![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wurzel!
http://www.youtube.com/watch?v=zmxT5dmDlUM Vanaf 1.45. Let vooral op aan 2.10 waar hij zijn lage Mi gebruikt, die klinkt gelijk een bel.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Niet iedereen heeft een broertje-leverancier zoals Vincent, die dan nog zijn eten pasta-dik op zijn doeken smeerde, of is zo gek om dat te doen ter meerdere eer en gloerie van de rijkjes, vijftig jaar later... Misschien een vooraf al rijk kunstenaartje, jij???? Een hangmatkunstenaartje, om binnen jouw eigen termen te blijven? Of zelfs helemaal geen kunstenaartje? Nee jongen, je zal je bullshitstijl helemaal You-turn moeten wijzigen voor ik met jou in serieuze discussie ga hierover. YOU-turn, I-turn ![]() Of doe dan tenminste eens alsof.... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bv. een relatief recent werk in ceramiek: 'Drie vazen' De hedendaagse kunstkritiek lijkt me gekenmerkt door een grote mate van arbitrairiteit langs de ene kant en een vasthouden aan bestaande, en wat mij betreft voorbijgestreefde, theorieën aan de andere kant. Men lijkt op zoek naar 'talenten' die de laatste oorlog over doen, alsof de nieuwe Beuys een cloon van de oude dient te zijn. Frustrerend als je niet wil meedoen met de actuele mode in de kunst. We worden tegenwoordig tevens geplaagd met een kunstwereld die zich als een parasiet geënt heeft op de kunst tot eer en glorie van voornamelijk zichzelf. Ik zal maar stoppen voor ik een heel epistel schrijf. ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan bedoel ik niet eventjes gaan snuisteren in het boekje Zen-for-dummies, het parochieblad, of het gratis pamflet van de wetswinkel waarin uitgelegd wordt hoe je techniek van handje ophouden en hangmatliggen kan perfectioneren.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sta me dan toe te zeggen dat je in die kunstvorm nog enig bijschaven kan gebruiken.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw het zeuren over schrijffouten doorgaans als een gebrek aan argumentatieve slagkracht. Zeker niet als aanzet tot een dijenkletser van formaat. En inderdaad, wanneer een poster ermee opent, dan beschouw ik daarom de rest van zijn post als waardeloos, en doe ik zelden de moeite om verder te lezen. Je mag me steeds eens proberen uitleggen waar er een grap in schuilt om als een gortdroge schoolmeester iemand af te kakken omdat hij een spellingsfout schrijft. En dan vraag ik nog niet eens naar de relevantie van het 'verbeteren' van tekst op een ideeënforum. Het is hier tenslotte niet www.spellingsforum.com of www.grammarnazi.org
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 mei 2012 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde vind ik het verkeerd spellen van een naam niet van dezelfde onschuldigheid getuigen dan het verkeerd spellen van een werkwoord of zo. Voor de rest ben ik het met je eens. Ik hecht niet echt belang aan spellingfouten van anderen op dit forum en wijs zelden of nooit op die fouten. Ik probeer schrijffouten wel uit mijn eigen schrijfsels te houden, voor zover mijn ietwat gedegenereerde kennis van het Nederlands dat toestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zonder dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ene keer ben ik een zen-grootmeester, de andere keer een zenvoordummieslezer. ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb daar bezwaar tegen. Zen is maar 1 van mijn inspiratiebronnen. En maar niets lossen over jezelf hé. Dat is dan ook maar het veiligste voor een Superstaaf waarschijnlijk. jij hebt een betreurenswaardige verbale megalomanie ontwikkeld nog voordat je niet meer je eigen broekje vulde. Leer eerst proper worden. Housebroken ![]() Jij peroreert nooit vanuit eigen ervaring noch vanuit een open geest. Een werkelijk groot intellectueel, maar helaas zeer ver van het eerste knoopsgat vandaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Dank
Zelden meer retorisch bombast meegemaakt op forum dan afkomstig van die hier gecorrigeerde begenadigde. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ongeveer een jaar in opleiding, 1 dag per week, en woon in een "kolonie" keramisten met twee ovens. Zit een beetje in de put vanwege voor mij (te) moeilijke experimenten met decoratie van hoge amforen momenteel. Zin om een kleine epistolaire uitwisseling te beginnen over keramiek? Zou goed zijn voor mijn woordenschat (Español de cerámica ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik rond ceramiek lees echter is steeds in het Engels. Ik ken amper de Spaanse benamingen. Ik ken ook slechts beginnersboeken in het Spaans. Ik neem meestal Hamer & Hamer of iets van dat niveau ter hand als bedlectuur rond ceramiek. Experimenten hé...interessant. Dat doe ik graag. Ik vraag me af wat je decoratieprobleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() P.S. 'Drie vazen' is iets van 50 cm hoog geloof ik (oxidatie, gres, 1140º, tinglazuur). Een persoonlijk werk qua 'betekenis'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriend en buurman Mario Sarabia is een full time ceramist. Zijn werk bestaat voor een groot deel uit decoratie op biscware (biscocho). http://www.ceramicsarabia.com/ Het boek van Leach is een klassieker. Het andere ken ik (nog) niet. Terra sigilata? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |