Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2004, 19:32   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Ik moet toegeven dat ik niet zo goed ben in de gehele geschiedenis, maar ik ben ervan overtuigd dat geen enkel land en dus ook de amerikanen niet engeltjes zijn geweest in het verleden en nog nooit fouten hebben gemaakt, dus ja. Maar nogmaals, moeten wij daarvoor boeten dan?

En wie waren die terroristen dan die ze steunden?
De weerstand of het verzet o.a. in Belgie die net hetzelfde deed als het verzet in Irak tegen de bezetting van hun land door een vreemde macht.
How how hé, ik zou me nooit hebben verzet tegen de amerikanen indien zij hier een onbenul als saddam zouden komen opruimen hoor! NOOIT van mijn leven, zelfs niet indien Belgie op olie zou drijven!

Jij wel dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:53   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb ik beweert dat die militairen geen mensen zijn?
Niet letterlijk, maar indien je beweert dat het allemaal huurmoordenaars zijn die vrijwillig naar de oorlog gaan om te doden...euhm je moet toch toegeven dat je dergelijke mensen niet echt als menselijk beschouwd é. Dus als je vind dat alle militairen zo zijn...
Je verwart mij duidelijk met muishond.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:05   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Niet letterlijk, maar indien je beweert dat het allemaal huurmoordenaars zijn die vrijwillig naar de oorlog gaan om te doden...euhm je moet toch toegeven dat je dergelijke mensen niet echt als menselijk beschouwd é. Dus als je vind dat alle militairen zo zijn...
Ah, sorry dan.
Oud 3 juli 2004, 20:29   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ah, sorry dan.
Geen probleem.
Oud 3 juli 2004, 23:23   #25
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien wel maar dat van die huurmoordenaars heb ik duidelijk niet gezegd!
Maar ik vind die verwarring wel fijn en geestig.
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 23:47   #26
ggolsteyn
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nog iets: de Duitse soldaten die in 40-45 naar hier werden gestuurd waren doorgaans dienstplichtigen terwijl de Amerikanen die nu in Irak de dienst proberen uit te maken professionele en vrijwillige huurmoordenaars zijn.
Hoe weet jij dat? Geef mij 1 bewijs hoe dat jij kunt weten dat de amerikanen die nu in irak zijn proffessionele en vrijwillige huurmoordenaars zijn.
------------------------------------
Waarom zoek je het niet eens op met Google:

zet gewoon naast elkaar: us mercenaries irak
en je krijgt vlug honderd sites waar je de waarheid van de amerikanen zelf kunt vernemen: niet alleen zijn de meeste irakbezetters beroepssoldaten en vrijwilligers maar is een zeer groot deel BETAALDE PRIVE-HUURLINGEN UIT AMERIKA.

gebruik eens wat meer Google, dan hoef je niet zolang te ontkennen. Een van de eerste sites die ik gevonden heb is:

**PHOTOS SHOW RAPE OF IRAQI WOMEN BY US OCCUPATION FORCES

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

BLESS GOT YOU!!!
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 23:49   #27
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het was michroscoop uit Bazel die dat schreef en niet ikke!
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 00:07   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het was michroscoop uit Bazel die dat schreef en niet ikke!
Ok michroscoop dan.
Oud 4 juli 2004, 14:36   #29
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven? Wie beschuldigd hier het heel amerikaans leger en zowat elk ander leger ter wereld van enkel een groepering te zijn van huurmoordenaars die vrijwillig naar oorlogen gaan om mensen af te maken
Ik beschuldig niet elk leger maar vnl. het Amerikaanse. Dat heeft in Irak niks te zoeken(behalve olie), net zomin als het iets te zoeken had in Vietnam, Grenada, Joegoslavië...Of was Milosewic misschien een bedreiging voor de VS?
Wat is het verschil tussen iemand met hoogtechnologische bom op te blazen en met een handgemaakte?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 15:05   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn
Citaat:

Hoe weet jij dat? Geef mij 1 bewijs hoe dat jij kunt weten dat de amerikanen die nu in irak zijn proffessionele en vrijwillige huurmoordenaars zijn.
------------------------------------
Waarom zoek je het niet eens op met Google:

zet gewoon naast elkaar: us mercenaries irak
en je krijgt vlug honderd sites waar je de waarheid van de amerikanen zelf kunt vernemen: niet alleen zijn de meeste irakbezetters beroepssoldaten en vrijwilligers maar is een zeer groot deel BETAALDE PRIVE-HUURLINGEN UIT AMERIKA.

gebruik eens wat meer Google, dan hoef je niet zolang te ontkennen. Een van de eerste sites die ik gevonden heb is:

**PHOTOS SHOW RAPE OF IRAQI WOMEN BY US OCCUPATION FORCES

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

BLESS GOT YOU!!!
Dus omdat die mensen geen staatsarbeider zijn, worden het op slag moordenaars. Toffe redenering.
Oud 4 juli 2004, 15:36   #31
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dus omdat die mensen geen staatsarbeider zijn, worden het op slag moordenaars. Toffe redenering.
Ja kom hé zeg, dat is al van dezelfde orde als de discussie of terroristen nu misdadigers zijn of vrijheidsstrijders!
Een huurmoordenaar is iemand die tegen betaling een ander ombrengt, zonder dat er enige ideologie of zelfverdediging aan de orde is.
Corrigeer mij als die definitie niet klopt...
Oud 4 juli 2004, 15:50   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
Niet overdrijven? Wie beschuldigd hier het heel amerikaans leger en zowat elk ander leger ter wereld van enkel een groepering te zijn van huurmoordenaars die vrijwillig naar oorlogen gaan om mensen af te maken
Ik beschuldig niet elk leger maar vnl. het Amerikaanse. Dat heeft in Irak niks te zoeken(behalve olie), net zomin als het iets te zoeken had in Vietnam, Grenada, Joegoslavië...Of was Milosewic misschien een bedreiging voor de VS?
Wat is het verschil tussen iemand met hoogtechnologische bom op te blazen en met een handgemaakte?
Je beschuldigd niet elk leger maar vnm. het amerikaanse...

Och hier hebben we de olie weer. Bewijzen graag.
Wat heeft Al qaida te zoeken in Irak? De amerikanen hebben tenminste saddam en co verwijderd wat hebben zij tot nu toe al gedaan?

Milosovic... nog zo'n engeltje dat men rustig had moeten laten doen zekers.

De technologie zal wel het verschil zeker...wat bedoel je daar nu weer mee?
Oud 4 juli 2004, 15:51   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ja kom hé zeg, dat is al van dezelfde orde als de discussie of terroristen nu misdadigers zijn of vrijheidsstrijders!
Een huurmoordenaar is iemand die tegen betaling een ander ombrengt, zonder dat er enige ideologie of zelfverdediging aan de orde is.
Corrigeer mij als die definitie niet klopt...
Indien er geen zelfverdediging aan de orde is, hoe komt het dat er toch aan beide kanten slachtoffers vallen?
Oud 4 juli 2004, 22:04   #34
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Och hier hebben we de olie weer. Bewijzen graag.
Wat heeft Al qaida te zoeken in Irak? De amerikanen hebben tenminste saddam en co verwijderd wat hebben zij tot nu toe al gedaan?

Milosovic... nog zo'n engeltje dat men rustig had moeten laten doen zekers.

De technologie zal wel het verschil zeker...wat bedoel je daar nu weer mee?
1. Heel Irak werd geplunderd terwijl de GI's toekeken, maar ze reden wel recht naar het ministerie van Olie om daar alles te "securen"...is maar een vb. Ook de godsdienstwaanzin en privé-wrok van Bush speelde mee.
2.Al Quaida had niks te maken met Irak of sadam dat geeft zelfs de CIA nu toe.
3.MIlosevic bestreed Moslim-terroristen met de middelen die hij had, net zoals Bush dus(zogezegd: in feite is het Moslimterrorisme door de VS zelf in het leven geroepen). Natuurlijk had men Miloseviç moeten laten doen!
4. Technologie: het maakt een modale Irakees niets uit dat hij door een lasergeleide bom tot pulp wordt herleid dan door een zak kunstmest met benzine eroverheen. De Amerikaanse huurlingen en beroepsdoders zijn gewoon terroristen op een iets grotere schaal, en met meer middelen dan die sukkels van zelfmoordterroristen. In feite is er moreel geen verschil, dat bedoel ik daarmee.
Oud 4 juli 2004, 22:07   #35
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Indien er geen zelfverdediging aan de orde is, hoe komt het dat er toch aan beide kanten slachtoffers vallen?
! Die Amerikanen hebben daar niks te zoeken, als ze daar niet met hun wapengekletter zouden rondlopen hadden ze rustig blotewijven-boekjes in hun kazernes kunnen blijven bekijken. Ik vind het OK dat er elke dag een paar Amerikanen worden te grazen genomen, het is de enige manier om ze te doen inzien dat ze daar beter zo snel mogelijk oprotten. Elke natie moet zijn eigen miserie maar oplossen.
Oud 5 juli 2004, 05:34   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Heel Irak werd geplunderd terwijl de GI's toekeken, maar ze reden wel recht naar het ministerie van Olie om daar alles te "securen"...is maar een vb. Ook de godsdienstwaanzin en privé-wrok van Bush speelde mee.
Inderdaad heel Irak en daar was dus ook niets aan te doen met zo weinig troepen. Men heeft alle belangrijke ministeries bezet en nog vele andere gebouwen, niet enkel dat van olie. Denk je nu echt dat men een land kan bezetten door geen strategische punten in te nemen? Komaan é. Deze discussie is nog al eens gevoerd en toen kwam het hier ook op neer dat er eigenlijk geen enkel bewijs was dat men voor de olie ging.

Citaat:
2.Al Quaida had niks te maken met Irak of sadam dat geeft zelfs de CIA nu toe.
Ja maar wat hebben ze nu dan in irak te zoeken?

Citaat:
3.MIlosevic bestreed Moslim-terroristen met de middelen die hij had, net zoals Bush dus(zogezegd: in feite is het Moslimterrorisme door de VS zelf in het leven geroepen). Natuurlijk had men Miloseviç moeten laten doen!
Tja, heel wat mensen vinden dit niet en ik ook niet.

Citaat:
4. Technologie: het maakt een modale Irakees niets uit dat hij door een lasergeleide bom tot pulp wordt herleid dan door een zak kunstmest met benzine eroverheen. De Amerikaanse huurlingen en beroepsdoders zijn gewoon terroristen op een iets grotere schaal, en met meer middelen dan die sukkels van zelfmoordterroristen. In feite is er moreel geen verschil, dat bedoel ik daarmee.
Moreel geen verschil? Haha, wanneer men bommen gooit tijdens een oorlog met als doel strategische punten te raken die behoren tot het leger dan kunnen er dingen fout lopen waardoor onschuldige slachtoffers vallen, maar wanneer bommen in auto's worden gestopt en tot ontploffing worden gebracht in het midden van de straat waar enkel burgers rondlopen die van de winkel terug komen (bij wijze van) dan weet je vooraf war voor doden er gaan vallen. Moreel hetzelfde volgens jou, awel voor mij absoluut niet!
Oud 5 juli 2004, 05:40   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
! Die Amerikanen hebben daar niks te zoeken, als ze daar niet met hun wapengekletter zouden rondlopen hadden ze rustig blotewijven-boekjes in hun kazernes kunnen blijven bekijken. Ik vind het OK dat er elke dag een paar Amerikanen worden te grazen genomen, het is de enige manier om ze te doen inzien dat ze daar beter zo snel mogelijk oprotten. Elke natie moet zijn eigen miserie maar oplossen.
Deze natie probeerde een ander zijn problemen op te lossen door een tiran te verwijderen. Ik en de meeste irakezen zijn beter af zonder saddam dus wie ben jij om hen tegen te spreken of een verder afziend leven toe te wensen met saddam?

Er is dus wel sprake van zelfverdediging.
Oud 5 juli 2004, 10:11   #38
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Ik herhaal dat wat er met hen gebeurt in het bezette Irak gebeurde in WO2 in het bezette Europa. De terroristen werden dan echter door hen
gesteund en bevoorraad.
Er zijn ongetwijfeld spijtige dingen gebeurt na de bevrijding en de
er zijn inderdaad onschuldigen onterecht vermoord en berecht.
De zwarten waren echter COLLABORATEURS die samenwerkten
met de vijand (gewoonlijk voor persoonlijk profijt).
Daardoor waren ze direct en indirect verantwoordelijk voor de dood
en het lijden van duizenden vlamingen.

Wat vandaag in Irak gebeurt vertoont inderdaad enkele
(grove) parallellen met de de Belgische Geschiedenis
van TIJDENS de oorlog :
Weerstanders (witten) plegen aanslagen op
collaborateurs (zwarten) die meewerken met de amerikaanse
bezettingsmacht (in casu : Irakese politie en het nieuwe irakese leger)
Is dat Zuid-Afrikaanse logica of ben jij de enige die beweett dat up down is en left right?

Irak (als soevereine staat) werd militair bezet door de coalition of the willing uit zelfverdedinging tegen de WMD-dreiging, eigenlijk net zoals Nazi-Duitsland dat deed met bvb Polen in '39. Reden om België binnen te vallen was simpeler, wij lagen tussen hen en Frankijk in;

Na invasie collaboreert een deel van de bevolking met de buitenlandse nieuwe heersers: oorlogsburgemeesters enzo waren Belgen, maar effectieve leidnig was in handen van een Duits militair (Bremmer is geen soldaat maar ambtenaar, verder klopt de vgl)
Plaatselijk verzet wordt door de Duitsers erg hard aangepakt, al dan niet door Gestapo, ze noemen ze franc-tireurs of partizanen ipv terroristen;

Tegen 1944 is het duizendjarige derde rijk voorbij en de Duitsers trekken terug richting Berlijn. Amerikanen, Britten en Candezen blijven de boel runnen in oa België tot de regering in ballingschap terug is. Zelfs in Duitsland duurt de bezetting door de alliantie erg kort, verzet is er amper.

beste muishond, wat er gebeurt als gewone mensen geweren in handen krijgen, is nooit fraai. Vergeet echter niet dat vooral door de bandietenstreken van tal van collaborerende organisaties en de verplichte tewerkstelling van onze eigen beroepsbevolking in de Duitse industrie, de ontlading groot is na de bevrijding met tal van tragische gevolgen...

Spijtig als uw familie of uzelf onterecht onder de repressie heeft geleden, maar probeer de boel niet om te draaien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be