Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 22:20   #21
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Indirect helpt het mee door de balans over te doen slaan. Een harde hand uit eigen hoek is wat ze jammer genoeg nodig hebben in die landen. We zouden wijs genoeg moeten geworden zijn sinds Afghanistan en later Irak. Eigenlijk staat het volk machteloos. Geen ernstig mens gelooft dat de Westerse inmenging in de Burgeroorlog in Libië oprecht was. Het NAVO-bombardement van Joegoslavië is nog zoiets dat overduidelijk stonk.
Het NAVO-bombardement in Joegoslavie stinkt vooral naar opiumrook.
Восход-1 is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:24   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Heb je gelezen wat ik zei, of niet? Herlees als het van de eerste keer niet lukte.

Mijn punt was, dat het helemaal niet zo zwart-wit is. Het geweldige vrije Westen is helemaal niet zo geweldig als op eerste zicht lijkt. 't Westen is inderdaad mede schuldig voor die verkrachtingen, door de mensen die een fragiele rechtstaat daar bewaarden, moedwillig van de troon te stoten, wetende dat dit het resultaat zou zijn.
Niets is ooit zwart-wit.

Ik had toch de indruk dat die mensen zèlf 'verandering' wilden, heeft 't 'westen' hun verkiezingen gemanipuleerd, vervalst?
SDX is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:34   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niets is ooit zwart-wit.

Ik had toch de indruk dat die mensen zèlf 'verandering' wilden, heeft 't 'westen' hun verkiezingen gemanipuleerd, vervalst?
Wel werd er éénzijdig over de Revolutie bericht.
Weyland is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:37   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het NAVO-bombardement in Joegoslavie stinkt vooral naar opiumrook.
Kunt u hier dieper over uitwijden?
Weyland is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:44   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel werd er éénzijdig over de Revolutie bericht.
Bedoel je hier of ginds?
SDX is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:45   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoel je hier of ginds?
Hier. Dat heeft ook een effect ginds. Het geeft een gevoel van ondersteuning. Wetende dat je morele sympathie krijgt van de buitenwereld doet je eens zo hard vechten.
Weyland is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:47   #27
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u hier dieper over uitwijden?
Ik wil je hier wel wat over geven maar 't is in't Russisch. Voorlopig een vertaald politiek grapje dat in Rusland vrij populair was toen:

"Welk land erkende als eerste de onafhankelijkheid van Kosovo?

-Afghanistan".

De VS hebben in Afghanistan als bijdoel een oude en beproefde tactiek beoefenen, eentje die zij van de Britten hebben overgenomen. Bespelen van de drugtoevoer.
Iets wat zij vrij succesvol hebben gedaan met de Iran-Contra-affaire (jeweetwel, toen er een vliegtuig vol met eersteklas sos van de CIA betrapt was), wilden zij nu verderdoen.
Met heroine. Zij verdienen er wat geld aan, en de heroine kan zo Rusland en Oekraine en andere staten worden binnengesmokkeld. De heroine maakt daar ontelbare slachtoffers. Je vergiftigt zo traag een hele generatie, waarbij het land langzaam maar zeker in verval geraakt. Denk aan Britten en China en opium.

Het lijkt mij, en enkele andere analysten, niet onwaarschijnlijk dat Kosovo als een van de doelen had om een heroineportaal te worden om het goedje in Europa binnen te werken. Er zijn aanwijzingen (de forummer Nestor Burma linkte mij ooit een boek in het Frans erover, ik zal navragen indien nodig) dat de zeer snel ontstane Albanese mafia in Europa niet geheel zonder hulp ontstond.

Alleen faalde het omdat wij hier een iets te goed drugbeleid hebben, en niet genoeg armoede. Mensen gaan niet zomaar uit wanhoop hero gaan spuiten.
Восход-1 is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:49   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier. Dat heeft ook een effect ginds. Het geeft een gevoel van ondersteuning. Wetende dat je morele sympathie krijgt van de buitenwereld doet je eens zo hard vechten.
Vechten waarvoor?

Hun 'dictator' werd afgezet, verwijderd, er zijn 'verkiezingen' geweest, de moslimbroederschap ligt overal op de loer in die landen, en 't volk hééft voor méér islam gekozen, dit is 't resultaat, dit is wat islam te bieden heeft, vrouwen zijn minder dan vee.
SDX is offline  
Oud 26 juni 2012, 22:50   #29
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Vechten waarvoor?

