Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 21 juni 2012, 21:46   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wil je de huidige politieke klasse aan het wankelen brengen, dan kan je inderdaad best geen N-VA stemmen. Zij maken er zelf deel van uit.

Wil je de macht van de huidige machthebbers breken, dan kan je best toch stemmen, maar dan op een partij die niet aan de macht is, dus niet op N-VA, Open VLD, CD&V of sp.a. Vlaams Belang stemmen haalt ook niets uit, weten we ondertussen, dus Groen kan een optie zijn om de macht te breken, of, misschien nog beter, PVDA als ze in jouw gemeente opkomen en kans maken om minstens één zetel te veroveren.
Groen! is ook al eens aan de macht geweest hoor. Bij de daaropvolgende verkiezingen haalden ze de kiesdrempel niet meer, die ze overigens zelf ingevoerd hadden.
fonne is offline  
Oud 22 juni 2012, 06:23   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je kan bij je stembrief geen bijlage steken met gedifferentieerde meningen over een bos hier, een park daar, werkgelegenheid zus, benzineprijs zo, vandalisme foei, onderwijs hoezee ....

Er is de volgende grote lijn:
wie heeft de enorme staatsschuld veroorzaakt, in weerwil van hoogste belastingen en laagste pensioenen, afbouw van ziekenkas ...?
De klassieke machtspartijen: cvp, vld en sossen.

Besluit: "ander en beter".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 juni 2012, 08:39   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kan bij je stembrief geen bijlage steken met gedifferentieerde meningen over een bos hier, een park daar, werkgelegenheid zus, benzineprijs zo, vandalisme foei, onderwijs hoezee ....

Er is de volgende grote lijn:
wie heeft de enorme staatsschuld veroorzaakt, in weerwil van hoogste belastingen en laagste pensioenen, afbouw van ziekenkas ...?
De klassieke machtspartijen: cvp, vld en sossen.

Besluit: "ander en beter".

.
Heb jij een laag pensioen, Schoof??
Dat zou mij verwonderen...
Another Jack is offline  
Oud 22 juni 2012, 09:03   #24
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik zie hier weer de verontwaardiging over het tekort aan animo in de gemeenteraad (of bij uitbreiding gelijk welke plenaire zitting) en dat de oppositie niet luistert naar de meerderheid en vice versa.

Wederom moet ik zeggen: politiek wordt niet bedreven in plenaire zittingen. Dat is voor de galerij, dat is hetgene "de mensen" zien. Er wordt daar helemaal niets meer beslist hoor, de beslissing is al lang gevallen. Dat gebeurt in de commissievergaderingen en misschien nog veel belangrijker: in de wandelgangen.

En dat men niet naar elkaar luistert: waarom zou men? Als de meerderheid een akkoord heeft gevonden onder elkaar en men kan dit goedkeuren, waarom dan nog inzitten met de oppositie? En omgekeerd?

Ik heb zo'n vermoeden dat er bepaalde mensen nog een zeer romantisch beeld hebben van de politiek hoor.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 juni 2012, 09:04   #25
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je de huidige politieke klasse aan het wankelen brengen, dan kan je inderdaad best geen N-VA stemmen. Zij maken er zelf deel van uit.

Wil je de macht van de huidige machthebbers breken, dan kan je best toch stemmen, maar dan op een partij die niet aan de macht is, dus niet op N-VA, Open VLD, CD&V of sp.a. Vlaams Belang stemmen haalt ook niets uit, weten we ondertussen, dus Groen kan een optie zijn om de macht te breken, of, misschien nog beter, PVDA als ze in jouw gemeente opkomen en kans maken om minstens één zetel te veroveren.
groen zit in mijn gemeente in kartel met de sossen. En ze doen er niets mee, nochtans zitten ze in de meerderheid.

