Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 juni 2004, 23:01   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
wie wordt meer gediscrimineerd.... ja effectief !

EENS EEN ANDER GELUID ..... intervieuw van een andere criminoloog MET OOK EEN RAPPORT ; intervieuw door een allochtoon...
Niet oninteressant

Vlaanderen kan niet om met multiculturaliteit”

Het groot publiek heeft van het rapport van sociologe-criminologe Marion van San twee dingen onthouden: allochtonen zijn crimineler dan autochtonen én het politieke establishment slaagt er maar niet in de taboesfeer hierrond te doorbreken. Bij de verslaggeving over de recente gebeurtenis in Mechelen, waarbij een 17-jarige Marokkaan na een overval op een hamburgertent neergeschoten werd, leken de krantenkoppen die conclusies te bevestigen. De Leuvense criminoloog Lode Walgrave is vier jaar lang bezig geweest met een onderzoek op dit gebied, en het rapport daarover vertelt een heel ander verhaal. In het volgende interview waarschuwt hij voor goedkope slogans en laat hij zich uit over de multiculturele samenleving. “Het integratiebeleid zou meer gericht moeten zijn op de Vlaming dan op de allochtoon.”
Prima tekst. Weet je toevallig ook de bron van die tekst dan kan ik hem overnemen?

Aan de reacties op deze draad door onze reguliere nitwits te zien, is er weer geen speld tussen te krijgen. Je hoeft niet eens tussen de regels door te kunnen lezen waar ze hardop aan denken: "Alleen een goede allochtoon is een dode allochtoon."

Verloren tijd en parels voor de zwijnen Bruut Geweld

Ps: mail me de bron van die tekst eens door wil je?

[email protected]
Oud 30 juni 2004, 14:23   #22
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Zeer interessante tekst hoor!
Wat valt er allemaal op:

-eigenlijk gaat het bijna altijd over Marokkaanse allochtonen, ook hier weer, dat zijn altijd de grootste sukkelaars; en zij plegen niet meer misdrijven dan andere mensen, maar wel zwaardere...

-over andere allochtonen en hun veel groter ellende wordt hier niet gerept door onze geleerde professor; waarschijnlijk omdat daar minder stemgerechtigden bijzitten dan bij de Marokkanen?

-het is eigenlijk vooral de schuld van de autochtone Vlamingen dat de Marokkanen zo'n slechte naam hebben gekregen...
Het zijn dan ook vooral de autochtonen die inspanningen zullen moeten doen om de overlast door Marokkaanse jongeren te verminderen; hoe, ja door het niet meer als overlast te zien, door het gewoon te aanvaarden, door ermee leren te leven!

Iemand die zulke conclusies trekt uit een of ander neponderzoek is zelf een crimineel...
Ik ben zelf geen onderzoeker op dit gebied maar woon al wel heel mijn . Gesnopen!
dat het vooral over Marrokanen gaat , lijkt me logisch gezien dat dit eveneens het onderwerp van het intervieuw is.
een intervieuw over een profvoetballer gaat daar meestal ook over en niet over den basket...

je zelfaangehaalde zever over criminaliteitsgraad wordt duidelijk tegengesproken .een neponderzoek ?? ernstig argument !!

een uitsluitsel van het onderzoek is idd dat ze niet meer maar zwaardere feiten plegen. dat is zo. van "graad" spring je daar dan maar op... nu goed , zo je wil.

Nu ik moet zeggen vermits je toch zo subjectief bezig bent dat OOst europeanen ook niet de minste zijn. en de criminele FEITEN die zij op hun kort aktief hebben lijken dit ook te bewijzen. Wederom heeft dit niet te maken met hun cultuur (iets dat je ook vaak hoort over Oost europeanen, "ons rechtsysteem en politie is veel te soft naar hun standaards" en andere populistische zever) maar met socio ekonomische toestanden en achterstand.

dat je de conclusies niet kan accepteren uit de studie en je er zo druk in maakt tot zelfs melding maakt van je peristaltiek, DOEN NIETS AF AAN DE WETENSCHAPPELIJKE REALITEIT ERVAN !

"gesnopen" ook schietambities blijkbaar ?
Ik heb al interessantere 'discussies' gevoerd met mijnen hond, kerel.

Ge hebt gelijk, zenne, 't is al goed.
Schijten doe ik in de pot, gij doet dat op dit forum,
Dit is meteen de laatste reaktie op jouw gezeik.
Attiladehun is offline  
Oud 2 juli 2004, 00:57   #23
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

dat het vooral over Marrokanen gaat , lijkt me logisch gezien dat dit eveneens het onderwerp van het intervieuw is.
een intervieuw over een profvoetballer gaat daar meestal ook over en niet over den basket...

je zelfaangehaalde zever over criminaliteitsgraad wordt duidelijk tegengesproken .een neponderzoek ?? ernstig argument !!

een uitsluitsel van het onderzoek is idd dat ze niet meer maar zwaardere feiten plegen. dat is zo. van "graad" spring je daar dan maar op... nu goed , zo je wil.

Nu ik moet zeggen vermits je toch zo subjectief bezig bent dat OOst europeanen ook niet de minste zijn. en de criminele FEITEN die zij op hun kort aktief hebben lijken dit ook te bewijzen. Wederom heeft dit niet te maken met hun cultuur (iets dat je ook vaak hoort over Oost europeanen, "ons rechtsysteem en politie is veel te soft naar hun standaards" en andere populistische zever) maar met socio ekonomische toestanden en achterstand.

dat je de conclusies niet kan accepteren uit de studie en je er zo druk in maakt tot zelfs melding maakt van je peristaltiek, DOEN NIETS AF AAN DE WETENSCHAPPELIJKE REALITEIT ERVAN !

