Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2012, 15:06   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Israël wordt juist erg gespaard in de westerse media. De meer dan 1000 Palestijnen die momenteel in Israëlische gevangenissen in hongerstaking zijn, daar zou men met gemak een grote anti-Israël campagne in de media over op kunnen zetten. In plaats daarvan is er stilzwijgen om Israël niet tegen het hoofd te stoten. De invasie in Gaza kon men moeilijk verzwijgen maar daar deed men in de westerse media over alsof het om een oorlog tussen gelijken ging terwijl het eerder een strafexpeditie was. Kijk naar het onevenwicht in het aantal doden om de ware aard van die 'oorlog' te kennen.
Die blinde Chinees echter, die zelfs niet eens gevangen zat of gemarteld werd, was dagenlang hoofdpaginanieuws...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 15:15   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ho? het is omdat ze niet kunnen raak schieten dat het niet erg is?

enfin, ik ga hier geen zoveelste polemiek starten over de qassam raketjes die ze dan met de waterpijpen uit de aan hen geschonken tuinbouwkassen hebben gemaakt, terwijl ze nu zeuren dat heel die tuinbouwindustrie naar de verdoemmenis is.

sorry. heb geen interesse in heel die mekkerende gazanentoestanden.
Er zijn er hier genoeg die op dezelfde manier de verongelijkste sukkelaar uithangen. zeur zeur zaag zaag and give me money of ik laat me ploffen;
er gaat inderdaad vanalles verkeerd in de Arabische wereld, maar Israel is een deel van het probleem. Het kan toch niet dat die een heel volk al decennialang onderdrukken, hun land afpakken, in kampen opsluiten, daar is toch geen enkele legitimatie voor, hoe je het ook draait of keert? Zelfs al ben je net als ik geen Islam-fan, wil toch nog niet zeggen dat je noodzakelijk de racistische politiek van Israel moet goedkeuren? Israel heeft juist munitie, figuurlijk, aan de extremisten door zich zo duivels te gedragen ten opzichte van de Palestijnen. De islamist Erdogan heeft zich in heel de islamitische wereld populair gemaakt door de waarheid te zeggen met betrekking tot Israel, daardoor wordt de rest van z'n programma, namelijk politieke Islam, overschaduwd. Het wordt tijd dat het Westen ook eens zegt waar het op staat met betrekking tot Israel, maar dat kan blijkbaar niet, zie maar naar wat er met Gunter Grass gebeurd is.
Oud 6 mei 2012, 15:15   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die blinde Chinees echter, die zelfs niet eens gevangen zat of gemarteld werd, was dagenlang hoofdpaginanieuws...
Er zijn rond de 40 Palestijnen die reeds jarenlang in eenzame opsluiting zitten (meer dan 10 jaar sommigen !), zonder zelfs familiebezoek te mogen ontvangen. Dit is tegen internationale verdragen in. Daar wordt ook geen woord over gezegd in de westerse pers.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2012 om 15:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:12   #24
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De westerse politiek en media is extreem hypocriet.
asjemenou

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:13   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Het nassermeer bevat 157 kubiek kilometer water.
ondertussen 165 km³
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_d...useen_der_Erde

Natuurlijk varieert die inhoud, zowat van 135 km³ naar 169 km³ ofzo ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Assuan-Staudamm

Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2012 om 16:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 16:50   #26
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De westerse politiek en media is extreem hypocriet.

Israel is taboe, er wordt veel gezaagd over mensenrechten maar ENKEL als het over regimes gaat waar ze een appeltje mee te schillen hebben.
Daarnaast kunnen de "helden" van vandaag morgen de vijanden zijn (bvb. Afghaanse islamisten) en niemand die zich daar vragen bij stelt.

Vandaag lijkt het Westen zoete broodjes te bakken met de islamisten, wat er achter zit? Waarschijnlijk een tijdelijke ccoalitie tegen dee bondgenoten van Rusland en China. En islamisten houden een land meestal achterlijk, ideaal om de greep op de olie te kunnen behouden, en te verhinderen dat er een sterke en verenigde Arabische unie komt.
Ik kan uw bijdragen doorgaans wel pruimen, inbegrepen uw cynische en negatieve visie op het Westen. Edoch kan ik mij soms niet van de indruk ontdoen dat u dit zwartgallige Westen lijkt te willen uitspelen tegen een "betere" en "ideale" samenleving die volgens u bestaat in landen zoals Rusland, China en Noord-Korea. Steevast vertoont u ook heimwee noor goeie ouwe tijden toen bepaalde landen nog werden geregeerd door sterke charismatische figuren al dan niet gelieerd met Moskou.

Dit doet uw visie inzake internationale politiek ietwat lijken op die van Ronald Reagan, nl. een strijd tussen het Goede en het Kwade. Nogmaals, ik kan uw cynisme tot op zekere hoogte delen. Alleen is mijn cynisme niet enkel beperkt tot het Westen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:36   #27
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Moskou is niet direct de grootste vriend van Arabische landen.
Nu niet meer - dat was in de jaren '60-'70 iets anders.

Begrijp ook niet dat de Russen toestonden dat er kwalitatief ondeugdelijk beton werd gebruikt. Iets bouwen met een politiek objectief is niet altijd een goede keuze. Als de dam barst is het een ramp voor Egypte. Kunnen ze de bijbel in ere herstellen want dan hebben ze de zondvloed .......
Oud 6 mei 2012, 21:49   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Er zijn rond de 40 Palestijnen die reeds jarenlang in eenzame opsluiting zitten (meer dan 10 jaar sommigen !), zonder zelfs familiebezoek te mogen ontvangen. Dit is tegen internationale verdragen in. Daar wordt ook geen woord over gezegd in de westerse pers.
Er zijn er ook ruim 1.000 vrijgelaten 'n tijdje geleden.

Daar zaten ook geen lieverdjes tussen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:50   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Nu niet meer - dat was in de jaren '60-'70 iets anders.

Begrijp ook niet dat de Russen toestonden dat er kwalitatief ondeugdelijk beton werd gebruikt. Iets bouwen met een politiek objectief is niet altijd een goede keuze. Als de dam barst is het een ramp voor Egypte. Kunnen ze de bijbel in ere herstellen want dan hebben ze de zondvloed .......
Ofwel deden de Russen aan 'lange-termijn-denken', ofwel was dat beton destijds 't meest kwalitatief deugdelijk wat ze hadden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 09:27   #30
D'ARTOIS

Standaard

Ik was destijds (ten tijde dat de dam in aanbouw was) verbonden aan de EAO, althans er was een soort van samenwerking.
Het kan heel goed zijn dat er geen beter cement voorhanden was en dat de bewapening onvoldoende berekend was. Beton is een merkwaardig materiaal dat - als een contradictio in terminis - bepaalde eigenschappen heeft. Zolang de structuur gesloten is, is het tegen vrijwel alles bestand, komt er eenmaal vocht tussen bewapening en specie, is het einde verhaal geblazen.

Gewapend beton is in beperkte mate reparabel maar bij grote fissures is reparatie onbegonnen werk. Dan beter afbreken hetgeen in het geval van de Aswandam totaal uitgesloten is. Tenzij er eerst een nieuwe dam gebouwd wordt. En dat is voor Egypte geen haalbare kaart.
Oud 7 mei 2012, 22:40   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik kan uw bijdragen doorgaans wel pruimen, inbegrepen uw cynische en negatieve visie op het Westen. Edoch kan ik mij soms niet van de indruk ontdoen dat u dit zwartgallige Westen lijkt te willen uitspelen tegen een "betere" en "ideale" samenleving die volgens u bestaat in landen zoals Rusland, China en Noord-Korea. Steevast vertoont u ook heimwee noor goeie ouwe tijden toen bepaalde landen nog werden geregeerd door sterke charismatische figuren al dan niet gelieerd met Moskou.

Dit doet uw visie inzake internationale politiek ietwat lijken op die van Ronald Reagan, nl. een strijd tussen het Goede en het Kwade. Nogmaals, ik kan uw cynisme tot op zekere hoogte delen. Alleen is mijn cynisme niet enkel beperkt tot het Westen.
Ik ben ook kritisch voor China en zeker Rusland (voor Noord-Korea heb ik geen enkele bewondering of sympathie) maar deze landen worden al genoeg eenzijdig en systematisch bekritiseerd in de westerse pers. Dus bied ik wat weerwerk.

Over China vallen er inderdaad ook negatieve dingen te zeggen maar toch veel meer positieve. Het regime in Rusland ben ik geen zo'n fan van, het is extreem corrupt en zorgt niet voor welvaart.

Toch wordt Rusland overmatig bekritiseerd in de pers, terwijl dat onder Yeltsin, die braaf aan het lijntje liep van het Westen maar voor Rusland zelf nog veel erger was dan Putin en evenmin democratisch, niet het geval was.

Zo las ik recent een aan Rusland gewijde editie van Le soir, en daar durfden ze het aan het Yeltsin regime te idealiseren, een regime dat de grote meerderheid Russen arm maakte, het hele land liet verkommeren en aan maffiagroepen uitleverde, Russische belangen verkwanselde, ook extreem corrupt was, de economie uitverkocht aan enkele maffiosi, het parlement met tanks liet beschieten omdat ze regeringsbesluiten niet wilden goedkeuren, en miljoenen doden liet meestemmen. In Rusland zelf durft niemand dat regime te verdedigen en heeft ook niemand (behalve enkele maffiose miljardairs zoals Beresovsky) er heimwee naar.
Oud 7 mei 2012, 23:02   #32
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 23:10   #33
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er gaat inderdaad vanalles verkeerd in de Arabische wereld, maar Israel is een deel van het probleem.
'k Ga me niet uitspreken over de verhouding tussen Israel en de Palestijnen, maar ik durf me wel soms wel eens héél stillekes afvragen of, mochten er geen joden zijn op deze wereld en Israel dus niet zou bestaan, er dan ook niet vanalles verkeerd zou lopen in de Arabische wereld.

Zou onderdrukking van vrouwen en minderheden dan plots niet meer bestaan, nog even los gezien van de dagelijkse bommenterreur tussen moslims onderling ?
All peace and happyness ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 23:28   #34
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
'k Ga me niet uitspreken over de verhouding tussen Israel en de Palestijnen, maar ik durf me wel soms wel eens héél stillekes afvragen of, mochten er geen joden zijn op deze wereld en Israel dus niet zou bestaan, er dan ook niet vanalles verkeerd zou lopen in de Arabische wereld.

Zou onderdrukking van vrouwen en minderheden dan plots niet meer bestaan, nog even los gezien van de dagelijkse bommenterreur tussen moslims onderling ?
Ja, maar dat zou zich beperken tot het lokale vlak. Nu is het een pak erger.
Oud 7 mei 2012, 23:49   #35
D'ARTOIS

Standaard

Het grote probleem in wording van China, India en andere industriele naties in opkomst zoals Z-Korea is de enorme lust tot consumeren. Niet alleen goederen maar vooral voedsel van uitheemse aard. Een gigantische roofbouw op flora en fauna vindt op dit moment plaats omdat het inkomstenniveau stijgt en de welvaart exorbitante gewoonten, normaal voorbehouden aan de elite, nu ook door het meer 'common' publiek genuttigd wordt.

Azie consumeert vis. Op een onevenredig grote schaal stropen Aziatische fabrieksschepen de oceanen af en plukken eruit wat ze wel en niet nodig hebben.

De haai wordt serieus met uitsterven bedreigd. Maar ook andere vissoorten wacht datzelfde lot. De Blue- en yellowfin behoren al bijna tot het verleden.

Zie wordt een grote ecologische ramp.

De andere kant van de globalistische medaille.
Oud 7 mei 2012, 23:57   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht

Tomm is realistisch, niet cynisch, tenzij b.v. over Belarus en Syrië, dan durft hij al eens minder realistisch zijn, maar zoals hij zelf mooi uitlegt, hij biedt een tegenwicht voor een te eenzijdige visie in onze media.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 08:25   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het grote probleem in wording van China, India en andere industriele naties in opkomst zoals Z-Korea is de enorme lust tot consumeren. Niet alleen goederen maar vooral voedsel van uitheemse aard. Een gigantische roofbouw op flora en fauna vindt op dit moment plaats omdat het inkomstenniveau stijgt en de welvaart exorbitante gewoonten, normaal voorbehouden aan de elite, nu ook door het meer 'common' publiek genuttigd wordt.

Azie consumeert vis. Op een onevenredig grote schaal stropen Aziatische fabrieksschepen de oceanen af en plukken eruit wat ze wel en niet nodig hebben.

De haai wordt serieus met uitsterven bedreigd. Maar ook andere vissoorten wacht datzelfde lot. De Blue- en yellowfin behoren al bijna tot het verleden.

Zie wordt een grote ecologische ramp.

De andere kant van de globalistische medaille.
Kan opgelost worden door de switchen op gekweekte vis, zoals talloze Aziatische landen al doen.

Overigens kan het consumerisme nog bijlange niet tippen aan de onze, laat staan de Amerikaanse.
Oud 10 mei 2012, 01:38   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Natuurlijk niet. Maar dat legitimeert absoluut niet wat Israel doet. Israel maakt misbruik van de problemen in de Arabische wereled, die grotendeels gelinkt zijn aan het kolonialisme (etnische en religieuze groepen werden tegen elkaar opgezet, volstrekt onlogische en onnatuurlijke grenzen werden getrokken die enkel de belangen van de koloniale machten ten goede kwamen, etc.) Israel onderdrukt een heel volk. Zelfs als je dat volledig loskoppelt van de problemen in de Arabische wereld (die inderdaad niet allemaal de schuld van Israel zijn) is dat nog volledig verwerpelijk, minstens even verwerpelijk als de politiek van sommige Arabische landen. En dat mag blijkbaar niet gezegd worden in het Westen zonder serieuze problemen te krijgen, zoals Gunter Grass, die Nobelprijswinnaar hield er een hartfalen aan over. (de campagne tegen hem ging zo ver dat er zelfs voor gepleit werd z'n nobelprijs af te nemen, enkel en alleen omdat hij zei dat, naast Iran, ook Israel schuld treft bij de gevaarlijke politieke situatie in het Midden-Oosten...)

Zo wordt het wel ERG moeilijk niet te geloven in een zionistisch complot dat de westerse politiek beheerst...

Internationale politiek is een enorm cynisch spel, en verklaringen van gezagsdragers zeggen dikwijls (meestal) niets over de echte intenties. Dat weet iedereen die enige internationale ervaring heeft. Alles is een weloverwogen berekening. En in nhet Westen heb je nu eenmaal (financieel) machtige lobbygroepen die volledig ten dienste staan van de racistische staat Israel (zelfs zeggen dat Israel racistisch is komt je al op banbliksems te staan en verhindert een politieke carrière in de meeste westerse landen, nochtans zeggen alle mensenrechtengroeperingen dat en volstaat een lezing van Israelische wetten en maatregelen om tot die conclusie te komen)

Laatst gewijzigd door tomm : 10 mei 2012 om 01:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be