![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Spring nog vlug op de 2012 kar, laat mensen je hun bezittingen schenken in ruil voor Verlossing. Er zijn heel wat variaties op het thema mogelijk. Belangrijk is websites oprichten en zorgen voor internationale PR.
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() ![]() Hoe deze man miljonair geworden is, en hoe hij nog steeds zijn brood verdient, laat dat een mooi voorbeeld zijn hoe rijk te worden op de rug van conspiracy nuts.
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn talent: onzin op zeer overtuigende en professionele wijze inpakken en verkopen, op zo'n manier dat mensen denken dat die man er zelf in gelooft.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() 0. Is een geslaagde conspiracy theorie een black swan event ? hoe maakbaar is zoiets ?
A. indien het maakbaar lijkt : 1. Een team samenstellen 2. De 'poliferatie' van conspiracy theorieën bestuderen 3. Content bedenken 4. Een zeer groot aantal webpagina's bouwen of verwerven ( o a stelselmatig alle blogs en sites opkopen die niet meer actief zijn, maar interessante content hebben ) 5. Een zeer groot aantal accounts openen op sociale media sites & webfora 6. Een tool zoeken of bouwen om 4 & 5 efficiënt te beheren 7. Het effect min of meer meetbaar maken 8. Methode(s) van lanceren uitwerken. 9. Herbruikbaarheid ? Schaalbaarheid ? Tuning ? 10. Integratie- en stresstesten 11. Timeline voor live gaan, show stoppers ? B. Indien het 'winner takes all' extremistanachtig lijkt : A enigszins aanpassen, eigen content kan dan niet, je zal moeten meesurfen op de rug van de black swan. Zeer vroeg een black swan detecteren is dan key. Of nadenken over 'reänimatie' van een slapende theorie, met een eigen twist. ( B verder uitwerken ) Laatst gewijzigd door Knipp : 1 juli 2012 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Addendum
In A ontbreken de financiële elementen, kapitaal nodig ? stakeholders? winst definiëren in deze context. In A ontbreken ook nog public relation facetten - 'een publiek samenstellen' ( lijkt werk voor een tweede team - parallel ) Laatst gewijzigd door Knipp : 1 juli 2012 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De man heeft inderdaad een klein imperium opgebouwd op de selectieve goedgelovigheid en wantrouwen van sommigen.
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
(Zonder bossy te willen zijn, wie ben ik): Werk intussen eens iets gelijkaardigs uit rond de variant van de sekte - die heeft volgens mij meer nood aan materiële infrastructuur en live-présence buiten cyberspace, dan de vermarkting van een samenzweringstheorie. Ik denk dat in tijden van cybermoeheid en het aliëneren van het lichaam er een grote markt bestaat voor een live-component die buiten het computerscherm ligt. Tegen de tijd dat ge daarmee klaar zijt, heb ik mijn antwoord op uw bovenstaande post klaar. Want die lijkt me al een goed vertrekpunt. Heb vele hopelijk constructieve toevoegingen, en hier en daar een concrete aanzet. Wil daar ook mijn tijd voor nemen. Want gij steekt de uwe erin, en dat is zeer goed.
Laatst gewijzigd door C2C : 1 juli 2012 om 20:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Memo
------ Wat betreft het lanceren van samenzweringstheorieën zie ik een zware dimensie waar in deze draad nog met geen letter over gerept is : de ethische dimensie. Denk aan de eigenaardige verknoping door de eeuwen heen van samenzweringstheorieën met antisemitisme. Zijn mijn fantasieën rond superrijken niet gewoon een 'non-ethnic' variant van dit heu ... thema ? Dus, nog voor we beginnen denken over de maakbaarheid, moeten we ons bezinnen over de wenselijkheid. ( Investeren in een fabriek voor samenzweringstheorieën is natuurlijk wel een interessante parodie ) Ik zie wel een uitweg : Je zou kunnen een satirische roman schrijven over een groep mensen die op een dag beslissen een samenzweringstheorie te lanceren. De hoeveelheid werk die je moet verzetten is veel kleiner en de mogelijke 'return on investment' ligt in dezelfde orde, als het een bestseller wordt. Laatst gewijzigd door Knipp : 2 juli 2012 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze is er eentje om NIET rijker, maar minder gefrustreerd door te worden.
We maken de mensen wijs dat kinderen onder de 5 jaar op een vliegtuig last hebben van het luchtdrukverschil. Dat ze daar blijvende gehoorschade van oplopen en onrustiger door slapen de rest van hun kindertijd. Een of andere "wetenschapper" kan dat in een youtube filmpje uitleggen. Daar doen we dan enkele pseudo getuigenissen bij. Bedoeling is dat de kwakkel door zoveel mogelijk mensen verspreid wordt, tot hij viral gaat. En dan kunnen we vliegen zonder gekrijs ![]()
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou het ook niet kunnen, mijn gezicht in de plooi houden terwijl ik zoveel mensen de ongelukkigheid in naai.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 juli 2012 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Er is maar een soort mensen dat dat soort beweringen doet, namelijk het soort dat niet hard aan het werk is om het werkelijkheid te maken omdat ze echt in hun plan geloven.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Effe ter referentie:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=25 Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht Beschouw het als een godsgeschenk ! Een prima begin voor een samenzweringstheorie Het is het werk van moslimgeleerden die onze naïviteit trachten te kwantificeren ! Ah Knipp, goed gezien. Prachtig begin! "Internationaal moslimnetwerk voert met supercomputers geheime sociale experimenten uit op Europeanen." Voil�*, we zijn vertrokken!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Een kleine aanpassing kan ook een mooi effect sorteren:
"Internationaal moslimnetwerk voert met supercomputers geheime sociale experimenten uit vanop de donkere kant van de maan." Wedden dat twee weken nadat iedereen hier akte van genomen heeft Romney op tv zal verschijnen om nieuwe bemande maanmissies te beloven als ie verkozen wordt?
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Moslimgeleerden hebben Atlantis ontdekt !
Ze bouwen er in het grootste geheim de hoofdstad voor een nieuw Kalifaat. Wanneer het westen er rijp voor is, zal de ontdekking worden geöpenbaard. Dat zal het begin zijn van een nieuw tijdperk. Het nieuwe Kalifaat zal bestaan uit duizenden en duizenden drijvende steden. Allah, in z'n goedheid, zal het vasteland aan ketters laten. Tweehonderd jaar is niets in het licht van de eeuwigheid. In geheime boeken staat het al geschreven. Zeven generaties zullen volstaan om de van god verstoken ketters te laten degenereren tot apen. Oceaanislamieten men engelengeduld zullen dan aan land gaan, om de apen tam te maken. Met termietenstokjes zal dit apenvolk tot in de eeuwigheid strandschelpen, takken van bomen en bloemblaadjes van arabesken voorzien. Laatst gewijzigd door Knipp : 4 juli 2012 om 16:12. |
![]() |
![]() |