![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om welke reden zou u het specifieke confessioneel ingevulde vak naar "de eigen vrije tijd" willen terugduwen? In België is het een grondwettelijk recht dat er niet alleen vrijheid van godsdienst is, maar ook vrijheid van vereniging en onderwijs. U wilt dus klaarblijkelijk die grondrechten terugdringen door te bepalen wat er in het confessioneel onderwijs hoort te gebeuren en wat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou er geen plaats zijn voor meerdere netten? Welke ideologie zit daar achter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 23 juni 2012 om 23:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Dat ze dat (en meer smeerlapperij) over de islam eens leerden aan de kindjes.
Citaat:
http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2012 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
zelfs een peuter gaat snel doorhebben dat religie enkel beknotting en achterhaalde principes aanreiken, de één al wat perfomanter dan de andere
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite is het waar. Op kleuterleeftijd leerde de nonnekes me over het hellevuur waar je eeuwig in ging branden. Ik was begot 5 of 6 jaar en heb weken nachtmerries gehad omdat ik vreesde dat ik wel eens naar de hel zou kunnen gaan. Uit die tijd dateert ook mijn "vrome" periode (iets later dan wel, vanaf 7 denk ik) toen ik alle dagen naar de mis ging voordat de school begon! Mij hadden ze verdorie toch goed vast .
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ze" hadden het niet zien aankomen dat er een invasie van nieuwe kinderkes ging zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het maakt me niet uit hoe je het vak noemt : zedenleer, godsdienst, wereldreligies, vak 0, ... (ik gebruikte dat woord niet zoals het vandaag als vak bestaat) Edit : eigenlijk kunnen ze best al die godsdienst en zedenleer gewoon afschaffen. Men kan dat perfect integreren onder geschiedenis. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 24 juni 2012 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter ware het die uren vb. verder te besteden aan atelier, of nederlandse taallessen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lessen 1 : over vuur en steenbewerking en magie, bouwen van menhirs en graven en de eerste werktuigen namaken, gehurkte seks, ... Lessen 2 : over veelgoderij, bouwen van eerste tempels (methoden, materialen en zelf modelbouwen), mensenoffers, standje missionaris, grondstof delven, brons, kleur en sierraden... Lessen 3 : de eerste monotheïstische godsdiensten, ijzer en vuur, orgieën, wapens maken, ... ... ipv van wat theorie voor te lezen en met een psychologische lat op hun vingers te knallen als er een spier begint te trekken ipv dood te zitten Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 24 juni 2012 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze moeten gemoderniseerd worden. En daar zitten, althans volgens mij, een paar stappen in die de scheiding van kerk en staat meer accentueren. Door vb. godsdienstonderwijs te weren in de onderwijsnetten die betaald worden met belastingsgeld. Dat de kaloten hun godsdienstonderwijs maar organiseren in kerken, kapellen, ten huize van catechisten en dergelijke meer. (helaas geeft dat wat meer kansen op pedofilie: een beetje waakzaamheid zal wel voldoende zijn). Dat is islamtisten ook hun godsdienstonderwijs zo organiseren; mits eenzelfde waakzaamheid vanwege de overheid - alleen hier ook gericht naar preventie van recrutering voor opleidingen terrorisme in de gekende landen met een reputatie daarvoor. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die kan de gemiddelde autochtone Vlaming ook nog best gebruiken...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 juni 2012 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... die beheerst doorgaans een erbarmelijker Nederlands dan de allochtoon in Nederland. De Nederlandse Mocro staat misschien net nog op gelijke hoogte met hem (met zijn belachelijke fouten in het woordgeslacht), maar de gemiddelde Oost-Europeaan in Nederland (eerste generatie)beheerst wel degelijk beter Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou mijn kind echter niet naar de strafstudie sturen indien het zou weigeren een moskee te bezoeken. Eerder een beloning omdat het voor zichzelf heeft durven opkomen, tégen de mainstream in. Een serieus gesprek over het waarom van zijn keuze hoort daar natuurlijk ook bij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 juni 2012 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het katholiek onderwijs zou ik zoiets niet dulden. Terwijl bij het gemeenschapsonderwijs ik het zou dulden indien men ook andere religies zou verkennen en niet enkel de islamitische. Echter wanneer het vrijblijvend is, verplichtend zou het neutrale karakter schenden.
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat laatste maakt wel degelijk uit, wegens symbolische redenen (onderschat de kracht er niet van). Voorts maakt het ook uit waarom niet-Moslims een religieuze dracht moeten dragen (al is het maar voor een dag) die niet de hunne is.
|
![]() |
![]() |