"gesnopen" ook schietambities blijkbaar ?
Ik heb al interessantere 'discussies' gevoerd met mijnen hond, kerel.

Ge hebt gelijk, zenne, 't is al goed.
Schijten doe ik in de pot, gij doet dat op dit forum,
Dit is meteen de laatste reaktie op jouw gezeik.
een kleine tip om volgende keer dergelijke posts te voorkomen: argumenteren!!!
Oud 2 juli 2004, 09:45   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het groot publiek heeft van het rapport van sociologe-criminologe Marion van San twee dingen onthouden: allochtonen zijn crimineler dan autochtonen én het politieke establishment slaagt er maar niet in de taboesfeer hierrond te doorbreken. Bij de verslaggeving over de recente gebeurtenis in Mechelen, waarbij een 17-jarige Marokkaan na een overval op een hamburgertent neergeschoten werd, leken de krantenkoppen die conclusies te bevestigen. De Leuvense criminoloog Lode Walgrave is vier jaar lang bezig geweest met een onderzoek op dit gebied, en het rapport daarover vertelt een heel ander verhaal. In het volgende interview waarschuwt hij voor goedkope slogans en laat hij zich uit over de multiculturele samenleving. “Het integratiebeleid zou meer gericht moeten zijn op de Vlaming dan op de allochtoon.”
Merkwaardig toch wel dat regering noch linkse lobby met dit onderzoek hebben uitgepakt. Zelfs de media die toch maar graag de allochtonen vrij spreekt, heeft er nauwelijks aandacht aan besteed.

In een normale samenleving past de nieuw aangekomene zich aan de inheemse bevolking aan, niet omgekeerd, wat die hoogleraar ook moge beweren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 juli 2004, 12:02   #25
Beagle
Schepen

Standaard

Ondanks dat ik geen groot aanhanger ben van Van San, stel ik vast dat professor Walgrave op een wel simpele manier de resultaten van Van San van tafel veegt. De studie van de heer Walgrave steunt op de resultaten van de 'ondervraging van scholieren, waarvan een flink aantal allochtonen'. Deze techniek lijkt er een beetje op alsof je aan LePen een analyse van de holocaust zou vragen, niet echt objectief en onpartijdig. Ten eerste zijn er al een deel jongeren die in de studie niet voorkomen omdat ze gewoon geen school lopen en dus geen scholier zijn. Dit is nu net de groep mensen die altijd op straat rondhangt,... Ten tweede is er nog het verschil tussen wat de ondervraagden vertellen en wat ze in werkelijkheid doen. Het feit dat Walgrave hieraan meer geloof hecht dan aan de studie van Van San (die op cijfers van de rijkswacht gebaseerd zijn) geeft blijk van naïviteit en/of partijdigheid. Nog meer partijdigheid vindt men terug in onderstaand citaat.

Citaat:
Dit alleen maar verklaren door etniciteit - zoals van San doet – is gewoon belachelijk. Een thesisstudent die bij mij met zoiets aankomt, is gezakt!
Het feit dat hij de mogelijkheid uitsluit waarbij een student ooit zoiets zou beweren in zijn thesis, bewijst zijn vooringenomenheid.
Jammer dat zo iemand in zijn functie door de jaren heen zoveel studenten kan verplichten te geloven dat zijn analyse de juiste is, anders ben je gezakt.
Tevens valt op dat de theorie van Walgrave niet verklaart waarom het dan alleen een probleem is voor Marokanen en in mindere mate Turken. Andere allochtone bevolkingsgroepen worden ook geviseerd en gediscrimineerd en zitten ook in (vaak moeilijkere) sociale probleemsituaties... toch resulteert dat bij hen niet of in veel mindere mate in criminaliteit. De stelling van Van San verklaart dit feit wel!

Dat onpartijdigheid voor Walgrave niet echt een item is maakt onderstaand citaat wel duidelijk.

Citaat:
Ik vind dat de AEL op veel punten groot gelijk heeft. Abou Jahjah is graag in de media. Hij is goed in de media. Ik heb hem nog geen enkel debat zien verliezen op tv (lacht). Hij heeft een klare kijk – soms wel een radicale kijk, waarmee ik het niet altijd eens ben - maar hij kaart de problemen wel aan. Alleen mist hij wat diplomatie.
De idee die Walgrave koestert inzake de multi culturele maatschappij lijkt me ook duidelijk uit onderstaand citaat.

Citaat:
Het integratiebeleid zou meer gericht moeten zijn op de Vlaming dan op de allochtoon
En dan vraagt men zich af waar de kloof met de burger (gewone man) vandaan komt...
Beagle is offline  
Oud 10 juli 2004, 15:15   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godo
Het is net om dat te vermijden dat er nu hard moet worden opgetreden. Doe je dat niet dan zullen binnen X jaar net zoals in Israel een meerderheid van die vlamingen dat soort scenario's gaan steunen.

Als ik ooit gewongen wordt te kiezen tussen dat en een moslimstaat dan kies ik voor dat en zoals het er nu naar uit ziet gaan wij voor die keuze komen te staan, dankzij de 'politiek correcten'.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be