Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2012, 17:50   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tis nie dat er radioactief iood, cesium e.d. in het drinkwater terecht komen of kunnen overwaaien en neerdalen he.
Dat kan. Maar de hoeveelheden zijn van belang.

Citaat:
Tzal het einde van de wereld nie zijn, noch die van de mensheid, maar aangenaam is anders.
Laat ons dan maar meer mensen kweken, zodanig we allemaal kunnen kreperen in onze eigen uitwerpselen.
Oud 8 mei 2012, 17:51   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Nu nog hopen dat geen enkele van die 436 centrales ondertussen ontploft, inéénzakt en wat weet ik nog allemaal...

Waarom ? Gaat de wereld dan weer eens vergaan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 17:58   #23
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat kan. Maar de hoeveelheden zijn van belang.
Als dat te controleren viel, dan kwam er überhaupt geen radioactief iood of cesium vrij he.

Citaat:
Laat ons dan maar meer mensen kweken, zodanig we allemaal kunnen kreperen in onze eigen uitwerpselen.
Ik snap niet goed wat je met deze repliek wilt. Dus jij wilt mensen bewust blootstellen aan toxicologische gevaren om de populatie te decimeren?
Oud 8 mei 2012, 18:01   #24
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom ? Gaat de wereld dan weer eens vergaan ?
t'Zal toch geen goed doen vrees ik...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 18:07   #25
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker dat het geen Softenon of TCDD kinderen zijn?

Zijn er meer van dan Tjernoboelekes.
Hier wat meer reality- horror...http://www.google.fr/#q=mismaakte+ki...w=1152&bih=605
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 18:11   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat te controleren viel, dan kwam er überhaupt geen radioactief iood of cesium vrij he.
Het is perfect te controleren. Meten is weten, en met detectie-apparatuur die hoeveelheden lager dan een mespuntje in een km³ water kan detecteren lijkt het me geen groot probleem.
Eneuh, Fukushima gaat niet alteveel radioactief jodium meer lossen. Da's allemaal al vervallen.

Citaat:
Ik snap niet goed wat je met deze repliek wilt.
Het is U vergeven.

Citaat:
Dus jij wilt mensen bewust blootstellen aan toxicologische gevaren om de populatie te decimeren?
U lijkt wel te panikeren als het woordje Kern ergens tevoorschijn komt, maar het feit dat we in België alleen al hele rivieren hebben doodgescheten is van minder belang.

Neen, ik heb al voorgesteld, om de mensheid terug te brengen naar een aanvaardbaar niveau, is iedereen een 6 schots revolver te geven met 5 kogels in de kamers. Russische roullette voor iedereen.
Oud 8 mei 2012, 18:24   #27
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is perfect te controleren. Meten is weten, en met detectie-apparatuur die hoeveelheden lager dan een mespuntje in een km³ water kan detecteren lijkt het me geen groot probleem.
Als U geigertellertje begint tilt te slaan is het meestal al te laat he? Voor zover ik weet bestaat er geen geigerteller die een gat in het ruimte-tijd continuum kan openen en de straling in de mogelijke toekomst kan meten. Dus het blijft onmogelijk te voorspellen en dus te controlen hoeveel radioactief materiaal er gaat vrij komen wanneer het mis loopt.

Citaat:
Eneuh, Fukushima gaat niet alteveel radioactief jodium meer lossen. Da's allemaal al vervallen.
Neen nu niet meer, maar opnieuw, tis al een beetje te laat he? Dat water is al gedronken en heeft al mooi kunnen stralen. Bovendien straalt radioactive iood ook beta-golven uit, die REM-straling veroorzaken, en dus andere deeltjes stralers maken.

Citaat:
U lijkt wel te panikeren als het woordje Kern ergens tevoorschijn komt, maar het feit dat we in België alleen al hele rivieren hebben doodgescheten is van minder belang.
Waar haalt U dat van? Wie zegt dat ik overigens dat ik tegen kernenergie ben?

