![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Let op, ik zeg niet dat het het westers model moet zijn, verre van, die transformatie moet hier ook nog komen. We kunnen trouwens van het Oosten (niet het midden oosten....) zeer veel leren op dat vlak. Maar ik denk dat je eerst een westers model moet hebben om die idee verder te kunnen laten rijpen. Soit, dit zou ons heel ver leiden om dat hier allemaal te gaan bespreken.
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() En Funghus ? Panther? Zijn jullie uitgepraat?
Even de thread naar boven halen...
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Van hetgeen ik hierboven had geschreven, hetgeen waar het mij om te doen was, ben je blijkbaar ook stil geworden, even opfrissen en graag reactie: straddle schreef: Panther schreef: Je geeft het nog toe ook. En omdat het altijd door iedereen wordt toegepast moet dat maar aanvaard worden zeker? Neen! Als een land verantwoordelijk is voor het lijden van één of meerdere volkeren door brutale, meedogenloze dictators aan te stellen die er zijn om de bevolking arm, dom en onderontwikkeld te houden zodat de eerste ongestoord het land kan plunderen ( aan eigenbelang doen ) en gediend wordt door deze dictator dan is het niet meer dan normaal dat " the terrorist (dictator) and the ones who provide him financial, logistical and material support and a safehaven ( regime-aansteller en -onderhouder)" [woorden Bush] zich kunnen verwachten aan enorme vijandigheid van zij die hiervan het slachtoffer zijn. Allez, weer ne wereldverbeteraar..... Niet veel kaas gegeten van geschiedenis, politieke geschiedenis, sociologie, staatkunde, geopolitiek, internationale relaties precies? Wellicht nog student of pas afgestudeerd? Ten eerste, ik geef niets toe en heb ook niets toe te geven: ik maak een punt over een realiteit , een fact of life, niet mijn eigen uitvindsel. Als je dit essentieel punt nog niet objectief kan erkennen, nuanceren en in juiste context plaatsen, hoe moeten we dan verder discussieren? Als jij denkt dat er één staatshoofd is die niet de belangen van zijn eigen natie vooropstelt, hoe lang zou die zijn mandaat mogen/kunnen uitoefenen? Jij hebt mooi praten in je ivoren en idealistische toren. Denk je dat nationale en internationale politiek binnen een eigen cultuur zo proper is? Wat denk je dat internationale politiek tussen uiteenlopende culturen dan wel is? Jij denkt dat iedereen dezelfde ontwikkelde bedoelingen heeft zoals wij die onszelf opleggen? Ten tweede: dus volgens jou is dat nu ook al alleen de schuld van de VS, dat het Irakese en Palestijnse volk lijdt? Het is de VS die overal daadwerkelijk en unilateraal heersers en dictators effectief installeert? Het is enkel de VS die iedereen dom houdt? Dat die volkeren hun godsdienst, hun macho cultuur, hun onbetrouwbaarheid en hun "Takkeya" het wel eens zou kunnen zijn daar hou je geen rekening mee. Alle andere krachten aan het werk in een zeer complex proces, daar hou jij geen rekening mee blijkbaar. Dat iedere natie zijn eigenbelang nastreeft dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet kan begrijpen is dat jij (?) en vele anderen niet begrijpen dat wanneer dit te ver gaat de slachtoffers hiervan alle middelen aangrijpen om deze -vanuit hun oogpunt bekeken- onrechtvaardigheid te bestrijden. Wat heeft Hitler gedaan: zijn rijk groter willen maken, zijn volk superieur maken tegenover anderen, zij die hij verantwoordelijk acht voor zijn problemen omgebracht,... m.a.w. hij heeft eigenlijk aan nastreven van eigenbelang gedaan, het was de bedoeling dat zijn land en volk er beter van werden. Japan is een sterk ontwikkeld land, maar zeer afhankelijk van buitenlandse grondstoffen, het wordt tijd dat ze ook maar eens eigenbelang op z'n Amerikaans gaan nastreven? Quote: Ik zie dat je de cultuur "goed" kent.... Ben jij er al eens geweest? Heb je er al eens langdurig verbleven? Heb jij arabische kennissen? Islam en zelfkritiek? Word eens wakker man! Op al deze vragen is het antwoord ja. Quote: Eens googelen om wat meer te weten over Al Takkeya, ofte nog, "le mot arabe": de kunst van het misleiden en liegen, specialiteit in die cultuur. Zal ik misschien wel eens doen, maar dat is lulkoek. Quote: Hier nog even een voorbeeldje over de gemiddelde brave irakees... Hier gaat het niet over de gemiddelde brave irakees in normale omstandigheden. Hier gaat het om een aangepaste situatie. De brave irakees heeft zich het voorbije jaar moeten aanpassen. Wat wil je, hij wordt bezet door iemand die hij waarschijnlijk niet kan uitstaan, diegene die verantwoordelijk is voor de dood van zijn broeders en zu... en voor de dood, vernedering, foltering en miserie van zijn volk of misschien zelfs zijn familieleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat jij het niet wil aanvaarden, daar kan ik nog wel inkomen, maar dat je het afdoet als bullshit toont uw onwetendheid alleen maar aan. Een beetje intellectuele eerlijkheid en voorzichtigheid zou niet misstaan. Als je er voor de eerste keer van hoort zoals je zelf zegt, dan weet ik genoeg ... Hier een paar andere links van mensen die ervaring hebben met het fenomeen, als (ex)-moslima. En ja, voor de duidelijkheid, ik heb destijds een langdurige relatie met een Egyptische gehad en zeer dikwijls in Cairo en arabische kringen vertoefd. http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#228917 Ik citeer uit die topic: ....Bovendien spreek jij geen Arabisch, zodat moslims in jouw bijzijn nog kunnen zeggen wat ze willen (over jouw vrouw bvb.) zonder dat je er acht op slaat... Moslims zijn meester in Al Takkeya (veinzen), ze worden erin grootgebracht en bij hen is veinzerij zowat de belangrijkste vereiste om te overleven. Ben er door jarenlange gewenning ook goed in geworden en herken Al Takkeya ondertussen in al zijn vormen! De argeloze goedbedoelende toerist (bvb. Filosoof) ziet niet verder dan zijn neus lang is, beperkt zich tot de façade van gastvrijheid en goedlachsheid, al dan niet geïnspireerd door winst- of ander bejag, zeker als dezelfde toerist enkel ziet wat hij maar wil zien (ge zijt tenslotte PC of ge zijt het niet hé)... Goedbedoelende toerist, vraag eens aan uw gastheer of zijn dochter met een Vlaming zou kunnen trouwen? En als ge dan toch bezig zijt, vraag dan meteen wat uw gastheer denkt over Europese vrouwen (behalve de uwe natuurlijk), vergemakkelijk hem de taak en verkondig meteen dat ge tegen sex voor het huwelijk zijt.... Succes gegarandeerd en misschien vallen er dan ook wat schellen van uw ogen... Hoe dikwijls heb ik in Tunesië al niet gelachen met wat de mensen onder elkaar zeggen wanneer er "echte" toeristen op bezoek zijn! Ikzelf tel immers niet meer mee als toeriste, ikzelf ben ondertussen bevorderd tot "Arabia" elhamdullilah! Ze kunnen zich dus gerust laten gaan in mijn bijzijn. Deze argeloze toeristen zijn echt meelijwekkend en o zo naïef, ze slikken alles als zoete koek, ge moogt hen de grootste fabels vertellen, het klinkt hen toch als een sprookje uit duizend en één nacht! Tradities, eerbied voor ouderen, gehoorzaamheid aan de ouders, ... het wordt hen allemaal voorgeschoteld als zijnde behorend tot de cultuur... maar wie erin leeft weet dat het één grote modderpoel is, hypocrisie en Al Takkeya troef, dit alles gebaseerd op islam, het grote voorbeeld van veinzerij! Klein, maar zeer illustratief voorbeeld : in Tunesië epileren de vrouwen zich met een soort caramel. De "hannenna" doet dat mits betaling. Zo ook een argeloze kafira, die er best wel haarloos wilde uitzien... Het arme mens werd dus behandeld en bij elke ruk en pluk (vergelijk de behandeling met die met was) zei de hannenna iets in de zin van "ya kahba...ya neyeika...ya zabour omouk...ya dien omouk..." zoals een litanie (o gij hoer...oh gij neukhoer...oh de vagina van je moeder...oh de godsdienst van je moeder... - allemaal grote scheldwoorden voor een Tunesische). Iedereen lachte zich een breuk, de kafira dacht dat het een gezellig onderonsje betrof en ik .... had plotseling iets heel dringends te doen, zo erg vond ik het, maar ik mocht het niet laten merken, want "ons" kent "ons". Zo heb ik nog verschillende getuigenissen. .................. Citaat:
Bovendien ben je zelf gestopt met antwoorden. Je zegt dat Al taqiya bullshit is, en ik reageer. Als jij nog niet eens weet wat dat is, en ik doe de moeite om je even te helpen met een relatief objectieve omschrijving en je lult weer dat het een uitvindsel is, hoe wil je dan dat ik jou nog serieus neem?
![]() |
![]() |
#25 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat verhaal in tunesie had ik al gelezen, en jij wil dat op het lijstje zetten van Arabisch/islamitisch al taqeya, goed bezig. Als dat verhaal klopt kan ik je enkel zeggen dat die epileerster niets met islam te maken heeft, want zoiets doe je gewoon niet. ( ik ken er hier op dit forum nog die alles wat door kleurlingen wordt gedaan aan de islam toekennen ) Ik ben helemaal niet gestopt met antwoorden, ik heb gezegd dat ik de uitleg die wordt gegeven aan al taqeya lulkoek vind en dat is toch mijn recht om dat te vinden, meer heb ik er niet over gezegd. Het was mij daar ook totaal niet om te doen. (Je hebt nu je zegje gedaan over al taqeya en ik verwerp die, wat welke geleerde daar in Florida ook mag beweren, end of story) Het ging over andere zaken als Iraaks verzet, supermachten die volgens u op welke manier dan ook hun belangen mogen vooropstellen e.d. en over de gemiddelde brave irakees, daar wil ik reactie op: Opnieuw dus: Je geeft het nog toe ook. En omdat het altijd door iedereen wordt toegepast moet dat maar aanvaard worden zeker? Neen! Als een land verantwoordelijk is voor het lijden van één of meerdere volkeren door brutale, meedogenloze dictators aan te stellen die er zijn om de bevolking arm, dom en onderontwikkeld te houden zodat de eerste ongestoord het land kan plunderen ( aan eigenbelang doen ) en gediend wordt door deze dictator dan is het niet meer dan normaal dat " the terrorist (dictator) and the ones who provide him financial, logistical and material support and a safehaven ( regime-aansteller en -onderhouder)" [woorden Bush] zich kunnen verwachten aan enorme vijandigheid van zij die hiervan het slachtoffer zijn. Allez, weer ne wereldverbeteraar..... Niet veel kaas gegeten van geschiedenis, politieke geschiedenis, sociologie, staatkunde, geopolitiek, internationale relaties precies? Wellicht nog student of pas afgestudeerd? Ten eerste, ik geef niets toe en heb ook niets toe te geven: ik maak een punt over een realiteit , een fact of life, niet mijn eigen uitvindsel. Als je dit essentieel punt nog niet objectief kan erkennen, nuanceren en in juiste context plaatsen, hoe moeten we dan verder discussieren? Als jij denkt dat er één staatshoofd is die niet de belangen van zijn eigen natie vooropstelt, hoe lang zou die zijn mandaat mogen/kunnen uitoefenen? Jij hebt mooi praten in je ivoren en idealistische toren. Denk je dat nationale en internationale politiek binnen een eigen cultuur zo proper is? Wat denk je dat internationale politiek tussen uiteenlopende culturen dan wel is? Jij denkt dat iedereen dezelfde ontwikkelde bedoelingen heeft zoals wij die onszelf opleggen? Ten tweede: dus volgens jou is dat nu ook al alleen de schuld van de VS, dat het Irakese en Palestijnse volk lijdt? Het is de VS die overal daadwerkelijk en unilateraal heersers en dictators effectief installeert? Het is enkel de VS die iedereen dom houdt? Dat die volkeren hun godsdienst, hun macho cultuur, hun onbetrouwbaarheid en hun "Takkeya" het wel eens zou kunnen zijn daar hou je geen rekening mee. Alle andere krachten aan het werk in een zeer complex proces, daar hou jij geen rekening mee blijkbaar. Dat iedere natie zijn eigenbelang nastreeft dat kan ik begrijpen, maar wat ik niet kan begrijpen is dat jij (?) en vele anderen niet begrijpen dat wanneer dit te ver gaat de slachtoffers hiervan alle middelen aangrijpen om deze -vanuit hun oogpunt bekeken- onrechtvaardigheid te bestrijden. Wat heeft Hitler gedaan: zijn rijk groter willen maken, zijn volk superieur maken tegenover anderen, zij die hij verantwoordelijk acht voor zijn problemen omgebracht,... m.a.w. hij heeft eigenlijk aan nastreven van eigenbelang gedaan, het was de bedoeling dat zijn land en volk er beter van werden. Japan is een sterk ontwikkeld land, maar zeer afhankelijk van buitenlandse grondstoffen, het wordt tijd dat ze ook maar eens eigenbelang op z'n Amerikaans gaan nastreven? Ik zie dat je de cultuur "goed" kent.... Ben jij er al eens geweest? Heb je er al eens langdurig verbleven? Heb jij arabische kennissen? Islam en zelfkritiek? Word eens wakker man! Op al deze vragen is het antwoord ja. Eens googelen om wat meer te weten over Al Takkeya, ofte nog, "le mot arabe": de kunst van het misleiden en liegen, specialiteit in die cultuur. Zal ik misschien wel eens doen, maar dat is lulkoek. Hier nog even een voorbeeldje over de gemiddelde brave irakees... Hier gaat het niet over de gemiddelde brave irakees in normale omstandigheden. Hier gaat het om een aangepaste situatie. De brave irakees heeft zich het voorbije jaar moeten aanpassen. Wat wil je, hij wordt bezet door iemand die hij waarschijnlijk niet kan uitstaan, diegene die verantwoordelijk is voor de dood van zijn broeders en zu... en voor de dood, vernedering, foltering en miserie van zijn volk of misschien zelfs zijn familieleden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Panther, Stop eens met zeveren vriend. In uw goedbedoelde wereldverbeterende houding ben je toch een beetje te fanatiek om wat intellectuele eerlijkheid en doorzicht aan de dag te kunnen leggen. Gebruik ook eens de juiste toetsen om de quotes ordelijk en juist weer te geven, zodat ik in het vervolg op elk punt stuk voor stuk kan reageren. 1. Als jij weer met Hitler komt aandraven om je gelijk te halen, denk je dat ik daar nog op ga reageren? Ik kan hier 20 blz neerpennen hoe de Islam meer met Hitler gemeen heeft dan iets anders. Daar zijn al threads genoeg over. Helpt dat om dat tegen jou te zeggen? Neen, met fanatieke en onwetenden valt niet in discussie te treden. 2. Als jij denkt dat de Islam niet haar eigenbelang nastreeft, met haar eigen methodes, dan ben je lelijk mis. 3. En wat is "onrechtvaardigheid"? Arabieren denken nogal rap dat alles onrechtvaardig is als het hen betreft. Het is bovendien altijd iemand anders' schuld als het misgaat. Nooit wordt in eigen boezem gekeken. Dat mag niet, en wie het waagt wordt uitgestoten. Wie zegt dat de onrechtvaardigheid enkel van de VS zijde komt? Besef jij wel hoe onrechtvaardig heel de Islam is? De behandeling van de vrouw, de bloedwraak, de houding tov niet gelovigen, tov afvalligen? Zie je dan niet hoe geslepen "hun" methodes zijn? Ik ga hier niet de zoveelste moslimdraad beginnen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is zeer duidelijk gesteld dat deze troepenmacht op elk ogenblik kan ingrijpen waar en wanneer ze willen zonder toestemming van de "soevereine" regering. Vijheid op zijn Amerikaans zeker! Trouwens, deze regering is door Amerika aangesteld en niet verkozen. Van democraten gesproken.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
|
![]() |
![]() |