Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2012, 10:57   #21
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De plannen van De Smet hadden dan ook een bazooka nodig dus ik zie zijn punt niet.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:04   #22
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Wanneer de N-VA ondanks de monsterscore voor de 3de keer opzij geveegd wordt, wat gaan jullie dan doen?

Juist ja; niks. Da's de N-VA ten voeten uit. Hoe "in denial" moet je zijn om via "democratische" wegen ook maar 1 stap in de goede richting te kunnen zetten, in een land dat ergens tussen Hongarije en Macedonië hangt qua corruptie, persvrijheid, waarden- en normvervaging etc..

Als de N-VA het dan toch om een of andere reden voor het zeggen krijgt, dan gaat men in Vlaanderen eindelijk eens leren waar de lettertjes VOKA voor staan: Voor Ondernemers Kan Alles.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:06   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

Eerst België wegDan zien we wel verder
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:14   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Een totaal debiel plan trouwens.
Van minstens 25 procent van de leerlingen waarmee ik in het 6-de studiejaar zat was onmiddellijk duidelijk dat ASO er in geen 1000 jaar inzat en dat het iets "met de handen" moest zijn .
Geen schande trouwens.
Smet wil deze kinderen nu verplicht confronteren met allerlei zaken waarvoor ze totaal geen interesse hebben . Dit plan leidt noodzakelijkerwijze nog tot meer school moeheid.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:16   #25
born2bewild
Banneling

Standaard

Het zou een wonder heten moest er uit de koker van smet iets anders komen dan een debiel plan

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 juni 2012 om 11:17.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:17   #26
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Eerst België wegDan zien we wel verder
Hoewel m'n maag omkeert van zoveel Waalse kloterijen, begin ik mij stellig af te vragen of het dat is wat ik eigenlijk nog wel wil.. Afin, of hier ook maar 1 Jan Modaal wel bij gaat varen... Toch niet volgens de concepten en projecten die de N-VA eropna houdt.

Kijk maar naar dat U-Place-gedrocht... Allemaal goed Vlaams bestuur, niet waar? Eigenaardig dat de steun tegen die waanzin uit de hoek van Milkutteke en Piké moet komen om uitgerekend de Vlaams-Brabanders, Vlaamse Brusselaars en de pendelaars te beschermen tegen verkeersinfarcten en overlast allerhande...

De N-VA kannibaliseert graag op het VB, maar laat de Vlaamse stukjes en kantjes liever liggen.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:26   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Hoewel m'n maag omkeert van zoveel Waalse kloterijen, begin ik mij stellig af te vragen of het dat is wat ik eigenlijk nog wel wil.. Afin, of hier ook maar 1 Jan Modaal wel bij gaat varen... Toch niet volgens de concepten en projecten die de N-VA eropna houdt.

Kijk maar naar dat U-Place-gedrocht... Allemaal goed Vlaams bestuur, niet waar? Eigenaardig dat de steun tegen die waanzin uit de hoek van Milkutteke en Piké moet komen om uitgerekend de Vlaams-Brabanders, Vlaamse Brusselaars en de pendelaars te beschermen tegen verkeersinfarcten en overlast allerhande...

De N-VA kannibaliseert graag op het VB, maar laat de Vlaamse stukjes en kantjes liever liggen.
De N-VA is er voorstander van dat we in plaats van de Walen te onderhouden voortaan de Grieken , de Spanjaarden , de Ieren en de Cyprioten onderhouden. Kwestie van eens af te wisselen.
Oud 30 juni 2012, 11:31   #28
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een voorzitter mag en moet het standpunt van zijn partij verdedigen, een minister moet het standpunt van de regering verdedigen: zie je het verschil NU? Of doe je maar alsof je politiek ongeletterd bent?
Zjust.
En dit zou perfect passen in de draad 'Zichzelf tegenspreken binnen de 5 minuten '
Denken die politiekers nu écht dat wij/de mensen/hun kiesvee niet begrijpen wat ze zeggen/schrijven/lullen ??????
Oud 30 juni 2012, 11:40   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Die N-VA nazi's toch.
Geen haar beter dan het VB zijn ze.
Nazi's zijn ze niet natuurlijk, maar voor sommigen heeft het toch geen haar gescheeld in hun jonge tijd. Ik denk aan de familie Peumans.

Moesten de Duitsers gewonnen hebben dan was kabouter Pinnemuts nu gouwleider in Grossdeutschland.

Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2012 om 11:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:41   #30
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een totaal debiel plan trouwens.
Van minstens 25 procent van de leerlingen waarmee ik in het 6-de studiejaar zat was onmiddellijk duidelijk dat ASO er in geen 1000 jaar inzat en dat het iets "met de handen" moest zijn .
Geen schande trouwens.
Smet wil deze kinderen nu verplicht confronteren met allerlei zaken waarvoor ze totaal geen interesse hebben . Dit plan leidt noodzakelijkerwijze nog tot meer school moeheid.
En omgekeerd ! Er zijn er genoeg die bij wijze van spreken geen nagel in de muur kunnen kloppen zonder de helft van de pleister er uit te slaan, maar ook die zullen nu door dat plan uren moeten doorbrengen met 'technische vaardigheden'.
Waar is de tijd dat er gekeken werd naar de effectieve vaardigheden van de leerling en dat de 'schoolloopbaan' daar op werd afgestemd. Nu moet blijkbaar eerst van alles verplicht 'geproefd' worden, zelfs al is het duidelijk dat de ene dit niet lust en de andere dat niet.....
"Jamaar, in het latere leven zullen ze ook dingen moeten doen die ze niet graag doen". D�*n hebben ze de keuze om het ergens anders te proberen. In dit plan niet.
Oud 30 juni 2012, 11:43   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nazi's zijn ze niet natuurlijk, maar voor sommigen heeft het toch geen haar gescheeld in hun jonge tijd. Ik denk aan de familie Peumans.
Jan alias De Peuk, of Peumans de Boskabouter.....

Naast vermeende slagen en verwondingen in Visé of het stalken van franssprekende landgenoten op autosnelwegen in Franstalig België heb ik van de man nog weinig zinnigs gehoord.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:45   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En omgekeerd ! Er zijn er genoeg die bij wijze van spreken geen nagel in de muur kunnen kloppen zonder de helft van de pleister er uit te slaan, maar ook die zullen nu door dat plan uren moeten doorbrengen met 'technische vaardigheden'.
Waar is de tijd dat er gekeken werd naar de effectieve vaardigheden van de leerling en dat de 'schoolloopbaan' daar op werd afgestemd. Nu moet blijkbaar eerst van alles verplicht 'geproefd' worden, zelfs al is het duidelijk dat de ene dit niet lust en de andere dat niet.....
"Jamaar, in het latere leven zullen ze ook dingen moeten doen die ze niet graag doen". D�*n hebben ze de keuze om het ergens anders te proberen. In dit plan niet.
Precies, de redenering gaat inderdaad evenzeer op in de andere richting.
Oud 30 juni 2012, 11:45   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jan alias De Peuk, of Peumans de Boskabouter.....

Naast vermeende slagen en verwondingen in Visé of het stalken van franssprekende landgenoten op autosnelwegen in Franstalig België heb ik van de man nog weinig zinnigs gehoord.
Ik laat het je zelf beargumenteren :

Citaat:
Doe uw oogkleppen eens af en wees eens objectief.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:46   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik laat het je zelf beargumenteren :
Het laatste in mijn betoog heb ik persoonlijk zelf geobserveerd en vastgesteld.

Objectief is dus mijn bijdrage zeker wel.
Oud 30 juni 2012, 11:48   #35
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moesten de Duitsers gewonnen hebben dan was kabouter Pinnemuts nu gouwleider.
jep, Jan heeft zich daarom nog aangesloten bij Amada.
you've got a new Godwin-point by the way. Je 'vriend' Rikske trouwens ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:58   #36
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies, de redenering gaat inderdaad evenzeer op in de andere richting.
Toch klopt er iets niet aan het huidige systeem.
In het huidige systeem is het vooral makkelijk op de echt 'zwakkeren' eruit te filteren. Die gaan dan naar technisch of beroeps, al de rest gaat naar ASO.

Ik heb zelf ASO gedaan, en persoonlijk vind ik dat het zo algemeen is dat enige algemene eraan is dat het algemeen nutteloos is, tenzij je het kunnen deelnemen aan quizen als nuttig ervaart. Al die uren literatuur studie terwijl je in een wetenschappelijke richting zit, wat is daar de zin van? Baudelaire en Sartre leren terwijl je nog niet deftig een brief kan opstellen in het Frans laat staan een beetje deftig spreken. Ik hoop dat dit in de loop van de jaren ondertussen serieus verbeterd is.

Van mij mocht er gerust in de eerste jaren wat aandacht gegeven worden aan meer technische zaken (in de breedste zin van het woord) zodat je een gerichtere keuze kan maken.

Ik ben maar pas met die technische zaken in aanraking gekomen na het middelbaar. Teveel jongeren weten nog steeds niet wat ze willen gaan doen na hun ASO opleiding en dat komt in mijn ogen omdat ze die informatie ook simpelweg niet hebben. En het komt er dan niet op aan om enkel die scholen voor te stellen die erna komen dan wel de beroepen. Want daar gaat het uiteindelijk toch maar om denk ik.
Oud 30 juni 2012, 12:01   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het laatste in mijn betoog heb ik persoonlijk zelf geobserveerd en vastgesteld.

Objectief is dus mijn bijdrage zeker wel.
Zelfs dan is het niet objectief.
En vooral als het volgt op : Jan alias De Peuk, of Peumans de Boskabouter.....
tja.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2012 om 12:03.
Oud 30 juni 2012, 12:05   #38
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Moesten de Duitsers gewonnen hebben dan was kabouter Pinnemuts nu gouwleider in Grossdeutschland.
Moesten de Duitsers gewonnen hebben dan sprak u nu duits.
Maar praten over Peumans in een draad over Tobback, ...
is

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 juni 2012 om 12:06.
Oud 30 juni 2012, 12:12   #39
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ze zijn precies wat zenuwachtig bij de SP.a.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 12:30   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zelfs dan is het niet objectief.
En vooral als het volgt op : Jan alias De Peuk, of Peumans de Boskabouter.....
tja.
Jullie koosnaampjes voor politiek anders denkenden is ook niet van de poes.
Dus denk die voorzetsels maar gerust weg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be