![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Als de sociale tijdbom blijft tikken, zullen de transfers snel gedaan zijn: dan zal de Vlaming voor zijn pensioen kiezen en niet voor de uitkering van de Waal.
It's economics, stupid! ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Iemand die beweert dat de maan de dag verlicht en de zon zwart is, krijgt van mij geen antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u mag altijd het tegendeel aantonen. Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Met stijgende verbazing neem ik kennis van wat sommigen hier verklaren.
'De spoorlijn is gebouwd door Engelse ingenieurs! ' De koning heeft 2 Vlaamse ingenieurs Simons en De Ridder naar Engeland gestuurd om de spoorwegen te bestuderen! Misschien had men alles opnieuw moeten uitvinden en de ervaring van de Engelsen gewoon moeten negeren. Onbegrijpelijk! 'De spoorlijn liep naar Mechelen.' Schild en vriend heeft hierboven een afdoend antwoord gegeven. Mag ik o.m. de lectuur aanbevelen van de verslagen van de debatten in het Parlement van toen. Zeer interessant! Al in 1835, het jaar van de opening worden 175.200 treinticketten verkocht voor de ronde som van 112.000 goudfranken! Een waanzinnig succes. Als het traject Antwerpen-Mechelen klaar is zal in 3 jaar tijd de traffic in de haven vertienvoudigen! De aangekochte terreinen rond de nieuwe stations zijn in 1838 500 maal meer waard! In 1840 zijn er al 7.000.000 passagiers vervoerd! Heel Europa wil er bij zijn. Gevolg: België is dé pionier inzake spoorwegen en al wie de Britten niet lust, doet een beroep op de Belgische ingenieurs én kapitaal om spoorwegen aan te leggen, in Frankrijk, Beieren, Pruisen, Hongarije, ja tot in China toe. Alleen al op die wijze hebben de spoorwegen enorm bijgedragen tot de groeiende welvaart van de nieuwe staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Het is een mirakel dat Vlamingen en Walen, ondanks al het politieke geknoei en de verschrikkelijke hypotheken die op de toekomst van ons volk werden gelegd, nog steeds verenigd zijn binnen één staat. Als Vlamingen en Walen niet tot hetzelfde volk behoorden, dan was zulks nooit mogelijk geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En tijdens de opstand tegen de Fransen tijdens de FR waren er twee grote groepen: de orangisten -die naar Nederland wilden terugkeren- en de voorstanders van een herstel van het Oostenrijkse gezag, zoals de Loupoigne...
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en toen werd het stil...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het zijn zo'n stommiteiten dat ik eigenlijk redelijk zeker ben dat je dat maar al te goed weet
![]() |