![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach ja, redeneringen tot in het absurde maken alles mogelijk. Er is wel degelijk een verband tussen armoede, werkloosheid en kleine criminaliteit. Niet tussen die factoren en grote criminaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En betekent dat dan ook dat rijken en/of mensen die wél een job hebben zich minder met klein-criminele activiteiten zouden bezig houden? Kom maar eens met degelijk onderzoek dat dat 'verband' kan staven af, zou ik zeggen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 juni 2012 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik vrees wel dat niet alles even relevant is gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Ieder dus op zijn niveau. Een rijke heeft geen nood aan het pikken van een handtas, want daar zit hoogstens een paar euro in. Een rijke mens heeft nood aan het oprichten van een bank, het voeren van een oorlog om olie, of het handelen in miljarden met voorkennis.
Laatst gewijzigd door C2C : 16 juni 2012 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na deze rechtzetting kan ik de titels posten van boeken die ik bijzonder belangrijk vind: - Mijn bijbel: F. von Hayek: The Road To Serfdom - Ook bijzonder interessant: Theodore Dalrymple: Leven aan de onderkant - Van eigen bodem: Brecht Aernaert: De Kwantumsprong FYI: al deze werken zijn via de aangegeven linken gratis in pdf te downloaden. Een service die vele rechtse auteurs bieden, maar dat geheel terzijde.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2012 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behoren drugsgebruik en straathandel, verkeersovertredingen, wildplassen, verbaal geweld, vandalisme, stalken, voyeurisme, exhibitionisme, huiselijk en ander geweld, kindermishandeling, ... dan tot de 'middelgrote' of tot de 'grote' criminaliteit? En maken armen zich daar dan in tegenstelling tot minder armen en rijken niet schuldig aan?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() C2C illustreert hier zeer treffend wat Žižek heeft geschreven over het multiculturalisme als dominante ideologie. Etnische minderheden worden enkel 'getolereerd' wat betreft hun geidealiseerde voorstellingen. Moslimfundamentalisten vormen bijvoorbeeld steeds een kleine minderheid die het zou verpesten voor de 'normale' moslim. Alsof die normale moslim niet daadwerkelijk honderd keer ethisch conservatiever is dan de gemiddelde inboorling. Ironisch genoeg bestaat die tolerantie dus uit het systematisch miskennen van de eigenheid van minderheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
The fundamentalist Islamic terror is NOT grounded in the terrorists' conviction of their superiority and in their desire to safeguard their cultural-religious identity from the onslaught of the global consumerist civilization: the problem with fundamentalists is not that we consider them inferior to us, but, rather, that THEY THEMSELVES secretly consider themselves inferior (like, obviously, Hitler himself felt towards Jews) - which is why our condescending Politically Correct assurances that we feel no superiority towards them only makes them more furious and feeds their resentment. The problem is not cultural difference (their effort to preserve their identity), but the opposite fact that the fundamentalists are already like us, that they secretly already internalized our standards and measure themselves by them. (This clearly goes for Dalai Lama who justifies the Tibetan Buddhism in WESTERN terms of the pursuit of happiness and the avoidance of pain.) Paradoxically, what the fundamentalists really lack is precisely a dosage of "true" "racist" conviction into one's own superiority. (bron)
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Die twee vetgedrukte dingen spreken elkaar helemaal niet tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De moslimfundamentalisten zijn al als ons. tegenover Alsof die normale moslim niet daadwerkelijk honderd keer ethisch conservatiever is dan de gemiddelde inboorling. Op welke manier is dat hetzelfde?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Hij zegt dat het probleem is dat ze onze standaarden impliciet hebben overgenomen om zichzelf te beoordelen (wat waar is), en dat ze op die manier zoals ons zijn. Dat wil niet zeggen dat ze exact dezelfde waarden hebben. Logisch ook, want als ze op dat vlak echt zoals ons waren, was er ook geen reden om zich vernederd te voelen door Westerse standaarden.
In ieder geval, het punt is dat het hedendaagse multiculturalisme gebaseerd is op een systematische miskenning van de eigenheid van minderheden. In plaats van te erkennen dat moslims globaal genomen inderdaad uitgesproken negatief staan tegenover dingen als homoseksualiteit, gendergelijkheid en atheïsme, wordt een geïdealiseerd beeld gecreëerd. Wat op die manier uiteindelijk 'getolereerd' wordt, is dus alles behalve de islam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom is het ene wel een voorbeeld van het misprijzen van homosexualiteit vanuit de moslimwereld en het tweede geen voorbeeld van het misprijzen van homosexualiteit vanuit de westerse wereld? Wordt er in deze geen geidealiseerde versie van de westerse wereld gecreëerd? Citaat:
Nu ben ik het algemeen gezien met 'Wat op die manier uiteindelijk 'getolereerd' wordt, is dus alles behalve de islam.' eens. Maar de andere kant ervan dient volgens mij ook erkend te worden, namelijk: 'Wat qua islam 'gedemoniseerd' wordt is ook een valse voorstelling en een miskenning van de werkelijkheid'
Laatst gewijzigd door netslet : 18 juni 2012 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ja, dat is waar, maar toch. Ik wou eigenlijk vooral C2C eens goed pakken met Žižek. Anderzijds moet ik wel toegeven dat ik er nog maar twee teksten van heb gelezen, namelijk Multiculturalism, or, the Cultural Logic of Multinational Capitalism en de eerste tachtig pagina's van First as Tragedy, Then as Farce.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben zowel tégen de rechtse oppervlakkigheid en moslimmanie (want ik vind dat er belangrijker problemen zijn, zoals de toekomst van onze economie, de vergrijzing, de ecologische vernietiging van de planeet, etc...), als tégen het neoliberale multiculturalisme dat elke cultuur gelijkschakelt alsof het een kapitalistisch consumptieproduct was.
![]() |
![]() |