![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() De expats in Brussel zijn de derderangs uit andere landen. Quantité très négligeable.
Er zijn uiteraard enkele uitzonderingen, maar door het verdwijnen van (de invloed van/onafhankeloijkheid/belang) Tractebel, Fortis, Petrofina, AG, Generale, you name it, krijg je enkel schaapjes die in de eerste plaats Brussel haten. En ik snap niet die opmerking over die salarissen. Denk dat sommigen echt niet weten hoeveel je in de privé kan verdienen, na belastingen wel te verstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een courante praktijk en de overheden in Wallonië maken er geen problematiek van.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus...
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een paar dagen terug was ik in de nieuwe vestiging van "Media Markt" in Zaventem. Nu mag jij eens raden in welke taal men mij daar aansprak. En in Carglass, een paar honderd meter verder, was het hetzelfde verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie zegt dat ze hier niet tevreden zijn. Ze willen alleen geen Nederlands leren of spreken dat is heel wat anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ken jij dan veel secretaressen die dat in de privé verdienen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() daarom dat de rand in Waals Brabant helemaal aan het vernederlandsen is zeker? Dat ik daar niet eerder opgekomen ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De EU is dan ook een grote uitzondering. Ik geloof dat die secretaresse daar zelfs geen belastingen op hoeft te betalen. Grotere oplichting kan je je niet voorstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De "expats" hebben tijdschriften, websites e.d. in overvloed : nergens kom ik een opmerking tegen dat men de franse taal aanleren zou verkiezen boven de nederlandse.
Expats zijn doorgaans mensen die nogal veelvuldig van locatie veranderen : morgen Dubai, overmorgen Slovakije of India. Dit hebben ze gemeen met de "bijzondere soorten" Expats zoals diplomaten en eurocraten. Op een engelstalig forum las ik eens een raadgeving van een in Brussel residerend expat aan een collega die zich afvroeg of een transfert naar Belgium het best gepaard zou gaan met een voorafgaandelijke cursus Frans dan wel Nederlands... De man kreeg de raad Nederlands te leren indien hij in Brussel of de Rand zou gaan wonen, want : aangezien het meeste belgische personeel die je collega's worden een "hoger" opleidingsniveau hebben zullen ze waarschijnlijk nederlandstalig zijn ; het frans heb je uitsluitend nodig om met het ééntalige winjkelpersoneel in Brussel-stad te praten. Interessant is het nog om te vermelden dat bij diplomaten en eurocraten het Esperanto als lingua franca opgang zou maken...
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ex-pats kunnen zich laten inschrijven voor een cursus. En wat ze daar te horen krijgen is géén "flamand" maar Nederlands.
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Da zidder et afboll'n, verdomme. Liejërt Vlomsj, Vloemsch, Vlemsch of Vliemsch.
Laatst gewijzigd door Weyland : 12 mei 2012 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Le Soir is nog een erger flutkrantje geworden dan het al was. Goed nieuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lesoir is: Een buitengewoon goed gemaakte courant. Met een internationaal lezerspubliek. Dé migrantenkrant van Belgie. En met het vaste discours: Vlaming = racist Een krant die voortdurend subliminaal politiek bedrijft en daarmee weegt op de psyche van de Franstaligen. Een krant met een agenda. Een doel. Meer dan winst alleen. En dan hebben we het HLN , bedoeld voor Vlamingen uit de provincie: De koppen van vandaag: - Topless feministe valt EK-trofee aan in Kiev - Waarom drie jaar borstvoeding normaal is - Armstrong vecht niet meer tegen dopingverdenkingen - Niemand wil verhuren aan Hot Marijke - Gamebedrijf krijgt groen licht voor dagvaarding Beyoncé - De nieuwste beleefvakanties - Travolta bood me 12.000 dollar voor seks - Hallucinante beelden van tienermoeder die maar op huilende baby blijft meppen - Goedkope begrafenis? Word dan fan van Benfica Welkom bij de grootste krant van Vlaanderen. Echt de complete debilisering van Vlaanderen. Het domste van het domste. Past naadloos in die hersenloze, richtingloze consumptiewereld van 't eigen volk. En dan hebben we nog geluk dat de meeste expats dat allemaal niet willen en kunnen lezen. Citaat:
Steeds meer Vlaamse politici doen dat ook, het klootjesvolk deed het al, en het zal alleen nog maar meer worden voorspel ik. Citaat:
Citaat:
Ik ken, ontmoet en spreek veel migranten/expats in Brussel. Meer dan de helft weet niet dat Nederlands en Vlaams dezelfde taal zijn. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 mei 2012 om 18:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, je geeft een goed voorbeeld om er tegenover te zetten. Je hebt echter wel gelijk dat de Vlaamse journalistiek er nog beroerder aan toe is. De Franstalige weet nog een zekere doeltreffendheid aan het daglicht te brengen, ook al is informatie niet haar hoofdmoot. Zelfs een zogenaamde kwaliteitskrant - lang geleden dat ik dat woord heb zien gebruikt worden- als De Standaard is geen goede krant.
Laatst gewijzigd door Weyland : 12 mei 2012 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zogezegde "Vlamingen" op dit forum die beweren het Nederlands van boven de grens niet te begrijpen zijn de facto Belgicisten die altijd zullen beweren dat ze Nederlanders niet begrijpen, ook al doen ze dat wel. Motivatie: dodelijke schrik van alles wat zou kunnen bijdragen tot de samenhorigheid van Nederland en Vlaanderen. Dat veel expats niet weten dat de formele taal van Vlaanderen niet "Flemish" maar wél "Dutch" is verbaast mij volstrekt niet. Ik heb dat verschijnsel ook al meegemaakt. Ik kan slechts hopen dat jij ertoe bijdraagt om dat misverstand bij die expats uit de weg te ruimen.
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, ik heb ook geen hoge pet op met het plebs hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het zijn geen buren.Buren komen niet in je tuin wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan zijn het misschien mollen?
![]()
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter