![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ze moeten die kleine uit huis zetten en opvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En zie ik het goed? Er is ene die zo veel kleiner is dan zijn broertjes en zusjes. Hoe komt dat? Ik voorspel dat het op een dag opgepeuzeld zal worden door zijn grote broertjes en zusjes, zo hartelijk dat die beesten zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens heb ik vanavond al vier voedseldroppings door papa uil gezien, en de nacht is nog jong, dus iedereen gaat dalijk met een gevulde maag slapen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Uilen zijn vandaag even helemaal niet cool. De grote dikzak heeft daarstraks het kleintje een flinke knauw gegeven en nu is het stervende en er wordt al aan gevreten door de anderen.
Volkomen natuurlijk, maar je moet er wel even je gevoel bij uitzetten, vooral als je gezien hebt hoe het kleintje tot de laatste snik gestreden heeft. Nog altijd live te volgen. Screenshots volgen later misschien nog.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() yep, ziet er dood uit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() *Voor webcam aanschuift*
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Intussen zijn we enkele weken later en de drie overlevende uilskuikens zijn dan ook al flinke gezonde tieners geworden en ze zijn het meeste dons ook al kwijt. Overdag slapen ze nog altijd in hun nestkast die ergens in een schuur staat, maar aan het eind van de middag worden ze een stuk actiever en beginnen ze met hun vleugels te flapperen en andere rare fratsen uit te halen.
En ze zijn begonnen met de wereld wat verder te verkennen, klimmen door het raam naar buiten en zitten daar op een richel of op het dak van de nestkast vliegoefeningen te houden. Daarom is er nu een tweede camera geïnstalleerd (even naar beneden scrollen) zodat je ze ook buiten het nest kunt volgen. Soms gaan die vliegoefeningen wel eens mis en dan kukelt er eentje naar beneden, zoals drie dagen geleden gebeurde met de jongste. Die werd de volgende dag beneden aangetroffen en door een medewerker terug in de nestkast geplaatst: ![]() Gisteravond was uilskuiken nummer 3, de jongste, weer naar buiten gekropen, zat nietsvermoedend lekker op de richel voor de voordeur van het uitzicht te genieten terwijl hij op zijn diner wachtte, en werd door zijn zusje dat haar vleugels aan het trainen was van de richel gevaagd, dus nu zit het beestje weer ergens beneden en zal in de loop van de dag wel weer teruggeplaatst worden. ![]() Zo zagen ze er gisteravond uit, vlak voor ze naar buiten klommen om daar hun avondeten op te wachten (vlak voor #3 dus wéér naar beneden kukelde). Van links naar rechts: #3, #2 en #1 ![]()
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 2 juli 2012 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() hé er zit een pee met zijn ladder in die kast te kijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ze slim zijn, plaatsen ze een ladder of lange ruwe stok tegen die nestkast, zodat die beestjes zelf weer terug kunnen klimmen als vliegen en fladderen (nog) niet gaat. Uilen zijn goede klimmers. Hier trouwens nog een foto van twee weken geleden, toen ze geringd werden: ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier bij ons bijna uitgestorven tot de Kerkuilwerkgroep er zich mee ging moeien.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() haha! er was er ene zijn poten aan het stretchen en ie is nu naar buiten gekomen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() haha, ie zet zijn kop bijna ondersteboven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() hoppa nummer twee is daar ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik las ergens dat in Nederland 90% van de kerkuilen afhankelijk is van door mensen gebouwde nestkasten e.d. om in te kunnen broeden, maar dat dat enorm geholpen heeft om het bestand weer enigzins op peil te brengen. Geef die beestjes een plaats om te broeden in de buurt van waar er stukken land met lang gras te vinden zijn -daar waar muizen en veldmuizen zich graag ophouden, hun belangrijkste prooi- en er is al veel gewonnen.
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Zojuist getuige geweest van het eerste echte vliegen van zowel uileke #1 als uileke #2.
Ze maken vanaf het dak van die nestkast nu kleine rondvluchten in die schuur. Prachtig! Nu zijn ze allebei weer even binnen gaan zitten. Uileke #3 is sinds gisteravond niet meer binnen geweest, maar die andere twee keken net gedurende enige tijd erg belangstellend naar beneden. Misschien dat #3 daar beneden nog aanhet rondscharrelen is.