![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de NMBS. Een bijna niet te wijzigen structuur en beleid. Met dank aan de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel , als een jongere afgestudeerd is , en hij vind binnen de 6 maand geen werk en krijgt wel een uitkering dan zou het geen slecht idee zijn , dat de overheid zegt , ok , je kan voor het komende jaar uw uitkering houden , MAAR dan moet je wel bij een bedrijf naast een oudere persoon met ervaring in je ricting gaan staan en dat bedrijf hoeft daar niet extra voor te betalen . 1 De jongeren zouden snel in actie schieten om snel een job te hebben en wil vrij komen van die plicht . 2 De jongeren zouden enorme ervaring opdoen en sneller een job hebben . Nu heeft men nog geen kloten gedaan , ze komen van school en willen eerst een wereldreis maken en wat van het leven genieten , mooi , maar op de kap van de staat ? niet akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven denken , aanwerven is iets om schrik van te hebben het zijn enorme risico's . wil je dat ze meer mensen aannemen ? dan zal je de voorwaarden moeten versoepelen . Stel dat men aan het huwelijk de onlosmakelijke voorwaarde hecht dat je bij scheiding 500.000 € cash aan uw ex moet betalen , eigen schuld of niet . Denk je dat er nog veel zullen huwen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hmmmmm das een goede zaak dan , want als er geen bedrijven en patroons meer zijn , dan heeft niemand nog een job . of je kan schoenen gaan poetsen op de Meir of in t'station .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men moet wel eens stoppen met dat gezever te accepteren van werkloze die een aanbieding weigeren op basis van anders geschoold te zijn. Er is werk, en wanneer je het fysiek aankunt zou het moeten aanvaard worden, zo niet, gedaan met doppen. Wil je ander en beter werk moet ge dan maar zien dat ge dat kunt vinden. Zo kun je wel gaan studeren voor astronaut en dan zeggen dat ge geen geschikt werk vind in functie van uw scholing. Laatst gewijzigd door Garry : 28 april 2012 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zet ne mens die 30 jaar gewerkt heeft en ne zeere rug heeft aan een loket of een ander licht jobke . jammer genoeg is er aan het bezine station geen bediening meer . kijk . Noch niet zolang geleden bracht ik een bezoek aan dierenpark plankendaal . leuke wandeling en wat rondkijken . Ok ieder zijn meug natuurlijk . Het hele park is tussen wandelwegen en dierenparken omringt door waterpartijen , beken of kanaaltjes , noem het zoals je wilt . STINKEND als de pest , zwartgeblakend van de rotte bladeren , plantenresten en andere troep . Je moet niet intelegent zijn om te snappen de Plankendaal zelf geen personeel kan aanwerven om dat alles te ondehouden en op te kuisen tot in de puntjes . IPV mensen geld toe te stoppen voor niets te doen , stuur daar 20 man naar toe die een uitkering hebben , met een kruiwagen en een schepnet . en zo zijn er honderden projecten in België , en we krijgen een mooi land . kijk naar Singapoor . Hier krijgen de vetzakken een uitkering om op de Meir hun kauwgom te gaan uitspekelen en plat te trappen . Stel dat ge ne werklozen twee dagen op zijn knieen zet op de Meir om die vuiligheid van de stoep te schrapen . ofgeen uitkering . Hij zal ofwel rap ander werk vinden , OFFFF , hij zal zijn eigen klein mannen wel opvoeden dat ze hun kauwgom voortaan in de vuilbak kunnen gooien . en de Meir ligt er voortaan opnieuw proper bij . stel dat ge uw eigen portefuile even uit uw handen laat vallen , ge zou godverdomme vies zijn om ze terug op te rapen . En dat is DE MEIR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst zal ik u enige topografische gegevens bijbrengen mijn beste... Zoals u weet ligt de stad Mechelen in de dijlevallei,maar in die dijlevallei ligt ook nog een andere vallei,namelijk de baarbeekvallei en deze baarbeek voedt namelijk bij elke hoogwaterstand van de dijle uiteraard de vijvers en beken in Planckendael zélf aan waar diezelfde baarbeek zich splitst en enerzijds terugkeert naar de dijle zélf,en anderzijds via een koker onder het kanaal Mechelen-leuven doorstroomt door het bloso-domein in hofstade.... En dat beekje volgens u rijst zo'n 2.5 a 3 meter bij elke hoogwaterstand voordat de sluis aan de dijle en het sluisje in Planckendael zélf automatisch worden gesloten... Hoe ik dat weet mijn beste,ik woon namelijk in diezelfde baarbeekvallei,nét aan de overkant van Planckendael.... Citaat:
Al eens gezien hoevéél vis daarop zit... Ziet u het verband tussen de twee niet.... Citaat:
Heeft de zoo van antwerpen dan een personeelstekort.... Planckendael én antwerpen zijn één geheel mijn beste.... Citaat:
