Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2012, 13:46   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ken geen kunstenaar die 'Thuymans' heet dus dat zal een fan zijn zeker die dat gezegd heeft.
Hee, wat flauw.

Oud 20 mei 2012, 13:46   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wurzel!

http://www.youtube.com/watch?v=zmxT5dmDlUM

Vanaf 1.45. Let vooral op aan 2.10 waar hij zijn lage Mi gebruikt, die klinkt gelijk een bel.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wurzel2.jpg‎
Bekeken: 66
Grootte:  154,6 KB
ID: 85767  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 20 mei 2012, 13:52   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Alweer een pak stierestront van groot formaat.

Vertel mij eens wat er een onbemiddelde belet om te dichten, tekeningen te maken, of muziek te maken?

Denk na voor je weer een pak onzin uit je botten slaat aub.
Je weet ook nooit ervaringsgewijs ergens van hé, behalve verbale virtuele shit produceren...

Niet iedereen heeft een broertje-leverancier zoals Vincent, die dan nog zijn eten pasta-dik op zijn doeken smeerde, of is zo gek om dat te doen ter meerdere eer en gloerie van de rijkjes, vijftig jaar later...

Misschien een vooraf al rijk kunstenaartje, jij????

Een hangmatkunstenaartje, om binnen jouw eigen termen te blijven?

Of zelfs helemaal geen kunstenaartje?

Nee jongen, je zal je bullshitstijl helemaal You-turn moeten wijzigen voor ik met jou in serieuze discussie ga hierover.

YOU-turn, I-turn

Of doe dan tenminste eens alsof....

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 14:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 14:03   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Onbekende en ondergewaardeerde kunstenaars zijn dikwijls diegene die geen middelen hebben (hadden) om hun potentieel te ontwikkelen zoals ik. Ik zit nu in keramiek. Dat is minder hopeloos dan dichten, schilderen en muziek maken. Overigens blij te horen dat je schildert.
Ceramiek ook o.a..

Hier bv. een relatief recent werk in ceramiek: 'Drie vazen'

De hedendaagse kunstkritiek lijkt me gekenmerkt door een grote mate van arbitrairiteit langs de ene kant en een vasthouden aan bestaande, en wat mij betreft voorbijgestreefde, theorieën aan de andere kant. Men lijkt op zoek naar 'talenten' die de laatste oorlog over doen, alsof de nieuwe Beuys een cloon van de oude dient te zijn. Frustrerend als je niet wil meedoen met de actuele mode in de kunst.

We worden tegenwoordig tevens geplaagd met een kunstwereld die zich als een parasiet geënt heeft op de kunst tot eer en glorie van voornamelijk zichzelf.

Ik zal maar stoppen voor ik een heel epistel schrijf.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  drievazen_for_web.jpg‎
Bekeken: 68
Grootte:  856,1 KB
ID: 85769  

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 14:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 14:05   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hee, wat flauw.

Het was als grapje bedoeld eigenlijk.
Oud 20 mei 2012, 14:06   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee jongen, je zal je bullshitstijl helemaal You-turn moeten wijzigen voor ik met jou in serieuze discussie ga hierover.
Om met mij serieus te discussiëren (wat ik van jou trouwens nooit verwacht) moet je je vooral eerst goed informeren en documenteren.
En dan bedoel ik niet eventjes gaan snuisteren in het boekje Zen-for-dummies, het parochieblad, of het gratis pamflet van de wetswinkel waarin uitgelegd wordt hoe je techniek van handje ophouden en hangmatliggen kan perfectioneren.
Oud 20 mei 2012, 14:07   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was als grapje bedoeld eigenlijk.
Sta me dan toe te zeggen dat je in die kunstvorm nog enig bijschaven kan gebruiken.
Oud 20 mei 2012, 14:10   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sta me dan toe te zeggen dat je in die kunstvorm nog enig bijschaven kan gebruiken.
Ach. Jij voelde je gewoon aangevallen omwille van een schrijffout. Dat verhinderde je verder te kijken.
Oud 20 mei 2012, 14:16   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach. Jij voelde je gewoon aangevallen omwille van een schrijffout. Dat verhinderde je verder te kijken.
Neen hoor.
Ik beschouw het zeuren over schrijffouten doorgaans als een gebrek aan argumentatieve slagkracht.
Zeker niet als aanzet tot een dijenkletser van formaat.
En inderdaad, wanneer een poster ermee opent, dan beschouw ik daarom de rest van zijn post als waardeloos, en doe ik zelden de moeite om verder te lezen.
Je mag me steeds eens proberen uitleggen waar er een grap in schuilt om als een gortdroge schoolmeester iemand af te kakken omdat hij een spellingsfout schrijft.
En dan vraag ik nog niet eens naar de relevantie van het 'verbeteren' van tekst op een ideeënforum.
Het is hier tenslotte niet www.spellingsforum.com of www.grammarnazi.org

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 mei 2012 om 14:16.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 14:43   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag me steeds eens proberen uitleggen waar er een grap in schuilt
In het feit dat jij weet dat degene die de vergelijking met Tuymans maakte ikzelf was. Dat was de clou van jouw grap. Toch voor de hand liggend dat ik dan doe alsof mijn neus bloed als ik merk dat je Tuymans per ongeluk verkeerd spelt, en een beetje lullig dat je dan doorboomt over spelling, in plaats van een scherpzinnig wederwoord te produceren.

Terzijde vind ik het verkeerd spellen van een naam niet van dezelfde onschuldigheid getuigen dan het verkeerd spellen van een werkwoord of zo.

Voor de rest ben ik het met je eens. Ik hecht niet echt belang aan spellingfouten van anderen op dit forum en wijs zelden of nooit op die fouten. Ik probeer schrijffouten wel uit mijn eigen schrijfsels te houden, voor zover mijn ietwat gedegenereerde kennis van het Nederlands dat toestaat.
Oud 20 mei 2012, 14:53   #31
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Ik beschouw het zeuren over schrijffouten doorgaans als een gebrek aan argumentatieve slagkracht.
Zeker niet als aanzet tot een dijenkletser van formaat.
En inderdaad, wanneer een poster ermee opent, dan beschouw ik daarom de rest van zijn post als waardeloos, en doe ik zelden de moeite om verder te lezen.
Je mag me steeds eens proberen uitleggen waar er een grap in schuilt om als een gortdroge schoolmeester iemand af te kakken omdat hij een spellingsfout schrijft.
En dan vraag ik nog niet eens naar de relevantie van het 'verbeteren' van tekst op een ideeënforum.
Het is hier tenslotte niet www.spellingsforum.com of www.grammarnazi.org
Spelfout.

Zonder dank.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 15:03   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Om met mij serieus te discussiëren (wat ik van jou trouwens nooit verwacht) moet je je vooral eerst goed informeren en documenteren.
En dan bedoel ik niet eventjes gaan snuisteren in het boekje Zen-for-dummies, het parochieblad, of het gratis pamflet van de wetswinkel waarin uitgelegd wordt hoe je techniek van handje ophouden en hangmatliggen kan perfectioneren.

De ene keer ben ik een zen-grootmeester, de andere keer een zenvoordummieslezer. Maar dat zal ook wel algemeen bedoeld zijn en geen persoonlijke aanval
Ik heb daar bezwaar tegen. Zen is maar 1 van mijn inspiratiebronnen.

En maar niets lossen over jezelf hé. Dat is dan ook maar het veiligste voor een Superstaaf waarschijnlijk.

jij hebt een betreurenswaardige verbale megalomanie ontwikkeld nog voordat je niet meer je eigen broekje vulde. Leer eerst proper worden. Housebroken

Jij peroreert nooit vanuit eigen ervaring noch vanuit een open geest. Een werkelijk groot intellectueel, maar helaas zeer ver van het eerste knoopsgat vandaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:28.
Oud 20 mei 2012, 15:04   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Spelfout.

Zonder dank.
Dank

Zelden meer retorisch bombast meegemaakt op forum dan afkomstig van die hier gecorrigeerde begenadigde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:07.
Oud 20 mei 2012, 15:16   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ceramiek ook o.a..

Hier bv. een relatief recent werk in ceramiek: 'Drie vazen'

De hedendaagse kunstkritiek lijkt me gekenmerkt door een grote mate van arbitrairiteit langs de ene kant en een vasthouden aan bestaande, en wat mij betreft voorbijgestreefde, theorieën aan de andere kant. Men lijkt op zoek naar 'talenten' die de laatste oorlog over doen, alsof de nieuwe Beuys een cloon van de oude dient te zijn. Frustrerend als je niet wil meedoen met de actuele mode in de kunst.

We worden tegenwoordig tevens geplaagd met een kunstwereld die zich als een parasiet geënt heeft op de kunst tot eer en glorie van voornamelijk zichzelf.

Ik zal maar stoppen voor ik een heel epistel schrijf.
Is dat van jou? Ik vind het SCHIT-TE-REND. Afmetingen?

Ik ben ongeveer een jaar in opleiding, 1 dag per week, en woon in een "kolonie" keramisten met twee ovens. Zit een beetje in de put vanwege voor mij (te) moeilijke experimenten met decoratie van hoge amforen momenteel. Zin om een kleine epistolaire uitwisseling te beginnen over keramiek? Zou goed zijn voor mijn woordenschat (Español de cerámica)

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:23.
Oud 20 mei 2012, 15:26   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat van jou? Ik vind het SCHIT-TE-REND.

Ik ben ongeveer een jaar in opleiding, 1 dag per week, en woon in een "kolonie" keramisten. . Zit een beetje in de put vanwege voor mij (te) moeilijke experimenten met decoratie van amforen momenteel. Zin om epistolaire uitwisseling te beginnen over keramiek? Zou goed zijn voor mijn woordenschat (Español de cerámica)
Ceramiek vraagt techniek. De hedendaagse dogmatische prioriteit van het idee op de vorm wordt terechtgewezen als een kunstbeperkende illusie als je je laat leiden door dit oeroude medium gekend in zowat alle culturen die de mensheid ooit heeft voortgebracht.

Wat ik rond ceramiek lees echter is steeds in het Engels. Ik ken amper de Spaanse benamingen. Ik ken ook slechts beginnersboeken in het Spaans. Ik neem meestal Hamer & Hamer of iets van dat niveau ter hand als bedlectuur rond ceramiek.

Experimenten hé...interessant. Dat doe ik graag. Ik vraag me af wat je decoratieprobleem is.
Oud 20 mei 2012, 15:32   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

P.S. 'Drie vazen' is iets van 50 cm hoog geloof ik (oxidatie, gres, 1140º, tinglazuur). Een persoonlijk werk qua 'betekenis'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 15:42.
Oud 20 mei 2012, 15:40   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ongeveer een jaar in opleiding, 1 dag per week, en woon in een "kolonie" keramisten met twee ovens.
Wat voor ovens als ik vragen mag?
Oud 20 mei 2012, 15:43   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ceramiek vraagt techniek. De hedendaagse dogmatische prioriteit van het idee op de vorm wordt terechtgewezen als een kunstbeperkende illusie als je je laat leiden door dit oeroude medium gekend in zowat alle culturen die de mensheid ooit heeft voortgebracht.

Wat ik rond ceramiek lees echter is steeds in het Engels. Ik ken amper de Spaanse benamingen. Ik ken ook slechts beginnersboeken in het Spaans. Ik neem meestal Hamer & Hamer of iets van dat niveau ter hand als bedlectuur rond ceramiek.

Experimenten hé...interessant. Dat doe ik graag. Ik vraag me af wat je decoratieprobleem is.
Haha het probleem is het decoreren van de grote amfooroppervlakken a dureza de cuero en na de biscocho (eerste oven). En meer bepaald het ontwikkelen van een tamelijk Fijne-lijn-stijl van dier&mensmotieven klassiek geïnspireerd. Denk dat ik een half jaar ga sukkelen. Minstens. Ik lees nu Manual de ceramista van Bernard Leach en Greek Painted Pottery van R:M: Cook. Al die vrouwen in de groep, en lerares, (enige man, ik) houden niet van hoe ik ze bekijk... maar daarmee zal je me niet kunnen helpen Afijn, we modderen wel aan

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:54.
Oud 20 mei 2012, 15:51   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha het probleem is het decoreren van de grote amfooroppervlakken a dureza de cuero en na de biscocho (eerste oven). En meer bepaald het ontwikkelen van een tamelijk Fijne-lijn-stijl van dier&mensmotieven klassiek geïnspireerd. Denk dat ik een half jaar ga sukkelen. Minstens. Ik lees nu Manual de ceramista van Bernard Leach en Greek Painted Pottery van R:M: Cook
Ik veronderstel dat je dus underglazes (bajo esmaltes) gebruikt? Dan lijkt het me een kwestie van de juiste verhouding water en eventueel CMC of zo te gebruiken om een goede brushstroke te kunnen ontwikkelen.

Mijn vriend en buurman Mario Sarabia is een full time ceramist. Zijn werk bestaat voor een groot deel uit decoratie op biscware (biscocho).

http://www.ceramicsarabia.com/

Het boek van Leach is een klassieker. Het andere ken ik (nog) niet.

Terra sigilata?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 15:54.
Oud 20 mei 2012, 15:56   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die vrouwen in de groep, en lerares, (enige man, ik) houden niet van hoe ik ze bekijk... maar daarmee zal je me niet kunnen helpen Afijn, we modderen wel aan
Doet me een beetje aan de cursussen denken die Mario organiseert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be