Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2012, 10:54   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wie heeft er meer invloed op haar burgers: Zwitserland of de EU?

Ik denk Zwitserland. De EU is maar een schil bovenop de natiestaten, bedoeld om zorg te dragen dat een aantal maatschappelijke aspecten, voornamelijk van economische aard, worden gecoördineerd.

De weerstand tegen de EU kan niet zitten in de veelheid aan impact die ze op ons dagelijks leven heeft.
Ja geweldig heeft dat gewerkt. De handel is aan banden gelegd en de politici konden hun gang gaan met prestigeprojecten.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:11   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja geweldig heeft dat gewerkt. De handel is aan banden gelegd en de politici konden hun gang gaan met prestigeprojecten.
En dat is precies wat ze gaan doen met het "groeipact" als ik het goed begrepen heb.
Oud 1 juli 2012, 14:48   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd dat je dat zo ziet. Alle statistieken wijzen uit dat de handel in Europa enorm is toegenomen sinds de integratie van de Europese markt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 15:37   #24
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd dat je dat zo ziet. Alle statistieken wijzen uit dat de handel in Europa enorm is toegenomen sinds de integratie van de Europese markt.
Ik schrijf niet over toename van de handel maar over de regelgeving.

De integratie van de Europese markt - u bedoelt het vrije handelsverkeer? - heeft het handelsvolume niet vergroot, wel de concurrentie. De bedoeling was dat dit de prijzen zou drukken. Hierdoor ontstaat er meer koopkracht bij gelijkblijvende lonen, ofwel de overheid pikt een graantje mee. De toegenomen bedrijfswinsten zijn niet of nauwelijks als loonsverhoging ten goede gekomen aan de arbeider, ofwel, werden door lastenverzwaring, bijvoorbeeld voor medische zorg en hogere vastgoedprijzen, opgesoupeerd, en hebben dus niet via extra consumptie het handelsvolume vergroot.

Als ik het mis heb hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd door Piero : 1 juli 2012 om 15:37.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 15:46   #25
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De handel in gebakken lucht en schuldbekentenissen is enorm toegenomen ja.
Oud 1 juli 2012, 20:52   #26
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De integratie van de Europese markt - u bedoelt het vrije handelsverkeer? - heeft het handelsvolume niet vergroot, wel de concurrentie. De bedoeling was dat dit de prijzen zou drukken. Hierdoor ontstaat er meer koopkracht bij gelijkblijvende lonen, ofwel de overheid pikt een graantje mee. De toegenomen bedrijfswinsten zijn niet of nauwelijks als loonsverhoging ten goede gekomen aan de arbeider, ofwel, werden door lastenverzwaring, bijvoorbeeld voor medische zorg en hogere vastgoedprijzen, opgesoupeerd, en hebben dus niet via extra consumptie het handelsvolume vergroot.

Nee, u heeft het niet mis!
Oud 2 juli 2012, 14:20   #27
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over sommige zaken bestaat consensus. Dat wil zeggen dat de overgrote meerderheid over iets dezelfde mening heeft. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Zo zijn er ook nog steeds mensen die niet in de evolutietheorie geloven. Dat je denkt dat de inter-Europese handel niet is toegenomen, zal ik niet kunnen veranderen door een paar statistiekjes te plaatsen.

Je hebt natuurlijk gelijk dat de Europese regelgeving is toegenomen. Gelukkig maar. Vroeger hadden we vaak bilaterale verdragen. België met Nederland, met Duitsland, met Luxemburg, et cetera. Al die verdragen van al die verschillende landen samen overtroffen die van de EU. Dus op de totaliteit bezien, heeft de EU gezorgd voor flink wat minder regelgeving.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be