![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De vraag blijft, hoe kun je de herkomst controleren?
En op welke manier zijn ze gekweekt. Waar ik vroeger woonden aan de Muide in Gent waren er een aantal Turkse winkels. idd ook spot goedkoop. Op een morgen vroeg ik aan een leverancier die leverde aan die Turkse winkels vanwaar de groenten komen. Hij vertelde van spanje. De tomaten zijn groen de dag ervoor als hij ze oppikt in Spanje, en rood de dag nadien. Dat doet me toch de wenkbrauwen fronsen. Toen ik nog in het middelbaar zat, had ik een studentenjobke tijdens de vakantie in de groenteveiling in Kortrijk. De groenten die niet verkocht werden, werden nadien vernietigt. Met mijn eigen ogen gezien! Want ik moest aardbeien uit hun bakken in een container werpen. Vandaar dat ik tenzeerste twijfel dat die groenten "afgekeurde groenten" zijn van de veiling. Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2012 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt , maaa titel zegt ....
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen ze zijn dikwijls heel lang open en velen van hun tot stukken in de avond. Er loopt altijd van hun eigen volk over en weer die schijnbaar niet zo hard werken, maar toch zo op hun gemakske toch wel met van alles bezig zijn. Vooral verkopen natuurlijk. Hun kassa marcheert in de meeste gevallen nooit of zelden. Alles op zo een rekenmachientje naast de kassa. Hun familie of vriendenkring helpen een handje mee, ze doppen natuurlijk ook en de familie beheert hun geld op een andere manier dan wij. Ze kopen constant gebouwen bij. Ze openen constant nieuwe zaakjes. Niet dat het op veel trekt maar bij gebrek aan andere zaken hebben ze toch hun cliënteel. En hoe doen wij het? Wij lenen ons rot om een zaak open te doen. Betalen veel te veel huur voor winkels die veel te duur ingericht zijn. Betalen ons blauw aan ingeschreven personeel met kapsones die meer thuis of part time werken dan daadwerkelijk werken. Op het eind van de rit moeten we om alle bovenstaande te betalen veel te duur onze artikelen verkopen en toezien hoe het clientèle voorbij wandeld en bij de allochtoon veel gaat halen. En op het allerlaatste kan de allochtoon zo op zijn gemakske een gebouw bij kopen en wij ons faillissement aanvragen. Ja er is verschil in manier werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar gezien je me redelijk volgt, neem ik aan dat je weet welke stad ik bedoel. ![]() Als je er wel eentje vast kan krijgen, is het toeval dat hij steeds uitverkocht is en zijn affichering overplakt is. Je mag altijd proberen of trawanten sturen, en me steeds eentje meebrengen. En neem zelf ook iets. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2012 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Vooral dat laatste is een grote en pure kost voor andere winkels die gecompenseerd moet worden door een hogere verkoopprijs. Daarnaast zijn de Belgische tomaten op dit moment natuurlijk veelal nog afkomstig uit serres, al dan niet verwarmd. We spreken dan nog niet over beregening. Als je weet dat de kosten van deze grondstoffen in België massaal zijn gestegen. Als je nu goedkope groenten wilt, zijn radijzen bv een optie. En de langwerpige tomaten van de Colruyt (Roma-tomaten) in een plasticbakje, zijn prima van kwaliteit en meestal ook goedkoop, terwijl ze smaakvoller zijn dan onze Belgische tros- en zeker losse tomaten. Vermijd aub wel het aankopen van groenten aangeboden op piepschuimen schaaltjes. Deze zijn een ramp voor het milieu.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2012 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die eender welke zaak wenst te openen moet een beetje zijn omgeving doorlichten. Je kan dat zelf wat doen. In elk geval er is grote nood aan kleinhandel kruideniers, bakkers en beenhouwers. Vooral in stedelijke gebieden. Allochtonen spelen daar makkelijk op in, lage investeringen en vooral ze weten welke gebuurten daar in aanmerking voor komen. Koppel daar de lange openingsuren, de weekeinden dat ze open doen, de verlofdagen, de lage prijzen en het clientèle is bijna verankerd. Je kan echt goed geld verdienen met kleinhandel. Maar wat zien we met onze locale autochtonen? Vroeg sluiten, dikwijls slechts 3 dagen in de week werken. Duur in producten. Clientèle verlies gewaarborgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even dit ,de laatste jaren zijn er nog nooit zoveel nieuwe zaken opricht als nu,en vele 70% overleven de eerste 3 jaar,dus Mambo ???????
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Ondernemers zijn bleiters. Ik dacht dat ze geprezen werden om hun creativiteit, maar ze komen nooit verder tot hoge loonlast, te veel foliekes voor werknemers en de overheid steelt.
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je op de "vreemdelingenmarkt" rondwandelt (zaterdags om 16h) kan je zelf vaststellen dat er veel "rechtstreekse invoer" is. Overigens is er tussen de supermarkten Coluyt, Carrefour, Aldi, Lidl, Delhaize ook een verschil... ook net over de grenzen zijn er dikwijls aanzienlijke verschillen (Putte-Kapellen, Baarle Hertog, Roncq -Auchan-) concurrentie alom !
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 24 april 2012 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel nieuwe zaken worden niet opgestart momenteel door autochtonen of men moet de "heropstartingen van falingen en zo" in rekening brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is omwille van de belastingsvrijstelling die vele allochtone hebben, het de gewoonte om om de drie jaar een nieuwe zaak doen. Dat je op deze manier "fraudeert" (al maak je gewoon gebruik van een lacunaire wetgeving) en de zaak onder een andere naam opent, kan je nog beter doen als je al voordat je zaak één sluit al een tweede zaak opricht. Kwestie van ook het cliënteel over te nemen etcetera.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Hier staat een mens niet bij stil, maar je hebt een punt. Bij deze een uitdaging aan degene die in het centrum van een grote stad een kruidenierswinkel opent, met prijzen die niet duurder zijn als de colruyt en openingsuren van in de vroege ochtend tot in de late avond èn gewoon de betere merkproducten. Een must is wat mij betreft absoluut dat je er verse charcuterie en kazen kan kopen die in hun geheel aan de toonbank liggen en op niet electrische wijze worden versneden. Het smaakverschil dat dit op zich al geeft, is een meerprijs waard. Daarbuiten ben je niet verplicht om de hoeveelheid die is voorverpakt te kopen, maar vraag je gewoon naargelang je eigen behoeften. Desnoods haal je iedere dag vers. Als je er ook ineens je sandwichen en koffiekoeken kan kopen... is het perfect. Dezer dagen is het immers zeer moeilijk om hoogkwalitatieve producten te vinden. De kwaliteit van veel producten is merkbaar gedaald, zeker sinds de crisis. Maar ik denk dat we dan weer op een tweede probleem stuiten: huisvesting. Welke autochtoon, al is het een ondernemer, kan dit in de grootstad betalen? Wie kan zoveel sparen binnen één generatie, en er zowel deftig wonen als er geld en ruimte hebben voor een kleine onderneming? Dat is slechtst de allerrijksten gegeven. Maar deze hebben vandaag veel betere opportuniteiten. Passie voor het vak is dus een must. Allochtonen koppen een woonst vaak samen en kunnen stevig sparen door jarenlang hun intrek te nemen in een sociale woning en met hun factuur naar het ocmw te gaan wegens geldnood. Het is geen staatsgeheim dat er zijn die vastgoed hebben in eigen land en de maandelijkse vakantie een huurophaling in contanten is, die dan bewaard wordt in de spreekwoordelijke sok. Of waarom anders al die auto's van formaat in sociale woningen? Als je daarbij nog eens heel goed op je uitgaven kan letten doordat je de tijd hebt om alles na te gaan, en dit ook effectief doet (bv tweedehandsaankopen, enkel budgetwinkels of de lokale eveneens allochtone buurtwinkels, ...), kan je flink sparen. Dan hebben we het nog niet over het feit dat men met meerdere gezinnen en generaties samenwoont. Reken daarbij dan nog de openingsuren, het feit dat men niet moet voldoen aan de Vlaamse bouwnormen (kennissen doen in vastgoed en zijn op de hoogte van de letter van de wet en de interpretatie daarvan voor specifieke groepen ![]() Daar kan je als individu nooit tegen op.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 april 2012 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het tegendeel want ik heb klanten die in het centrum, het echte centrum dan...brood of kaas verkopen. Niet beide. Alhoewel een belegd broodje van elks keus wel kan...het zijn dan ook zo goed als buren. Maar soit, ik kan u 100% verzekeren dat die lange rijen klanten verwerken. Goudmijntjes. Ze leveren wel kwaliteit ook. Maar iets minder kan evengoed. Je moet niet in de duurste straten iets huren of kopen, ga er gerust wat buiten maar onderzoek je buurt wel eerst. Is het een allochtonen buurt begin dan als autochtoon liefst niet, ze gaan u straal negeren. Voor de rest zijn netheid, verse producten, goedkope aanbiedingen, vriendelijkheid de sleutelwoorden. Neem de verse producten niet allen af van tussenhandelaars maar ga zelf naar de vroegmarkt, allochtonen doen dat ook hoor. Het is vrij hard werk maar de verloning is goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons grote bedrijven zouden geen weet hebben van markten waar ze groenten goedkoop kunnen kopen
![]() maak dat de katten wijs hé pfffff Wel nee,de zelfstandige spelen een spelletje met ons,das alles ![]()