Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2004, 22:15   #21
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
HAHAHAhahaha... Die linkse erpel van een Vermeersch verwijt de NSV nazi-kleuren te gebruiken terwijl dat zwart-wit-rood gewoon de kleuren van de studentenclub zijn met het zwart van de Vlaamse Leeuw en de Antwerpse stadskleuren als oorsprong!
HAHAHAHAHAHA! Guderian zegt iets wat al in het begin gezegd is en allang is bediscussieerd! HAHAHAHAHA!

nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:20   #22
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Ik zou graag iets meer weten over Trotzky en het trotzkisme, want het weinige dat ik weet geeft me inderdaad de indruk dat je de nazi's en de trotzkisten eigenlijk niet kunt vergelijken.
Maar daarin vergis ik mij misschien.
Beiden zijn linkse ideologieën, en dus ook totalitair.

Citaat:
Walen buiten = Juden raus
Onnozelaar, het Vlaams Blok zegt helemaal niet "Walen buiten"! Het is niet omdat men tegen de verouderde en anti-Vlaamse belgische staatsconstructie is, dat men "tegen de Walen" zou zijn. De Walen zullen altijd de buren van de Vlamingen blijven en waarom zou men de Walen willen buitengooien?!? iets anders zijn de Franstaligen (niet altijd Walen!) die zich in Vlaanderen vestigen maar weigeren zich aan te passen door Nederlands te leren en te spreken. Of is het vragen/tonen van respect voor de omgeving waar je jou vestigt ook al extremisme misschien?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:25   #23
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
HAHAHAhahaha... Die linkse erpel van een Vermeersch verwijt de NSV nazi-kleuren te gebruiken terwijl dat zwart-wit-rood gewoon de kleuren van de studentenclub zijn met het zwart van de Vlaamse Leeuw en de Antwerpse stadskleuren als oorsprong!
HAHAHAHAHAHA! Guderian zegt iets wat al in het begin gezegd is en allang is bediscussieerd! HAHAHAHAHA!

Dzju toch, weer een hogepriester van de linkse kerk die van z'n sokkel gevallen is. Vandaar de pissige reacties op topics als deze vanwege anti-VB'ers. Heilige Vermeersch zou eens voor gans Vlaanderen het VB gaan ontmaskeren zie... De man z'n poging is eervol gestrand in een zinloze discussie over 'Eigen Volk Eerst'...
Soit, who's next linkiewinkies?
Oud 26 juni 2004, 22:26   #24
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Ik zou graag iets meer weten over Trotzky en het trotzkisme, want het weinige dat ik weet geeft me inderdaad de indruk dat je de nazi's en de trotzkisten eigenlijk niet kunt vergelijken.
Maar daarin vergis ik mij misschien.

Spijtig genoeg denk ik dat Pr. Vermeersch alleen gelijkgezinden zal hebben overtuigd.
Want het Blok is wel slim genoeg (en wordt overigens met de dag slimmer) om alle scherpe kanten van zijn discours voortaan te mijden.
De vraag is dus : "Menen ze dat ?". En het antwoord : "Natuurlijk niet !". Maar de bewijzen zul je niet vinden of te laat.
Tot daar toe gaan alle tegenstanders van het Blok min of meer akkoord.

Maar vanaf hier weet ik dat mijn redenering bijna iedereen afstoot ...
Het echte bewijs van het Blok-extremisme moet je niet zoeken in wat ze over de allochtonen vertellen, maar in wat ze (eerst) over de franstaligen (en nadien over de Walen) vertellen, en dit al sedert jaren en zonder dat weldenkend Vlaanderen zich daaraan stoort.
Volgens mij ligt ook daarin de redenen van het succes van het Blok : als je in Vlaanderen van de goegemeente de toelating krijgt je medemens die naast jou woont maar een andere taal spreekt met zulke scheldwoorden aan te spreken als al tientallen jaren gebeurt en te brandmerken als "geen echte Vlaming", dan verleert het gros van de mensen natuurlijk dat de medemens eerst en vooral een medemens is en niet "iemand die anders is" en zich "moet aanpassen" eer je aanvaardt dat hij bestaat.
Als je die aanpassing zo centraal stelt, wat betekent het dan? Dat je je eigen gevoel van vertrouwdheid als prioriteit wil voor iedereen. Dat je ultieme waarde is dat je niet tegenover iets komt te staan waarin je jezelf niet terugvindt.
En als dit gebeurt tegenover buren die sinds mensenheugnis deelmaken van je bekende wereld, en als je dat probleem niet geregeld krijgt, hoe zou je dan kunnen openstaan voor echte vreemdelingen?
Dat is toch precies wat in nazi-Duitsland gebeurd is : de Duitsers hebben geleerd de Joden (helemaal aangepast maar anders) te haten en dat is haat geworden tegenover alles wat niet "puur Duits" was.
Daarin is het Blok neo-nazi (maar helaas ook de andere nationalisten) : ze gebruiken dezelfde beginmethodes.
Walen buiten = Juden raus
Voor meer info over trotskisme: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=18477

Inderdaad, ik ben het eens met het feit dat VDM geen enkele blokker zal overtuigd hebben, ik had meer verwacht, maar ja dewinter is nu eenmaal ook een kunstenaar van het woord...
Bovendien, ik zou niet weten waarom imand niet akkoord zou zijn over hetgeen je vertelt over de methoden van het blok, behalve de dewinter-fans hier natuurlijk!
Oud 26 juni 2004, 22:28   #25
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dzju toch, weer een hogepriester van de linkse kerk die van z'n sokkel gevallen is. Vandaar de pissige reacties op topics als deze vanwege anti-VB'ers. Heilige Vermeersch zou eens voor gans Vlaanderen het VB gaan ontmaskeren zie... De man z'n poging is eervol gestrand in een zinloze discussie over 'Eigen Volk Eerst'...
Hogepriester? Woei! Klinkt goe

Niet te geloven hoe vaak ik hier al als "links" ben bestempeld.

In ieder geval, definieer jij dan "eigen volk" eens misschien. Dan zijn we daar voor eens en voor altijd vanaf.
Oud 26 juni 2004, 22:28   #26
Don Quichote
Banneling

Standaard

Heer Avan,

De argumenten die je aanhaalt over neo-nazisme... enzo,zullen mij worst wezen.

In tegenstelling tot jouw intellectuele kunne ben ik een eenvoudige geest.

Er is een logica die niemand zal ontkennen.
Volgens een kurve van een geleerde, waarvan ik de naam vergeten ben, bestaat de meerderheid van de bevolking,behept met eenvoudig- tot zeer eenvoudig denkvermogen.

Niet te veranderen op een forumpje.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:29   #27
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met woorden kan je nu eenmaal alles zeggen, de waarheid komt nooit volledig boven... Ik heb het vandaag al eens gezegd, hoeveel partijen sturen militanten af op een anti-racistische fuif met pepperspray, zoals gisteren op de blokbusterfuif?
Oud 26 juni 2004, 22:40   #28
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Heer Avan,

De argumenten die je aanhaalt over neo-nazisme... enzo,zullen mij worst wezen.

In tegenstelling tot jouw intellectuele kunne ben ik een eenvoudige geest.

Er is een logica die niemand zal ontkennen.
Volgens een kurve van een geleerde, waarvan ik de naam vergeten ben, bestaat de meerderheid van de bevolking,behept met eenvoudig- tot zeer eenvoudig denkvermogen.

Niet te veranderen op een forumpje.
Het punt is dat je helemaal geen grote intellectuele gaven moet hebben om het blok zelf te ontmaskeren, maar die mannen zijn natuurlijk sterk aan het woord...
Ik stel mij eerst de vraag of u akkoord bent met:
-onafhankelijk vlaanderen
-avondklok voor jongeren
-meervoudig stemrecht
-geen enkel recht op abortus
-amnestie voor nazi-collaborateurs en SS'ers
-de standpunten van Bush over Irak
...
Het zij allemaal punten van het blok, alleen staan veel blokstemmers daar niet achter... Akkoord, er is een probleem met criminaliteit bij allochtonen, maar we moeten de oorzaken van de problemen bekijken voordat we de oplossingen stellen...
Het blok veralgemeend bijvoorbeeld dat de criminaliteit hoger ligt bij Marokanen dan bij Belgen... Zoiets is fout, in België staan marokanen misschien relatief hoger dan Vlamingen, maar zo'n veralgemening zegt dat de criminaliteit in Marokko zelf veel hoger zou liggen dat bij ons. Wat dus niet het geval is!!! Het probleem zit hem in het feit dat sommige bevolkingsgroepen zich niet kunnen integreren, maar de vraag is dan of Wij ze wel de kans geven zich te integreren... We geven alleszinds het slechte signaal dat zoveel van onze landgenioten op een neo-nazipartij stemmen...
Oud 26 juni 2004, 22:41   #29
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Met woorden kan je nu eenmaal alles zeggen, de waarheid komt nooit volledig boven...
Dit inzicht is bij marxisten bijzonder goed gekend nietwaar?
8)

Citaat:
Ik heb het vandaag al eens gezegd, hoeveel partijen sturen militanten af op een anti-racistische fuif met pepperspray, zoals gisteren op de blokbusterfuif?
Eerst trekken jullie allerlei crapuul aan en als het dan misloopt wordt snel het VB er bijgesleept om alle schuld op af te schuiven. Zo kennen we de blokbusterkes (of moeten we zeggen LSP'ers/ALS'ers/Int-Verzet/...?) wel...
Oud 26 juni 2004, 22:42   #30
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hogepriester? Woei! Klinkt goe

Niet te geloven hoe vaak ik hier al als "links" ben bestempeld.

In ieder geval, definieer jij dan "eigen volk" eens misschien. Dan zijn we daar voor eens en voor altijd vanaf.
Het probleem dat ik met zulke eikeltjes heb, is dat dat ze denken dat alles zo maar in een "definitie"te vatten valt. Ze zullen het echter wel eens zijn dat de "definitie" gegeven op de vraag "Wat is kunst ? " niet zomaar eenduidig is. Politiek is levensbeschouwing / ideologie en die valt niet in definities en bewijzen te gieten.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:46   #31
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Het probleem dat ik met zulke eikeltjes heb, is dat dat ze denken dat alles zo maar in een "definitie"te vatten valt. Ze zullen het echter wel eens zijn dat de "definitie" gegeven op de vraag "Wat is kunst ? " niet zomaar eenduidig is. Politiek is levensbeschouwing / ideologie en die valt niet in definities en bewijzen te gieten.
Ik heb het hier noch over een ruim begrip als kunst, noch over politiek in het algemeen, noch over levensbeschouwing, noch over ideologie, maar over een verkiezingsslogan. Een waar een miljoen mensen blijkbaar achter staan. Lijkt me maar normaal dat ik me afvraag wat het wil zeggen, niet?
Oud 26 juni 2004, 22:51   #32
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt is dat je helemaal geen grote intellectuele gaven moet hebben om het blok zelf te ontmaskeren, maar die mannen zijn natuurlijk sterk aan het woord...
Tja, het VB bestaat al 27 jaar en ze zijn nog steeds niet ontmaskerd! Blijkbaar worden de noodzakelijke intellectuele capaciteiten "ietsje" onderschat.
Citaat:
Ik stel mij eerst de vraag of u akkoord bent met:
-avondklok voor jongeren
-geen enkel recht op abortus
-de standpunten van Bush over Irak
...
Het zij allemaal punten van het blok,...

U mag mij de bovenstaande drie aangehaalde punten eens aantonen in een VB-publicatie! U zult ze evenwel nooit vinden omdat bovenstaande zaken uit uw trotskistisch duimpje zijn gezogen!!!
Het VB stelt dat avondklok enkel kan voor jongeren onder de 16, enkel in uitzonderlijke gevallen (straatrellen bijv.), beperkt in tijd (een paar dagen) en ruimte (enkel de wijk waar het rumoerig is). Waar u het dus vandaan haalt als zou het VB alle jongeren aan een avondklok willen onderwerpen kan enkel duimzuigerij zijn.
Het Vlaams Blok meent dat abortus wel kan als het leven van de moeder in gevaar is of in het geval van verkrachting. "Geen enkel recht" is dus een leugen.
Het Vlaams Blok heeft NOOIT een standpunt ingenomen over de oorlog in Irak en over Bush! Het is niet omdat men op een protestactie tegen islamterreur een spandoek draagt met als opschrift "Bush heeft gelijk" dat dit betekent dat het VB voorstander zou zijn van het Bush-beleid en van de oorlog in Irak.
Oud 26 juni 2004, 22:52   #33
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb het hier noch over een ruim begrip als kunst, noch over politiek in het algemeen, noch over levensbeschouwing, noch over ideologie, maar over een verkiezingsslogan. Een waar een miljoen mensen blijkbaar achter staan. Lijkt me maar normaal dat ik me afvraag wat het wil zeggen, niet?
Ja, en wat denkt ge nu dat de inhoudelijke boodschap van een verkiezingsslogan is ? Juist, ideologie, politiek, Weltanschauung .............
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 22:55   #34
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja, en wat denkt ge nu dat de inhoudelijke boodschap van een verkiezingsslogan is ? Juist, ideologie, politiek, Weltanschauung .............
Goed, welke politieke, ideologische, Weltandingese boodschap zit er in "eigen volk" dan?
Oud 26 juni 2004, 23:07   #35
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Stel! Ja stel nu dat Vermeersch gelijk heeft.
FDW is een neo-nazi.

