![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je geeft aan dat het bedrijfseconomisch staat gelijk een tang op een varken. Bovendien: hoe zie jij je personeelsdienst reageren als je met zo'n alternatief systeem zoudt komen van inventieve onkosten e.d.m. als hierboven gesuggereerd gelijk zonnecrème verkopen aan een negerin in Congo Brazzaville ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw voorstel gaat in de praktijk gewoon neerkomen op een grotere fiscale druk voor zij met een bedrijfswagen. Je moet immers een klein voordeel voor enkelen gaan gebruiken als compensatie voor een veel grotere hoop mensen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als we nu eerder eens België afschaffen
Dan zijn we verlost vd maffia taks |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat betreft die bedrijfswagen en het aanvaarden daarvan : ik heb een buitendienstfunctie. En aangezien ik nogal ver van mijn werkplaats woon en van thuis uit werk, wordt het praktisch moeilijk om die elke dag over en weer te brengen, om maar niet te spreken van de kosten die dit met zich mee brengt voor de werkgever. Dit stelt meteen het perverse van het systeem aan de orde : er wordt voor een belangrijk deel rekening gehouden met de afstand dat ge woont van uw werkgever voor de berekening van het voordeel, ongeacht of ge thuis werkt of niet Als ik geen buitendienstfunctie had, en elke dag naar bureau moest gaan, zou ik verkiezen om er geen te hebben. Feit is dat het extra belasten van de wagen, de zaak niet beter gemaakt heeft. Integendeel, er zijn minder inkomsten voor de overheid. En dan zijn ze natuurlijk een beetje pissed off. Laatst gewijzigd door Stingray : 28 juni 2012 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De vakbonden gaan dat natuurlijk niet accepteren, dat is het probleem. Omdat ze niet inzien dat het uiteindelijk om een nuloperatie gaat. Ik had echt niet zo'n weerstand hier verwacht op het forum ivm het idee. Voor een deel misschien een soort geldingsdrang? Een soort drang naar winnen van discussies. Het gaat om een nuloperatie waarbij de werknemer meer vrijheid krijgt. (en de leasemaatschappijen wrs minder werk, erg voor hun) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuloperaties bestaan niet in de wereld van ps.spa.vld.cdenv Meer graaien voor eigen zak is het leitmotiv In Palermo bestaat ook zoiets Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juni 2012 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En nee, het voorstel gaat in de praktijk niet neerkomen op een grotere fiscale druk voor zij met een bedrijfswagen. Ik heb nu geen zin om de berekeningen te maken, maar het is wiskundig gewoon mogelijk. Er zijn verschillende belastingsschijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Belastingen in Vlaanderen gaan niet omlaag omdat francofonen met een genetisch defect kampen, namelijk dat ze niet mogen verarmen
Betaal dus, asociale Vlaming Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juni 2012 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die staan daarboven hein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de belastingen in Belgie veel te hoog zijn, en dat deze naar omlaag zouden moeten, is dan wel een open deur instampen. Maar is dan ook weer een ander probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen wel heel goed de Vlaamse centen tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Er is zoiets als een Laffercurve. Er komt dus een moment waarop dit ook voor hen een probleem wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid moet het probleem dan ook bij zichzelf zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een goed voorbeeld vormt het onderwijs. Het is een schande dat de overheid zich met het onderwijs bemoeit.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Boven een bepaald inkomen profiteer je toch niet meer van een hogere uitkering of pensioen, waarom dan nog mer rsz betalen... Ik heb het over het idee, niet over allerlei details die op te lossen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het zijn de uitgaven van de staat die naar beneden moeten. Anders gaat elke ontwijking toch gepaard met een belastingsverhoging elders. Dus, toch geen ander probleem. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar eerlijk : het boeit mij allemaal niet zo enorm. Actie is toch reactie. Ze hebben nu zelf wel gezien hoe het afloopt met zo'n belastingen op bedrijfswagens. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze het zich al beklaagd hebben. Eigen schuld dikke bult. Laatst gewijzigd door Stingray : 28 juni 2012 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eind jaren 60, begin 70, is dit stillekesaan verdwenen. |
|
![]() |
![]() |