PVDA heeft een ideologie die de mijne niet is en die ik ronduit gevaarlijk vind.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 juni 2012, 11:58   #26
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Stemplicht is vooral iets die in stand gehouden zal worden door de traditio's. Want ze weten maar al te goed, als ze de stemplicht afschaffen , er veel mensen thuis blijven en vooral de misnoegden zoals ik gaan stemmen. En neen, die misnoegden stemmen niet op de traditio's. De traditio's hebben nog altijd mannen en vrouwen nodig die verplicht(hormonaal) gaan stemmen, dwz , de mannen op de babes van Spa en Vld, en de vrouwen op de Anciaux-kes-knuffelberen, de adonis-Jean-jacques. Zo kunnen ze zichzelf nog iet of wat in stand houden. Dus stemplicht zal uit eigen behoud verder blijven bestaan.
graaf de bethune is offline  
Oud 22 juni 2012, 15:53   #27
inina
Vreemdeling

inina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het liefst kunnen stemmen op PVDA maar dat is in mijn gemeente onmogelijk. Alle partijen die aantreden zijn in mijn ogen waardeloos en zullen geen verbetering/verandering te brengen in het huidige reeds jaren durende slechte machtsbeleid. ze hebben zich door de hun toegepaste vriendjespolitiek goed gesetteld en verankerd met de plaatselijke middenstand. Er zit niets anders op dan blanco te stemmen, en ook al lost dit niks op voor de zetelverdeling (daar is toch niet aan te tornen). Ze zullen dan toch minder dotaties hebben en als ik vele anderen (familie en vrienden mee kan overtuigen om hetzelfde te doen, dan krijgen later misschien kleine opkomende partijtjes die nu geen geld hebben om campagne te voeren misschien ooit nog wel een kans. Wie weet het is in elk geval te proberen.
inina is offline  
Oud 22 juni 2012, 15:58   #28
inina
Vreemdeling

inina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik zie hier weer de verontwaardiging over het tekort aan animo in de gemeenteraad (of bij uitbreiding gelijk welke plenaire zitting) en dat de oppositie niet luistert naar de meerderheid en vice versa.

Wederom moet ik zeggen: politiek wordt niet bedreven in plenaire zittingen. Dat is voor de galerij, dat is hetgene "de mensen" zien. Er wordt daar helemaal niets meer beslist hoor, de beslissing is al lang gevallen. Dat gebeurt in de commissievergaderingen en misschien nog veel belangrijker: in de wandelgangen.

En dat men niet naar elkaar luistert: waarom zou men? Als de meerderheid een akkoord heeft gevonden onder elkaar en men kan dit goedkeuren, waarom dan nog inzitten met de oppositie? En omgekeerd?

Ik heb zo'n vermoeden dat er bepaalde mensen nog een zeer romantisch beeld hebben van de politiek hoor.
Ik zie de politiek ZEKER NIET als romantiek, maar als gehaaide geldwolven die niet beschaamd zijn om anderen te discrimineren en vooral hun eigen zakken te vullen door goedgelovige zielen tijdens de verkiezingen en ook tijdens hun mandaat blazen wijs te maken!! alleen spijtig dat we ze nooit kwijt geraken.
inina is offline  
Oud 22 juni 2012, 16:41   #29
vrijevlaming
Banneling

Standaard

aaa daar komt de aap uit de mouw. We zitten met een romantische communist

Ik hoop dat ge weet dat de regimes die de pvda wel ok vond, dat die pas een voorbeeld waren van hoe de politieke top zich verrijkte ten koste van het gewone volk ?

