![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn dan enkele uren in je leven die je verspeeld hebt aan dat onzinboekje.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beleefd persoon Hoeft niet langdradig slecht maar Bespreek en bewijzen met bewijs Wat is het gebruik van smaad en laster? niets Nu weet ik dat je een probleem hebt verrassing Het verrassende resultaat Exacte overeenkomst tussen de Heilige Koran en de Hadith en de wetenschap I beseech you to excuse Ik smeek u om excuus Gedurende je leven hoor je uit de kerk en de gemeenschap rond de westelijke Islam op de fouten Nu hoor je de Heilige Koran en de Hadith En vinden fascinerende feiten en wonderen een wetenschappelijke benadering Voel verbijsterd zo U dient zorgvuldig te bestuderen de islam U bent vrij om vervolgens kiezen http://www.youtube.com/watch?v=0IspK...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=tQVJX...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=HFfRS...eature=related http://www.youtube.com/watch?feature...&v=p7a7ywCJ65Y http://www.youtube.com/watch?v=c0Wl0...feature=relmfu God u heeft geleid tot de islam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed.htm Nog info hierover in: http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=3503&start=50 http://translate.google.nl/translate...26prmd%3Dimvns Maar ja men wil het niet weten want dan valt het zgzd goddelijke claims van Mohammeke in de soep. En dat pas noem ik dwaas, tegen alle bewijzen en beter weten in toch vasthouden een leugen.
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Hij heeft er maar enkele uren aan verspeeld. Jij daarentegen verspeelt je hele leven aan een ander, misschien zelfs een groter, onzinboek.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het boek heet: "Een andere Mohammed". Ik zal u latere enkele voorbeelden geven van hoe Somers de ziekte van Mohammed opspoort via de uitspraken van Mohammed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2012 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leest u eens bladzijde 54-55 (in mijn boek). Hoofdstuk V (passage over de hallucinaties van Mohammed). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2012 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is hoofdstuk V.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Somers, blz 48. "Mohammed voelt aan dat er zich iets enorms aankondigt en pint die gewaarwording vast op een Laatste Dag. Dat catastrofengevoel wordt bevestigd door de verschijning van een engel. Mohammed vertelt : "Wanneer ik halfweg op de berg was, hoorde ik een stem die uit de hemel kwam en die zei: `Mohammed, gij zijt de gezant van God, en ik ben Gabriël'. Ik hief mijn hoofd naar de hemel om te zien wie sprak, en zie, Gabriël in de vorm van een mens met de voeten gespreid over de horizon heen stond daar, zeggend: `Mohammed, gij zijt de gezant van God en ik ben Gabriël'. Ik stond naar hem te kijken en ik kon noch voor-, noch achterwaarts bewegen, en ik begon mijn aangezicht af te keren, maar gelijk waar ik mij wendde, ik zag hem juist als tevoren. En ik bleef daar staan, zonder voor-, noch achterwaarts te gaan, totdat Khadidja haar boodschappers zond om mij te zoeken". In deze tekst vinden we alle klassieke elementen van de hallucinatie. De betrokkene hoort een stem, die gelocaliseerd is (in de hemel). Zij spreekt meestal in de tweede persoon : "Gij zijt de profeet". Hetzelfde schema vinden we bij Jezus bij het doopsel in de Jordaan en bij de gedaanteverandering op de berg Thabor. Een stem uit de hemel spreekt: "Dit is mijn welbeminde zoon..." Tegelijk meldt de stem een uitverkiezing, een zending : gij zijt de Profeet, gij zijt de Mensenzoon. Voor de betrokkene is het een bijna ongelooflijke belevenis. In het allereerste begin ontstaat er dan ook een lichte twijfel. Bij Mohammed is er zelfs de vrees krankzinnig te worden. Hij vertoont zelfmoordneiging. Thuisgekomen laat hij zich overgieten met water en met een mantel bedekken. Maar zijn vrouw weet hem gerust te stellen. Zij doet zelfs een toets om te zien of het de satan was of een engel, die Mohammed verscheen. Kom op mijn linkerdij zitten, zegde ze, en zie je dan nog Gabriël ? Ja, antwoordde Mohammed. Kom op mijn rechterdij zitten, zegde ze, en zie je hem dan nog ? Ja, antwoordde Mohammed. Kom in mijn schoot zitten, en zie je hem dan nog? Ja, antwoordde Mohammed. Toen ontblootte ze haar schoot, en terwijl Mohammed op haar schoot zat, vroeg ze hem : Zie je hem nog? Neen, antwoordde Mohammed. Wees dan gelukkig, zei hem dan Khadidja, het is een engel en geen satan! Velen zullen deze geschiedenis voor een fabeltje houden. Toch is dat verhaal niet noodzakelijk verzonnen. Bij vele zieken is de acute hallucinatie een voorbijgaande toestand, die allicht gedurende een zekere tijd blijft naklinken, en met tussenpozen terugkomt." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2012 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat leuk is bij deze versie is, dat als je met je muis over de blauwe tekst gaat, de voetnoten (uitleg, verwijzing naar bronnen) tevoorschijn komt, 't is dus netjes verifieerbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de papieren versie staan inderdaad ook de voetnoten onderdaan elke bladzijde. Hetgeen dus goed meevalt. Maar het is heel praktisch in de digitale versie onmiddellijk de voetnota's te kunnen lezen wanneer de cursor op de blauwe tekst staat. Daarentegen, voor zover ik zie, staan er geen pagina's in de digitale versie. En dat is dan weer minder bij eventuele verwijzingen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2012 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik hoe het komt dat mijn oud moslimaleerlingen niet erg gemotiveerd waren op school. Ze wisten dat ze vroeg in het huwelijk zouden stappen. Ik zie ze ook op straat met twee of drie kinderen. En met een gezicht tot op de grond. 'Parental consent' = gearrangeerd huwelijk. En aub de situatie in Amerika is de situatie hier niet. Ja, we hebben tienermoeders maar dat is een minderheid. En ik ben er zeker van dat 'sexual child abuse' in alle culturen voorkomt. In de ene cultuur bestaat er een infrastructuur om dat aan het licht te brengen en te berechten. In andere culturen bestaat er niet eens een deftig rechtssysteem en komt het gewoon niet aan het licht. Psychologische maturiteit houdt voor mij in dat een vrouw een partner kan kiezen naar eigen keuze. Vanaf wanneer is een kind psychologisch rijp voor procreation (voortplanting)? Vanaf 12 jaar volgens de Islam? En met parental consent (parental veto, bedoel je). Waarom dan die eermoorden? Hier spreekt de link zihzelf duchtig tegen. En er zijn wel meer elementen die niet kloppen. Uiteindelijk is die link een puik voorbeeld van psychologische bewerking. Het is heel goed opgezet. Prachtig gewoon. Ws iemand die een bachelor gehaald heeft in publiciteit en marketing. Het druipt er vanaf. Beste, op die manier krijg je toch alles maar dan ook alles en het meest absurde verkocht. Aan elk historisch feit kan je er zo'n draai aangeven dat het omgekeerde waar blijkt te zijn. En denk je nu echt dat de volgende generaties moslimmeisjes dit gaan blijven pikken? Denk eens goed na. Als je een ons kennis had van de historiek van de mensheid, dan zou je kunnen weten dat indoctrinatie (van welke aard ook) altijd een vruchtbare bodem vindt bij mensen die niet veel weten. Ik heb het niet over de kennis van de westerse culturen alleen, ik heb het en herhaal het over de HISTORIEK VAN DE MENSHEID. En denk nog eens logisch na. De Islam is een nakomertje (7de eeuw naCH). Het zit nu in een fase van kinderziektes. Aan de slachtoffers van bomaanslagen te zien, zal kinderverlamming (polio) er niet bij zijn, denk ik. Wat ga je doen als één van je dochters weigert om met jouw 'parental consent' te huwen. Wat ga je doen als jouw dochter ooit tegen je zegt dat ze lesbisch is en dat ze helemaal geen kinderen wilt? Ik vraag het me af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had dit jaar op BBC het eerste deel gezien gezien van een reportage over het leven van Mohammed: de problemen die hij had met de 'overheid' (leidinggevende clans) en zijn uitwijking naar 'Medina' en hoe hij daar met verschillende fracties onderhandelde. Over ziekte hebben ze dat ik me herinner met geen woord gerept. En het tweede deel heb ik gemist maar die worden nog wel eens uitgezonden. Dat vijfde hoofdstuk: heel interessant! Ik heb ook al gedacht dat in de islam elementen zitten uit de bijbel. En verder denk ik dat de bijbel (O.T. begin schrijven ongeveer 550vCH) elementen bevat van het Gilgamesh-epos (veel ouder), de zondvloed o.a. Terwijl ik las moest ik ook even denken aan bepaalde Noord-Amerikaanse indianenstammen waar mensen die zich 'vreemd' gedroegen (geesteszieken...) een voorrangsbehandeling genoten en zelfs behept werden met een soort gave om te communiceren met de andere wereld (de geesten, ...) Het menselijk brein is defectief. Dat 'gezonde' mensen mensen volgen (Jezus zou dus ook geleden hebben aan iets?) die geestelijk niet helemaal oké zijn ... Hallucinatie, fabulatie, het horen van bellen, ... Iemand die tegen me zegt dat de homo sapiens de meest intellectuele diersoort is op aarde, krijgt van mij een knipoogje. Ik heb het boek 'Een andere Mohammed' van Somers besteld, dank je voor de kennismaking. Alsook het Gilgamesh-eopos, twee versies van de Bijbel liggen klaar om te kiezen, en de Koran van Leemhuis. Het werd hoog tijd dat ik die zaken in huis haalde. Laatst gewijzigd door parsprototem : 2 mei 2012 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 mei 2012 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het plezant om ongedwongen kennis te maken met boeken met een bepaalde inhoud. Dank u voor uw bijdrage daartoe! |
|
![]() |
![]() |