Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 13:57   #21
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wat als men de eerste pijler niet zou hebben en wij die bijdrage zelf konden gebruiken voor ons pensioen. Zouden we dan beter af zijn?
Tuurlijk zijn we dan beter af. Moet maar eens uitrekenen hoeveel je op 45 jaar maandelijks moest afgedragen hebben om een maandelijks pensioen van 1987 euro (maximale persioen voor privé) uit te keren voor 15 jaar.

Aan een interestvoet van 3% betekent dit dat je bij minder dan 2150 bruto maandelijks inkomen reeds dit maximale pensioen kunt behalen op basis van uw sociale zekerheidsbijdrage. Uiteraard wordt dit sociale zekerheidspercentage ook gebruikt voor ziekte, invaliditeit en werkloosheidsinkomen maar daarvoor heeft men nog eens 33% van uw inkomen aan belastingen ook voor nodig.

Dit gewoon maar om aan te tonen dat zelf een persioen verzorgen practisch altijd voordeliger uitkomt dan via de staat als je werkt. Geld blijft dan hangen aan handjes en er wordt enorm herverdeeld.

Over de tweede pijler: dit moet gestimuleerd worden. Iedereen moet toegang hebben tot dit systeem en verplicht ingeschreven, langs fiscale kant moet dit dan weer gestimuleerd worden. Zo moeten de belastingen op het stuk dat voor pensioenfinanciering ligt, lager zijn dan indien het als loon wordt uitgekeerd. Slechts op die manier wordt het voor werkgever en werknemer aantrekkelijk. Daarenboven moet er ook nog een opt out bestaan voor die werknemers die er niet of niet meer aan willen deelnemen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:33   #22
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ononderbroken voltijdse loopbaan van 45 jaar inderdaad vreemd.
beginnen aan de loopbaan op 20 jaar? +45 jaar loopbaan =65 jaar oud (en direct fulltime en vastbenoemd ) dus geen interim, inderdaad vreemd zeg maar WERELDVREEMD
In de jaren 60 was dat niet abnormaal!! mensen die 45 jaar dienst hebben zijn dus toen begonnen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:42   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De regering gaat de werkgevers uit de privésector verplichten om een tweede pensioenpijler op te richten.
Enkele bemerkingen:
- de regering erkent impliciet dat de gewaarborgde pensioenen in de privé te laag zijn en dat er geen geld is voor een verhoging.
- de werkgever betaalt gedeeltelijk mee en ziet zijn arbeidskostprijs weeral stijgen (is reeds de hoogste vd wereld)
- de werknemer moet maandelijks een bedrag van zijn loon afgeven en ziet zijn koopkracht verminderen.
- geeft de regering de mogelijkheid om het gewaarborgd pensioen in de privé af te kalven (omdat er toch een tweede pijler is).
- bij de uitbetaling vd tweede pijler komt de regering weeral innen nl de RV (pas verhoogt van 15 naar 21% en dit kan in de toekomst waarom niet, opgetrokken worden naar 40%).
Randbemerking :
- Iemand die in de privésector 15 uur/dag werkt �* 6 dagen/week gedurende 45 jaar heeft a/ enorm veel bijgedragen maar krijgt daar zeer weinig voor terug.
b/ heeft maximaal 1.500 Euro pensioen/maand (plafond).
- Een lerares godsdienst, vastbenoemde ambtenaar, met een uurrooster van 22u/ week heeft : a/ niets bijgedragen (afhoudingen zijn fictief en pensioen wordt betaald met algemene middelen)
b/ een pensioen van 2.300 Euro/maand
c/ 3 maanden extra betaalt verlof/jaar of op een loopbaan van 45 jaar 11 jaar en 3 maanden minder lang gewerkt.
Kan iemand dit rechtvaardig vinden en is dit systeem financieel houdbaar?
van mij mogen ze de stekker uit die regering trekken.

Normaal zou je al de pensioenen die nu betaald worden voor de ambtenaren in één pot moeten gooien met de privépensioenen, en alles nettjes herverdelen naar een éénheidsstelsel.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:46   #24
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Normaal zou je al de pensioenen die nu betaald worden voor de ambtenaren in één pot moeten gooien met de privépensioenen, en alles nettjes herverdelen naar een éénheidsstelsel.
Maar daar zullen de ambtenaren niet mee akkoord gaan.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:47   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij en ik hebben teveel geprofiteerd.
Te weinig belasting betaald, geen sociale zekerheid afgedragen
en nu plukken we de staat nog eens door ouder dan 65 te worden.
Als N-VA dan nog eens aan de macht komt, worden we nog eens extra geplukt, want zij willen dat het Europese six-pack rigoreus word doorgevoerd.
Wij danken u van harte.
Misschien kunnen we ons pensioen rechtstreeks doorstorten naar Voka, VBO en Unizo.
Alle politici zullen ons dankbaar zijn en moeten dan zelf niet méér inleveren. Want die 5% federaal en 2% gewestelijk tast te diep in hun portemonnee.
Wablief ?

Vindt de Partij van de Arbeid en de rest van klein-links, inbegrepen de hardste roepers van militanten van de abvv, dat ik te weinig belastingen betaald heb ?

Niet dat ik dat niet wist, dat dat jullie visie is. Daar niet van.

Maar dat je het zo openlijk durft zeggen ...

ah ja, ik was vergeten dat men hier jouw adres niet kent. Een paar gepensionneerden zouden wel eens aan je deur kunnen komen aankloppen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 15:49   #26
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Van mij mag het vandaag nog uitgevoerd worden, ook al zou ik maar 1500 € per maand meer hebben.
Ik zing het mijn tijd wel uit.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 16:00   #27
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wablief ?

Vindt de Partij van de Arbeid en de rest van klein-links, inbegrepen de hardste roepers van militanten van de abvv, dat ik te weinig belastingen betaald heb ?

Niet dat ik dat niet wist, dat dat jullie visie is. Daar niet van.

Maar dat je het zo openlijk durft zeggen ...

ah ja, ik was vergeten dat men hier jouw adres niet kent. Een paar gepensioneerden zouden wel eens aan je deur kunnen komen aankloppen.
Niet gezien dat ik satirisch, het programma van N-VA en de bedenkingen op dit forum van N-VA adepten onder woorden breng.
Ik dacht dat jij dat toch zeker zou zien.
Ben niet gesyndiceerd en ben geen ABVV of ACV of liberaal gezuilde.
Trouwens, ik of de PvdA vinden niet dat je te weinig betaald hebt, maar N-VA en alle andere partijen vinden dat wel.
Rigoureus het Euro six-pack doorvoeren, het hoofd standpunt van je vrienden Jambonneke en het Weverke en wat houd dat ook al weer in?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 16:02   #28
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er zijn nooit patronale bijdragen betaald door de Staat voor zijn ambtenaren.
Elke afhouding die op het loonbriefje van een ambtenaar staat is fictie.
Indien er bijv. ipv rsz afh. 150 Euro 87788223335441 Euro afhouding zou staan dan heeft dat geen enkel positief noch negatief resultaat voor de Staat.
De facto kan men stellen dat ambtenaren nooit direkte belastingen hebben betaald. Hun lonen en pensioenen worden gewoon betaald met geld uit de algemene middelen.
misschien daarom dat verafstoot de pensioenkas van de NMBS nodig had om zijn begroting positief te doen eindigen ?? WAKE UP zoals ik reeds eerder zei een ambtenaar wordt dubbel afgehouden rechtstreeks aan de bron, fictief ???? dan heeft de nv zakkenvullers belgie behoorlijk wat in zijn zakken gestoken (en dan enkel bij mij al)
Oud 15 mei 2012, 16:18   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zat er 100 euro naast.
Maar dat den andere er 400 naast zit, vind je niet vreemd?

Vreemd.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2012 om 16:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be