![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me maar even ingehouden, want sommige mensen vinden Mij nogal hinderlijk en willen mij het liefst naar de onderwereld verwijzen.
Maar beste mensen: na 2000 jaar lang gezeur over de Liefde is het echt de hoogste tijd voor een nieuwe boodschap: Gods rijk in de microkosmos en het hemelrijk in des mensen eigen innerlijk. En pas dan: als er een totaal nieuwe visie is geboren over heelal en hemel, en het bestaan van God, pas dan kan ook de Liefde weer wedergeboren worden. Want de ware Liefde is uit de Geest. En wat Jezus ervan geprutst heeft is echt een hoop onzin geweest. Laat je dus door harriechristus onderwijzen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 mei 2012 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een kwestie van denken en begrijpen: filosofie. Maar goed: dat de mensen mij ook niet willen geloven, maar wel de Azteken, dat zegt ook nog eens hoe primitief hun zielenleven is. Van het christendom (ook al een dom gedoe) zijn ze teruggevallen tot de Islam en nog verder terug naar de Azteken. Nu de hunnenbedden nog. Wat is dommer dan dom? Ik weet hier nog wel een woord, maar dat klinkt niet zo aardig. Dom heeft nog iets vertederends.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er behoeft er maar een te klagen en ik word er weer opnieuw uitgezet. Maar goed: ik heb het hier nog het langste vol gehouden, waar ik bij andere fora weggetreiterd of gebannen ben. Dus een complimentje is hier wel op zijn plaats. Mod = het omgekeerde van dom = niet dom. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Constantijn heeft Jezus snel even gefantaseerd?
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook graag een voorbeeld van iemand die ze ge ex-communiceerd hebben. De wetenschap kan inderdaad niet alles bewijzen, maar er is wel altijd ruimte om te discuteren. En wetenschap heeft al veel meer dingen bewezen dan godsdienst. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals de eerste christenen. Jezus had gezegd dat de parousie zeer nabij was en dat mensen die naar hem aan het luisteren waren dit nog zouden meemaken. Edoch, de parousie kwam niet. En toen dachten de christenenen dat die in het jaar 1000 zou komen. En de boeren stopten zelfs in bepaalde streken met zaaien en ploegen, want dat had toch geen zin meer vermits de wereld ging vergaan. Maar de parousie kwam niet. Het lijkt me trouwens wat paradoxaal dat een heidense Mayakalender de wederkomst van Christus zou voorspellen. Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2012 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Je karma zit helemaal verkeerd, Snarf. When the Moon is in the seventh house, and Jupiter aligns with Mars; then peace will guide the planets, and love will steer the stars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Harrie Christus is alles behalve een trol. Een trol is iemand die voor de kick van het stangen mensen op de kast jaagt. Harrie predikte zijn "theorie" al decennia terug, toen dat nog via advertenties in lokale bladen moest. Hij is er ook mee op TV geweest, bij het destijds in Nederland legendarische Kopspijkers. De mods zijn enkel van mening dat zijn theorie over de terugkeer van Jezus (die in de tussentijd ook al eens Hitler was, aldus Harrie zelf) net zo min strafpunten waard is als de meeste andere versies.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben blij te zien dat er toch nog mensen bestaan, die geen oogkleppen ophebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er ook maar weinig mensen die weten dat Hitler een Joodse acteur was. En Josef Mengele een schattige kraamverzorger. Maar ik neem het die mensen niet kwalijk, het is veel makkelijk om in je eigen gedachtepatroon te blijven. Is comfortabeler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hitler heeft daarna de taak op zich genomen de Joden uit de weg te ruimen (als definitieve wraak van Jezus) om de weg vrij te maken voor de wederkomst van den Heer in Mij. Dus de Geest van Jezus heeft zich ontwikkeld naar Hegel via Hitler naar Mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
PRECIES. Dat lijkt mE een AFDOENDE definitie voor Harrie. Het andere alternatief is dat hij gek is of zwaar gestoord is . Ik hoop dus voor hem dat hij gewoon een megatrol is Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() IK heb nooit beweerd dat Harrie moet gebannen worden. Hij kan met zijn "delusies" perfect terecht in K&K. Maar je moet hem geen serieuze subfora laten voltrollen met zijn "delusies" die naar mijn gevoel trolvoorwendsels zijn. Met andere forummers heeft men minder scrupules om hun draden naar K&K af te voeren precies.
|
![]() |
![]() |