Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2004, 13:14   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
aanhangers van al zarkawi hebben 3 turken gegijzeld.
ze eisen dat turkije haar troepen uit irak terugtrekt.
zoniet zullen er over 72 uur koppen rollen.

later meer...

8)

hopelijk ga jij nu inzien dat er verschil bestaat tussen de gewone moslim en de werkelijke fundamentalisten: die laatsten doden zelfs de eerste...
En is het nu inneens wel weer erger dan? Waarom geef je nu niet reacties als, na actie komt reactie? Of de amerikanen hebben al meer onschuldigen gedood dan zij dus het is logisch dat ze zo kwaad zijn...
Ik ben er 100% zeker van dat jou reactievolledig anders zou zijn indien er nu 3 amerikanen hadden gezeten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 15:34   #22
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is het nu inneens wel weer erger dan? Waarom geef je nu niet reacties als, na actie komt reactie? Of de amerikanen hebben al meer onschuldigen gedood dan zij dus het is logisch dat ze zo kwaad zijn...
Ik ben er 100% zeker van dat jou reactievolledig anders zou zijn indien er nu 3 amerikanen hadden gezeten.
Voor mij is er een groot verschil tussen onschuldige burgers en soldaten. Als ze amerikaanse soldaten hadden gegijzeld zou ik het minder erg vinden dan bv paar amerikaanse hulpverleners van unicef ofoz.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 16:58   #23
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik begin mij serieuse vragen te stellen bij die gecreëerde entiteit "Zarqawi".

Wat ik me afvraag is hoe die gefabriceerde persoonlijkheid (die altijd moet gaan lopen omdat zogezegd de Amerikanen achter hem zitten) zo heel precies weet wie er allemaal meewerkt met de bezetter.

Ik bvb. dacht altijd dat Turkije 0% hulp aanbood.
En die gefantaseerde naam Zarqawi weet tot bijna in detail welke soort hulp de Turken aan de Amerikanen bieden.

Allemaal zeer verdacht als je het mij vraagt.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 17:10   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Wat ik me afvraag is hoe die gefabriceerde persoonlijkheid (die altijd moet gaan lopen omdat zogezegd de Amerikanen achter hem zitten) zo heel precies weet wie er allemaal meewerkt met de bezetter.

En die gefantaseerde naam Zarqawi weet tot bijna in detail welke soort hulp de Turken aan de Amerikanen bieden.

Moslim-terroristen die onschuldige mensen op laffe en barbaarse wijze vermoorden? Daar is niets verdacht aan, als je het mij vraagt. Dat is gewoon schering en inslag.
Oud 27 juni 2004, 17:26   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmaci
Citaat:
Voor mij is er een groot verschil tussen onschuldige burgers en soldaten. Als ze amerikaanse soldaten hadden gegijzeld zou ik het minder erg vinden dan bv paar amerikaanse hulpverleners van unicef ofoz.
Al degene die ze tot nu toe de nek overgesneden hadden waren onschuldigen en niet soldaten.
Oud 27 juni 2004, 17:31   #26
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:

Inderdaad, net als het feit dat die terroristen zo snel dingen op internet verspreiden. Ik vraag mij af hoeveel internet service providers er nog zijn in Irak en of het leger eigenlijk niet een klein beetje zou weten wie er internet heeft.

Nu goed, het doet mij ook denken aan al die Al Qaeda leden die blijven hun gsm gebruiken ook al wordt er om de week één opgepakt omdat ze zijn gsm hebben afgeluisterd.

Over de onthoofding van Nick Berg is heel wat verdachts aan het licht gekomen. De ouders van Berg beweren steevast dat hij een gevangene van de VS was op het ogenblik dat het gebeurde. Hij zat in Abu Ghraib. Dat is ook de reden waarom de muren even geel zien als die van Abu Ghraib en ook dat het oranje pakje dat hij aanheeft zo oranje is als dat van sommige andere gevangenen. Er zijn ook een hele hoop inconsistenties over de daders. Ze werden afgeschilderd als Al Qaeda leden, maar bleken Fedayeen te zijn toen ze werden opgepakt. Alle daders hadden maskers aan, wat ook de mogelijkheid openhoudt dat het Amerikanen of Britten waren. De motieven zijn er zeker: de slechte publiciteit van de Abu Ghraib gevangenis wegwassen met een barbaarse onthoofding door moslim extremisten. Je kan meer lezen hier: http://www.prisonplanet.tv/articles/...uscivilian.htm .