Hun 'dictator' werd afgezet, verwijderd, er zijn 'verkiezingen' geweest, de moslimbroederschap ligt overal op de loer in die landen, en 't volk hééft voor méér islam gekozen, dit is 't resultaat, dit is wat islam te bieden heeft, vrouwen zijn minder dan vee.
De vraag stellen is ze beantwoorden.
Восход-1 is offline  
Oud 26 juni 2012, 23:03   #30
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets. We staan machteloos over onbeschaafde gebieden. Hen met rust laten en hopen dat ze ooit een soort verlichting meemaken. Hoogstens hopen dat Europeanen minder naïef worden over de wereld.
Er gaat daar pas een soort van verlichting komen zodra hun zwarte steen in rook is opgegaan.

Maar inderdaad, Europa moet niks met die barbarij te maken willen hebben, zich daar niet gaan moeien, en al helemaal niet toelaten dat hun totalitaire obscurantische islamitische ideologie hier ooit voet aan de grond kan krijgen, maar dat in tegendeel juist met alle mogelijke middelen tegengaan.
Oud 26 juni 2012, 23:09   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Er gaat daar pas een soort van verlichting komen zodra hun zwarte steen in rook is opgegaan.

Maar inderdaad, Europa moet niks met die barbarij te maken willen hebben, zich daar niet gaan moeien, en al helemaal niet toelaten dat hun totalitaire obscurantische islamitische ideologie hier ooit voet aan de grond kan krijgen, maar dat in tegendeel juist met alle mogelijke middelen tegengaan.
Ik vrees het zelf ook. Pas wanneer de Islam eindigt (wat ooit zal gebeuren) zou het mogelijk verbeteren (niet gegarandeerd echter). Dit moet intern gebeuren, echter. De religie staat heden nog niet op haar hoogtepunt en het kan nog lang duren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 juni 2012 om 23:10.
Weyland is offline  
Oud 26 juni 2012, 23:36   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Please God make it stop!

Is in het Engels.
http://natashajsmith.wordpress.com/2...-make-it-stop/
Natasha Smith is na deze vreselijke en leerzame ervaring nog niet van plan haar geloof in Egypte en de Egyptenaren op te geven. Ze wijt de gebeurtenis aan haar eigen onvoorzichtigheid, haar eigen vergissing - en natuurlijk eveneens de vergissing van haar vrienden en begeleiders:

Citaat:
So, to anyone taking risks, whether in the UK or worldwide, please, take care, and don’t make the same mistakes. Don’t be swept up in a wave of euphoria. Don’t let anything cloud your judgement. I was not focused enough because I was distracted by the wonderful atmosphere which was cheering me up after a difficult day.
http://natashajsmith.wordpress.com/2...-make-it-stop/
Deze reactie is uitermate naïef en dom vooral gezien de manier waarop ze door het personeel van Egyptische ziekenhuizen is bejegend. Egyptenaren zijn niet alleen in een euforie geraakt wegens de overwinning op Farao Mubarak en de verkiezingsoverwinning van de fundamentalisten, ze zijn ook in de ban geraakt van de aanstaande overwinning van de islam op de Grote Satan, de VS, en de Joden. Dat kan N. Smith toch niet ontgaan zijn? Deze euforie kan men beter hysterie noemen.

Natasha Smith zou moeten weten dat Egypte net als elk volk zijn gepeupel heeft dat in tijden van euforie alle perken te buiten gaat en dat door de knoet moet worden bedwongen. De Kopten zijn ook steeds doelwit van aanvallen. Ze doet er verstandig aan om haar project in Egypte te vergeten en dat land zo snel mogelijk te verlaten. Dit is nog maar het begin van de elfde plaag over Egypte; de fundamentalistische islam.

Overigens wil ik nog opmerken dat een vergelijkbare dierlijke hysterie nu en dan ergens in Europa de kop op steekt in tijden van oorlog en in de eerste dagen na afloop van een oorlog.
Piero is offline  
Oud 26 juni 2012, 23:46   #33
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij, en enkele andere analysten, niet onwaarschijnlijk dat Kosovo als een van de doelen had om een heroineportaal te worden om het goedje in Europa binnen te werken. Er zijn aanwijzingen (de forummer Nestor Burma linkte mij ooit een boek in het Frans erover, ik zal navragen indien nodig) dat de zeer snel ontstane Albanese mafia in Europa niet geheel zonder hulp ontstond.

Alleen faalde het omdat wij hier een iets te goed drugbeleid hebben, en niet genoeg armoede. Mensen gaan niet zomaar uit wanhoop hero gaan spuiten.
Best interessante hypotheses. Mijn andere vraag is wat het geopolitieke belang is in een diepere verrotting van Europa? Europese machten hebben tenslotte gretig meegewerkt aan die oorlog en de Eurocratische elite was een hevig voorstander van de bombardementen.
Weyland is offline  
Oud 26 juni 2012, 23:51   #34
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Best interessante hypotheses. Mijn andere vraag is wat het geopolitieke belang is in een diepere verrotting van Europa? Europese machten hebben tenslotte gretig meegewerkt aan die oorlog en de Eurocratische elite was een hevig voorstander van de bombardementen.
De VS zijn enkel geinteresseerd in de VS. Een zwak Europa is voor hen goed. Een zwak Europa dat nog eens doet wat zij willen is nog beter.
En ja, gretig voorstander. Was de Kosovaren-love toen ook zo sterk? Dat men hier overal met zielige verhalen over de zielige Kosovoalbanees kwam aandraven?
In Zweden was dat keihard het geval toen. Hier ook, heb ik mij weten vertellen.
Dat was dus die lobby om die Albanezen hier te introduceren.
Восход-1 is offline  
Oud 27 juni 2012, 00:04   #35
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Oorlog is altijd, altijd, altijd vrijspel geven aan verkrachters, kindermoordenaars, rovers, machtsgeile gewapende imbecielen die met hun grofheid bot kunnen vieren over anderen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline  
Oud 27 juni 2012, 00:13   #36
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ja, gretig voorstander. Was de Kosovaren-love toen ook zo sterk? Dat men hier overal met zielige verhalen over de zielige Kosovoalbanees kwam aandraven?
In Zweden was dat keihard het geval toen. Hier ook, heb ik mij weten vertellen.
Dat was dus die lobby om die Albanezen hier te introduceren.
Hier ook hoor, en het is nog steeds het geval en dat reeds sinds 1999. Men bericht vooral éénzijdig, houdt waarheden weg (men selecteert) eerder dan dat men platweg liegt. Wel is het zo dat Albanezen hier allesbehalve populair zijn bij het gewone volk en dat al reeds waren sinds het begin. Het internet leert me dat Scandinaviërs ook niet bepaald geneigd zijn die verhalen te hard te geloven, al hebben ze ook net als ons de tunnelvisie om enkel oog te heben binnenlandse criminaliteit inzake prostitutienetwerken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2012 om 00:17.
Weyland is offline  
Oud 27 juni 2012, 00:23   #37
Восход-1
Banneling

Standaard

Welja. Je snapt waar ik naartoe probeer te gaan. De Albanese mafia heeft in sneltempo de onderwereld hier veroverd. In de hoerenbuurten ziet men constant mensen met een ockerkleurige huid en scherpe gezichtstrekken. Ook andere sectoren zijn in korte tijd ingepalmd. Het was dus (in Zweden alleszins) eerst een opwarmertje over hoe zielig het was, en daarna manieren om ze naar hier te halen en op te vangen.

Het zijn hypotheses, inderdaad, en verwacht niet dat ik de waarheid in pacht heb. Het is gewoon dat van een land dat een geschiedenis van cokehandel heeft (CIA en Iran-Contra, met mogelijke links aan crackverkoop aan de zwarten) en zulke dingen doet, men een aantal dingen mogelijk kan achten.
Восход-1 is offline  
Oud 27 juni 2012, 11:50   #38
Kasumi
Banneling

Standaard

In tijden van oorlog kan je maar beter niet als Westerse spion(ne) verdacht worden.
Kasumi is offline  
Oud 27 juni 2012, 11:53   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
In tijden van Islamitisch bewind kan je maar beter niet als Westerse vrouw verdacht worden.
Oud 27 juni 2012, 11:54   #40
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

In een land waar zowat 90% van de vrouwen besneden worden verbaast me dat nieuws helaas niet. In sommige culturen wordt de vrouw nog steeds als inferieur gezien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be