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 22 juni 2012 om 16:42.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 juni 2012, 21:21   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inina Bekijk bericht
Ik zou het liefst kunnen stemmen op PVDA maar dat is in mijn gemeente onmogelijk. Alle partijen die aantreden zijn in mijn ogen waardeloos en zullen geen verbetering/verandering te brengen in het huidige reeds jaren durende slechte machtsbeleid. ze hebben zich door de hun toegepaste vriendjespolitiek goed gesetteld en verankerd met de plaatselijke middenstand. Er zit niets anders op dan blanco te stemmen, en ook al lost dit niks op voor de zetelverdeling (daar is toch niet aan te tornen). Ze zullen dan toch minder dotaties hebben en als ik vele anderen (familie en vrienden mee kan overtuigen om hetzelfde te doen, dan krijgen later misschien kleine opkomende partijtjes die nu geen geld hebben om campagne te voeren misschien ooit nog wel een kans. Wie weet het is in elk geval te proberen.
Je verklapt je zo vlug ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 juni 2012, 11:19   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inina Bekijk bericht
Ik zie de politiek ZEKER NIET als romantiek, maar als gehaaide geldwolven die niet beschaamd zijn om anderen te discrimineren en vooral hun eigen zakken te vullen door goedgelovige zielen tijdens de verkiezingen en ook tijdens hun mandaat blazen wijs te maken!! alleen spijtig dat we ze nooit kwijt geraken.
Met dat soort populistische praat is het Vlaams Belang groot geworden. Het wordt nu voluit overgenomen door de PVDA van Peter Mertens.
fonne is offline  
Oud 23 juni 2012, 11:56   #32
Восход-1
Banneling

Standaard

Ga gewoon niet stemmen, ze vervolgen je toch niet. Ik ben nog nooit gaan stemmen.
Восход-1 is offline  
Oud 23 juni 2012, 11:57   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ga gewoon niet stemmen, ze vervolgen je toch niet. Ik ben nog nooit gaan stemmen.
Indirect stem je altijd, vergeet dat niet.
Nietzsche is offline  
Oud 23 juni 2012, 11:59   #34
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Indirect stem je altijd, vergeet dat niet.
Ja maar ik heb dan een hele dag uitgespaard. Ik moet niet staan aanschuiven met bejaarden en huisvrouwen aan een stemkantoor.
Восход-1 is offline  
Oud 23 juni 2012, 12:02   #35
Восход-1
Banneling

Standaard

En om dan nog idiote gesprekken aan te moeten horen tussen mensen die verhitte discussie hebben over dat VLD beter is dan CD&V.
Восход-1 is offline  
Oud 23 juni 2012, 12:03   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik heb dan een hele dag uitgespaard. Ik moet niet staan aanschuiven met bejaarden en huisvrouwen aan een stemkantoor.
Wat zijn je voornaamste redenen om niet te stemmen?
Nietzsche is offline  
Oud 23 juni 2012, 12:05   #37
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zijn je voornaamste redenen om niet te stemmen?
Wat is je voornaamste reden om niet een dag waarop je pakweg in het gras kunt gaan liggen als het mooi weer is, urenlang staan aanschuiven in een vaak slecht geventileerd gebouw? En om daarvoor vroeg te moeten opstaan? Stel dat ik een kater heb? Stel dat ik die dag ergens ver van thuis bij een vriend ben blijven slapen?

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 23 juni 2012 om 12:05.
Восход-1 is offline  
Oud 23 juni 2012, 12:09   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is je voornaamste reden om niet een dag waarop je pakweg in het gras kunt gaan liggen als het mooi weer is, urenlang staan aanschuiven in een vaak slecht geventileerd gebouw? En om daarvoor vroeg te moeten opstaan? Stel dat ik een kater heb? Stel dat ik die dag ergens ver van thuis bij een vriend ben blijven slapen?
Je vindt stemmen eigenlijk dus gewoon niet de moeite waard?
Nietzsche is offline  
Oud 23 juni 2012, 12:16   #39
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vindt stemmen eigenlijk dus gewoon niet de moeite waard?
Precies.
Восход-1 is offline  
Oud 23 juni 2012, 14:20   #40
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Urenlang staan aanschuiven? Ik heb altijd al vrijwel meteen kunnen stemmen. Waar woon je wel, misschien? Of ben je gewoon iets aan het veronderstellen? Ja kijk, het huidige credo is dat je alles eens moet meegemaakt hebben. Ook stemmen.
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be