![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heel die regeling druist flagrant in tegen het principe van de scheiding der machten. Alleen de rechterlijke macht kan straffen (dus verkeersboetes) opleggen, wat men nu doet is boetes opleggen buiten het gerecht om. En zoals iedereen weet, is een minnelijke schikking, slechts een voorstel om de zaak buiten het gerecht om te regelen, en dit is geheel vrijblijvend. Niemand kan u verplichten om in te gaan op een voorstel tot minnelijke schikking, noch staan er straffen op het niet-betalen van een minnelijke schikking. Nu "forceert" men dus de betaling van de minnelijke schikking, via de belastingen. Heel die zaak is totaal ongrondwettelijk en tis te hopen dat iemand hiermee naar het grondwettelijk hof stapt om heel deze regeling te laten opblazen want ik vind het een gevaarlijk precedent. Binnenkort kan dan iedereen zomaar geld halen van mijn rekening die meent er recht op te hebben.
![]() |