Citaat:
Neen, ik heb al voorgesteld, om de mensheid terug te brengen naar een aanvaardbaar niveau, is iedereen een 6 schots revolver te geven met 5 kogels in de kamers. Russische roullette voor iedereen.
Ik ga dat als een grap beschouwen...
Oud 8 mei 2012, 19:12   #28
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar neen. Voer gewoon over gans de wereld de één mens één kind politiek van china. Iedereen die één kind heeft gekregen wordt gesteriliseerd. In twee generaties tijd zijn een hoop problemen in de wereld opgelost: overbevolking, watertekort, voedseltekort, voetafdruk, uitstoot co2, afvalprobleem, ...
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 19:20   #29
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
maar neen. Voer gewoon over gans de wereld de één mens één kind politiek van china. Iedereen die één kind heeft gekregen wordt gesteriliseerd. In twee generaties tijd zijn een hoop problemen in de wereld opgelost: overbevolking, watertekort, voedseltekort, voetafdruk, uitstoot co2, afvalprobleem, ...
De medische vooruitgang gaat echter niet stoppen. Dat wilt zeggen dat de levensverwachting dus nog gaat stijgen. Op de bevolkingspyramide gaan er dus meer en meer ouderen bijkomen als Uw één-kind politiek doorgevoerd zou worden. Uiteindelijk gaan er gewoon te weinig werkende mensen zijn om de infrastructuur die alle bejaarden (die niet werken) voorziet in voedsel e.d. draaiende te houden, om nog maar te zwijgen van pensioenen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 mei 2012 om 19:20.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 19:31   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ze er een atoombom opgooien is het ook opgelost.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 20:11   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als ze er een atoombom opgooien is het ook opgelost.
Als de bom zwaar genoeg is , en in airburst, dan is de radioactieve wolk goed verspreid, en is het probleem een pak minder prangend.

Het is "een" oplossing, die ik toch niet promoot.
Oud 8 mei 2012, 20:13   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de bom zwaar genoeg is , en in airburst, dan is de radioactieve wolk goed verspreid, en is het probleem een pak minder prangend.

Het is "een" oplossing, die ik toch niet promoot.
Bij een atoomexplosie krijg je toch de zon op aarde.
Verdampt dat materiaal dan niet ?
Oud 8 mei 2012, 20:20   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U geigertellertje begint tilt te slaan is het meestal al te laat he?
Als die tilt slaat is er een probleem. Of de schaal is niet goed ingesteld, of U negeerde de voorgaande gemeten waardes. Straling is namelijk perfect afstandafhankelijk. 't Lijkt wel alsof U landmijnen aan't zoeken bent door er op te gaan staan.

Citaat:
Voor zover ik weet bestaat er geen geigerteller die een gat in het ruimte-tijd continuum kan openen en de straling in de mogelijke toekomst kan meten. Dus het blijft onmogelijk te voorspellen en dus te controlen hoeveel radioactief materiaal er gaat vrij komen wanneer het mis loopt.
De maximum hoeveelheid is gekend.

Citaat:
Neen nu niet meer, maar opnieuw, tis al een beetje te laat he? Dat water is al gedronken en heeft al mooi kunnen stralen. Bovendien straalt radioactive iood ook beta-golven uit, die REM-straling veroorzaken, en dus andere deeltjes stralers maken.
U snapt toch dat uw relatieve onwetendheid U bang maakt, en de greenpissers gedeien daarop.
Heeft iemand besmet water van Fukushima gedronken?
500 bequerel per liter is de grenswaarde.
Indien ja, dan heeft er iemand de wet overtreden, of is er ergens een ferm probleem met de controles. Zeker in gebieden waar een probleem kan zijn...
Eneuh, er zijn kuuroorden waar de medicinale bronnen VEEL hogere waardes bevatten, op natuurlijke wijze nota bene.

Citaat:
Waar haalt U dat van? Wie zegt dat ik overigens dat ik tegen kernenergie ben?
Uw hele discours tot nu toe geeft me dat te denken.

Citaat:
Ik ga dat als een grap beschouwen...
Dat mag U.
Maar ik vrees dat het 1 van de meest onpartijdige methodes is om de mensheid terug te brengen naar hanteerbare aantallen die ik tot nu toe bedacht heb. Als U een andere weet, vertel het aub.

We zouden natuurlijk ook kunnen werken met een Logans Run scenario.
Oud 8 mei 2012, 20:25   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bij een atoomexplosie krijg je toch de zon op aarde.
Verdampt dat materiaal dan niet ?
Dat is het idee nietwaar. Verdamp de hele handel en zorg dat het zo fijn mogelijk verspreid word. De aarde is nogal groot, en er zijn vele km³ om alles in te verspreiden, zodanig het nergens gevaarlijk is.

