![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste en enige wonder van jezus, mocht hij bestaan hebben, is dat hij 2000 jaar later een groot deel van de wereldpopulatie nog steeds in kabouters doet geloven.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 27 juni 2012 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dan scheer je de mens, zijn morele boodschap en het geloof in een god over één kam. De mens zal wel bestaan hebben. De ethische boodschap staat als een huis. Maar van het godsbeeld - je kabouters - en de geïnstitutionaliseerde rituelen stappen we af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kunnen we alleen maar naar raden.
Als rationeel mens geloof ik niet in God en het evangelie, dus moeten er andere gronden aan zijn dood hebben gelegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Politieke redenen natuurlijk, maar ik denk niet dat de boodschap waarop hij afgerekend werd politiek geïnspireerd was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees anders eens de meditaties van keizer Marcus Aurelius. Hij heeft geen wonderen verricht, maar heeft toch een ietwat gelijkaardige boodschap. Ook al was die niet bedoeld om gepubliceerd te worden.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 27 juni 2012 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geeft nogal op over zijn eigen voortreffelijkheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wijdt gerust uit over om welke redenen dan wel.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 juni 2012 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dat is jouw inschatting. Jezus mag van mij gerust wat geblust worden. Ik hield het erg lapidair en het meeste is daarmee gezegd. Normaliter laat ik me helemaal niet in met godsdienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat de wereld niet zo is, is bewijs dat God niet bestaat. Of als hij bestaat, dat hij het mis heeft.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Tja, ik vind dat het meer tussen de benen zit dan in het hoofd van de stoÏci, ook bij de vrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Datmen zelfs geloooft datzoiert bestaat ofbestaaan heefyt !!!!
zelfs , dat r men (nog) in wil geloven !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 28 juni 2012 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vermoedde al zoiets, maar ik heb de neiging tegen de stroom in te gaan als godsdienst weer eens veel te gemakkelijk afgeschoten wordt op verdienste van één aspect; het metafysische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is Jezus een Bodhisattva, die men tot wonderdoener opgeklopt heeft voor praktisch gebruik, het lot van veel transcendentalisten. Ook de Boeddha heeft men zo gemutileerd. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juni 2012 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus was een groot tovenaar, zo zelfs dat na 2000 jaar een groot deel der bevolking nog steeds gelooft dat ie werkelijk bestaan heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu niet de ganse synopsis gaan lezen, maar gewoon kijken. |
|
![]() |
![]() |