![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Teveel eer aan di Rupo hoeft er niet besteed te worden: hij is de baas van een partij die vrijwel 'incontournable' is in de Belgische configuratie. Hij kan zich veroorloven in zijn tactisch politiek spel risico's te nemen.
En dit geldt voor vele Waalse politici : hun politieke geraffineerdheid is gebaseerd op het historisch te verklaren gebrek aan wil tot MACHTSUITOEFENING van hun Vlaamse tegenknie. De Frankofonie is sterk omwille van de Vlaamse abdicatie. Wallonie, zelfs met Brussel erbij, zijn economisch (en zelfs cultureel) gewoon niet opgewassen tegen Vlaanderen. BHV (vijf minuten het been stijf houden in het federale parlement) zou een belangrijke symbolische overwinning betekenen in de strijd om aan die onnatuurlijke toestand een einde te maken.
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Is dat zo goed, of hoe moet ik Oriana dan wel begrijpen met de juist nuances? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Het is toch zonneklaar waarom Elio de MR wipt.
![]() Op federaal vlak zullen ze zijn hielen moeten likken. Bij herverkiezingen vliegen ze sowieso eruit. ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is simpel schaak van dé machtspartij bij uitstek. België staat toch op springen, dus waarom niet optimaal profiteren ervan? ![]() Of dacht je dat ze goed bestuur willen ![]() ![]() ![]() Het enige wat mij boeit is wat hen die arrogantie bezorgt om zo vrijelijk arrogant te zijn. Wie houdt hen het hand boven hun hoofden als het dreigt mis te lopen? Wie zal hen helpen...? ![]()
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat is oh zo gericht op .... niet ten koste van anderen. Hilarisch eigenlijk, ware het niet zo schrijnend dat u dit echt zelf gelooft. De partij die zo makkelijk met "Eigen Volk Eerst" scandeert - is nl die partij die is groot geworden door alles net op ANDEREN te steken. Zijn het de allochtone criminelen en parasieten niet, dan is het de miljardenstroom naar Wallonië.... Het zijn toch die ANDEREN die onze vooruitgang tegenhouden? En al die Anderen willen we net van af, nietwaar ? Vreemdelingen en Walen... dat zijn toch de ANDEREN? Goed bezig Luc Broes... Zo eenvoudig mijn post herleiden gaat helemaal niet op - er valt dus heel wat meer te nuanceren.... en u toont aan dat u die nuances niet (wil) zie(n)t.
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
De macht van Di Rupo is op iets heel anders gebaseerd: op zeer handig politiek spel (waar Vlaamse politici een lesje kunnen van leren) en op de miljardentransfer uit Vlaanderen. Beste Oriana, wat bewonder je nu juist in die man? En leg de juiste nuances opdat ik het niet verkeerd zou begrijpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een halve motocyclette bestelen ze jaarlijks elke Antwerpenaar. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze betere en mondiger en vaardiger politici hebben? Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Wel, beste Luc Broes, ik merk dat ik niet de enige ben die het zielig vindt dat zoveel hevige Vlamingen zichzelf geloven.
(Bedankt voor de formule, Oriana) Ga je nu ook aanraden van haar maar gelijk te geven, zodat je ervan af bent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Waar legt ze die nuances dan juist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stellen dat ik daarom wel politici van het VB moet goedkeuren is wel heel ongenuanceerd en ik herhaal : simplistisch. Als ik dan bv Frank Vandenbroucke neem, die evengoed meer bevoegdheden voor Vlaanderen wil, dan is dat een politicus waar ik heel veel respect voor heb. En FvdB staat volgens mij nog lijnrecht tegenover wat het VB wil. Om nog een vb-je te geven wat ik oa. knap vind van Di Rupo, in 1999 stond de PS redelijk zwak en die man heeft toch maar van de PS de sterkste partij vandaag gemaakt zonder daar zondebokken voor te moeten gebruiken en hele groepen mensen te stigmatiseren. Er zijn veel migranten in Wallonië evengoed, de werkloosheid ligt er hoger dan bij ons, het gemiddelde inkomen is er lager dan bij ons. Een ideale voedingsbodem voor "mestkever-partijen" en toch had een extreem rechtse partij er weinig of geen kans. Je kan dat alleen maar bewonderen. Maar ik weet wel waarom Di Rupo voor het Vlaams Blok de baarlijke duivel is: hij is : ![]() ![]() ![]() ...en tot overmaat van ramp: ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig gelijk in, ne keer 1 keer nie plooien, 1 keertje maar, maar zelf daarvoor hebben ons politiekers gene ruggegraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Gelukkig schijnen heel wat Vlaamse politici er genoeg van te krijgen. Niet alleen de VB-ers, maar ook anderen zoals zelfs een bekwaam man als Frank Vandenbroecke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal de toestand zijn waarin Belgique zichzelf gemaneuvreerd heeft door het cordon sanitaire, dat de boel zal doen kantelen. Een partij uitsluiten die 130.000 stemmen meer haalt dan de partij van Di Rupo, maar een Di Rupo die desondanks de plak over het hele land denkt te mogen zwaaien, dat vr�*�*gt om problemen. In Vlaanderen staat echter de stok van het Vlaams Blok pal, goed zichtbaar, voor de deur. De stok die de 'Vlaamse democraten' harder dan hard nodig hebben om hetzelfde te zullen doen als de kopstukken die de Walen vertegenwoordigen. En ik zeg met opzet 'De Walen', want het stukje België dat nog altijd Vlaanderen heet kan Di Rupo en zijn kiezers vierkant aan de reet roesten. Het gaat al zo moeilijk om een Vlaamse regering op de been te krijgen met drie, wat zal dat zijn met een federale van zes en een Di Rupo die 'NON' zal blijven zeggen? Nog één verkiezing te gaan dus.... Eens kijken ondertussen of Frank Vandenbroucke even veel tegenstand zal krijgen van Godfather Stevaert als van partijgenoot Willockx. Me dunt dat het al ferm aan het spetteren is en we zijn nog niet eens aan de onderhandeling voor de laatste, federale regering...
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mss simplistisch maar er zit een waarheid in... Zoals je wel weet stemmen de werklozen meestal op de sosse, waar zitte de meeste werklozen? maw heeft niets met het zogezegde goede beleid te maken maar met sociale zekerheid ![]() di Rupo heeft de Waalse economie toch niet terug op volle toeren laten draaien of is er soms iets dat ik niet weet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Oriana schreef :
Citaat:
-kijk jij nooit naar het nieuws op LaUne; -lees jij nooit of te nimmer een waals dagblad. Moest jij dat wel doen, dan zou je die "rommel" tussen die quotes niet geschreven hebben ! Want, zijn succes in Wallonië, dankt di ruppo voor een zéér groot deel aan : het continu stigmatiseren van een hele groep mensen de Vlamingen ! Nuanceren ... iets zéér moeilijks Oriana !!!
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Knuppel schreef :
Citaat:
Maar gelukkig ... regeringen en parlementen zijn onbelangrijk in deze streken ... Waarom. Tijdens de Zevende Dag, noteerde ik een ongelooflijke lapsus van Bart de Wever, een doordrijver waar ik alle respect voor heb tenandere, : in België wordt de politiek niet gemaakt in het parlement maar in de hoofdkwartieren van de politieke partijen ...
![]() |