![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aan een interestvoet van 3% betekent dit dat je bij minder dan 2150 bruto maandelijks inkomen reeds dit maximale pensioen kunt behalen op basis van uw sociale zekerheidsbijdrage. Uiteraard wordt dit sociale zekerheidspercentage ook gebruikt voor ziekte, invaliditeit en werkloosheidsinkomen maar daarvoor heeft men nog eens 33% van uw inkomen aan belastingen ook voor nodig. Dit gewoon maar om aan te tonen dat zelf een persioen verzorgen practisch altijd voordeliger uitkomt dan via de staat als je werkt. Geld blijft dan hangen aan handjes en er wordt enorm herverdeeld. Over de tweede pijler: dit moet gestimuleerd worden. Iedereen moet toegang hebben tot dit systeem en verplicht ingeschreven, langs fiscale kant moet dit dan weer gestimuleerd worden. Zo moeten de belastingen op het stuk dat voor pensioenfinanciering ligt, lager zijn dan indien het als loon wordt uitgekeerd. Slechts op die manier wordt het voor werkgever en werknemer aantrekkelijk. Daarenboven moet er ook nog een opt out bestaan voor die werknemers die er niet of niet meer aan willen deelnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() In de jaren 60 was dat niet abnormaal!! mensen die 45 jaar dienst hebben zijn dus toen begonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal zou je al de pensioenen die nu betaald worden voor de ambtenaren in één pot moeten gooien met de privépensioenen, en alles nettjes herverdelen naar een éénheidsstelsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Maar daar zullen de ambtenaren niet mee akkoord gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt de Partij van de Arbeid en de rest van klein-links, inbegrepen de hardste roepers van militanten van de abvv, dat ik te weinig belastingen betaald heb ? Niet dat ik dat niet wist, dat dat jullie visie is. Daar niet van. Maar dat je het zo openlijk durft zeggen ... ah ja, ik was vergeten dat men hier jouw adres niet kent. Een paar gepensionneerden zouden wel eens aan je deur kunnen komen aankloppen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zing het mijn tijd wel uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat jij dat toch zeker zou zien. Ben niet gesyndiceerd en ben geen ABVV of ACV of liberaal gezuilde. Trouwens, ik of de PvdA vinden niet dat je te weinig betaald hebt, maar N-VA en alle andere partijen vinden dat wel. Rigoureus het Euro six-pack doorvoeren, het hoofd standpunt van je vrienden Jambonneke en het Weverke en wat houd dat ook al weer in? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat den andere er 400 naast zit, vind je niet vreemd? Vreemd. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2012 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |