Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2012, 10:47   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zolang ze ijsjes geven na de besnijdenis kan dat allemaal geen kwaad ommes.
oei! ik kreeg ijsjes nadat mijn amandelen getrokken waren. Heeft het een iets met het andere te maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:00   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oei! ik kreeg ijsjes nadat mijn amandelen getrokken waren. Heeft het een iets met het andere te maken?
Om maar te zeggen dat wij ook culturele praktijken kennen die op niet veel slaan of sloegen . Met dien verstande dat we wanneer we later inzien dat ze eigenlijk nutteloos zijn, we ze niet meer toepassen. Van ons kan men soms nog iets leren

edit : soms niet meer toepassen moet dat zijn : er hangt hier weer een compleet gestoorde idioot aan de kerkklokken terwijl iedereen het uur in zijn zak of aan zijn arm heeft of beide en amper nog iemand bidt of in God gelooft en er mensen nu aan het slapen zijn omdat ze een hele nacht gewerkt hebben.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 juni 2012 om 11:02.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:56   #23
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij dacht dat dat uw amandelen waren.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:11   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
Een besnijdenis is een benigne ingreep indien uitgevoerd volgens de richtlijnen van de originele bijbelteksten. Dit wil zeggen op de leeftijd van 8 dagen. Besnijdenis resulteert in een verminderde transmissie van sexueel overdraagbare ziekten, een langere erectieduur, een verminderd risico op urineweginfecties en een verminderde kans op impotentie door phymosis.
Deze ingreep wordt reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd door professionele besnijders.
Het niet uitvoeren van deze ingreep is een vorm van kinderverwaarlozing zoals het niet uitvoeren van een vaccinatie.
Het is wel wenselijk duidelijke richtlijnen uit te werken om de condities waarin besnijdenissen worden uitgevoerd te verbeteren en deze intieme gevoelige emotionele materie buiten de politieke sfeer te houden.
Zo horen we eens een andere klok! Bedankt!

Nog niet gemerkt dat dit onderwerp hier (en in de gelijkopende draad) door sommigen gretig wordt aangegrepen om weeral eens aan Joden-bashing te doen? Terwijl "accidenten" ingevolge besnijdenis zich doorgaans voordoen bij de Moslims. Maar ja, "da's dan weer wat anders" veronderstel ik?
Oud 29 juni 2012, 20:20   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
Een besnijdenis is een benigne ingreep indien uitgevoerd volgens de richtlijnen van de originele bijbelteksten. Dit wil zeggen op de leeftijd van 8 dagen. Besnijdenis resulteert in een verminderde transmissie van sexueel overdraagbare ziekten, een langere erectieduur, een verminderd risico op urineweginfecties en een verminderde kans op impotentie door phymosis.Deze ingreep wordt reeds meer dan 3000 jaar met sukses uitgevoerd door professionele besnijders.
Het niet uitvoeren van deze ingreep is een vorm van kinderverwaarlozing zoals het niet uitvoeren van een vaccinatie.
Het is wel wenselijk duidelijke richtlijnen uit te werken om de condities waarin besnijdenissen worden uitgevoerd te verbeteren en deze intieme gevoelige emotionele materie buiten de politieke sfeer te houden.
Als dat al waar zou zijn, dan nog:

-Zijn dat allemaal risico's die je loopt zodra je sexueel actief wordt. Dus laat dat kind zelf beslissen op dat moment. (een kind van 7 dagen beschermen tegen SOA's: are you fucking kidding me?)
-En kan ik met evenveel enthousiasme stellen dat amputeren van de voeten bescherming biedt tegen blaren, ingegroeide teennagels en zweetvoeten.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 juni 2012 om 20:22.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 20:27   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...deling___.html

http://www.standaard.be/artikel/deta...20626_00201622

Dit lijkt me toch wel een belangrijk vonnis in geval mensen van verschillende religieuze afkomst samen kinderen krijgen en nadien scheiden: hebben de religieuzen dan het recht om toch nog - na de echtscheiding - hun kinderen te laten besnijden?
me dunkt kan deze zaak onder de Europese Rechten van de Mens worden aangeklaagd.
Je hebt gelijk Circe. Stel je voor dat een Westerse vrouw afhaakt van (op, af) een besneden man. Frustratie alom. Hoewel ik mij afvraag of vrouwen dit zo belangrijk vinden. Jij wel blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 juni 2012 om 20:28.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:46   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt gelijk Circe. Stel je voor dat een Westerse vrouw afhaakt van (op, af) een besneden man. Frustratie alom. Hoewel ik mij afvraag of vrouwen dit zo belangrijk vinden. Jij wel blijkbaar.
Lees nog eens: het gaat over het besnijden van de kinderen zonder toestemming van de moeder.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 juni 2012, 22:52   #28
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo horen we eens een andere klok! Bedankt!

Nog niet gemerkt dat dit onderwerp hier (en in de gelijkopende draad) door sommigen gretig wordt aangegrepen om weeral eens aan Joden-bashing te doen? Terwijl "accidenten" ingevolge besnijdenis zich doorgaans voordoen bij de Moslims. Maar ja, "da's dan weer wat anders" veronderstel ik?
Sommige verdedigers van de besnijding zijn eerder Judeofielen, meen ik. Dit is zeker het geval in deze draad.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juni 2012 om 23:02.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:59   #29
Nihilibili
Burger

Nihilibili's schermafbeelding

Standaard

En laat nu eens de mensen aan het woord die besneden zijn, horen we daar klagen? Neen!

Men had in West-Europa trouwens beter wat meer besneden, louter uit praktische overwegingen. Zo lopen er anno 2012 nog massa's rond die met moeite kunnen penetreren of zelfs masturberen door een te strakke voorhuid. Wie wil er nu trouwens een lul die eruitziet als een goed verpakt kerstgeschenk?
Nihilibili is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 23:01   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ben blij dat ik al mijn zenuwuiteinden nog heb die zich in de voorhuid bevinden. Esthetisch vind ik een onbesneden penis ook mooier. Blij dat ik ben dat mijn ouders me die verminking niet opgedrongen hebben. Ik begrijp wel dat dit een gevoelig onderwerp is bij reeds besneden mannen, maar een minder gevoelige penis hebben met minder seksuele receptoren is toch niet je dat, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juni 2012 om 23:04.
Oud 29 juni 2012, 23:26   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees nog eens: het gaat over het besnijden van de kinderen zonder toestemming van de moeder.
Het standpunt van de rechtbank in Keulen heb ik ook wel gelezen. En de rechtbank heeft gelijk. Besnijdenis is gelijk aan lichamelijke verminking. Zo is dat.
De rol van de moeder, of waar je ook naar verwijst, is binnen deze context van geen betekenis.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 00:51   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het standpunt van de rechtbank in Keulen heb ik ook wel gelezen. En de rechtbank heeft gelijk. Besnijdenis is gelijk aan lichamelijke verminking. Zo is dat.
De rol van de moeder, of waar je ook naar verwijst, is binnen deze context van geen betekenis.
ik had het niet over het vonnis van Keulen, maar sorry die verwijzing stond in een andere draad.

Laatst gewijzigd door circe : 30 juni 2012 om 00:53.
Oud 30 juni 2012, 02:21   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilibili Bekijk bericht
En laat nu eens de mensen aan het woord die besneden zijn, horen we daar klagen? Neen!

Men had in West-Europa trouwens beter wat meer besneden, louter uit praktische overwegingen. Zo lopen er anno 2012 nog massa's rond die met moeite kunnen penetreren of zelfs masturberen door een te strakke voorhuid. Wie wil er nu trouwens een lul die eruitziet als een goed verpakt kerstgeschenk?
Dat kan allemaal best waar zijn, maar die keuze moeten we overlaten aan de bezitter van de penis+voorhuid zelve.

Uw argument van de nauwe voorhuid als beletsel voor penetreren en masturberen is trouwens totaal van de pot gerukt.
Dat probleempje kan zonder besnijdenis verholpen worden door een minuscule operatieve ingreep waarbij je sjarel intact kan blijven met vel en al.
Oud 30 juni 2012, 03:02   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat die godfiguur daar toch niet zelf aan gedacht heeft...wat 'n misser van formaat dat de 'mens' 't godfiguur moet gaan verbeteren.
En wat een Godslasterende arrogantie van Godaanbidders de Goddelijke schepping menen te moeten corrigeren.

Besnijden is verminking, een misdaad die niet dient gedoogd te worden.

Besnijden past niet in een maatschappij die de Godsdienstvrijheid wil waarborgen. Het is het opleggen van religie aan kinderen via een lichamelijk 'brandmerk'.

Zwak is de religie die het nodig acht kinderen te benijden.

Als een volwassene zich wil benijden is dat zijn zaak. Eis simpelweg van religies dat ze wachten totdat men 18 jaar is voor de ingreep uit te voeren zodat het individu zelfstandig en vrijwillig over de ingreep kan beslissen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juni 2012 om 03:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 03:07   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat dit een gevoelig onderwerp is bij reeds besneden mannen, maar een minder gevoelige penis hebben met minder seksuele receptoren is toch niet je dat, me dunkt.
Eigenlijk kunnen benedenen niet vergelijken aangezien ze niet weten hoe sex is met voorhuid. Hetzelfde geldt voor onbesnedenen. Kinderen hebben over het algemeen ook geen sex. Dat is dus een reden te meer om de ingreep uit te stellen tot de volwassenheid.

De meeste aangehaalde 'voordelen' van besnijdenis zijn pure drogredenen trouwens.

Website
Oud 30 juni 2012, 03:09   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drogreden.

Ik ben besneden.

Website
Oud 30 juni 2012, 10:05   #37
Nihilibili
Burger

Nihilibili's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Drogreden.

Ik ben besneden.
Allerminst drogreden. Ik sprak voor mezelf en zeer veel anderen. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen klagen over het feit dat hij besneden is. Daarentegen heb ik er al veel gezien in de leeftijdsgroep 40-60 die een veel te neuwe voorhuid hebben en waar nooit iets aan gedaan werd (erg ongemakkelijk voor de persoon in kwestie, tot soms zelfs pijnlijk bij gewoon masturberen indien niet erg voorzichtig, en zeker niet hygiënisch).

Ik geef hiermee geen argument pro-besnijden (behalve in genoemde gevallen), maar merk op dat weinig of haast niemand die als kind besneden werd hier later last van heeft.
Nihilibili is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:24   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen klagen over het feit dat hij besneden is.
Dat is een drogreden. Ga anders ook eens een enquête organiseren in Mali of zo wat de vrouwen denken over hun besnijdenis. Als je daarop zou afgaan zou je ook uitkomen op gegevens zoals dat ze het niet erg vinden. Logisch, ze zijn zo opgegroeid, kunnen niet vergelijken, en het verwerpen van hun besnijdenis komt neer op het verwerpen van familie en religie. Maar weinigen zullen dit doen, maar dat praat dat soort van verminkingen niet goed. Slechts enkelen zullen voldoende afstand kunnen nemen van zichzelf om deze verminkingen meer objectief te bekijken en te plaatsen in een volwassen maatschappij en moreel kader.

Het toelaten van besnijdenissen is zowat het toppunt van multiculturele 'samenleving' trouwens. Een dikke brug te ver voor mij vooral omdat het met kinderen gebeurd tegen hun wil.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juni 2012 om 13:36.
Oud 30 juni 2012, 13:28   #39
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Om maar de zwijgen van de drogreden: 'vrouwen vinden besneden mooier'. In Oost-Afrika vinden zouden mannen een clitoris waarschijnlijk ook 'vies' vinden.
Oud 30 juni 2012, 13:32   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarentegen heb ik er al veel gezien in de leeftijdsgroep 40-60 die een veel te neuwe voorhuid hebben en waar nooit iets aan gedaan werd (erg ongemakkelijk voor de persoon in kwestie, tot soms zelfs pijnlijk bij gewoon masturberen indien niet erg voorzichtig, en zeker niet hygiënisch).
Dat is een medische aangelegenheid voor volwassenen. Iets totaal anders. Geen argument om kinderen ritueel te besnijden.

Citaat:
Ik geef hiermee geen argument pro-besnijden (behalve in genoemde gevallen), maar merk op dat weinig of haast niemand die als kind besneden werd hier later last van heeft.
Ook geen argument om kinderbesnijdenissen toe te laten. Om Circe's vergelijking aan te halen. Je zou ook geen last hebben van een geamputeerde oorlel. Je kan ook leven zonder amandelen. Je kan gerust een nier missen. Maar dat doe je niet met kinderen tenzij om medische redenen. Dat is misdadig. Geen 'brandmerking' van kinderen. Ze zijn geen eigendom van hun ouders of van een religie. Ze moeten 'ongeschonden' tot het moment gebracht worden dat ze kunnen kiezen voor een geloof. Een verminking kan je niet van je afschudden. Dat heb je voor het leven.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juni 2012 om 13:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be