![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Hier nog een staaltje van een mohammedaanse relizot voor de klas:
Citaat:
En dan had die mohammedaan ook nog het brutale lef om zich te beroepen op de vrijheid van meningsuiting.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook zo'n iemand hoort geen directeur te zijn. Die heeft niets in het onderwijs te zoeken.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hypocrisie dat kennen we wel in België. Wie religie op scholen binnenlaat mag ook gerust verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 juni 2012 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wie is verantwoordelijk als er door het té laat verzoek om hulp blijvende letsels moesten blijven bij het slachtoffer?
Allah?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ze zich niet willen laten verzorgen...laat ze hun plan trekken! Zal mij (en wellicht iedereen) worst wezen! Ik dacht niet dat onze media over liep van de last en de problemen die dergelijke mensen hier geven. De islamidioten die "onze democratie op de knieën willen", "enkel de wetten van hun karavaanrover en hun allah willen volgen", die verkondigen "dat wij oorlog voeren tegen de islam" omdat we dat achterlijk gevaarlijk gezeik niet aanvaarden...dat is andere koek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na halal op school, hoofddoekjesmiserie - straks burkamiserie - nu nog madrassagedoe... We zijn echt goed bezig! We evolueren in de goede richting! Laatst gewijzigd door andev : 9 juni 2012 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat wij niet "het geluk hebben" moslim te zijn zeker? Het ene plezier is het andere waard. Laatst gewijzigd door andev : 9 juni 2012 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet er me toch iets van het hart, iedereen weet hier intussen wel dat ik absoluut geen islamliefhebber ben. Maar de titel van dit topic is wel dom. Waarschijnlijk weet de persoon die dat schrijft, geen bal van epilepsie.
Dat het belachelijk, idioot en overbodig is om islamverzen te declameren wanneer iemand een crisis krijgt, oké. Dat het belachelijk is om voor iedere epileptische crisis een ambulance te bellen, is echter ook waar! Bij bijna 90 % van de crisissen is het verstandigste wat men kan doen gewoon bij de patiënt blijven, zien dat hij zich nergens aan kan kwetsen en rustig wachten tot het voorbij gaat. Enkel als een crisis abnormaal lang duurt, of als verschillende crisissen na elkaar komen heeft het zin een ambulance te bellen. A propos, als men voor iedere epileptische crisis een ambulance zou bellen, zouden mensen met bv een hartinfarct - die dus wel in levensgevaar zijn - nooit in het ziekenhuis geraken!
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kind dat aan petit mal lijdt, gaat men toch ook niet aan procedures onderwerpen, dat is wel de manier om zo'n kind voor zo'n leven op te zadelen met trauma's omdat hij niet behandeld wordt als anderen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook de reden waarom het personeel niet zomaar medicatie mag toedienen die ze liggen hebben "omdat ze denken dat...". Zelfs wat aspirine kan maagbloedingen veroorzaken enz Het is oppassen als je leerkracht bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooral zo weinig mogelijk heisa achteraf over het geval. Een epilepsie-patiënt is dikwijls erg gevoelig en wordt niet graag geconfronteerd met "de gebeurtenis zelf", erover blijven commentaar geven in welke zin dan ook is bijzonder onaangenaam voor de patiënt die liefst zijn hoofdpijn en stijfheid achteraf verbijt, wat uit wil rusten en zo gauw mogelijk verder gaan met de dagelijkse gang van zaken. Hysterische reacties - van wat voor soort ook - zijn bijzonder frustrerend.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien als dat kind al voordien dergelijke aanvallen heeft gekregen op school en het personeel ervan op de hoogte is + kenmerken. En dan nog! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Epilepsie mag dan in de volksmond wel "vallende ziekte" heten, het verschil met een ander soort vallen (als men de moeite doet om even te kijken en niet hysterisch naar de telefoon te lopen natuurlijk!) ziet men heus wel. Sorry, maar de vele misverstanden omtrent epilepsie maken mij nog altijd erg boos. Ik begrijp best het ongenoegen tegenover die leraar - zoals gezegd ik ben nogal tegen de islam gekant - maar ik vind het niet juist dat hij hierom ontslagen is want het kan best zijn dat hij net wel de ziekte herkende en op zijn absurde manier wou bijstaan terwijl het over ging. Ik zou in ieder geval op dit ogenblik niet dat kind willen zijn dat de crisis kreeg en dat nu natuurlijk door iedereen aangestaard wordt en vervelende vragen moet beantwoorden. Ik vind trouwens dat er hier weinig aan de patiënt wordt gedacht.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat niet koranverzen prevelen, terecht dat zo iemand niet thuishoort in een klas! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige! De keren dat een ziekenhuisopname noodzakelijk is bij epilepsie zijn zeldzaam. Het maakt het de patiënt alleen nog moeilijker. Het is een typische reactie van mensen die niet kunnen omgaan met epilepsie, bang zijn voor de ziekte (een restant van het vroegere taboe?). Er zou wel wat meer voorlichting mogen komen over eerste hulp alhoewel dat ik dacht dat leraren die tegenwoordig kregen. Op het kaartje dat ik jarenlang bij mijn identiteitskaart droeg, staat het volgende : Geen paniek aub! Als een aanval van epilepsie mij overkomt, besef ik niet wat er gebeurt. Vaak val ik en zal ik moeilijk ademhalen terwijl ik sterk schokkende bewegingen maak. Na enkele minuten adem ik weer rustig en stilaan kom ik opnieuw bij bewustzijn. Kijk binnenin deze kaart wat u best doet. - Als ik bloedend gekwetst ben na een val, bel de dienst 100. - Als ik een tweede aanval onderga zoals op de achterzijde beschreven, bel de dienst 100 aub. - Breng a.u.b. één van mijn onderstaande kennissen, sowieso op de hoogte a.u.b. Dit kaartje was niet speciaal voor mij alleen gedrukt. Het was een standaardtekst. Zoals u ziet, staat er niet dat er onmiddellijk een ambulance moet gebeld worden. Dat is in de meeste gevallen overbodig. Op de meer dan 20 jaar gedurende welke ik last had van deze ziekte ben ik slechts 4 keer naar het ziekenhuis gebracht. Telkens ging het om repetitieve crisissen.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook ![]()
![]() |