Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2004, 22:13   #21
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Stel u eens voor dat u autochtoon bent die reeds heel zijn leven in Borgerhout ofzo heeft gewoond. U bent een goede burger, u gaat werken, betaalt uw belastingen, hebt niets te maken met die "vreemdelingenproblematiek", maar u bent niet zo'n rijkeluiskind dat naar den buiten kan verhuizen. Door uw nieuwe buren wordt u dan constant gepest, uw auto vermassacreerd en uw dochters gemolesteerd. U wordt aanzien als iemand die zich niet aanpast. U wordt op straat aangesproken als vlaamsblokker en van die dingens.
Zou U zich dan nog veilig voelen op straat?
Niet fijn inderdaad, maar was jij dan geen VB-er?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 22:24   #22
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Stel u eens voor dat u allochtoon bent die reeds al 7 jaar ofzo in België verblijft. U bent een goede allochtoon, u gaat werken, betaalt uw belastingen, hebt niets te maken met die "vreemdelingenproblematiek", maar u bent niet zo een talenknobbel en uw nederlands is verre van goed. Door de vlaams blok militanten wordt u dan constant aanzien als iemand die zich niet aanpast. U wordt op straat aangesproken als moslimfundamentalist en van die dingens.
Zou u zich dan nog veilig voelen op straat?
Ik veronderstel dat niemand verwacht dat u een taaldeskundige zijt tenzij je als schrijver aan de kost wilt komen. Hoe u echter gaat werken als u de taal helemaal niet machtig bent is mij echter een raadsel.
Mijn man is aan de kost geraakt met beginnersnederlands en werkt nu op een baan die hij zelf helemaal met een beetje Nederlands heeft gevonden. Ondertussen kan hij al veel beter Nederlands dan toen hij begon, maar het werk heeft hem zeker geholpen bij het leren van de taal, want hij krijgt iedere kans om te oefenen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 28 juni 2004, 22:25   #23
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u eens voor dat u allochtoon bent die reeds al 7 jaar ofzo in België verblijft. U bent een goede allochtoon, u gaat werken, betaalt uw belastingen, hebt niets te maken met die "vreemdelingenproblematiek", maar u bent niet zo een talenknobbel en uw nederlands is verre van goed. Door de vlaams blok militanten wordt u dan constant aanzien als iemand die zich niet aanpast. U wordt op straat aangesproken als moslimfundamentalist en van die dingens.
Zou u zich dan nog veilig voelen op straat?
Déj�* vu.
Oud 28 juni 2004, 22:36   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Ik veronderstel dat niemand verwacht dat u een taaldeskundige zijt tenzij je als schrijver aan de kost wilt komen. Hoe u echter gaat werken als u de taal helemaal niet machtig bent is mij echter een raadsel.
Mijn man is aan de kost geraakt met beginnersnederlands en werkt nu op een baan die hij zelf helemaal met een beetje Nederlands heeft gevonden. Ondertussen kan hij al veel beter Nederlands dan toen hij begon, maar het werk heeft hem zeker geholpen bij het leren van de taal, want hij krijgt iedere kans om te oefenen.
Zo denk ik er ook over. Door oefenen leert men voldoende om zich uit de slag te trekken.
De benodigde woordenschat is helemaal niet zo groot in het dagelijks leven.
Niemand verwacht dat hij romans kan schrijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 23:06   #25
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Omdat ze misschien hun land ontvlucht zijn, dat ze daar worden aanzien als collaborateur. En als ze daartoe komen, dat ze misschien direct worden afgemaakt.
Waar zou u het onveiligst voelen dan?
"ze zijn misschien hun land ontvlucht" Neem gerust die grote groep noord-afrikanen die niets te vrezen hebben in hun land van herkomst, behalve dat ze er geen sociale woningen en werklozenpree opstrijken. Ja hoor, daar moeten ze gaan werken voor hun kost.

Over die groep allochtonen gaat het. Als ze het hier niet naar hun zin hebben, dat ze gewoon vertrekken. Niets meer, niets minder.
als het maar zo simpel was..
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 23:17   #26
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Stel u eens voor dat u autochtoon bent die reeds heel zijn leven in Borgerhout ofzo heeft gewoond. U bent een goede burger, u gaat werken, betaalt uw belastingen, hebt niets te maken met die "vreemdelingenproblematiek", maar u bent niet zo'n rijkeluiskind dat naar den buiten kan verhuizen. Door uw nieuwe buren wordt u dan constant gepest, uw auto vermassacreerd en uw dochters gemolesteerd. U wordt aanzien als iemand die zich niet aanpast. U wordt op straat aangesproken als vlaamsblokker en van die dingens.
Zou U zich dan nog veilig voelen op straat?
Je hoeft geen blokker te zijn om als ervaringsdeskundige over allahtone criminaliteit te kunnen meespreken. Tegenwoordig zijn er meer mensen die al het slachtoffer van allahtone criminaliteit geweest zijn dan mensen die ooit 1 positieve ervaring met moslimallochtonen hebben ervaren.
Niet fijn inderdaad.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 23:22   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

Je hoeft geen blokker te zijn om als ervaringsdeskundige over allahtone criminaliteit te kunnen meespreken. Tegenwoordig zijn er meer mensen die al het slachtoffer van allahtone criminaliteit geweest zijn dan mensen die ooit 1 positieve ervaring met moslimallochtonen hebben ervaren.
Niet fijn inderdaad.

Dat bedoelde ik ook niet. Ik dacht gewoon dat zij VB-er was en begreep dan gewoon niet zo goed waarom het haar zou raken dat ze voor VB-er genomen werd, tenzij ze zich erover zou schamen, maar...Laten we wachten op haar reactie.
Oud 28 juni 2004, 23:34   #28
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Niet fijn inderdaad.

Dat bedoelde ik ook niet. Ik dacht gewoon dat zij VB-er was en begreep dan gewoon niet zo goed waarom het haar zou raken dat ze voor VB-er genomen werd, tenzij ze zich erover zou schamen, maar...Laten we wachten op haar reactie.
als jij wil dat elke autochtoon die al een probleem gehad heeft met allochtonen een Vlaams blokker wordt zul het best niet te veel herhalen. 't zou wel eens werkelijkheid kunnen worden. 't is geen sprookje van duizend en een nacht, maar van duizend en een overvallen, pesterijen en diefstallen voor het moment
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 06:45   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat hier een antwoord van me werd verwacht

Wel Ibeke, Tabufferkwa hierboven heeft het in feite juist verwoord: ik w�*s helemaal geen vlaams blokker, ik was agelever (boven alle verdenking verheven, toch?).

Doch door op maghrebijnse forums geen slijmerig standpunt in te nemen, best een kritische noot te plaatsen en mensen zélf op hun verantwoordelijkheid te wijzen, bleek ik ineens in het VB kamp te zitten.
Ik kon op 13/6 niet anders dan ze gelijk te geven! 'k mocht toch niet tegenspreken hé?
Et voil�*!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 08:15   #30
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:

als jij wil dat elke autochtoon die al een probleem gehad heeft met allochtonen een Vlaams blokker wordt zul het best niet te veel herhalen. 't zou wel eens werkelijkheid kunnen worden. 't is geen sprookje van duizend en een nacht, maar van duizend en een overvallen, pesterijen en diefstallen voor het moment
Ok, ik zie dat jij me helemaal niet begrepen hebt. Ik dacht dat Circe (dat is nog iets anders dan iedereen) VB-er was, ok? Als ik dat over iedereen hier zou denken, dan had ik dat ook tegen iedereen ooit eens gezegd en dat heb ik niet gedaan omdat ik van de meesten ook niet weet wat zij juist aanhangen. Logocom, bijvoorbeeld, ik zou er nooit op gekomen zijn als hij het me niet zelf vertelt had.
Oud 29 juni 2004, 13:10   #31
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wie zegt dat? Ik zeg gewoon dat je moet leren relativeren, meer niet.
Bent u daar zo zeker van? Uit wat ik opmaak van wat u hier allemaal gepost heeft, neem ik aan dat u elke marokkaan als een crimineel aanziet. Noemt u dat relativeren?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 11:40   #32
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bent u daar zo zeker van? Uit wat ik opmaak van wat u hier allemaal gepost heeft, neem ik aan dat u elke marokkaan als een crimineel aanziet. Noemt u dat relativeren?
ook nog geen antwoord..
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 12:06   #33
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
We hadden het over dat je moet relativeren wanneer je beweerd dat allochtonen hier ook belastingen betalen terwijl je verdomd goed weet dat velen leven van een uitkering. Je moet niet over iets anders beginnen om uw gelijk proberen te halen. Ik zal toch een antwoord geven op uw gekronkel. Natuurlijk is niet elke Marokkaan een crimineel, het zou er dat nog aan mankeren. Maar het is wel een feit dat Marokkanen als minderheid verantwoordelijk zijn voor een overgroot deel van de criminaliteit. Ik merk ook dat de Marokkaanse gemeenschap dit niet afkeurd, zwijgen is toestemmen. Ze moeten van ons geen les krijgen in het opvoeden van hun kinderen...
Oud 1 juli 2004, 12:08   #34
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
Citaat:

ook nog geen antwoord..
Lelijkaard, denk je dat ik niets anders te doen heb?
Oud 1 juli 2004, 14:13   #35
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Natuurlijk zijn er échte vluchtelingen. Natuurlijk zijn er échte sukkelaars.
Die moeten we helpen.

Maar daar gaat het niet over.
Weet je hoeveel 'familieherenigingen' er zijn? Een paar honderd, alleen al in Antwerpen. En die 'nieuwkomers' eisen allemaal een leefloon én medische verzorging.
Weet je hoeveel nephuwelijken er zijn?..
Papa heeft een adres en oompje ook. Dochter van papa 'verhuist' naar oompje op kamers= leefloon. En omgekeerd, van oompje naar papa. En ze hebben allebei 10 kinderen. Dat zijn dus 20 leefloners = 20 x +/- 550 euroos per maand. Leuke bijverdienste, niet?

Enfin ga zomaar door.

Antwoordt hier eens op, bakke!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:38   #36
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zijn er échte vluchtelingen. Natuurlijk zijn er échte sukkelaars.
Die moeten we helpen.

Maar daar gaat het niet over.
Weet je hoeveel 'familieherenigingen' er zijn? Een paar honderd, alleen al in Antwerpen. En die 'nieuwkomers' eisen allemaal een leefloon én medische verzorging.
Weet je hoeveel nephuwelijken er zijn?..
Papa heeft een adres en oompje ook. Dochter van papa 'verhuist' naar oompje op kamers= leefloon. En omgekeerd, van oompje naar papa. En ze hebben allebei 10 kinderen. Dat zijn dus 20 leefloners = 20 x +/- 550 euroos per maand. Leuke bijverdienste, niet?

Enfin ga zomaar door.

Wat moet ik er op zeggen? Goede redenering?
Of een argument aanhalen dat er ook veel vlamingen zijn die hun belasting ontduiken? Ik zal dan maar ook een rekensommetje bovenhalen.
Echte vlaming gaat doppen: Krijgt pakweg rond de 1000 euro . Elke maand weer op nieuw. Hij gaat ondertussen ook werken, in het zwart. Verdient ongeveer nog eens een 10000€ per maand. Normaal zou de staat een 30 �* 40% moeten terugtrekken van de belastingen, nu doen ze het niet.
Dus verliezen ze al eens 10000€ aan "werkloosheidsuitkering" + 3000 �* 4000 aan belastingen= 14000€ per maand. x 12 =168000 Aan 1 persoon. Reken nu dat er misschien 10000 mensen zo leven (het zijn er meer maar kom) 1680000000€ aan mensen die de staat oplichten, vlamingen dan. Kraait daar een haan naar?

Dus een allochtoon zou hier niet een uitkering krijgen, terwijl hij het eigenlijk niet nodig heeft, maar die vlamingen mogen het wel?

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 2 juli 2004, 11:41   #37
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

We hadden het over dat je moet relativeren wanneer je beweerd dat allochtonen hier ook belastingen betalen terwijl je verdomd goed weet dat velen leven van een uitkering. Je moet niet over iets anders beginnen om uw gelijk proberen te halen. Ik zal toch een antwoord geven op uw gekronkel. Natuurlijk is niet elke Marokkaan een crimineel, het zou er dat nog aan mankeren. Maar het is wel een feit dat Marokkanen als minderheid verantwoordelijk zijn voor een overgroot deel van de criminaliteit. Ik merk ook dat de Marokkaanse gemeenschap dit niet afkeurd, zwijgen is toestemmen. Ze moeten van ons geen les krijgen in het opvoeden van hun kinderen...
Dus selectief relativeren, dat is eigenlijk uw boodschap?

Oud 2 juli 2004, 11:58   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Of een argument aanhalen dat er ook veel vlamingen zijn die hun belasting ontduiken? Ik zal dan maar ook een rekensommetje bovenhalen.
Echte vlaming gaat doppen: Krijgt pakweg rond de 1000 euro . Elke maand weer op nieuw. Hij gaat ondertussen ook werken, in het zwart. Verdient ongeveer nog eens een 10000€ per maand. Normaal zou de staat een 30 �* 40% moeten terugtrekken van de belastingen, nu doen ze het niet.
Dus verliezen ze al eens 10000€ aan "werkloosheidsuitkering" + 3000 �* 4000 aan belastingen= 14000€ per maand. x 12 =168000 Aan 1 persoon. Reken nu dat er misschien 10000 mensen zo leven (het zijn er meer maar kom) 1680000000€ aan mensen die de staat oplichten, vlamingen dan. Kraait daar een haan naar?

Dus een allochtoon zou hier niet een uitkering krijgen, terwijl hij het eigenlijk niet nodig heeft, maar die vlamingen mogen het wel?
Die Vlamingen mogen het ook niet.
Een gebrek aan een sluitende controle zal de oorzaak zijn nietwaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 12:15   #39
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is toch een publiek geheim dat allochtonen zo veel mogelijk achter gebleven familieleden, vrienden etc via de familiehereniging proberen te importeren louter en alleen omwille van de voordelen van de welvaartsstaat. Ze komen echt niet naar België voor het mooie weer hoor.
Het wordt hoog tijd dat de overheid hier een einde aan maakt en geen uitkeringen meer geeft aan diegene die er nooit toe bijgedragen heeft. Willen allochtonen hun ganser bergdorpen importeren, mij goed, maar ze blijven er financieel verantwoordelijk voor, minstens gedurende 20 jaar. En met financieel verantwoordelijk bedoel ik ook de huisvesting.
Je zal zo de instroom als sneeuw voor de zon zien opdrogen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 12:48   #40
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die Vlamingen mogen het ook niet.
Een gebrek aan een sluitende controle zal de oorzaak zijn nietwaar.
Waarom dan al die heisa over de allochtonen en hun belastingen en niemand die iets zegt over de vlaming en hun belasting.
Ja, dat er controle gevoerd moet worden en daar blijft het dan ook bij. Maar wanneer een vreemdeling zijn belasting niet betaalt, daar zal dan precies het laatste woord nooit over gezegd worden.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be