Nu nog wachten tot al die andere onthoofdingen opgehelderd worden. Volgens mij is het een stunt van de geheime diensten om alle bevolkingen van de coalitie razend te krijgen op "moslims". Het is goed mogelijk dat ze nieuwe onthoofdingen moesten opzetten om de mensen van Nick Berg's onthoofding te halen.
Oud 27 juni 2004, 17:36   #27
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Al degene die ze tot nu toe de nek overgesneden hadden waren onschuldigen en niet soldaten.
Ja ... Wat was uw punt? Was ik blij toen ze waren geslacht? Ik begrijp u niet!

Lees die topic 'i don't want to die' is nog eens en kom dan pas met je vooroordelingen.
Oud 27 juni 2004, 17:53   #28
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Met dit incident zal pas de oorlog een soep worden die heel het midden oosten in een chaos zal dompelen dat had ik verwacht !!! een ik vrees dat dit oorlog tot een internationale conflicten zal leiden !!!
Oud 27 juni 2004, 17:56   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funghus
Citaat:

Inderdaad, net als het feit dat die terroristen zo snel dingen op internet verspreiden. Ik vraag mij af hoeveel internet service providers er nog zijn in Irak en of het leger eigenlijk niet een klein beetje zou weten wie er internet heeft.

Nu goed, het doet mij ook denken aan al die Al Qaeda leden die blijven hun gsm gebruiken ook al wordt er om de week één opgepakt omdat ze zijn gsm hebben afgeluisterd.

Over de onthoofding van Nick Berg is heel wat verdachts aan het licht gekomen. De ouders van Berg beweren steevast dat hij een gevangene van de VS was op het ogenblik dat het gebeurde. Hij zat in Abu Ghraib. Dat is ook de reden waarom de muren even geel zien als die van Abu Ghraib en ook dat het oranje pakje dat hij aanheeft zo oranje is als dat van sommige andere gevangenen. Er zijn ook een hele hoop inconsistenties over de daders. Ze werden afgeschilderd als Al Qaeda leden, maar bleken Fedayeen te zijn toen ze werden opgepakt. Alle daders hadden maskers aan, wat ook de mogelijkheid openhoudt dat het Amerikanen of Britten waren. De motieven zijn er zeker: de slechte publiciteit van de Abu Ghraib gevangenis wegwassen met een barbaarse onthoofding door moslim extremisten. Je kan meer lezen hier: http://www.prisonplanet.tv/articles/...uscivilian.htm .

Nu nog wachten tot al die andere onthoofdingen opgehelderd worden. Volgens mij is het een stunt van de geheime diensten om alle bevolkingen van de coalitie razend te krijgen op "moslims". Het is goed mogelijk dat ze nieuwe onthoofdingen moesten opzetten om de mensen van Nick Berg's onthoofding te halen.
en daar heb je de complot-theoriëen al van op hol geslagen linksen.
sterke bewijsvoering hoor: oranje pak, zelfde stoeltje... als het écht een complot was, zouden deze details dan niet juist extra vermeden worden?
en de daders droegen maskers, dus het kunnen evengoed britten of amerikanen zijn?
britten en amerikanen die vloeiend en zonder accent arabisch spreken dus...

en waarom zouden de britten en amerikanen iets in scene zetten dat het protest tegen de oorlog wereldwijd alleen maar vergroot?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 18:24   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmaci
Citaat:
ik zal het met deze reactie duidelijk proberen te maken, ok.
Zijn alle soldaten slecht, moordenaars, vrijwillig daar, burger doders, martelaars,...? Een oom van mij werkt als technieker bij het leger. Meer dan de helft van de soldaten heeft niet eens in heel zijn leven iemand neergeschoten. Wat maakt jou deze personen die een uniform hebben aangetrokken omdat ze naar irak moesten gaan schuldig genoeg of minderwaardig om eerder en voorang te krijgen op het doorsnijden van hun strot?

Dat is het probleem wat ik had met jou posting hier. Dat is geen vooroordeel hé, dat is een mening wat ik heb en dat is mijn reactie.
Oud 27 juni 2004, 18:29   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Turkije wijst Iraaks terreurultimatum af

Turkije gaat nooit in op de eisen van terroristen. Dit heeft de Turkse minister van defensie Vecdi Gonul zondag gezegd, daarmee een ultimatum afwijzend van een terreurgroepering die ermee dreigt drie Turken te onthoofden. De Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft zaterdagavond een videoboodschap uitgezonden waarin terroristen ermee dreigen drie Turkse gijzelaars te onthoofden tenzij Ankara binnen de 72 uur haar bedrijven uit Irak terugtrekt.