Welke invloed heeft dat hedentendage.
Vele blokkiezers zullen afhaken.

MAAAAAAR!!!
Deze mensen stemmen Vlaams Blok omdat hun geen ander keuze rest.
Alle ander partijen hebben al aan de macht geweest.

1.000.000 Vlamingen, zien die andere partijen liever niet meer aan de macht.

Door het VB te laten verbieden DWINGT men deze mensen om op een partij tekiezen, die niet voldoet aan hun verzuchtingen.

Dit is onze democratie niet waardig.

Kijk, voor mij moet het VB niet aan de macht komen, maar voor mij is het de enige partij die bepaalde kwalen in onze maatschappij echt durft aantepakken.

En daar draait alles om.
Wil men het blok weg, dan moet men de verzuchtigen van een miljoen Vlamingen inwilgen.
En ja, dat mag op hun manier.

Maar blijkbaar wil of kan men dat niet, want na elke verkiezing komen er blokkiezers bij.

Men kan Dewinter en co hunne kop proberen af tekappen, om het 'zogezegde' neonazi regime te stoppen
Maar een miljoen Vlamingen "dwingen" om op een andere partij te stemmen is vragen om oorlog.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 23:12   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt

Dringend tijd dat betuttelaars zoals u eens leren op te houden met andere mensen te zeggen wat ze wel en niet mogen doen.
En *KETS*.... terug.
Wat kets terug? Ik doe niet alsof mijn inzichten zodanig superieur zijn aan die van andere mensen 'dat die zich moeten schamen'. Dat is een verdienste die u alleen op uw hoed mag steken
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 23:16   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De uitleg van Vermeersh over het eigen volk kon mij geenszins overtuigen.
Als ik moet kiezen tussen mijn eigen kind uit het water te redden of een vreemd kies ik voor het eigen kind. Daar ben ik het met hem eens.
Als ik zelf niet kan zwemmen probeer ik toch mijn kind te redden op gevaar van eigen leven. Voor het vreemd kind zal ik eerst mijn eigen kansen afwegen.
Als mijn kind kan zwemmen verwacht ik dat mijn kind zijn uiterste best doet om zijn lotgenoot te redden en zal hem daar zonodig bij helpen.
Een kind kan geen ander kind redden!!!
Alleszinds, ik vraag mij zelfs af of FDW die Marokaan wel zou gered hebben indien hij dat vooraf wist..., maar dan nog, ik zou ook iemand uit een brandende mercedes halen, dat is geen heldendaad, noch een politieke daad, dat is gewoon de reinste burgerplicht... Het is degoutant dat hij zo'n dingen in de media uitkraamt!
Mijn kinderen hebben ondertussen zelf kinderen maar het blijven mijn kinderen hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 23:18   #38
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:

En *KETS*.... terug.
Wat kets terug? Ik doe niet alsof mijn inzichten zodanig superieur zijn aan die van andere mensen 'dat die zich moeten schamen'. Dat is een verdienste die u alleen op uw hoed mag steken
Waarom is mijn mening per definitie "superieur"? Het is niet dat ik u dwing zo te gaan denken, wel? Je mag het daar best mee oneens zijn. En met "KETS" wou ik maar even aantonen dat je daar net hetzelfde zegt en we op die manier verbale tennis kunnen blijven spelen.
Oud 26 juni 2004, 23:20   #39
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Stel! Ja stel nu dat Vermeersch gelijk heeft.
FDW is een neo-nazi.

...

Men kan Dewinter en co hunne kop proberen af tekappen, om het 'zogezegde' neonazi regime te stoppen
Maar een miljoen Vlamingen "dwingen" om op een andere partij te stemmen is vragen om oorlog.

Dus zelfs als je stelt dat FDW een neonazi is vind je het nog gerechtvaardigd om op een partij als het Blok te stemmen. Tof.
Oud 26 juni 2004, 23:25   #40
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met woorden kan je nu eenmaal alles zeggen, de waarheid komt nooit volledig boven... Ik heb het vandaag al eens gezegd, hoeveel partijen sturen militanten af op een anti-racistische fuif met pepperspray, zoals gisteren op de blokbusterfuif?
Als je kan bewijzen wat je nu zegt, namelijk dat het Vlaams Blok militanten stuurt met pepperspray naar één of andere fuif, ben ik bereid om onder het oog van de pers, officieel klacht in te dienen.

Erewoord.

Maar als je dat niet kan, dan weet ik meteen ook waar die blokbusters voor staan. Neem me niet kwalijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be