![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij : wie beweert dat hij steeds onder de snelheidslimieten rijdt is een leugenaar of rijdt met een Aixam, en dat er zoveel flitspalen staan is enkel om de staatskas te vullen, niet om iets aan de verkeersveiligheid te doen.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() En nog iets : er is een verschil tussen iemand die doelbewust hard wil rijden, en iemand die omwille van allerlei redenen eventjes over de 120, 50 of 30 km/uur komt.
Zo'n flitspaal maakt daar geen verschil in. En wat het te snel rijden in de bebouwde kom betreft, het grote probleem hier is dat België decennialang een totale ruimtelijk wanbeleid gevoerd heeft. Op die manier heb je hier massaal lintbebouwing, en kom je van de ene bebouwde kom direct in de volgende. Geen wonder dus dat in het buitenland daar minder problemen zijn met overdreven snelheid binnen de bebouwde kom.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vlaanderen dat vol staat met flitspalen en controles van hier tot ginder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste flaminganten, gelieve te neuten tegen uw eigen Vlaamse overheid die verantwoordelijk is voor het plaatsen van een bos flitspalen.
In Wallonië staan er nauwelijks. Misschien zijn het daar niet zulke geldjoden als onze Vlaamse overheid-'diewatwezelfdoenbeterdoet'.
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, het zal allemaal niet veel meer uit maken welke partij het voor het zeggen heeft op welke plaats: overal in Europa wordt tegenwoordig hard geflitst. Enerzijds is het nodig, om de laagvliegers te ontmoedigen, en toch wel de veiligheid te garanderen. Maar het overdreven flitsen op nutteloze plaatsen, op nutteloze momenten, waar geen beweging (voetgangers, fietsers) is, en meteen 50 euro opleggen voor 1km/uur te snel te rijden (heb ik al mogen ervaren) staat me tegen.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Alles in de schoenen schuiven van Di Rupo, die recentelijk aan de macht kwam, is erg dom.
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wallonië is meegegaan in dit beleid met het vaste voornemen de eigen mensen te ontzien door zo weinig mogelijk flitspalen te zetten en een laks vervolgingssysteem te hanteren. Dat is ook beter voor de Waalse bewindvoerders want een Waal laat zich zo maar niet doen. Zie het incident met die man uit Warsage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Kijk, of het nu de Vlaamse of de federale regering is, daarmee verandert mijn standpunt niet : ik ben tegen en vind dit geldgraaierij.
De geldjoderij is zoals fcal zegt verdeeld. De sossen hebben dit opgedrongen en het Vlaamse land vol flitspalen gezet. Di Rupo verhoogt de boeten, en leidt het geld af naar zijn regering. In tegenstelling tot velen heb ik niet de neiging om akkoord te gaan met ALLES wat de Vlaamse Regering doet omdat het vanuit Vlaanderen komt. Net zoals veel belgicisten alles van de regering Di Rupo goed praten, onder het motto : het is pro-België, dus het is goed. Ik stem N-VA, maar uiteindelijk geef ik hier mijn persoonlijke mening weer. N-VA komt het dichtst in de buurt bij mijn persoonlijke mening, maar het staat er niet gelijk mee.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |