![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() VT4 en kanaal 2 mixen nu reclameboodschappen met aankondiging van films en programma's. En na aankondiging van de beëindiging van de reclamepauze, voegen ze er nog iets aan toe.
Dat is het begin van het einde. Wat me ook irriteert is het constant aankondigen van programma's op VRT en op Canvas. Zelfs midden in het journaal wordt gemeld wat er nog komt. Alsof wij kijkers demente mensen zijn. Ik noem het schooltelevisie, op het niveau dus van het vierde leerjaar lagere school. Iedereen weet toch dat bejaarden elke week een TV-boekje kopen... Met het digitale en het illegaal downloaden zitten we, denk ik, in een overgangsfase. Het digitale is ook een gesukkel en je kan overlappende interessante programma's niet opnemen. Een beperking dus. Als iedereen nu de producten waarvoor reclame wordt gemaakt op TV niet zou kopen, zou het rap gedaan zijn. Daar is geen politiek overleg voor nodig, denk ik maar. De idioten zijn wij, de consumenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je moeten betalen om in je vrije tijd niet gebrainwasht te worden in je eigen private levensruimte? Je doel is om een film te zien, een serie te volgen. Een interessant praatprogramma. Een referendum... ? Ik heb het woord 'overgangsfase' laten vallen. Mensen die iets of wat kritisch TV kijken, puzzlelen momenteel en proberen er het beste van te maken. Ik gok op het komen van een technologische aanpassing waarbij je zal kunnen kiezen. De meerderheid gaat sowieso voor de reality-Tv-programma's kiezen en daar mag van mijn part reclame bij. MD House kan ik aankopen. Ga ik ook doen want die serie intrigeert me wel en ik heb het begin gemist, en ik wil de evolutie opnieuw zien en blijven volgen tot op het einde. Wat doe je met mensen die helemaal niet kritisch door het leven gaan? Dat is wel de meerderheid, niet? Als je de tendens en de opzet bekijkt van 'Komen eten', dan weet je toch wel dat heel veel mensen daar graag naar kijken, en vele kijken in de spiegel. Een soortgelijk programma sluit dan aan bij reclame. Het is een leefwereld op zich. Eentje die mensen die graag nadenken verstoot. Ik wijk uit naar Arte, BBC en alles wat er na 11u als reportage wordt aangeboden. De niet commerciële omroepen dus en in het Frans of in het Engels of in het Duits. Maar je ziet graag een film opnieuw... blijven puzzlelen dus. Over de reclameboodschappen zelf kan je een heel boek schrijven. Hoe mensen in de huiskamer in dialoog treden met reclame-uitspraken, bv. Na de zoveelste keer. Ipv een referendum gewoon nog wat wachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Films of documentaires die ik de moeite vind, heb ik op DVD. Als je een beetje geduld hebt, zakken deze een jaar na de release tot rond de 5 euro in de multimediazaken (wat ik een goeie prijs vind om een film op schijf te hebben).
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ben je verwonder dat TV kijken daalt ?
Als ik naar onozelaars als Marcel van Tielt of de kinderlach van Bart Peters moet kijken leg ik nog liever in mijn eentje een kaartje op tafel . |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Probeer in de supermarkt maar iets te vinden dat bijv. niet van Reckitt Benckiser, Unilever of Procter & Gamble komt. Honderden merken, allemaal één pot nat. Volksverlakkerij.
Laatst gewijzigd door discuz : 27 april 2012 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De dure reclame die gemaakt wordt al mooi verrekend aan de consument bij de aankoop van de producten! Jij gaat ons twee keer laten betalen. Haal de 90% van de reclame gewoon weg van de tv en uit het straatbeeld. Een heleboel werklozen erbij? Niet noodzakelijk, laat ze werken aan tv-programma's ipv reclame, een zeer gelijkaardige job, en misschien worden de programma's dan wat beter (wat ik betwijfel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Het is nu wel waar dat ik iets sneller zal kopen van iets dat mij bekend in de oren klinkt, maar om het tot in het idiote toe te herhalen ? Als je dan weet wat een budgetten opgaan aan reclame.....alleen maar extra kosten om minder belastingen te betalen.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste generaties zijn opgevoed met TV. Het is moeilijk om er zomaar afstand van te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moeten die dan nog je huiskamer binnendringen als reclame? Als voortdurende herhaling alsof je niets beters in je leven te doen hebt dan keer op keer die reclame te zien en te beluisteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Logisch ook. Heb al lang niets meer op tv gezien dat geen volstrekte zever was (op een paar documentaires na). Voor komedie moet je het ook al niet meer doen, daarvan vind je echt goud op YouTube e.d.
Kookprogramma's, dans- en zangprogramma's is het dat niet zo'n beetje tegenwoordig? Heb mijn tv-abonnement (met digicorder en al) 6 maanden geleden opgezegt. Nog geen moment spijt van gehad.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik haat het ! En bovendien , blijkt uit onderzoek , dat een groot aantal van de 50 plussers er net zo over denkt en de reclame hen helemaal niet beinvloed . Nochtans , zijn 50 plussers net de mensen die al een beetje centjes hebben en het meste budget hebben om te consumeren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Zuid Vietnam, in de Mecong delta zag ik midden in de kokos bossen , huisjes , wat zeg ik, barakken , die bestaan uit 2 of 3 wanden die op 40 cm van de grond staan omdat het een paar keer per maand het terein gewoon onder staat en het water dan gewoon door het huis stroomt , en verder hebben ze niets dan een oude brommer , maar op een verrotte kast die op 4 stenen staat staat wel een moderne kleuren TV , te spelen van 6 uur smorgens tot 11 uur s'avonds . Je ziet de TV gewoon staan van op de straat . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ps: Illegale film: start gewoon op... geen miserie. legale film: eerst 15 minuten verplichte boodschappen (niet doorspoelbaar) omtrent piraterij, eventueel nog wat reclame van andere films, en d�*n pas begint de film. ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 28 april 2012 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is gewoon niks meer op tv. Allemaal saaie herkauwde pap.
Series en films kan je ook op een andere manier bekijken dan via tv. Actualiteit kan je via internet volgen. Af en toe is er wel eens iets dat nog leuk is dat moeilijker via andere kanalen te volgen is (Tomtesterom vond ik bijv. nog wel eens leuk om hersendood bij te gaan liggen in de zetel), maar je mist ook helemaal niks als je dat niet gezien hebt (voldoende andere mogelijkheden om hersendood te liggen).
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zonet stond de tv bij mij voor de eerste keer in een week tijd nog eens open (ARD1). Meestal kijk ik toch via internet, gewoon omdat ik de meeste van de zenders waar ik doorgaans programma's van bekijk (Skysports, NBC, British Eurosport, Channel 7 Australië...) sowieso toch niet via mijn tv kan ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |