![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard moet men voor dezelfde functie over beide landsgedeelten evenveel verdienen, maar dat is nog geen enkele reden om het strijdsyndicalisme aan te vallen!
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Met het antwoord van Heer Jonas ben ik nog niet wijzer.
Ik verdien minder dan mijn waalse collega, en moet harder werken. Heeft er iemand anders een verklaring alstublieft? Liefst een ernstige verklaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord is toch totaal logisch?
Zowel U als onderwijzend personeel als waarschijnlijk nog een heleboel andere mensen die gelijkaardig werk uitvoeren verdienen in Vlaanderen natuurlijk minder! Het geld dat uitgespaard wordt door U minder te betalen dient uiteraard om solidair te zijn met uw waalse collega's en aan hen 10 miljard transferts te betalen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Wij willen dus NIET arme mensen nog meer belasten. Wij willen arme mensen graag helpen, maar misbruiken uittschakelen. Waarom wordt die discussie zo dikwijls door 'links' (!?) oneerlijk gevoerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien beschik je niet over correcte gegevens. Misschien heeft de ander gunstiger fiscale voorwaarden wegens meer personen ten laste, bewezen beroepskosten etc. Misschien werkt uw waalse collega efficiënter en verzet hij in een minimum van tijd een berg werk waar u een hele week mee zoet bent? Ik geloof niet in jaloerse veralgemeningen van die soort. Grosso modo verdient in België iedereen voor hetzelfde werk een vergelijkbaar loon. Het blijft me verwonderen dat dergelijke nijd niet uitgebreid wordt naar andere steden binnen Vlaanderen of andere landen van de Europese unie. Of neen, het is niet zó verwonderlijk: waar de vergelijking niet kan gebruikt worden om te zagen en te klagen, kan men beter zedig de cijfers verdoezelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
En met 'zedig de cijfers verdoezelen' bedoel je toch zeker niet die 10 miljard euro per jaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderwijzend personeel verdient in Wallonie MEER dan in Vlaanderen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Eindelijk een duidelijk antwoord van Circe.
Dankuwel. Heb het goed begrepen en ben reeds mijn potloodje aan het scherpen voor volgende verkiezingen. Zelfs als laaggeschoolde, gemakkelijk te be-invloeden onnozele, heb ik het recht om mijn stem uit te brengen. Ook als de opkomstplicht afgeschaft wordt ga ik stemmen. Ik wil om 3 uur 's nachts opstaan om te gaan stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Luc Broes
Rooftocht betekent dat men Wallonië, van vandaag op morgen plots 10 miljard Euro armer maken. Dit is mogelijks de bedoeling van het Blok, maar geenszins van N-VA. N-VA wil met een stap voor stap strategie, en met een doorzichtige solidariteit de Wlalen zelf verantwoordelijk stellen voor hun politiek beleid. Aan een plotse arme buur heeft Vlaanderen NIETS. Vlaanderen heeft er niets aan, door Wallonië van vandaag op morgen 10 miljard armer te maken. Wallonië moet de tijd krijgen zich aan te passen. Dat is ook trouwens ook de mening van de Vlaamse Volksbeweging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier volgt (g)een grapje; iemand haalt een diploma in avondonderwijs. Dit wordt erkend door de Vlaamse Gemeenschap, maar wordt niet erkend door de Antwerpse provinciale bestuursinstelling. Persoon in kwestie verdient daardoor nog niet de helft van hetgeen zijn collega's verdienen, voor hetzelfde werk. Uiteraard is dit een specifiek geval, en niet meteen representabel voor grosso modo. Niettemin, zulke dingen zijn gewoon hallucinant hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Kan het? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Toen Bert Anciaux jaren geleden zich verzoende met het Belgisch regime zou hij ook zorgen voor die doorzichtige solidariteit en misbruiken afschaffen. Er is NIETS van in huis gekomen. Integendeel de transfers vergroten. Nog altijd. De laatste (zeer doorzichtige) klucht met de flitspalen die bij ons staan met opbrengsten die abnormaal veel naar Wallonië gaan. Gelijk wie de eerste stap zet in de goede richting krijgt onze steun. En maar wachten! Positief genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Frank VDB is een machtsgeile volksverrader.
deze ex-amadees opent de jacht op vlaamse werklozen onder druk van de walen en de belgicisten. om de ocmw-steun voor asielzoekers en de waalse uitkeringen te kunnen betalen gooien ze zieke en depressieve vlamingen van den dop. zullen nog meer vlaamse armen en daklozen zijn in de toekomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Gemiddeld gezien is de Vlaming redelijk, geduldig, en zeker niet aanvallend.
Maar mijn geduld is op. Daarom volgende stelling: Als onze Vlaamse top-politici in de komende 2 jaar niet orde op zaken stellen, ga ik VB stemmen. Let wel... voor de rest van mijn leven. Desnoods zal ik, wanneer ik wat meer tijd ga hebben, mij actief mee inzetten voor deze partij. Redelijk duidelijk, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik snap u eigenlijk niet. vdb zit te verkondigen dat hij voor een verregaande federalisering is en zo veel mogelijk bevoegdheden wil overhevelen naar vlaams niveau. blijkbaar hebt u dat deel gemist en hetgene dat u gehoord hebt gehoord zoals u het wou horen. nu ja wij zullen het wellicht nooit leren...
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() James,
1* Eveneens nogmaals: de KBC-studie gaat slechts over een gedeelte van de transfers 2* Als FDVDB gezegd of bedoeld heeft 'dit is geen rooftocht' dan verontschuldig ik me, maar ik meen dat het anders werd gezegd. Ik weet ook zeker dat anderen gezegd hebben 'dat wij het geld bij de Walen wil halen'. Dit is de zaken wel op zijn kop zetten. 3* FVDB is voor verregaande federalisering en dat is natuurlijk goed. Hij verwees daarbij naar de splitsing van het onderwijs waar alles nu geregeld is. Dat het Franstalig onderwijs telkens weer extra geld nodig heeft en krijgt zoals bij het begin van Verhofstadt I is natuurlijk jammer. Hopelijk wordt dat geen 'verworven recht' bij toekomstige splitsingen. |
![]() |
![]() |