Omdat uw neusje er te gevoelig voor is,blijf dan maar vooral weg mijn beste.... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kanaaltje of beek waarvan U spreekt loopt mogelijk ( ik betwijfel dat niet ) door plankendaal , maar vele waterpartijen en kreekjes in plankendaal is gewoon stilstaand water . en er ligt naast natuurlijk afval ook heel wat andere troep in . In vele parken , legt men een hoge rotstuin aan met een waterval , en met een pomp laat men dat water circuleren waardoor het veel zuiverder zou worden . Als u beweert dat den drek in de waterpartij voor vb de pelikanen een natuurlijk biotoop is , waarom ga je er dan niet in zwemmen . zeveraar . De beestje kunnen het godverdomme niet houden van de stank waardoor ze achteraan in perkje in een hoek allemaal op nen hoop gedrumt gaan staan zo ver mogelijk weg van die stinkenden brei . Als dat water zuiver was zouden die pelikanen allemaal in en aan het water willen staan. en mocht er vis in zitten , zoals U beweert dan waren ze er niet weg te slaan . En nee, ik heb helemaal geen overzicht over het personeel van de zoo , maar dat ze met veel te weinig zijn om het park en de waterpartijen te onderhouden op het niveau van Victoria park in Hong Kong , of de orgideën parken in Singapore , daar twijfelt geen blinde kat aan . ENN zelfs daar ging het niet over . het ging er over om systemen in werking te zetten waardoor mensen niet zomaar geld ontvangen door NIETS te doen , en ze in ruil voor hun vangnet alsnog een dienst van openbaar nut te laten leveren als tegenprestatie , om niet alles voor niets te krijgen . en om mensen van de uitkeringen te laten wegstromen ipv in de hangmat te leggen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had uw bril dus duidelijk niet op... De vijvers aan het kasteel.... ![]() ![]() Citaat:
U bent daar niet lang genoeg om het te zien rijzen en dalen... het sluisje bij planckendael zélf behoedt de vijvers bij laag tij van de dijle én de baarbeek dat zij terug leeglopen, bij wassend én hoog tij worden die vijvers weer aangevuld aangezien er een kringloopsysteem is én de baarbeek enerzijds terug naar de dijle vloeit en anderzijds onder door de vaart richting zwemwijvers van het blosodomein vloeit... Citaat:
Wij hebben hier een natuurlijk systeem met hoog én laag tij.... Iets volkomen natuurlijks, of begrijpt u die uitdrukking niet.... Citaat:
vertel eens ,zijn pelikanen hier in mechelen midden in hun natuurlijke biotoop ... ![]() ![]() Citaat:
weg,en is het laatste visje daar opgevist hoeven ze niet op de oever zitten te wachten Aan de kasteelvijvers zitten géén pelikanen,en in de rest ook niet,maar wél veel vis,begrijpt u het... Tja,waarschijnlijk niet... Citaat:
Praat voor de vaak,ik ken namelijk enkele mensen die daar werken... En onnodig om vergelijkingen te maken over hongkong én singapore mijn beste... Het gaat hier over Planckendael... Laatst gewijzigd door Svennies : 29 april 2012 om 03:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien kunnen ze, zoals bij het nieuwe waterzuivering station in Opglabbeek ipv met Polen,Tsjechen en Ieren, die voor 5 € netto per uur werken voor een Duits uitzendkantoor, enkele Belgische jongeren aanwerven die hier geen werk vinden.
Waterzuivering is dat geen Vlaamse materie? Zou N-VA er in de Vlaamse regering niet op kunnen aandringen dat zo iets onmogelijk word? Of zouden ze zo iets niet mogen controleren omdat er Vlaamse politici zijn, die Vlaamse opdrachtgevers langs legale Duitse koppel bazen een extraatje willen laten verdienen? Mocht je het niet geloven ga dan op zaterdag of zondag even kijken, want die mannen werken ook dan. Neem een tolk mee, want niemand verstaat je. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Vlaanderen kan er niets aan doen dat de federale regering pensioen op latere leeftijd uitgesteld heeft op maat van Arcelor Mittal. Vlaanderen wilde deze hefbomen zelf in handen krijgen, helaas, driewerf helaas ...
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kopke in het zand steken jongen, het zal wel overwaaien.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loonkost is te hoog, waarom is die zo hoog? Betalen wij met ons loon mss dingen die we niet met het loon moeten betalen? Mensen die werkloos zijn betalen wij. Om het werk te doen, voeren wij mensen in? Dit is een absurde en onbetaalbare situatie! 1) Waarom voeren wij arbeiders in als er onvoldoende werk is? Waarom onze mensen niet activeren? Indien eigen mensen het werk doen, zijn er minder mensen afhankelijk van het loon van anderen. 3) Waarom is de loonkost te hoog? Zie hierboven. 4) Voor jongeren lossen de problemen zich vanzelf op indien er rekening gehouden wordt met het bovenstaande. Jongeren hebben de kans om zich te scholen naar de vraag op de arbeidsmarkt. Misschien moeten we de studiekeuze van jongeren in vraag durven stellen. Misschien moeten we jongeren, die niet kunnen / willen leren op een andere manier begeleiden.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat zo
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Levenslang schoolverlater zijn, vind ik niets om mee te lachen.
De betaalbaarheid van ziekenkas en pensioen, vind ik niets om mee te lachen. Moet er nog zand zijn ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over gratis brugpensieon en sociale uitkereingen of werkloosheid betalen zonder dat ze er iets moeten voor doen . Garry zou de voegen in het voet of fietspad laten peotsen met nen tandenborstel . ik veronderstel dat Garry niet zo ver zou willen gaan , maar begrijp wat hij bedoelt , en kak daar dan ook niet over . Dat poetswerk met die tandenborstel heb ik in mijn repliek vervangen naar iets meer realistisch werk en nam Plankendael als voorbeeld . LOUTER als voorbeeld en U begint in een draad van ontslagvergoedingen een technische uitleg ( die ik trouwens zeer interesant vind , met die getijden en zo , U mag daar gerust een andere draad voor openen ) over planckendael die dus niet relevant is tot deze draad . |
|
![]() |
![]() |