Het dictum "the solution to polution is dilution" gaat nog steeds op.
Oud 8 mei 2012, 20:28   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het idee nietwaar. Verdamp de hele handel en zorg dat het zo fijn mogelijk verspreid word. De aarde is nogal groot, en er zijn vele km³ om alles in te verspreiden, zodanig het nergens gevaarlijk is.

Het dictum "the solution to polution is dilution" gaat nog steeds op.
En het grootste gedeelte van het oppervlak is water.
Oud 8 mei 2012, 21:21   #36
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw hele discours tot nu toe geeft me dat te denken.

Een discours dat zegt 'voorzichtig is geboden'? Als ik zeg 'best niet met de schaar lopen', wilt dat niet zeggen dat ik scharen wil verbieden. Ik ben een voorstander van alternatieven zoeken voor kernenergie maar eerder omdat ik sterk geloof in een zo groot mogelijke mate van zelfvoorziening van energie en levensmiddelen.

Citaat:
Dat mag U.
Maar ik vrees dat het 1 van de meest onpartijdige methodes is om de mensheid terug te brengen naar hanteerbare aantallen die ik tot nu toe bedacht heb. Als U een andere weet, vertel het aub.

We zouden natuurlijk ook kunnen werken met een Logans Run scenario.
Er zijn nog niet te veel mensen, met de huidige technologie zou Afrika alleen gemakkelijk kunnen voorzien in de noden van 7 miljard mensen. Het probleem is dat we levensruimte en grondstoffen beter moeten verdelen, het slimmer moeten aanpakken.
Oud 8 mei 2012, 21:22   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
één of andere reactor staven dat nucleair zijn en dat bloot liggen en dus niet ingepakt. Duizenden. Meer weet ik er niet van. Interessante vraag. Ik had ook graag details over binnen en buiten de reactor maar berichtgeving is zo oppervlakkig. Sorry van de soort staven en de hoeveelheid ben ik vergeten.
Dus om kort te gaan: er liggen helemaal geen duizenden staven bloot en niet ingepakt op het tweede verdiep. Zelfs niet één zo'n staaf.

Overigens, als het je kan geruststellen: vorige maand heeft een Japanse minister het gebouw bezocht, in een licht beschermingspak.
http://www.youtube.com/watch?v=Ol0SLlV46rs
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:23   #38
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Japan heeft héél verantwoord het nbeluit genomen om alle kerncentrales zo vlug mogelijk te sluiten - zoals hetzelfde besluit dat reeds ib Duitsland genomen is.

Volgens de speltheorie is het een kwestie van tijd voordat alle kerncentrale's op deze planeet gesloten zullen zijn.
En kan meneer ook eens vertellen hoe hij die energieproductie wil gaan vervangen ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:32   #39
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen gevaar dus...Cool !...
Euh...En als er een nieuwe aardbeving en/of tsunami is ? Wat dan ?
Dan gebeurt er net hetzelfde als bij de vorige aardbeving. Alles blijft netjes op zijn plaats. Er sneuvelt wat loodgieterij. Alleen kan dit keer het dak er niet meer afgeblazen worden bij een ontploffing, staan de betonpompen nog in de buurt, en is er wat beter nagedacht over de noodvoorziening met elektriciteit. Het risico is dus eigenlijk nog behoorlijk verkleind. Er zijn trouwens als flink wat zware naschokken geweest zelfs dit jaar nog. En dat is goed nieuws, want het betekent dat er zich geen nieuwe grote spanningen opbouwen op de tektonische grens. En dus is het risico op een nieuwe aardbeving met kracht 9 op korte termijn zo goed als onbestaande. In San Francisco wachten ze nu al meer dan honderd jaar op de sequel van de Big Quake.
Oud 8 mei 2012, 21:36   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.http://www.bosbouwbeleggingen.nl/bos...ncentrales.php

Nu nog hopen dat geen enkele van die 436 centrales ondertussen ontploft, inéénzakt en wat weet ik nog allemaal...
Er is nog nooit een centrale "ontploft" en dat zal ook nooit gebeuren. Zelfs in Tsjernobyl ging het om een dagenlange brand van het grafiet dat als moderator in het reactorvat zit. Het was de rook daarvan die de radioactieve afval verspreidde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be