maar we moeten het er mee doen. Trouwens die Sea-Kings waren ook niet origineel voor die rol gebouwd net zoals de huey van de luftwaffe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid is wel anders.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De downwash van de propeller is te groot. Nu zouden ze op zoek zijn naar een alternatief ... ik hou mijn hart al vast.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 7 december 2012 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Punt is dat ze toch aangekocht zijn en je ze evengoed kan gebruiken. Ter info: De Nederlandse luchtmacht gebruikt de Agusta-Bell 412 voor SAR in de Nederlandse wateren, vanuit Leeuwarden Airbase. 3 stuks staan daar paraat. R-01, R-02 en R-03. De luchtmacht wordt in die taak ondersteund door het 806th Squadron Dutch Navy met , jawel, 4 NH90 toestellen vanuit Maritiem Vliegkamp De Kooij in Den Helder. Verder is er steeds 1 Cougar helikopter vanuit Gilze-Rijen beschikbaar voor ondersteuning tijdens SAR operaties. En dichter tegen onze grens wordt Noordzee helikopters vanuit België betaald om met hun Dauphin SAR opdrachten uit te voeren in opdracht van de Nederlandse defensie. Als ik mij niet mistel zijn dat 9 toestellen voor Nederland en geen 2. De Lynx zijn trouwens sinds 2009 afgeschreven door de Marine.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 7 december 2012 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd dat men de schijnheiligheid stopt en een echte KUSTWACHT opricht in plaats van wat losse havendiensten die er op lijken en misbruik maakt van een STRIJDMACHT die echt wel andere dingen te doen heeft....wereldwijd..
konkreet: Ooit was het logisch dat een militaire organisatie zich bezighield met het uitbaten van helikopters.De strijdkrachten waren enkele decennia geleden de ENIGE plaats waar talent,wil en infrastruktuur in voldoende mate aanwezig waren om dergelijke dingen te doen... Tegenwoordig is het feitelijk BELACHELIJK dat onze miniscule strijdkrachten nog een paar van hun helikopters van een rode neus moeten voorzien om burgerproblemen te gaan oplossen... SAR zou moeten een "burgerdienst" worden.(die hoogstens nog gebruik maakt van de basis van Koksijde als GAST-organisatie van de Lucht-Component..).Ongetwijfeld zijn binnen het Vlaams gewest wel een paar nuttelozer diensten te vinden en te mitrailleren om middelen vrij te maken om 2 helikopters en een ordentelijke,all-weather patrouille-reddingsboot varende te houden.... Komaan zeg,als Vlaanderen DAT al niet meer zou kunnen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2012 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
SAR wordt ingezet om ALLE mensen te helpen in nood. Die mensen die daar dienst doen worden idd opgeleid door defensie en mogen zichzelf militair noemen. Ik zie niet in waarom je dan nog eens extra helikopters, extra personeel en extra infrastructuur zou moeten gaan betalen om dan een paar piloten ergens anders te gaan deponeren. Ze doen dat heel goed en heel professioneel en we hebben toch geen F16 toestellen genoeg in België om die piloten ook nog op te laten vliegen (en dan spreek ik nog maar enkel over de piloten). Ik denk, als je dat zo erg raakt dat de luchtcomponent afkalft, dat je trouwens zelf zal moeten gaan bijleggen om nieuwe gevechtstoestellen te komen. Bij mijn weten maken ze momenteel nog geen aanstalte om nieuwe aan te kopen bij defensie (hoewel De Crem aast op de F35 Lightning II, maar dat zal een beetje tegendraaien aangezien het toestel nu al voorspeld wordt 125 miljoen dollar per stuk te gaan kosten, of meer, en België, dankzij Flahaut, geen Joint Venture uit de brand kon slepen in de ontwikkelingsfase). Trouwens in Frankrijk, GB, Duitsland, Nederland, Denemarken, Zweden, VS en ga zo maar door, zijn dit allemaal diensten die afhangen van Defensie (ja ook de Coast Guard, die afhangt van de US Homeland Security)
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zit zelf in de SAR en weet genoeg.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We moeten onder ogen zien dat de Belgische defensie voor de komende jaren onder de kaasschaaf zal blijven liggen(komend boekjaar 100 miljoen euro er af,in de praktijk zal dat wel betekenen: nog minder oefeningen en werkingsmiddelen,om het over investeringen maar niet meer te hebben).... Ondertussen is defensie al lang ingedeeld volgens "competenties".Tijd om er daar nog een paar van af te stoten zodat de rest kan bewaard blijven. Vermoedende ondertussen dat de Agusta amper nog bruikbaar is voor de huidige strijdkrachten,moeten we onder ogen zien dat die dingen nog voor dit decennium buiten zullen gesmeten worden(tenzij Belgie een "major refit" kan bekostigen om hun bruikbaarheid te vergroten).Blijven dan,als helikoptervloot voor de ganse Belgische Stridjkrachten over,een 8-tal NH's en misschien evenveel Alouettes(merkelijk ouder dan de Agusta,maar blijkbaar veel bruikbaarder...).. Om dan nog 2 NH's een dronkemansneus te geven.....nee...... Zoals gezegd,een relatief rijke kustregio als Vlaanderen zou de SAR en kust- en visserijwacht beter zelf bekostigen en Defensie ontlasten daarvan. We mogen "defensie" ,wat er nog van overblijft,niet "verburgeren".Het moet een knokploeg blijven,geen reddingsploeg.Indien dat niet aanvaardbaar is,dan schaf je defensie beter af. Het hoeft zelfs niet "communautair" te worden.Hier in Belgie wordt het echt wel weer eens tijd dat de Civiele Bescherming opgewaardeerd wordt....bijvoorbeeld met vliegende,varende- en rijdende middelen,evoluerend met de behoeften en uitgerust afhankelijk van de lokatie... Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2012 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een stuk of 18 stuks als volwaardig eskader: 5 voor SAR, 5 voor CSAR (waar het ABL ook al nergens staat) en de rest voor transport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor mij maakt het echt niet uit waar de SAR onder valt, zolang ze hun werk goed en professioneel doen. In de landen waar de SAR onder de civiele bescherming valt, zit die civiele bescherming onder het departement defensie. Da's louter organisatorisch en het enige verschil is dat hun uniform een ander kleur heeft. Als je nu moet betalen via de kustregio of via defensie maakt geen enkel verschil op de werking, noch op personeel. Ieder zijn mening, maar naar mijn mening is dit een wat overbodige discussie om dat squadron SAR volledig te gaan herschikken. En wat de allouettes II betreft, die zijn bijna afgeschreven. Ik meen vernomen te hebben dat België, zoals nu al voor de piloten van de luchtcomponent het geval is trouwens, gaat beroep doen op een buitenlands leger om hun piloten op te leiden (Piloten van de luchtcomponent worden opgeleid op Alpha Jet in het Armée de l'air in Dijon Frankrijk btw)
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens de Merlin wordt gemaakt door Agusta (samen met Westland) en daar heeft de Belgische regering niet zo'n goede verhoudingen meer mee. Ik meen trouwens dat de competitie voor aankoop gegaan is tussen de NHIndustries NH90, De Eurocopter EC225 Super Puma en de Sikorsky UH60M Blackhawk upgrade. Ik kan er nog eentje vergeten zijn maar ik dacht van niet
![]() |
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder gewoon kiezen voor de beste, en niet zozeer kijken vanwaar hij afkomstig is. maar that's just me hé. CSAR wordt, volgens hetgeen ik weet, in buitenlandse operaties ook veelal uitgevoerd door buitenlandse Legers. In Afganistan dacht ik dat de Hollanders of de Engelsen dat deden voor onze para's, dus waarom daar dan nog geld aan verspillen als ze toch het land niet mogen verlaten met hun blinkende nieuwe machines? ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Verder lijkt het mij persoonlijk niet echt opportuun om helikopters voor SAR aan te kopen en die dan nog extra bewapende taken te gaan toewijzen. Ik ben eerder te vinden voor een geheel aparte SAR. En in die hoedanigheid heeft de Dauphin zich toch al heel erg goed bewezen. (ik heb er trouwens zelf al mee gevlogen en da's een heel goed capabel toestel) Citaat:
Citaat:
![]() |