![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er 100% zeker van dat jou reactievolledig anders zou zijn indien er nu 3 amerikanen hadden gezeten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Ik begin mij serieuse vragen te stellen bij die gecreëerde entiteit "Zarqawi".
Wat ik me afvraag is hoe die gefabriceerde persoonlijkheid (die altijd moet gaan lopen omdat zogezegd de Amerikanen achter hem zitten) zo heel precies weet wie er allemaal meewerkt met de bezetter. Ik bvb. dacht altijd dat Turkije 0% hulp aanbood. En die gefantaseerde naam Zarqawi weet tot bijna in detail welke soort hulp de Turken aan de Amerikanen bieden. Allemaal zeer verdacht als je het mij vraagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu goed, het doet mij ook denken aan al die Al Qaeda leden die blijven hun gsm gebruiken ook al wordt er om de week één opgepakt omdat ze zijn gsm hebben afgeluisterd. Over de onthoofding van Nick Berg is heel wat verdachts aan het licht gekomen. De ouders van Berg beweren steevast dat hij een gevangene van de VS was op het ogenblik dat het gebeurde. Hij zat in Abu Ghraib. Dat is ook de reden waarom de muren even geel zien als die van Abu Ghraib en ook dat het oranje pakje dat hij aanheeft zo oranje is als dat van sommige andere gevangenen. Er zijn ook een hele hoop inconsistenties over de daders. Ze werden afgeschilderd als Al Qaeda leden, maar bleken Fedayeen te zijn toen ze werden opgepakt. Alle daders hadden maskers aan, wat ook de mogelijkheid openhoudt dat het Amerikanen of Britten waren. De motieven zijn er zeker: de slechte publiciteit van de Abu Ghraib gevangenis wegwassen met een barbaarse onthoofding door moslim extremisten. Je kan meer lezen hier: http://www.prisonplanet.tv/articles/...uscivilian.htm . Nu nog wachten tot al die andere onthoofdingen opgehelderd worden. Volgens mij is het een stunt van de geheime diensten om alle bevolkingen van de coalitie razend te krijgen op "moslims". Het is goed mogelijk dat ze nieuwe onthoofdingen moesten opzetten om de mensen van Nick Berg's onthoofding te halen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees die topic 'i don't want to die' is nog eens en kom dan pas met je vooroordelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met dit incident zal pas de oorlog een soep worden die heel het midden oosten in een chaos zal dompelen dat had ik verwacht !!! een ik vrees dat dit oorlog tot een internationale conflicten zal leiden !!!
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
sterke bewijsvoering hoor: oranje pak, zelfde stoeltje... als het écht een complot was, zouden deze details dan niet juist extra vermeden worden? en de daders droegen maskers, dus het kunnen evengoed britten of amerikanen zijn? britten en amerikanen die vloeiend en zonder accent arabisch spreken dus... en waarom zouden de britten en amerikanen iets in scene zetten dat het protest tegen de oorlog wereldwijd alleen maar vergroot? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn alle soldaten slecht, moordenaars, vrijwillig daar, burger doders, martelaars,...? Een oom van mij werkt als technieker bij het leger. Meer dan de helft van de soldaten heeft niet eens in heel zijn leven iemand neergeschoten. Wat maakt jou deze personen die een uniform hebben aangetrokken omdat ze naar irak moesten gaan schuldig genoeg of minderwaardig om eerder en voorang te krijgen op het doorsnijden van hun strot? Dat is het probleem wat ik had met jou posting hier. Dat is geen vooroordeel hé, dat is een mening wat ik heb en dat is mijn reactie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Turkije wijst Iraaks terreurultimatum af
Turkije gaat nooit in op de eisen van terroristen. Dit heeft de Turkse minister van defensie Vecdi Gonul zondag gezegd, daarmee een ultimatum afwijzend van een terreurgroepering die ermee dreigt drie Turken te onthoofden. De Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft zaterdagavond een videoboodschap uitgezonden waarin terroristen ermee dreigen drie Turkse gijzelaars te onthoofden tenzij Ankara binnen de 72 uur haar bedrijven uit Irak terugtrekt. De videoboodschap wordt toegeschreven aan de terreurgroep rond de Jordaniër Aboe Moessab al-Zarqawi, die volgens sommigen banden met al-Qaida onderhoudt. "U weet misschien dat Turkije al twintig jaar tegen het terrorisme strijdt", zei de Turkse minister in de marge van een ontmoeting met zijn Amerikaanse collega Donald Rumsfeld. "Zij (de terroristen) hebben dikwijls eisen gesteld. Het heeft nooit gewerkt". (belga) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laatste omdat soldaten zich kunnen beschermen. In ieder geval beter dan een slappe vrachtwagenchauffeur of iets anders. Als ze een soldaat zouden proberen gijzelen dan zou men actiever zijn om terroristen te bespeuren. Dat was mijn punt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad soldaten kunnen zich beschermen, vandaar dat ze het nog niet bij een soldaat gedaan hebben en wel bij onschuldige mensen, vandaar dat ze aantonen wat voor barbaren en onmensen het zijn tov de amerikanen en meeste gewone irakezen. Mijn punt was enkel dat een reactie zoals die van jou dat het beter 3 amerikanen waren slaat gewoon nergens op, en getuigd van een rascistische instelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |