Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 17:30   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wat deden ze in WWII? Hetzelfde? Met lichaamsdelen van de vijand lopen te pronken?
Dat zal wel gebeurd zijn. Alleen was de roddelpers niet zo aanwezig.

Citaat:
Ik geloof niet dat zelfs de SS dat deed. Daar was het afschieten en weg ermee.
De SS had zelfs bordelen waar jonge/mooie "concentratiekamp" vrouwen aan't werk gezet werden. Dat dan beter?

Citaat:
Yanken is een volk dat compleet ziek is.
Als U dat zegt.
Citaat:
Ze hebben waarschijnlijk de gewoonten van de inboorlingen overgenomen.
Welke inboorlingen? De Nobele wilden die men Indianen noemden? Of de talibarbies in asbakkistan?
Oud 19 april 2012, 17:42   #22
-Jo-
Banneling

Standaard

Tja, Amerikanen... Kijkt eigenlijk nog één normaal mens op van dit soort verhalen over dat gepeupel?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:19   #23
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Mijn beeld over Amerikanen krijgt alle dagen wel een duw. Heb net het boek "In de hel van Guantanamo " gelezen.
Dat zullen de yanks nooit verfilmen, denk ik.
http://www.imdb.com/title/tt1422349/
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:35   #24
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat deden ze in WWII? Hetzelfde? Met lichaamsdelen van de vijand lopen te pronken?

Ik geloof niet dat zelfs de SS dat deed. Daar was het afschieten en weg ermee.

Yanken is een volk dat compleet ziek is. Zehebben waarschijnlijk de gewoonten van de inboorlingen overgenomen.
Godwin is stilaan wereldbekend aan het worden...

Had de SS ook last van zelfmoordterroristen of alleen maar van kleine joodse kindjes en vrouwen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 19:50   #25
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Yanken is een volk dat compleet ziek is. Zehebben waarschijnlijk de gewoonten van de inboorlingen overgenomen.
Ze zijn zelfs niet eens een volk, gewoon een bevolking bestaande uit een etnische vuilnisbelt van complete vermenging gecombineerd met een ondermaatse minderwaardige cultuur gebaseerd op individualistisch materialisme.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:03   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ook als je weet dat je daarmee de kans op zelfmoordaanslagen op jezelf en je collega's met een paar honderd % doet stijgen?

Lijkt me een invitatie op te leveren voor de eerste rij bij de Darwin-awards.
Maar vast wel leuk op het moment zelf natuurlijk.

Oeverloos dom gedrag is altijd leuk, tot de weerbots komt natuurlijk.
Dan is het huilen.
Of het nu strategisch intelligent was, is een andere affaire. Maar om er "schandaal" bij te roepen vind ik er wat over. Zelfmoordterroristen, moet er voor hun stoffelijk overschot door hun doelwitten "respect" getoond worden ? En is het een schandaal als je dat niet doet ?

Niet overdrijven he. In het beste geval is het onprofessioneel gedrag: een goeie soldaat is een koude killmachine, die zo efficient mogelijk kogels in de kwetsbare plekken van de vijand zijn lichaam plaatst en daarbij geen emoties heeft. Maar schandaal gaan roepen omdat je eens wat plezier maakt bij het stuk kadaver van zo een zelfmoordterrorist die er niet is in geslaagd om U mee te pakken ? Nie overdrijven he.

Trouwens, de Amerikanen zijn veel te braaf geweest door daar na 9/11 in Afghanistan gewoon wat troepen te sturen, om de stouterikken ginder van de macht te helpen en de brave Afghaantjes "democratie" te brengen. Ik zou dat helemaal anders, met veel minder kosten en met veel meer spectakel, opgelost hebben. Op een kwartier zou het geregeld zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:06   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een oeroude gewoonte geweest om als afschrikking de kadavers van uw afgerammelde vijanden aan palen voor uw burcht/stadspoorten te hangen, maar die is grotendeels verloren gegaan
Sommige koppensnellers hadden ook een gordel aan met koppekes van hun vijanden...
Je ziet, dit is een heel oude traditie, die hier uit de gracht werd gehaald.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:31   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Schandaal Nr. 54678 : Amerikaanse soldaten onteren weer Afghaanse lijken, poseren met lichaamsdelen van 'zelfmoordterroristen'

RT - US troops defile Afghan corpses again, pose with body parts

Newly-published photos showing US soldiers posing with the gory remains of several Afghan suicide bombers has provoked harsh condemnation from the US military. The photos are the latest in a long line of scandals involving US troops in Afghanistan.

Some of the 18 photos published by the Los Angeles Times depict a morbid array of often-grinning soldiers from the 82nd Airborne Division posing with and manipulating the body parts of suicide bombers.

In one photograph, US soldiers, along with Afghan police, are holding up the dangling, disembodied legs of one insurgent. In another, two soldiers pose with a corpse whose middle finger had been raised.

...
Dit was de link van de LA-Times maar er waren er véél meer en niet fraai. Het werd al opgekuist:
U.S. troops posed with body parts of Afghan bombers

Genoeg discussie erover in de Amerikaanse pers, ook in de LA-Times:
http://www.latimes.com/search/dispat...ime+descending

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 april 2012 om 20:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:34   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit was de link van de LA-Times maar er waren er véél meer en niet fraai. Het werd al opgekuist:
U.S. troops posed with body parts of Afghan bombers
Inderdaad, die link heb ik bewust niet geplaatst (slechts een link naar een artikel met 2 van de in totaal 18 foto's). Het Pentagon had dat nl. niet zo graag.

NY Times - Pentagon Sought to Stop Paper From Using Photos
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 april 2012 om 20:35.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:37   #30
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een oeroude gewoonte geweest om als afschrikking de kadavers van uw afgerammelde vijanden aan palen voor uw burcht/stadspoorten te hangen, maar die is grotendeels verloren gegaan
Sommige koppensnellers hadden ook een gordel aan met koppekes van hun vijanden...
Hopelijk zien we in Europa spoedig terug ook galgen en guillotines op de plaatselijke (grote) markten.

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:39   #31
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, dat komt door de beschaving. In sommige landen bestaat dat in zekere mate.

Citaat:
Er zijn zo nog wel oude tradities, zoals marteling bij ondervragingen, dat was ook standaard vroeger.
Er is een reden waarom sommige dingen veranderen. Er is een woord voor mensen die dergelijke oude 'tradities' blijven herhalen ook al zouden ze beter moeten weten : bloeddorstige idioten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 april 2012 om 20:42.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:44   #32
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik zou de kenners hier toch aanraden als ze eens de gelegenheid krijgen de volledige documentaire te bekijken...
http://www.dailymotion.com/video/xl4...uerre_creation
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:47   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heriner me een verhaal uit de Libanese burgeroorlog: één van de strijdende partijen had een Rus gekidnapt. De Russische geheime diensten zijn er achteraan gegaan, hebben de kidnappers koud gemaakt en hun lijken op een kruispunt in 't centrum van Beiroet gelegd. Volgens 't verhaal werden daarna geen Russen meer gekidnapt.
(Zo 't niet waar is, kan ik er ook niet aan doen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 april 2012 om 20:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 21:12   #34
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

De mexicaanse drugsbendes hangen hun afgemaakte targets soms aan de bruggen van de snelweg.

Maar die bendes hebben dan ook niet veel pretentie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 22:02   #35
cedric
Vreemdeling

cedric's schermafbeelding

Standaard

ksnap deze discussie dus totaal niet,
alsk ik mij niet vergis waren we in de andere Afghnaistan Topic allemaal overeengekomen dat de Amerikanen slecht bezig zijn... dus wat wil men hier nu duidelijk maken...

En btw Parcifal heeft gelijk, of wrm denkte dat de Amerikanen daar elke dag aanslagen krijgen... op reactie van hun goed gedrag ? en kom ni af met die zever van 'ze zijn er met meer'... heeft er niets mee te maken...
cedric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 23:16   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja in de korea oorlog werden de vijanden soms gevild op een paal gezet en dat boezemde "ontzag en respect" in van de vijand.
Lijkt wat vreemd, toch logisch.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 23:35   #37
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Uit hetzelfde artikel:
Taliban spokesman Zabiullah Mujahid also called the pictures disrespectful. He condemned both the U.S. soldiers involved in the pictures and the Afghan police also featured in them.

"We strongly condemn these occupiers and their puppets who are without culture, who are brutal and inhuman," Mujahid said. "Next to these occupiers there are some Afghans - puppets - who were ordered to stand next to the bodies of the martyrs."

Om zo'n lachwekkende reacties maakt niemand zich hier druk.
Het is een rare wereld geworden.
Misschien wordt het tijd dat de barbaren onze beschaving, of wat er van over is, met haar ondankbare, achterlijke massa's, neerhalen. Meer verdient het gros van het volk niet dat zich hier in dit topic zit aan te stellen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 23:41   #38
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook als je weet dat je daarmee de kans op zelfmoordaanslagen op jezelf en je collega's met een paar honderd % doet stijgen?

Dan is het huilen.
Ik denk niet dat het soort volk waartoe die zelfmoordenaars behoren, redenen nodig hebben om zich op te blazen, ze vinden altijd en overal wel een excuus. Sommigen zijn daar, in al hun dwaasheid en navelstaarderij, nog altijd niet achter.

Varkensbloed gebruiken lijkt me een goeie zaak.
Er zijn vast nog meer religie-onvriendelijke rituelen waaraan dat soort lui kan bloot gesteld worden, dat hen kan weerhouden van hun geliefde martelaarschap.

Alleen mensen die de wereld waarin ze leven absoluut niet begrijpen reageren zoals bovenstaand specimen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 23:43   #39
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die kerels zijn nog vriendelijk, ik zou die lijken opbranden samen met varkensslachtafval.
En om af te werken, nog een koran erbij ook.
Dit deden de Engelsen vorige eeuw (of de eeuw voordien). Ook toen al hadden ze muzelmaanse terroristen blijkbaar. Ze werden geëxecuteerd en begraven in varkenshuid.
En dan was het rap gedaan.

De zelfontploffers uit het openingsartikel hadden de bedoeling die amerikaanse soldaten mee naar het hoerenparadijs te nemen. Blijkbaar zijn ze enkel zèlf geploft. Ik zie niet in waarom men daarvoor respect moet opbrengen. Hadden ze zich maar niet moeten laten ploffen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 23:44   #40
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan is het huilen.
heb je het nu over die zelfploffers?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be