De videoboodschap wordt toegeschreven aan de terreurgroep rond de Jordaniër Aboe Moessab al-Zarqawi, die volgens sommigen banden met al-Qaida onderhoudt. "U weet misschien dat Turkije al twintig jaar tegen het terrorisme strijdt", zei de Turkse minister in de marge van een ontmoeting met zijn Amerikaanse collega Donald Rumsfeld. "Zij (de terroristen) hebben dikwijls eisen gesteld. Het heeft nooit gewerkt". (belga)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 18:42   #32
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zal het met deze reactie duidelijk proberen te maken, ok.
Zijn alle soldaten slecht, moordenaars, vrijwillig daar, burger doders, martelaars,...? Een oom van mij werkt als technieker bij het leger. Meer dan de helft van de soldaten heeft niet eens in heel zijn leven iemand neergeschoten. Wat maakt jou deze personen die een uniform hebben aangetrokken omdat ze naar irak moesten gaan schuldig genoeg of minderwaardig om eerder en voorang te krijgen op het doorsnijden van hun strot?

Dat is het probleem wat ik had met jou posting hier. Dat is geen vooroordeel hé, dat is een mening wat ik heb en dat is mijn reactie.
Niet alle soldaten zijn slecht. Maar je hebt ook van degene die hun macht misbruiken. Tuurlijk heb ik respect voor soldaten. Die verdienen meer respect dan de meesten. Voor mij maakt het niet uit maar in Irak worden de meeste (niet allemaal) toch gezien als bezettingstroepen.

Dat laatste omdat soldaten zich kunnen beschermen. In ieder geval beter dan een slappe vrachtwagenchauffeur of iets anders. Als ze een soldaat zouden proberen gijzelen dan zou men actiever zijn om terroristen te bespeuren. Dat was mijn punt
Oud 27 juni 2004, 21:21   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laatste omdat soldaten zich kunnen beschermen. In ieder geval beter dan een slappe vrachtwagenchauffeur of iets anders. Als ze een soldaat zouden proberen gijzelen dan zou men actiever zijn om terroristen te bespeuren. Dat was mijn punt
Dus volgens jou is men nu niet actief bezig om de terroristen te zoeken omdat het geen soldaten zijn die waarschijnlijk een kopje kleiner gemaakt gaan worden? Hoe weet jij dat?

Inderdaad soldaten kunnen zich beschermen, vandaar dat ze het nog niet bij een soldaat gedaan hebben en wel bij onschuldige mensen, vandaar dat ze aantonen wat voor barbaren en onmensen het zijn tov de amerikanen en meeste gewone irakezen.
Mijn punt was enkel dat een reactie zoals die van jou dat het beter 3 amerikanen waren slaat gewoon nergens op, en getuigd van een rascistische instelling.
Oud 27 juni 2004, 21:28   #34
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
dat het beter 3 amerikanen waren
dat heb ik niet geschreven hoor

Citaat:
waarom doen ze dat niet bij Amerikaanse soldaten
Dit had ik geschreven. Terroriseer me niet met je complottheorieën. Als die teringen hun bekend willen maken, moeten ze ook moeilijke dingens doen. Onschuldige en slappe mensen gijzelen kan ik ook 8) Point was: ze moeten het doen tegen hun rechtstreekste vijand.
Oud 27 juni 2004, 22:18   #35
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Moslim-terroristen die onschuldige mensen op laffe en barbaarse wijze vermoorden? Daar is niets verdacht aan, als je het mij vraagt. Dat is gewoon schering en inslag.
is die éne onschuldige dode dan zoveel erger dan de 10000 onschuldigen aan Iraakse zijde? Ik zie ethisch geen enkel verschil eerlijk gezegd...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:21   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

is die éne onschuldige dode dan zoveel erger dan de 10000 onschuldigen aan Iraakse zijde? Ik zie ethisch geen enkel verschil eerlijk gezegd...
My point exactly Ik heb hier nog maar weinig beklag gelezen van de tienduizenden Iraakse doden
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be